Theoloog schreef:Zie om te beginnen eens of je je herkent in de volgende stellingen:
1. Religie is het voornaamste kwaad in de wereld.
2. De islam is op dit moment de meest imminente en omvattende manifestatie van dat kwaad
3. Vrijdenkers zijn de kleine lichtpuntjes in een wereld die verduisterd wordt door religie en bijgeloof
Véél te algemeen gesteld (teveel invalshoeken en aspecten op een hoop geveegd) waardoor, met een aspect in het achterhoofd, de drie vragen met een volmondig JA beantwoord kunnen worden maar even volmondig met NEE of 'weet niet' als je andere aspecten in gedachten neemt!
Met een 'god bestaat niet' zijn alle religies gedegradeerd tot 'Met (de menselijk uitgevonden!) god verankerde ideologieën' en daardoor veroordeeld tot eeuwigdurende onveranderbare starre verankering!
Een kwaliteit derhalve die het tot 'voornaamste kwaad' bestempelt omdat het de progressie in menselijke empirie en denken verhindert die de oude moraal en ethiek zouden moeten aanpassen aan de huidige bevindingen en hun resultaten.
Deze 'bespiegeling' stellend tegenover een bestaande god die een troostrijk uitzicht biedt aan mensen op een doorgaand eeuwig verder leven in het 'Hiernamaals' - -alsmede diens ijdelheden streelt door hem, als 'kroon der schepping' te laten gelijken op zijn god?
Welk effect zou dat hebben op de wereld als die rode draad op die natuurlijke angst en zelfgenoegzaamheid gebaseerd, weg zou vallen bij de (doorsnee) mens?
Een volmondig JA zou vervangen moeten worden door een 'Weet niet' (of misschien zelfs een NEE?)
Als ik e.e.a. toespits op Islam en zijn islamieten, en uitkom bij het WTC (en ander fraai's) dan schiet mij (in het begin v.d. USA-kruistocht tegen Bin Laden en Taliban in Afghanistan) een Pakistaanse moslim te binnen die met 25000 man zijn Afghaanse moslim-broeders te hulp was geschoten en daarna geinterviewd, verklaarde met slechts een paar honderd man te zijn teruggestrompeld naar Pakistan.
Oftewel >24000 tegen slechts 3000 WTC-slachtoffers!
Israeliers opgeschrokken door zo nu en dan een raket vanuit de Gaza-strook die eindigde in een Isr. strafexpeditie die eindigde in een slachtoffer verhouding van een Isr. tegen tien moslims (1300 moslims gedood)
M.a.w. Niet alleen moslims met hun Islam maar christenen en joden (en niet te vergeten de vrijdenkende meute, alsmede andere hier niet genoemde godsdiensten) die zoals mensen betaamd zich suf knokken als de nood aan de man komt en daarbij grijpen naar alles wat hun te pas komt!
En dan ben ik nog maar aan enkele van de vele aspecten toegekomen, haha
Daarna kunnen we ons bezig gaan houden met de vele 'waarderingen' die aan al die 'aspecten' (kunnen) kleven.
Ik ben dan net een god die bezig is met zich eerst op de kop te krabben voordat ie aan Genesis begon