MaartenV schreef: ↑15 mei 2023 17:30
axxyanus schreef: ↑15 mei 2023 17:25
MaartenV schreef: ↑15 mei 2023 16:59
Axxyanus, hoe kan een eerste deeltje ontstaan in een systeem, waarbij alle deeltjes pas kunnen bestaan door 'interne' meting? Hoe ontstaat dan het eerst deeltje?
Hier ga ik niet op in. Dit is gewoon jouw taktiek om de indruk te wekken dat jouw visie plausibel is omdat anderen jouw vragen niet kunnen beantwoorden, waarbij je de aandacht afleid van het feit dat je zelf ook geen antwoorden hebt op de vragen die jou gesteld worden.
Dus je kan die vraag niet beantwoorden. Toch ga je er al vanuit dat ze door elkaar te meten ontstaan. Maar je weet eigenlijk niet wat antwoorden als wordt gevraagd hoe het eerste deeltje dan onstaat. Vanwaar dan toch dat geloof?
Ik ga daar niet van uit. Ik wijs er op dat jij dat niet kan uitsluiten. Jij komt hier steeds met de zelfde taktiek.
1) Je komt met een of andere bewering A, waarvan je beweert bewijs te hebben.
2) Anderen wijzen erop dat je "bewijs" ook op andere mogelijkheden bv B kan wijzen,
3) Je reageert alsof de anderen proberen B te bewijzen.
4) Als anderen daar dan niet op willen ingaan, denk je dat je alsnog A bewezen hebt of je probeert de anderen een geloof in B in de schoenen te schuiven of nog iets anders zolang je maar kan negeren dat A helemaal niet bewezen is.
Antwoord jij eens op deze vraag:
Hoe kunnen mensen in experimenten tot het resultaat komen dat hun waarneming het deeltje in leven roept, als het deeltje er al was omdat een externe waarnemer het al in leven geroepen had.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman