Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door Dat beloof ik »

Wilders is niet het probleem.
Hij is iemand die heeft gewaarschuwd voor de problemen die nu ontstaan, dat is iets anders.
Het is een enorme denkfout om hem de schuld te geven dat die problemen ook werkelijk ontstaan.
Het is ook een enorme denkfout dat als hij zijn mond houdt, de problemen verdwijnen.
Het lijkt me toch handig dat een discussie over wat wilders nu precies wil , niet wordt gehouden in een topic over Charlie Hesbo.

IS strijders riepen een aantal maal op tot actie in Europa, en dat is wat nu gebeurt.
Moslims voeren nu aanvallen uit op doelen in Europa.
Het blijkt nu dat de man die gisterochtend een Franse agente neerschoot, een kennis van de twee van Charlie Hesbo.
https://www.waze.com/nl/editor/?env=row ... =266859909" onclick="window.open(this.href);return false;
De overheid ontkende in eerste instantie het verband.

En rond kerst waren er ook 3 dagen achter elkaar dat er aanslagen waren, auto's reden in op burgers.
en de overheid ontkende het verband.
Lulkoek, iedereen kan zien wat het verband is: moslims die gehoor geven aan de oproep van IS.
We zullen onder ogen moeten zie dat dit sinds een week of twee bijna dagelijkse kost is in Europa.
Dat is niet vreemd, want het is al jarenlang dagelijkse kost in het Midden Oosten.
Dat is vervelend en confronterend, het is net als een slecht nieuws bericht: de eerste reactie is ontkennend.
Die ontkenning verandert niets aan de harde realiteit en dat is dat moslims bezig zijn met het plegen van aanslagen in Europa.
Eerst Frankrijk, het is is niet de vraag óf Nederland volgt, maar wanneer.

Het gaat er om dat deze aanslagen stoppen.
En dat doen we niet, met alle respect, door met een potlood in de lucht te zwaaien en in de andere hand een bordje 'je suis charlie".
Je kunt wel vriendelijk thee drinken met Ahmed. maar als Ahmed vervolgens tegen Mohammed zegt dat het toch eigen schuld is van Charlie Hesbo, weten we 1 ding en dat is waar Ahmed staat.

Het is een denkfout dat de meeste moslim jongeren in dit land tegen dit geweld zijn.
november, twee maanden geleden: 80 % van de Turkse jongeren vindt het niet verkeerd dat geweld wordt gebruikt tegen niet-gelovigen.
Maar ook hier zag je de politiek ontkennend reageren: het kan niet waar zijn.
Tsja, met dergelijke reacties gaat er niets veranderen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

vegan-revolution schreef: Kom eens werkelijk met iets. Met tenminste een paar verwijzingen of zo, maar niet met : .... zoek het zelf maar uit. Wie beweert (zelfs beschuldigt) moet bewijzen en dat doe je hier niet.
Hij wil een Nederland zonder islam = hij wil Nederland zonder moslims
ok, ik zal er maar bij tekenen dat voor een Nederland zonder islam alle moslims buiten moeten
dat geeft 2 mogelijkheden
1 dwangsbekeringen
2 uitwijzingen van Ndl staatsburgers enkel omwille van geloof
dat is onmenselijk

https://www.google.be/search?client=saf ... am&spell=1" onclick="window.open(this.href);return false;

355 000 bronnen/linken/..., er zal er wal eentje aan je criteria voldoen zeker :)

beloofik
Wilders heeft ook 'oplossingen'
haat, polarisatie, veralgemenen, vooroordelen, racisme, discriminatie, ophitsen,...
en hij verzint ook problemen. niet alle Nedelrandse moslims gaan morgen bloedbaden aanrichten, 95-99% van hen wil gewoon hetzelfde als elke andere mens
veiligheid, job, gezondheid, een vakantie'tje en misschien een keertje in hun leven naar de hadj
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

appelfflap schreef:Hij wil een Nederland zonder islam = hij wil Nederland zonder moslims
Je geeft hier een reeks linken. Dit komt ook weer neer op : zoek het maar uit. Kun je niet gewoon tenminste 1 link geven waaruit blijkt met bijbehorend citaat dat Geert Wilders beweerd zou hebben dat hij een Nederland zonder islam wil?

Maar goed, gesteld dat Geert Wilders dat inderdaad beweerd heeft :
appelfflap schreef:ok, ik zal er maar bij tekenen dat voor een Nederland zonder islam alle moslims buiten moeten
Dat hoeft geenszins de conclusie te zijn. Als Geert Wilders bedoelt dat hij graag een Nederland zou zien waarin er geen moslims zijn dan kan hij daarmee bedoelen dat hij graag zou zien dat moslims in Nederland vrijwillig ex-moslim worden. Daar is toch niets onmenselijks aan?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

appelfflap schreef:Wilders heeft ook 'oplossingen'
haat, polarisatie, veralgemenen, vooroordelen, racisme, discriminatie, ophitsen,...
en hij verzint ook problemen. niet alle Nedelrandse moslims gaan morgen bloedbaden aanrichten, 95-99% van hen wil gewoon hetzelfde als elke andere mens
veiligheid, job, gezondheid, een vakantie'tje en misschien een keertje in hun leven naar de hadj
Weer een reeks van beschuldigen zonder bewijs.
appelfflap
Banned

vegan-revolution schreef: Weer een reeks van beschuldigen zonder bewijs.
https://www.google.be/search?client=saf ... 4wby1IDwBg" onclick="window.open(this.href);return false;
91 000 bronnen/linken
https://www.google.be/search?client=saf ... 4wby1IDwBg" onclick="window.open(this.href);return false;
360 000 bronnen

moet ik echt verder gaan of gaat je kop weer in het zand :)
vegan-revolution
Superposter

appelfflap schreef:
vegan-revolution schreef: Weer een reeks van beschuldigen zonder bewijs.
91 000 bronnen/linken
360 000 bronnen

moet ik echt verder gaan of gaat je kop weer in het zand :)
Ik heb niets aan reeksen linken. En al helemaal niet aan linken waar beweringen over Geert Wilders gedaan worden die nergens op gebaseerd zijn. Dat er veel roeptoeters zijn is mij wel bekend, maar dat toont op zichzelf nog niets aan. Wat heb ik eraan als mensen elkaar veelvuldig nawauwelen op basis van geruchten en/of misinterpretaties?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Update
http://www.nu.nl/buitenland/3969446/mee ... arijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

vegan-revolution schreef: Niet een antwoord op een zo te zien aan mij gestelde vraag.
Was meer algemeen bedoeld
vegan-revolution schreef: Mijn antwoord op de door jou gestelde vraag aan mij is dan dat ik van mening ben dat Wilders en co. hun mening mogen ventileren. Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat in zoverre het onomstotelijk aan te tonen is dat Wilders en co. aan willen zetten tot geweldspleging tegen mensen dit dan vervolgd moet kunnen worden, maar dit geldt wat mij betreft niet uitzonderlijk voor Wilders en co. maar voor iedere wereldburger.
Okee, dank je wel.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
vegan-revolution
Superposter

dikkemick schreef:Update
http://www.nu.nl/buitenland/3969446/mee ... arijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geert Wilders had blijkbaar wel gelijk toen hij zei : "Dit is nog maar het begin.".
appelfflap
Banned

vegan-revolution schreef: Ik heb niets aan reeksen linken.
uiteraard niet
en als er peer reviewed artikelen zijn kom je af met complotten
en als er gerechtelijke uitspraken komen kom je af met omgekochte rechters
...

elke deur zul je wel sluiten om je vooringenomen en racistische wereldbeeld oprecht te kunnen houden
(denk je echt dat ik iets anders verwacht had),
vegan-revolution
Superposter

Appelflap, het enige dat je hoeft te doen is te komen met 1 duidelijk citaat uit 1 duidelijke link waaruit de dubieusheid van de bedoelingen van Geert Wilders duidelijk blijkt.

In plaats daarvan kom je nu met beschuldigingen aan mijn adres. Het enige wat ik je nu zie doen is oeverloos beschuldigen zonder gedegen onderbouwing. Dat kun jij vast beter.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

vegan-revolution schreef:Appelflap, het enige dat je hoeft te doen is te komen met 1 duidelijk citaat uit 1 duidelijke link waaruit de dubieusheid van de bedoelingen van Geert Wilders duidelijk blijkt.

In plaats daarvan kom je nu met beschuldigingen aan mijn adres. Het enige wat ik je nu zie doen is oeverloos beschuldigen zonder gedegen onderbouwing. Dat kun jij vast beter.
Zou je niet zo onbeschoft willen zijn om dit topic te kapen.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Yep, we stoppen hier over Wilders.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
vegan-revolution
Superposter

HankS schreef:Zou je niet zo onbeschoft willen zijn om dit topic te kapen.
Je kunt mij dat verwijten, maar ik ben niet degene die in dit topic begonnen is met het doen van uitspraken over Geert Wilders. Ik heb verder wel evenals anderen (niet alleen ik dus) bijgedragen aan een discussie hierover. Dit kun je mij dan terecht verwijten. Je kunt je dan wel afvragen waarom er bij de eerste uitspraak over Geert Wilders al niet direct ingegrepen is door de moderatie. En verder leg ik mij nu neer bij de aanwijzing van Bonjour.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

dubbel
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
Plaats reactie