Ik ken geen optie met zoveel bewijs als in de bijbel
dat de bijbel een kompleet volwaardig en geloofwaardig bewezen bewijs levert ,staat in de bijbel en is "waar " , omdat de bijbel het geinspireerd woord is van diegene wiens bestaan moest bewezen worden ? ....( -->het eerste opgeschreven gebod beveelt dat je god als enige
moet aanbidden , derhalve
moet hij bestaan ---> en wie zegt dat ? gods woord zelve dat in de bijbel staat opgeschreven natuurlijk ..... )
Wat is dit voor een denkstijl ?
Hersenrot ? Chaldeeuwse clownerieen en/of nomadische epistemologie met kundige oplichterijen - of kamelen -kennistheorie uit de woestijn ter attentie van geiten ?
Geef
uw non-circulair / niet -tautologisch "bewijs "van god ,
buiten de bijbelarie
Stop het geblaat ... aub , zeg
En uitgekomen bijbelse " voorspellingen "?
Ach er staat hier genoeg over dit onderwerp op dit forum ... ik ga het
NIET opzoeken voor jou ....
Misschien dat anderen dit wel willen doen ?
We zitten hier niet in een rechtzaal.
Maar wel op het onzin-uitlachen tribunaal van de rede en de openbare opinie op het internet , zonder aanzien des persoons (en/of zonder rekening te houden met de eerbiedwaardigheid en het onverdiende respect voor de professionele autoriteit van de zulthoofden van het theisme ) dat de definitieve afschaffing wil van de 2000 jaar oude bedriegerijen, intimidaties en parasitaire mishandelingen maffia en einde van de kaping van de natuurlijke mensheid door allerlei morosofen , allerlei mismeesterde religieuze salade-kommen en internetttende bonsais ....mythologen en mythomaniakken
je kan NOOIT een negatief bewijzen ...
IK kan bijvoorbeeld niet bewijzen dat je niet "dominee diaree" bent ipv "vuurtje" ....
Jij echter kan wel bewijzen( als je dat wilt doen uiteraard ) dat je "vuurtje" bent (althans tonen dat je een tastbaar persoon bent die zichzelf "vuurtje "noemt , bijvoorbeeld geef je adres en ik kan je komen knijpen ) en niet "niet-vuurtje " of "dominee diaree "of " mr den uil " of een alias van de antwoordrobot alice of wat anders dan ook tot in het oneindige ....
God kan ik niet knijpen ...... ik kan ook niet bewijzen dat hij er niet is , en of niet " dominee diaree " is ....
Maar almacht is volgens jou nutteloos als je volmaakt bent. Want dan ben je willoos geworden volgens jou.
Ach , je verdraait het wat .... een semantisch spelletje
Willen is nutteloos ook als je alles kunt ;want het volmaakte verlangt niets en zeker niet wat het nog niet heeft ,anders zou het niet volmaakt zijn en iets anders willen dat ontbreekt aan zijn volmaaktheid ... Willen is alleen maar nodig als er iets ontbreekt aan het volmaakte al-zijn ( wat
alles inhoud )of heel-al=god ....
Het volmaakte wil dus niets ... niets willen maakt almacht overbodig
(Het is trouwens de fenomenologische noodzaak van het transcendente ; wat een moderne daliaanse /felliniaanse interpretatie is van de parmenidiaanse metafysica zoals geformuleerd in de eerste ontologie van Zenoo en overgenomen door de pilaarheilige Sint Blasius van korinthie in AD 406 1/2 ... zoek ook maar eens iets op over diepzinnige woorden- onzin als je daar meer wil van weten :P :P :P )
Het gaat allemaal om liefde en afhankelijkheid
Welnee, het gaat allemaal om wensdenken, surrogaat liefde en surrogaat affectie , cognitieve dissonantie , hersenspoeling, conditioneringen , wanen ,fobieen , tics en angsten ,goedgelovigheid , misplaatst vertrouwen , verwondering , persoonlijk gebrek aan kennis , drogredeneringen , verwardheid, groeipijn en wereldvreemdheid ....etc
"
Een steen maken die Hij zelf niet op kan tillen" doet het ook altijd erg goed.
dat god geen euthanasie
kan plegen ook als hij dat wil en ondanks al zijn almacht , is nog beter : .... :P :P :P
Maar hij doet dat dus
niet "zichzelf ombrengen" , omdat hij--volgens jou ____ van ons houd ....
volgens mij wil hij dat niet omdat hij volmaakt is enhet volmaakte niets verlangt....zeker euthanasie niet
Eigenlijk is god zich van niets bewust of zo ; er valt niets te willen of te doen :;
uw
bijbelse persoonlijke "Desiredatus " is er gewoon niet
noot
( Desire of DEES betekent " de gewenste "
Desiredatus is de voornaam van Erasmus )