Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door gerard_m »

Mcmadtasty schreef:De niet gevaccineerde moet wil hij even ergens spontaan een kopje koffie drinken eerst een afspraak maken zich te laten testen, minimaal twee uur daarvoor wachten en mogelijk 50 km ervoor reizen.
Je zet de worst-case variant hier neer om te suggereren dat het een onneembare drempel is. Maar voor de meeste mensen is de drempel toch echt veel lager dan dit. Merk ook op dat de overheid de testen gratis houdt (m.a.w: iemand anders betaalt hem voor je). Verder kun je je kopje koffie nog steeds op een terras drinken.
Verder heeft die qr-code geen enkele functie. Want op het moment dat ik getest ben als niet gevaccineerde en ik ga ergens een kopje koffie drinken, kan ik besmet raken door iemand die een qr-code heeft omdat die in het verleden corona heeft gehad of iemand die al gevaccineerd is.
Het excuus om ziekenhuizen te ontlasten gaat in het verhaal dus niet op.
Zoals Doctorwho toelicht: het gaat uiteindelijk om het verkleinen van de kans op besmetting van ongevaccineerden, zodat de ziekenhuizen niet opnieuw vollopen. De QR code is een van de manieren om dit te bereiken. We hadden ook de afstandsregels in stand kunnen houden (waarmee de steun aan theaters, bioscopen en horeca ook had moeten doorlopen). Wellicht zijn er ook slimmere oplossingen, maar wat opvalt is dat tegenstanders niet met alternatieve oplossingen komen. De enige die ik heb gehoord is: kwetsbare mensen isoleren (dat is dan kennelijk geen apartheid of discriminatie?)

Als je alleen overal tegen bent, zeg je eigenlijk dat de ziekenhuizen en hun (toekomstige) patiënten het maar zelf lekker uit moeten zoeken.

Het werkelijke onderliggende probleem is dat teveel mensen zich niet laten vaccineren. Anders kon de samenleving zonder beperkingen open.
Naast religie is afkeer en wantrouwen t.o.v. de overheid vaak de reden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mcmadtasty
Diehard

Bericht door Mcmadtasty »

doctorwho schreef: 01 okt 2021 12:35

De kans dat jij door iemand die een QR code of geel boekje heeft met Covid-19 besmet gaat worden is vele malen minder dan dat omgekeerd het geval zal zijn. Het ziekenhuisargument blijft derhalve van kracht.
In het geval van een redelijk ernstige luchtweg-overdraagbare virusinfecties gaat het niet langer om de vrijheid van het individu maar van de maatschappij. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn des te minder kans op besmetting en op ziek-makender mutaties, omdat de bron opdroogt.
De QR code zal dan ook een tijdelijke maatregel zijn en daarna mag je als free rider net als iedereen zonder test te buiten gaan aan spontaan koffiedrinken.
Ben overigens erg blij met de vaccinatie en de QR code die meer vrijheid geven. Ik heb sinds maart vorig jaar duizenden binnen bedrijven Covid-19 testen afgenomen en de ellende gezien die dit met zich mee kan brengen. Dankzij strikt toepassen van alle hygiene-maatregelen ben ik de dans ontsprongen en heb zonder Covid-19 te krijgen de vaccinatie bereikt.
Iemand die gevaccineerd is kan nog steeds besmet raken met het virus en daardoor ook besmettelijk zijn.
Het enige wat het vaccin doet is de persoon weerbaarder maken waardoor deze minder last heeft, maar voor de rest is er geen verschil tussen iemand die gevaccineerd is en iemand die niet gevaccineerd is. Doordat er meer mensen gevaccineerd zijn dan mensen die niet gevaccineerd zijn is de kans dus ook groter dat ik besmet raak door iemand die gevaccineerd is lijkt me.

wanneer je bv naar duitsland kijkt, schijnt het dat je alleen maar de kroeg in kunt wanneer je of corona hebt gehad of gevaccineerd bent.
In plaats van dat deze qr code zal verdwijnen, verwacht ik eerder een aanscherping,
Eerder is beweerd door de politiek dat wat er gebeurd niet zou gebeuren. Op de vraag of er in de toekomst een aanscherping zal komen wordt zeer tactisch het antwoord vermeden.

Ik heb me niets aangetrokken van de maatregelen, heb mensen gekust en geknuffeld en heb me geregeld binnen een straal van 1,5 meter van anderen bevonden zonder een mondkapje te dragen en heb eveneens geen covid 19 gekregen.
Dat vaccinatie en een qr-code meer vrijheid geven is alleen maar een voorwaarde die men zichzelf en anderen oplegd.
En een voorwaarde belemmerd juist vrijheid.
🤔😎😜😁😃😉👍
Mcmadtasty
Diehard

gerard_m schreef: 01 okt 2021 14:02

Het werkelijke onderliggende probleem is dat teveel mensen zich niet laten vaccineren. Anders kon de samenleving zonder beperkingen open.
Naast religie is afkeer en wantrouwen t.o.v. de overheid vaak de reden.
Je kunt het een probleem vinden............
Dat is iets anders als dat het een probleem is.
op het moment dat je iets een probleem vindt, gaat het vaak niet zo zoals je hetzelf wenst en verwijst het naar je eigen agenda.

Zo kent religie het probleem van wel vaccineren. Andere agenda, andere problemen.
Afkeer en wantrouwen tov "de overheid" lijkt me een gegronde reden.
Er zijn nogal wat leugens aan het ligt gekomen de laatste tijd.
🤔😎😜😁😃😉👍
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Mcmadtasty schreef: 01 okt 2021 14:54
Iemand die gevaccineerd is kan nog steeds besmet raken met het virus en daardoor ook besmettelijk zijn.
Het enige wat het vaccin doet is de persoon weerbaarder maken waardoor deze minder last heeft, maar voor de rest is er geen verschil tussen iemand die gevaccineerd is en iemand die niet gevaccineerd is. Doordat er meer mensen gevaccineerd zijn dan mensen die niet gevaccineerd zijn is de kans dus ook groter dat ik besmet raak door iemand die gevaccineerd is lijkt me.
Dat lijkt me niet correct. Ja je kan nog steeds besmet raken door iemand die gevaccineerd is maar de rest klopt niet. Het vaccin zorgt er niet alleen voor dat iemand er minder last van heeft, het verkleint ook de kans dat de gevaccineerde besmet raakt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mcmadtasty schreef: 01 okt 2021 14:54 Ik heb me niets aangetrokken van de maatregelen, heb mensen gekust en geknuffeld en heb me geregeld binnen een straal van 1,5 meter van anderen bevonden zonder een mondkapje te dragen en heb eveneens geen covid 19 gekregen.
Hoe weet je dat? 70% vd mensen die het virus krijgen ontwikkelen geen/nauwelijks klachten.
Wie weet was je wel besmet en een superverspreider
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

appelfflap schreef: 01 okt 2021 16:27
Mcmadtasty schreef: 01 okt 2021 14:54 Ik heb me niets aangetrokken van de maatregelen, heb mensen gekust en geknuffeld en heb me geregeld binnen een straal van 1,5 meter van anderen bevonden zonder een mondkapje te dragen en heb eveneens geen covid 19 gekregen.
Hoe weet je dat? 70% vd mensen die het virus krijgen ontwikkelen geen/nauwelijks klachten.
Wie weet was je wel besmet en een superverspreider
Yep dat is mogelijk wellicht met dodelijke afloop :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
appelfflap
Banned

doctorwho schreef: 01 okt 2021 17:25 Yep dat is mogelijk wellicht met dodelijke afloop :(
levenslang geur- en smaakvelries
levenslange longproblemen
levenslange vermoeidheid
...

lijkt me ook geen cadeau te zijn
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mcmadtasty schreef: 01 okt 2021 15:10 Afkeer en wantrouwen tov "de overheid" lijkt me een gegronde reden.
Afkeer en wantrouwen zijn GEGRONDE redenen???
Lijkt mij geen logische redenatie. Het zijn wel begrijpelijke oorzaken. Een andere oorzaak is gebrek aan kennis. Als je niet weet dat de vaccins leiden tot snellere aanmaak van anti-stoffen tegen het spike=eiwit, en dat dat eiwit de sleutel is waarmee het virus onze cellen binnenkomt alwaar het vermenigvuldig kan worden, Dan kun je je verbeelden dat de hoeveelheid virus die je verspreid even groot blijft. Dat is uiteraard niet zo. De reden waarom je minder ziek wordt is gewoon dat het virus zich minder makkelijk vermenigvuldigd. En minder virus is gewoon ook minder besmettelijk.
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mcmadtasty schreef: 01 okt 2021 14:54 Iemand die gevaccineerd is kan nog steeds besmet raken met het virus en daardoor ook besmettelijk zijn.
Dat klopt niet, het vaccin zorgt er ook voor dat de kans op besmet worden afneemt én dat eenmaal besmet, iemand korter besmettelijk is.
Ik heb me niets aangetrokken van de maatregelen, heb mensen gekust en geknuffeld en heb me geregeld binnen een straal van 1,5 meter van anderen bevonden zonder een mondkapje te dragen en heb eveneens geen covid 19 gekregen.
Als je je toch al nergens aan hield, is iedere regel een beperking. Zelf rijd ik al jaren zonder rijbewijs en hou me aan geen enkele snelheidslimiet, want ik voel me veilig in mijn auto. Dat ik eventueel kwetsbare mensen aanrijd, is mijn probleem natuurlijk niet, die kunnen ook gewoon binnenblijven.
Bovendien, als ze de IC capaciteit uitbreiden kan de maximum snelheid helemaal afgeschaft worden.
Afkeer en wantrouwen tov "de overheid" lijkt me een gegronde reden.
Dit is een denkfout. Je hebt eigenlijk afkeer en wantrouwen tegen de wetenschap.

Ik heb me niet laten vaccineren omdat de overheid dat zegt, maar omdat de wetenschap heeft aangetoond dat ik daarmee risico's verklein voor mezelf en voor de samenleving.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mcmadtasty
Diehard

Peter van Velzen schreef: 02 okt 2021 04:10
Mcmadtasty schreef: 01 okt 2021 15:10 Afkeer en wantrouwen tov "de overheid" lijkt me een gegronde reden.
Lijkt mij geen logische redenatie.
:)

Wanneer er door "de overheid" over andere dingen gelogen wordt, hoe betrouwbaar is dan de informatie die over corona verspreidt wordt en over diens agenda? Oplichters geven ook te kennen dat ze betrouwbaar zijn......
🤔😎😜😁😃😉👍
Mcmadtasty
Diehard

gerard_m schreef: 02 okt 2021 10:45
Dat klopt niet, het vaccin zorgt er ook voor dat de kans op besmet worden afneemt én dat eenmaal besmet, iemand korter besmettelijk is.
dus........ iemand die gevaccineerd is kan op het moment dat ik de kroeg in ga, na getest te zijn, besmettelijk zijn.

Als je je toch al nergens aan hield, is iedere regel een beperking. Zelf rijd ik al jaren zonder rijbewijs en hou me aan geen enkele snelheidslimiet, want ik voel me veilig in mijn auto. Dat ik eventueel kwetsbare mensen aanrijd, is mijn probleem natuurlijk niet, die kunnen ook gewoon binnenblijven.
Bovendien, als ze de IC capaciteit uitbreiden kan de maximum snelheid helemaal afgeschaft worden.
Zo zie je maar weer, er is niets wat moet :)
Mcmadtasty schreef:Afkeer en wantrouwen tov "de overheid" lijkt me een gegronde reden.
Dit is een denkfout. Je hebt eigenlijk afkeer en wantrouwen tegen de wetenschap.
Ik heb een afkeer ertegen dat wetenschap als het heilig huisje gepresenteerd wordt en als een absolute waarheid, zoals dat ook met religies het geval is.
Wantrouwen heb ik niet zozeer in de aangetoonde mogelijkheden maar in of het wel zo slim is om het allemaal te weten en te kunnen.....
Ik heb me niet laten vaccineren omdat de overheid dat zegt, maar omdat de wetenschap heeft aangetoond dat ik daarmee risico's verklein voor mezelf en voor de samenleving.
Een ieder heeft zo zijn reden iets wel of niet te doen.
🤔😎😜😁😃😉👍
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Mcmadtasty schreef: 02 okt 2021 10:49
Peter van Velzen schreef: 02 okt 2021 04:10
Lijkt mij geen logische redenatie.
:)

Wanneer er door "de overheid" over andere dingen gelogen wordt, hoe betrouwbaar is dan de informatie die over corona verspreidt wordt en over diens agenda? Oplichters geven ook te kennen dat ze betrouwbaar zijn......
De informatie die over CoViD19 en vaccins verspreid wordt, wordt grotendeels door wetenschappers verspreid. De overheid geeft die gewoon grotendeels door. Dus als je de overheid niet vertrouwt, ga dan naar de oorspronkelijke bron van informatie.

Voor de rest is de informatie ons via de overheid bereikt over de CoViD19 vaccins in overeenstemming met wat we weten over andere vaccins. Ik zie dus weinig reden om de officiële informatie over de vaccins in twijfel te trekken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Mcmadtasty schreef: 02 okt 2021 11:10 Dat klopt niet, het vaccin zorgt er ook voor dat de kans op besmet worden afneemt én dat eenmaal besmet, iemand korter besmettelijk is.
dus........ iemand die gevaccineerd is kan op het moment dat ik de kroeg in ga, na getest te zijn, besmettelijk zijn.[/quote]
zonder vaccin zou hij veel besmettelijker zijn maar dat is het mooie hier voor antivaxers
Het vaccin werkt neit voor 100%. dus ja, door het vaccin kun je tromboses krijgen, een kans van 1 op x miljoen
vh virus kun je tromboses krijgen maar die kans gaat in de procenten.
als je het nu goed uitlegt is er dus niets te winnen met een vaccin want van beide kun je tromboses krijgern
voila, daar heb je je complot
Ik heb een afkeer ertegen dat wetenschap als het heilig huisje gepresenteerd wordt en als een absolute waarheid, zoals dat ook met religies het geval is.
dan heb je geen idee hoe wetenschap werkt

een tip
ga naar september 2020 en zoek eens op hoeveel vaccins er toen in de pipeline zaten. kijk dan eens hoeveel er zijn goedgekeurd.
een heel kleine moeite voor een kritische geest
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Veel gebruikt argument van vaccinatie-ontwijkers is de snelheid waarmee in het geval van Covid-19 vaccins zijn ontwikkeld. Hieruit blijkt maar weer dat gebrek aan achtergrondinformatie tot onjuiste conclusies kan leiden. Het idee en de basis van RNA vaccins is al ruim 15 jaar geleden geboren. Het mooie bij een RNA vaccin is dat er geen verzakt virusmateriaal wordt ingespoten maar dat ons eigen lichaam middels het bouwplan in RNA antistoffen gaat aanmaken. Het RNA ingespoten RNA materiaal wordt door onze cellen in enkele dagen volledig afgebroken.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Mcmadtasty schreef: 02 okt 2021 10:49 Wanneer er door "de overheid" over andere dingen gelogen wordt, hoe betrouwbaar is dan de informatie die over corona verspreidt wordt en over diens agenda? Oplichters geven ook te kennen dat ze betrouwbaar zijn......
Dit is alvast een drogreden uitzet boekje :D
Plaats reactie