Gaza

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Getses
Forum fan

Re: Gaza

Bericht door Getses »

Noge even wat geschiedenis over 181

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... c9imoJWgPI
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

Jim schreef:<< >>
Van een vriend die die 'indoctrinatie' heeft meegemaakt,
Ik kan dat in zoverre beamen dat ons inderdaad wel heel duidelijk werd gemaakt dat ons handelen in vredes- zowel in oorlogstijd geacht werd niet in strijd te zijn met de krijgstucht, het landoorlogrecht en de conventie van Geneve.
Ook het feit dat we onszelf moesten zien als vertegenwoordigers van de natie kreeg redelijk wat aandacht.
Je lult dus behoorlijk uit je nek GayaH.
Ik spreek wat die vriend beweert nergens tegen.
Maar laat me nog wat meer uit mijn nek lullen,
want blijkbaar wordt hiero veel belang gehecht aan officiële richtlijnen ...
IDF [i](Israel Defense Forces)[/i] schreef:
Ethics

The IDF Spirit

<< >>
IDF soldiers will operate according to the IDF values and orders, while adhering to the laws of the state and norms of human dignity, and honoring the values of the State of Israel as a Jewish and democratic state.

<< >>

Universal moral values based on the value and dignity of human life.

Basic Values:

<< >>

Human Dignity - The IDF and its soldiers are obligated to protect human dignity. Every human being is of value regardless of his or her origin, religion, nationality, gender, status or position.

The Values:

<< >>

Human Life - The IDF servicemen and women will act in a judicious and safe manner in all they do, out of recognition of the supreme value of human life.
<< >>

Purity of Arms - The IDF servicemen and women will use their weapons and force only for the purpose of their mission, only to the necessary extent and will maintain their humanity even during combat. IDF soldiers will not use their weapons and force to harm human beings who are not combatants or prisoners of war, and will do all in their power to avoid causing harm to their lives, bodies, dignity and property.

<< >>

Main Doctrine

Basic Points
- Israel cannot afford to lose a single war
- Defensive on the strategic level, no territorial ambitions
- Desire to avoid war by political means and a credible deterrent posture
- Preventing escalation

<< >>
Zijn NL militairen dan zo superieur dat hun nooit zoiets zou overkomen,
zoiets als waarschuwingsschoten afvuren waardoor een burger om het leven komt?
Hmmm ...
... WikipediA: Eric O.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Powned schreef:
Groot-Brittannië wil Palestina erkennen onder voorwaarde dat de Palestijnse Autoriteit belooft geen Israëlische oorlogsmisdaden aan te kaarten bij het Internationaal Strafhof of het Internationaal Gerechtshof in Den Haag.

Dat schrijft The Guardian op basis van bronnen bij de Britse regering. De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties stemt waarschijnlijk overmorgen over het Palestijnse verzoek om de waarnemerstatus te verhogen naar 'niet-lidstaat'. Als duidelijk is dat Palestina een staat is, en niet slechts een vage 'entiteit', kan de Palestijnse Autoriteit naar het Internationaal Strafhof stappen.

Amerika en Israël zijn fel tegen erkenning van Palestina als staat. Zij vrezen dat het Internationaal Strafhof dan ooit een arrestatiebevel uitvaardigt tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu.
Een beetje vreemd, nietwaar? :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

GayaH schreef:*
Daar ben ik het volledig mee eens!
Cactus schreef:<< >>
Ik ben van mening dat iedere overtreding van de Geneefse conventie loud and clear vermeld mogen worden en kritiek hierop moet gewoon kunnen.
Sterker nog, van mij mag iedere Jood (en ieder ander ook uiteraard!) die zich schuldig maakt aan misdaden tegen de menselijkheid, of wie daartoe de opdracht geeft, de doodstraf krijgen.

*
Dan blijven er weinig Israelis over !
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Getses schreef:Noge even wat geschiedenis over 181

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... c9imoJWgPI
Pure zionistische propaganda en pure leugens.

VN Resolutie 181 was aangenomen door de Europese zionisten. Die hadden hun land verlaten en verkregen zo 55% van het land waar Palestijnen al 13 eeuwen woonden. Deze Palestijnen vonden de verdeling fout omdat zij met 2x zoveel mensen (!)minder dan de helft van HUN land verkregen.
Om de verdeling draaglijker te maken voor de Palestijnen zond de VN hun gezant Folke Bernadotte. Deze stelde een betere verdeling voor die beter was voor de Palestijnen.
De zionistische terroristische groep STERN of LEHI die geleid werd door Menachim Begin besloot deze VN gezant te vermoorden voordat hij zijn nieuwe plannen van kracht konden worden. Eerder hadden zionistische terroristen de Britse gezant Moine al vermoord omdat die tegen de illegale immigratie van Europese joden optrad.
Niets neemt echter weg dat de zionisten accoord waren gegaan met die verdeling en daar hebben zij zich NOOIT gehouden. Ook heeft de VN middels resolutie 194 de Palestijnse vluchtelingen het recht gegeven om terug te mogen keren naar hun geboorteplaatsen. Ook hieraan heeft Israel zich nooit gestoord.
Om lid te kunnen worden van de VN moest Israel verklaren accoord te gaan met deze beide resoluties hetgeen Israel deed maar nooit zijn woord en belofte hield.

http://en.wikipedia.org/wiki/Folke_Bernadotte

http://mondoweiss.net/2008/09/bernadott ... nsion.html

Over deze zionistische terroristen die een groot man als Folke Bernadotte vermoordden hoor je Israelische speaker niet. De hoofdterrorist Begin werd zelfs PM van Israël ! Lekker landje. :twisted:
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

Cactus schreef:
GayaH schreef:<< >>
Sterker nog, van mij mag iedere Jood (en ieder ander ook uiteraard!) die zich schuldig maakt aan misdaden tegen de menselijkheid, of wie daartoe de opdracht geeft, de doodstraf krijgen.
Dan blijven er weinig Israelis over !
Dankjewel voor deze niets verbloemende uitspraak,
het zegt helemaal niets over de hoe de Israëliërs werkelijk zijn, maar
het zegt veel over hoe jij over de Israëliërs denkt en
ik concludeer tevens dat jij heel erg weinig Israëliërs kent,
dat laatste, dat weet ik nu wel zeker!
*
Cactus schreef:<< >>
Begin werd zelfs PM van Israël ! Lekker landje. :twisted:
Begin kreeg zelfs de Nobelprijs voor de vrede!
Lekker clubje, dat comité welk de Nobelprijzen toekent ... :?

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

GayaH schreef:
Dankjewel voor deze niets verbloemende uitspraak,
het zegt helemaal niets over de hoe de Israëliërs werkelijk zijn, maar
het zegt veel over hoe jij over de Israëliërs denkt en
ik concludeer tevens dat jij heel erg weinig Israëliërs kent,
dat laatste, dat weet ik nu wel zeker!
Geen dank, graag gedaan! :mrgreen:

Ach, ik hoef alleen het nieuws maar te lezen en op de TV te zien hoe men over het bombarderen van Gaza denkt dan blijkt dat de meeste Israelis geen geheim maken van hun genoegens als er weer honderden Palestijnen zijn vermoord met die bombardementen.
Geïnterviewde Israelis zeiden gewoon dat het gehele Palestijnse volk moet worden uitgeroeid en dat er maar een atoombom op Gaza gegooid moet worden. Door een regering te kiezen die uiterst wreed optreedt tegen vermeende provocaties van als dieren opgesloten Palestijnen maakt dat deel van de Israelische bevolking voor 100% mede schuldig aan die oorlogsmisdaden. Vandaar mijn conclusie.
Verder is bijna iedere volwassen Israelier tevens een militair en ook dat maakt hen deelnemers aan massamoorden van een opgesloten bevolking dat, beroofd van hun land, geen kant uit kan.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Geïnterviewde Israelis zeiden gewoon dat het gehele Palestijnse volk moet worden uitgeroeid en dat er maar een atoombom op Gaza gegooid moet worden.
Ongetwijfeld is dit een eerlijke steekproef van de opvattingen van een heel volk.
Verder is bijna iedere volwassen Israelier tevens een militair en ook dat maakt hen deelnemers aan massamoorden van een opgesloten bevolking dat, beroofd van hun land, geen kant uit kan.
Tja, de dienstplicht he... en dan nog. Is iedere Nederlandse militair schuldig aan Srebrenica?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Ik denk wel dat dit de algemene mening is van de rechtse Likud Israeliers die een heel groot deel van het Israelische volk uitmaken.

Nederlanders die op de toenmalige partijen hebben gestemd die destijds de regering vormden zijn medeschuldig aan de miserable situatie waarmee de militairen in Srebrenica werden opgezadeld.
Geen zware tanks of ander zwaar materieel waarmee Dutchbat zich kon verdedigen was m.i. één van de oorzaken waardoor men zich niet kon verweren tegen de Servische overmacht met veel tanks.
( Deense militairen hadden geëist van hun regering dat er zware tanks (Leopards) meegingen en waarmee zij zich goed verdedigden tegen een soortgelijke aanval )
Ten tweede is het opperbevel van de NATO schuldig die het vertikte om afdoende luchtsteun te verlenen.
Ten derde was die NL commandant Karremans natuurlijk een farce. Zó handelt een commandant natuurlijk nooit ! Een grote schande.
Maar Nederlandse militairen hebben nooit op ongewapende burgers geschoten zoals IDF wel met veel plezier deed.
Cactus
Bevlogen

!

Bericht door Cactus »

Hier nog een bevestiging van een Knesset lid, Avigdor Lieberman, die dezelfde middelen op de Palestijnen wil toepassen als de VS deed met Japan. Atoombommen !
Gevangen genomen Palestijnen? Verrzuipen in de Dode Zee .
Dit heerschap is een geboren Rus die meent meer rechten op Palestijns gebied te hebben dan de bewoners die er 1300 jaren woonden.
Dit ongeciviliseerd stuk vreten is een rechtse politieke partijleider in Israel. :evil:

Statements about Palestinians

Following a series of attacks on Israelis perpetrated by Palestinian militants during a three-day period in March 2002, Lieberman proposed issuing an ultimatum to the Palestinian National Authority to halt all militant activity or face wide-ranging attacks. He said, "if it were up to me I would notify the Palestinian Authority that tomorrow at ten in the morning we would bomb all their places of business in Ramallah, for example."[96][97] This led Foreign Minister Shimon Peres to respond that excessive military measures could lead to accusations of war crimes[96] and that the Israeli administration must not "escalate the situation".[98]
In July 2003, reacting to a commitment made by Ariel Sharon to the US, where amnesty could be given to approximately 350 Palestinian prisoners including members of Hamas and Islamic Jihad, Lieberman rejected a chance to participate in the related committee and said "It would be better to drown these prisoners in the Dead Sea if possible, since that's the lowest point in the world,"[99][100][101] Lieberman continued, according to Galei Tzahal ('Israel Army Radio'), stating his willingness, as Minister of Transport, to supply buses to take the prisoners there.[102] Lieberman's suggestion also led to confrontation between Lieberman and Arab-Israeli MKs Ahmed Tibi (Hadash-Ta'al), Jamal Zahalka (Balad), Taleb el-Sana, Abdelmalek Dahamsha (United Arab List) as well as opposition leader Shimon Peres.[103]

In January 2009, during the Gaza War, Lieberman argued that Israel "must continue to fight Hamas just like the United States did with the Japanese in World War II. Then, too, the occupation of the country was unnecessary."[104] This threat was been interpreted by some media commentators, including Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan, as an allusion to Hiroshima and Nagasaki and as advocacy for a nuclear strike on Gaza.[6][105][106][107][108]

http://en.wikipedia.org/wiki/Avigdor_Lieberman
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:Nederlanders die op de toenmalige partijen hebben gestemd die destijds de regering vormden zijn medeschuldig aan de miserable situatie waarmee de militairen in Srebrenica werden opgezadeld.
Dit zinnetje laat goed je manier van redeneren zien. Je gaat steeds uit van collectieve schuld.

Het zou hier betekenen dat iedereen bij verkiezingen al van te voren weet wat elke partij tot in detail gaat uitvoeren. Elke VVD en PvdA stemmer kan je melden dat dit niet het geval is.

In Israel is het niet anders.
Jij neigt ertoe het Israelische volk collectief schuldig te maken aan misstanden tegen palestijnen. Ik denk dat een groot deel van de Israeliers, Joods of moslim, gewoon rust en vrede wil.
(daar komt nog bij dat een vredelievende inwoner van Sderot misschien wel op Likud stemt in de hoop dat er een einde komt aan de raketten die op zijn dak geschoten worden).

Je redenering is op dat punt gelijk aan die van havikken van Likud die de palestijnen collectief verantwoordelijk maken voor de raketten van Hamas.

M.b.t. je laatste post:
De uitspraken zijn niet anders dan het handvest van Hamas over Israel stelt. En wat zeggen de uitspraken over het Israelische volk? Een buitenlandse Cactus zou Wilders quoten, tot voor kort gedoger van de regering, en concluderen dat het Nederlandse volk xenofoob is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef:Nederlanders die op de toenmalige partijen hebben gestemd die destijds de regering vormden zijn medeschuldig aan de miserable situatie waarmee de militairen in Srebrenica werden opgezadeld.
gerard_m schreef: Dit zinnetje laat goed je manier van redeneren zien. Je gaat steeds uit van collectieve schuld.
Dat heb je idd goed gezien. In Israel is al vele jaren bekend wat de stellingen van de politieke partijen zijn en als je die haviken aan de regering laat, dan bewijst dit dat de bevolking die wandaden goedkeurt.

gerard_m schreef: Het zou hier betekenen dat iedereen bij verkiezingen al van te voren weet wat elke partij tot in detail gaat uitvoeren. Elke VVD en PvdA stemmer kan je melden dat dit niet het geval is.

Dat maakt niets uit. Als je op een partij stemt die aan de regering komt, dan sta je achter hetgeen die partij doet. Ben je het als grote groep mee ONeens, dan kan je openlijk demonstreren en protesteren. Ik heb ten tijde van dat debacle in Srebrenica hier niets van gemerkt.
gerard_m schreef: In Israel is het niet anders.
Jij neigt ertoe het Israelische volk collectief schuldig te maken aan misstanden tegen palestijnen. Ik denk dat een groot deel van de Israeliers, Joods of moslim, gewoon rust en vrede wil.
(daar komt nog bij dat een vredelievende inwoner van Sderot misschien wel op Likud stemt in de hoop dat er een einde komt aan de raketten die op zijn dak geschoten worden).
Ja, dat doe ik omdat dit mijn vaste overtuiging is.
Er zijn natuurlijk wel groeperingen die het volledig oneens zijn met hetgeen de Isr. regering uitvreet (Gush Shalom en nog een aantal andere) maar die zijn helaas in de minderheid.
Natuurlijk willen de mensen daar allemaal rust en vrede maar zo lang je een groot aantal Palestijnen opsluit in een geblokkeerde zone zoals Gaza dan kan je verwachten dat er zich militante groeperingen ontwikkelen die het beu zijn om nog 100 jaren te wachten op gerechtigheid! Mijn vader was de bezetting hier in Nederland al beu na 1 jaar en meldde zich bij het verzet. Die verzetsmensen werden door de bezetter ook terroristen genoemd. :shock:
Die vredelievende vrouw in Sderot zou eerst eens in de geschiedenis moeten duiken waarna zij tot de ontdekking komt dat zij op Palestijns Gaza woont dat door Israel is gejat en geannexeerd! (VN Res. 181 toont aan dat Palestijns Gaza 4x groter was dan nu!) Helaas weet de meerderheid van de Israelische bevolking dit kennelijk niet. :shock:

gerard_m schreef: Je redenering is op dat punt gelijk aan die van havikken van Likud die de palestijnen collectief verantwoordelijk maken voor de raketten van Hamas.
Je had op de TV kunnen horen van enkele Gazanen dat die het helemaal niet eens waren met de Hamas raketten. Ik ben het er wel mee eens zolang die raketjes maar neervallen op geannexeerd Palestijns gebied.Dus dat is ook Sderot!
Verder is Hamas mede door Israel tot stand gekomen om tweedeling te veroorzaken in de Palestijnse gelederen. Als Hamas enige tijd geen raketjes afschiet dan zorgt Israel er wel voor met een provocatie dat dit weer zal gaan gebeuren. Dat is de smerige politiek van Israel. Waarom? Dan kan Israel zeggen: Met terroristen gaan wij geen vredesbesprekingen voeren.De eerste keer (Cast Lead) was volledig uitgelokt door Israel door het neerschieten van 6 palestijnen die z.g. bij een vermeende tunnel stonden.
Toen begon Hamas massaal met een reaktie. Deze keer liquideerde israel een Hamasleider.
Wie frusteert nu iedere keer de vrede daar?

gerard_m schreef: M.b.t. je laatste post:
De uitspraken zijn niet anders dan het handvest van Hamas over Israel stelt. En wat zeggen de uitspraken over het Israelische volk? Een buitenlandse Cactus zou Wilders quoten, tot voor kort gedoger van de regering, en concluderen dat het Nederlandse volk xenofoob is.
Israel bezet grote delen van de aan de Paletijnen toebedeelde gebieden en weigert al > 60 jaren de terugkeer van Palestijnse vluchtelingen ( VN Res. 194)
Wat verwacht je dan ? Hoe zou Israel reageren als HUN land zou worden ontnomen ?
Tja, Wilders stond hier vrijwel als enige zo dom te praaien maar er zijn veel Liebermans in Israel hetgeen blijkt uit het grote aantal vermoorde Palestijnen en gejatte grondgebieden.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Dat maakt niets uit. Als je op een partij stemt die aan de regering komt, dan sta je achter hetgeen die partij doet. Ben je het als grote groep mee ONeens, dan kan je openlijk demonstreren en protesteren. Ik heb ten tijde van dat debacle in Srebrenica hier niets van gemerkt.
Ik ken geen enkele nederlandse partij waar ik het 100% mee eens ben, jij wel? Toch ga ik naar de stembus.
Ik ga ook niet de straat op bij iedere maatregel waar ik minder blij van word. jij wel?
Voel jij je schuldig als de partij waar jij op stemde iets doet waar je het mee oneens bent?

Over de rest van je betoog: ik begrijp niet waarom iemand die toevallig in Sderot is geboren, schuldig zou zijn aan een annexatie van gebied tientallen jaren eerder. Ik kan ook niet staan achter raketaanvallen op burgerdoelen, of deze nu Palestijns of Joods zijn.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

gerard-m schreef:
Ik ken geen enkele nederlandse partij waar ik het 100% mee eens ben, jij wel? Toch ga ik naar de stembus.
Ik ga ook niet de straat op bij iedere maatregel waar ik minder blij van word. jij wel?
Voel jij je schuldig als de partij waar jij op stemde iets doet waar je het mee oneens bent?

Over de rest van je betoog: ik begrijp niet waarom iemand die toevallig in Sderot is geboren, schuldig zou zijn aan een annexatie van gebied tientallen jaren eerder. Ik kan ook niet staan achter raketaanvallen op burgerdoelen, of deze nu Palestijns of Joods zijn.
Nee, ik ken ook geen enkele partij waarmee ik het voor 100% eens ben. Ik stem dus wel maar op een partij zoals Dierenpartij of 50+ zoals de laatste keer. De Dierenpartij is achteraf gezien toch niet helemaal mijn "cup of tea ". 50+ weet ik nog niet maar ik hoop dat die partij het eindelijk eens opneemt voor gepensioneerden die al jaren in het rioolputje worden weggespoeld.
Maar ALS ik op een partij had gestemd die deelnam aan de regering en ik had dingen moeten constateren waarmee ik het totaal oneens was dan zou ik NOOIT meer stemmen op die partij.

De inwoner van Sderot zou MOETEN weten dat die op gejat en geannexeerd Palestijns gebied woont.
Dát wetende is het voor eigen risico als je op andermans gebied wilt blijven wonen. Als ik ongevraagd bij iemand anders zijn tuin inpik en de politie ( VN) doet hier niets aan, dan moet ik natuurlijk niet gaan mauwen als de bewoner en eigenaar van die tuin al het mogelijk zal doen om zijn tuin weer terug te krijgen. Als die eigenaar van die tuin mij dan met alle mogelijke dingen ging bekogelen dan is dit MIJN EIGEN schuld! Ook als dit hevig vuurwerk zou zijn zoals de Palestijnen doen.
Ik ben iemand van MIJN en DIJN. Je blijft met je tengels af van andermans eigendommen of zoals in de Palestijnse kwestie, je verdwijnt uit gebieden die niet aan jou door de VN werden toebedeeld.
Verder volg je als VN lid de VN resoluties op. hetgeen inhoudt dat je je houdt aan VN Res. 181 en
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Plaats reactie