Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Gerard R. »

lanier schreef: 23 aug 2023 20:07 Een vliegtuig met aan boord Prigozhin zou zijn neergestort. Er zouden geen overlevenden zijn. Het vliegtuig zou ten noorden van Moskou hebben gevlogen. Er zouden 10 mensen aan boord zijn geweest.
Het lijkt zichzelf mooi uit te roeien.
Nog velen te gaan wellicht.
Die speciale militaire operatie begint te wegen, ook binnenlands, ook tav. commerciële krijgsheren.
Dat kan nog wat worden daar. Kosten noch moeite...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 23 aug 2023 21:51
lanier schreef: 23 aug 2023 20:07 Een vliegtuig met aan boord Prigozhin zou zijn neergestort. Er zouden geen overlevenden zijn. Het vliegtuig zou ten noorden van Moskou hebben gevlogen. Er zouden 10 mensen aan boord zijn geweest.
Het lijkt zichzelf mooi uit te roeien.
Nog velen te gaan wellicht.
Die speciale militaire operatie begint te wegen, ook binnenlands, ook tav. commerciële krijgsheren.
Dat kan nog wat worden daar. Kosten noch moeite...
de luxe-uitvoering uit het raam vallen?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De BBC https://www.bbc.com/news/live/world-66599774
Hij zat toch in Afrika?!!!? Had daar toch net een promo-video opgenomen???!!! Waarom pakte hij niet door met zijn mars op Moskou???!!! Hoe naïef was die man...???!!?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

B.S. schreef: 23 aug 2023 22:38 De BBC https://www.bbc.com/news/live/world-66599774
Hij zat toch in Afrika?!!!? Had daar toch net een promo-video opgenomen???!!! Waarom pakte hij niet door met zijn mars op Moskou???!!! Hoe naïef was die man...???!!?
En dan? Die man was nog slechter dan Putin. Volgens mij wilde hij vooral de slecht functionerende mensen van defensie weg hebben en dan volle bak oorlog voeren in Oekraine. Hij wilde zeker Putin niets aandoen. Hij gaf die mensen van defensie toch ook de schuld van de hele oorlog? Die zouden Putin hebben voorgelogen..

Ik ben blij dat deze man is opgelost, net als zijn tweede man. Wel erg dom, om een nummer 1 en 2 in dezelfde vliegtuig te vervoeren.
Ik ben benieuwd wat de mensen van Wagner nu gaan doen, of ze nu wel de strijd tegen Putin gaan strijden. Aangezien Putin heel waarschijnlijk achter deze aanslag zit. Dan krijg je een burgeroorlog waar Oekraine weleens de lachende derde kan zijn.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het gaat erom hoe Prigozjin dacht hiermee weg te komen, niet dat hij beter zou zijn dan Poetin.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

appelfflap schreef: 23 aug 2023 22:33 de luxe-uitvoering uit het raam vallen?
:D ik dacht hier ook al aan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

B.S. schreef: 24 aug 2023 17:52 Het gaat erom hoe Prigozjin dacht hiermee weg te komen, niet dat hij beter zou zijn dan Poetin.
Ik dacht dat je met "Waarom pakte hij niet door met zijn mars op Moskou???!!!" bedoelde dat het dan beter zou zijn of zo. Terwijl Prigozjin dan misschien wel goed oorlog had gevoerd en het er dan slechter voor Oekraine had uitgezien (ook veel meer oorlogsmisdaden tegen onschuldige burgers zoals in Syrie).
Tevens dacht ik met "Hoe naïef was die man...???!!?" je bedoelde dat de man niet slecht was maar gewoon naief..

Verkeerd gedacht, ik ben blijkbaar ook maar een mens
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Is Wagner nu gevaarlijker onder Poetin geworden dan onder Prigozhin?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Prigozjin lijkt slecht én naïef te zijn geweest.
Misschien dacht hij niet Machiavellistisch genoeg. De oorlog moest veel beter worden gevoerd vond hij, Shoigu en Gerasimov (en misschien nog een paar) stonden dat in de weg, hij snapte niet goed dat Poetin het probleem niet zag, dat moest hem beter duidelijk gemaakt. Dacht hij met zijn afgebroken mars naar Moskou misschien, 'we halen die twee com suis van de zaak af, ik maak Poetin daarna duidelijk hoe het moet worden aangepakt'...? Terwijl Poetin meteen doorhad dat hij niet meer dan een marionet zou worden als hij Prigozjin zijn gang liet gaan. Die weet hoe macht werkt...Prigozjin wist dat blijkbaar niet...

Zo ongeveer?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Poetin heeft de familie van Prigozjin gecondoleerd. Prigozjin was 'een getalenteerde zakenman die hij al sinds de jaren 90 kende'.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Wat als dadelijk het testament van Prigozjin ten uitvoer wordt gebracht? Wat wist Prigozjin over Putin&Co dat hij zo veel macht wist te verwerven en komt zulks nou naar buiten in de openbaarheid via één of andere 'notaris van de Russische Maffia'? Gaan er nu verschillende geheime liquidatie contracten open die Prigozjin vooraf geregeld had als een soort levensverzekering?

Binnen een Maffia achtig gestructureerde organisatie breekt wel vaker een strijd om de macht los als één der Capo's geliquideerd wordt door de 'Capo di tutti capi'. want de andere Capo's beseffen dan weer dat ook hun hachie [en dat van hun geliefde naasten!] op het spel staat.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 24 aug 2023 22:23 Prigozjin lijkt slecht én naïef te zijn geweest.
Misschien dacht hij niet Machiavellistisch genoeg. De oorlog moest veel beter worden gevoerd vond hij, Shoigu en Gerasimov (en misschien nog een paar) stonden dat in de weg, hij snapte niet goed dat Poetin het probleem niet zag, dat moest hem beter duidelijk gemaakt. Dacht hij met zijn afgebroken mars naar Moskou misschien, 'we halen die twee com suis van de zaak af, ik maak Poetin daarna duidelijk hoe het moet worden aangepakt'...? Terwijl Poetin meteen doorhad dat hij niet meer dan een marionet zou worden als hij Prigozjin zijn gang liet gaan. Die weet hoe macht werkt...Prigozjin wist dat blijkbaar niet...

Zo ongeveer?
Goh.. zo 'plat' had ik mij die organisatie niet voorgesteld. :lol:

:(
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het is en blijft een vreemd land met vanaf Ivan de verschrikkelijke, vreselijk bestuur voor t volk. En iedere keer weer klapt t in elkaar en iedere keer weer maken ze dezelfde fout. Bevolking misleiden, onder de duim houden en angst inboezemen.

Zou t na Poetin beter worden?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 27 aug 2023 18:01 Het is en blijft een vreemd land met vanaf Ivan de verschrikkelijke, vreselijk bestuur voor t volk. En iedere keer weer klapt t in elkaar en iedere keer weer maken ze dezelfde fout. Bevolking misleiden, onder de duim houden en angst inboezemen.

Nou, ze hebben ook de vriendelijke Gorbachow gehad. Dus het kán wel.
Maar die wordt dan later weer een beetje verguisd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 28 aug 2023 09:38
dikkemick schreef: 27 aug 2023 18:01 Het is en blijft een vreemd land met vanaf Ivan de verschrikkelijke, vreselijk bestuur voor t volk. En iedere keer weer klapt t in elkaar en iedere keer weer maken ze dezelfde fout. Bevolking misleiden, onder de duim houden en angst inboezemen.

Nou, ze hebben ook de vriendelijke Gorbachow gehad. Dus het kán wel.
Maar die wordt dan later weer een beetje verguisd.
Men lijkt de knoet te verkiezen.
Plaats reactie