Je zet de worst-case variant hier neer om te suggereren dat het een onneembare drempel is. Maar voor de meeste mensen is de drempel toch echt veel lager dan dit. Merk ook op dat de overheid de testen gratis houdt (m.a.w: iemand anders betaalt hem voor je). Verder kun je je kopje koffie nog steeds op een terras drinken.Mcmadtasty schreef:De niet gevaccineerde moet wil hij even ergens spontaan een kopje koffie drinken eerst een afspraak maken zich te laten testen, minimaal twee uur daarvoor wachten en mogelijk 50 km ervoor reizen.
Zoals Doctorwho toelicht: het gaat uiteindelijk om het verkleinen van de kans op besmetting van ongevaccineerden, zodat de ziekenhuizen niet opnieuw vollopen. De QR code is een van de manieren om dit te bereiken. We hadden ook de afstandsregels in stand kunnen houden (waarmee de steun aan theaters, bioscopen en horeca ook had moeten doorlopen). Wellicht zijn er ook slimmere oplossingen, maar wat opvalt is dat tegenstanders niet met alternatieve oplossingen komen. De enige die ik heb gehoord is: kwetsbare mensen isoleren (dat is dan kennelijk geen apartheid of discriminatie?)Verder heeft die qr-code geen enkele functie. Want op het moment dat ik getest ben als niet gevaccineerde en ik ga ergens een kopje koffie drinken, kan ik besmet raken door iemand die een qr-code heeft omdat die in het verleden corona heeft gehad of iemand die al gevaccineerd is.
Het excuus om ziekenhuizen te ontlasten gaat in het verhaal dus niet op.
Als je alleen overal tegen bent, zeg je eigenlijk dat de ziekenhuizen en hun (toekomstige) patiënten het maar zelf lekker uit moeten zoeken.
Het werkelijke onderliggende probleem is dat teveel mensen zich niet laten vaccineren. Anders kon de samenleving zonder beperkingen open.
Naast religie is afkeer en wantrouwen t.o.v. de overheid vaak de reden.