Kitty schreef:Als je zo ontzettend geïnteresseerd bent in de bevindingen van de wetenschap waarom kom je dan hier op dit forum? Dan moet je toch echt andere bronnen zoeken om je kennis daarover bij te spijkeren. Nogmaals, door goede wetenschappelijke boeken te lezen.
Kortom, ik ben er klaar mee. Het heeft echt geen enkele zin een discussie over wetenschap met jou te voeren. Want, wat al is geschreven, neem je niet op of je begrijpt het niet. Je stelt keer op keer dezelfde vragen, waarop je keer op keer weer antwoord krijgt, daarna kom je weer met vragen waaruit op zijn minst blijkt dat je de antwoorden niet leest, niet begrijpt of niet kunt onthouden. Een zinloze onderneming dus.
Ben je eigenlijk wel geïnteresseerd in wetenschap? Of is hier sprake van een ernstige vorm van cognitieve dissonantie waarbij je alleen maar zwaar gefocust bent op de uitkomst die jezelf al van te voren hebt bepaalt?
Het wordt onderhand een zwaar geval van gelul in de ruimte.
Heb je al een schriftje vol genoteerd trouwens? En doe je daar nog wat mee?
Ik krijg vele berichten die ik moet lezen. Dus mijn excuses als ik een antwoord gemist heb. Misschien dat mijn bovenstaande bericht aan Siger ook voor jou geldt.
Ik heb slechts genoemd hoe de zaken er momenteel in de wetenschap uitzien. Misschien heb ik je mening over de stellingen nog niet gelezen, maar ik ben wel geintresseerd in de wetenschap. Alleen het moet wel bewijs zijn dat de stellingen tegenspreekt. Ik zie echter nauwelijks bewijs, maar lees wel dat ik geen verstand van wetenschap heb. Dat laatste zal ik meenemen in mijn conclusie.
Als ik niet telkens herhaal, dan gaat de discussie binnen de korste keer over mijn wetenschapsvaardigheden. Dit is een ander onderwerp, daarom besteedt ik er geen aandacht aan. Ik ben geintresseerd in de wetenschap; het bewijs uit de wetenschap.
Als jij mij een bewijs toont dat leven wel kan ontstaan uit materie, dan is de discussie opgelost. Ik zeg ook niet dat er missschien later nog bewijs kan komen, maar hoe is de situatie momenteel?
Bedankt voor je bijdrage en ik zal het meenemen in de conclusie.