Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef: 29 apr 2021 21:05 Natuurlijk, maar dan blijft het nog wel interessant hoe je een immuunsysteem (weerstand) in algemene zin in een goede (of betere) conditie kunt krijgen zonder vaccin om onbekende aanvallers (voor het lichaam nog onbekende virussen) beter aan te kunnen. Al kost het ontwikkelen van een vaccin maar een half jaar, dan is dat gedurende dat half jaar dat dat vaccin er nog niet is wel belangrijk, lijkt mij.
In het algemeen kun je je immuunsysteem trainen met onschuldige infecties. dus random doen wat eeen vaccin gericht doet. En liefst zo vroeg mogelijk. Er wordt al veel onderzoek naar gedaan,
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Moet er niet aan denken, maar het (b)lijkt te werken: https://www.ad.nl/bizar/zijn-methode-we ... ~a5d5a599/
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Peter van Velzen schreef: 01 mei 2021 01:26In het algemeen kun je je immuunsysteem trainen met onschuldige infecties. dus random doen wat een vaccin gericht doet. En liefst zo vroeg mogelijk.
Maar als je zeer slecht gevoed zou zijn dan zouden die "onschuldige infecties" je direct de das om kunnen doen. Daaruit blijkt dat voeding óók iets doet. Het kan geen kwaad om nader op dat gegeven in te zoomen, lijkt mij. En dat is dus ook mijn punt.

Dit nog afgezien van ander biochemisch geknutsel, waaronder pogingen om methoden te vinden om het menselijk lichaam biologisch gezien te verjongen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

vegan-revolution schreef: 02 mei 2021 08:15 Maar als je zeer slecht gevoed zou zijn dan zouden die "onschuldige infecties" je direct de das om kunnen doen. Daaruit blijkt dat voeding óók iets doet. Het kan geen kwaad om nader op dat gegeven in te zoomen, lijkt mij. En dat is dus ook mijn punt.
Niemand ontkent dat. En ook beweging helpt. Maar de vraag is of het voldoende helpt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

vegan-revolution schreef: 02 mei 2021 08:15
Peter van Velzen schreef: 01 mei 2021 01:26In het algemeen kun je je immuunsysteem trainen met onschuldige infecties. dus random doen wat een vaccin gericht doet. En liefst zo vroeg mogelijk.
Maar als je zeer slecht gevoed zou zijn dan zouden die "onschuldige infecties" je direct de das om kunnen doen. Daaruit blijkt dat voeding óók iets doet. Het kan geen kwaad om nader op dat gegeven in te zoomen, lijkt mij. En dat is dus ook mijn punt.
Er is al heel veel over bekend. We weten dat beweging helpt, gebalanceerde voeding, niet te veel eten, voldoende vitamines....

Maar dat is het dan ook. Iedere infectie is een wedloop tussen virus/bacterie en afweersysteem. De uitkomst hangt af van de virulentie van de indringer versus de resistentie van je systeem. Een immuunsysteem in goede conditie, vergroot je kansen, evenals een getraind systeem, bijv. door vaccinatie.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

gerard_m schreef: 02 mei 2021 13:30voldoende vitamines....
En mineralen natuurlijk. Maar afgezien daarvan zijn er nog allerlei andere stoffen die een rol kunnen spelen. Er valt daarover nog genoeg te onderzoeken, lijkt me.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Het eindresultaat van de maand april is helaas 360.000 doden. Zo'n 80.000 meer dan in maart en de trend is nog steeds stijgende, Tiberius Claudius heeft helaas gelijk gekregen. We zijn er nog lang niet van af!
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Vreselijk zoals het er nu toegaat in India.

In Europa dalen de cijfers nu snel. Voor het land Finland waar ik woon is het nu voorlopig zelfs zo goed als voorbij. Gisteren enkel nog 132 nieuwe besmettingen. Finland heeft de crisis doorstaan met enkel 15.000 geregistreerde besmettingen waarvan enkel 914 met dodelijke afloop. Het verschil met Zweden (14.000+ doden) is schrikwekkend. Ze hebben daar nog steeds ongeveer 6000 besmettingen per dag, maar sinds een week gaan de cijfers ook daar omlaag.
Born OK the first time
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

Rereformed schreef: 03 mei 2021 07:13 Vreselijk zoals het er nu toegaat in India.

In Europa dalen de cijfers nu snel. Voor het land Finland waar ik woon is het nu voorlopig zelfs zo goed als voorbij. Gisteren enkel nog 132 nieuwe besmettingen. Finland heeft de crisis doorstaan met enkel 15.000 geregistreerde besmettingen waarvan enkel 914 met dodelijke afloop. Het verschil met Zweden (14.000+ doden) is schrikwekkend. Ze hebben daar nog steeds ongeveer 6000 besmettingen per dag, maar sinds een week gaan de cijfers ook daar omlaag.
Dat is indrukwekkend, maar het zijn wel absolute cijfers, wat het lastig maakt om te vergelijken.
Als ik een factor moet bedenken die - naast de aanpak - een rol kan spelen, dan denk ik dat er in Zweden toch meer verstedelijking is dan in Finland. Dat kan ik uiteraard mis hebben.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

de 4 scandinavische landen kun je wel met mekaar vergleijken
zweden koos voor een lossere aanpak en zat op een bepaald moment aan 3x zoveel slachtoffers als de 3 andere landen samen.
voor velen is zweden nog steeds een succesverhaal

abolsuut vergelijken is moeilijk maar je kan relatief vergelijken
herbereken het en de cijfers in Belgie zijn vaak simpelweg slechter

3000 besmettingen op 10 miljoen is volgens mij slechter als 300 000 besmettingen op 1,3 miljard
(of ben ik zo slecht in rekenen?)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Je rekent het goed uit, maar ik vermoed dat de beschikbaarheid van testen in België (en de testbereidheid) afwijkt van India.
Verder zijn de cijfers in veel Europese landen vrij stabiel en is India zeer sterk aan het stijgen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 04 mei 2021 16:55 3000 besmettingen op 10 miljoen is volgens mij slechter als 300 000 besmettingen op 1,3 miljard
Je zult toch wel gehoord hebben - want ieder nieuwsbericht herhaalt het - dat de werkelijke cijfers van India vele malen hoger zijn.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Rereformed schreef: 05 mei 2021 05:06
appelfflap schreef: 04 mei 2021 16:55 3000 besmettingen op 10 miljoen is volgens mij slechter als 300 000 besmettingen op 1,3 miljard
Je zult toch wel gehoord hebben - want ieder nieuwsbericht herhaalt het - dat de werkelijke cijfers van India vele malen hoger zijn.
Ondertussen zijn de cijfers van gisteren weer anders:
België: 1334 gevallen (133 per miljoen inwoners)
India: 382.691 gevallen (290 gevallen per miljoen inwoners)
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Waar ik benieuwd naar ben is de nabije toekomst. Reisbureaus krijgen t nar de laatste persconferentie ineens weer ontzettend druk en m.n. de Griekse eilanden lijken enorm populair. Op voorhand had ik al voorzien dat we weer onze oude gewoonten op zouden pakken, maar ik vraag me af of de (harde) les is dat we straks bij een volgende uitbraak van een virus wat daadkrachtiger optreden. Mensen hebben blijkbaar de harde hand nodig om een dergelijke crisis onder de duim te kunnen houden. Deze hele pandemie zegt wel iets over ons Nederlanders. We blijken wereldwijd niet het meest volgzame volkje. Iedereen heeft overal een mening over en meent ook alles te moeten aanvechten/bekritiseren. En dan staan we bekend als 'nuchter'.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

dikkemick schreef: 12 mei 2021 07:10 Waar ik benieuwd naar ben is de nabije toekomst. Reisbureaus krijgen t nar de laatste persconferentie ineens weer ontzettend druk en m.n. de Griekse eilanden lijken enorm populair. Op voorhand had ik al voorzien dat we weer onze oude gewoonten op zouden pakken, .
Brood en spelen alsmede voordelige all inclusive vliegvakanties zijn vastgeroest in de nederlandse mensenrechten-beleving. Daar past geen pandemie tussen :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie