HenkM schreef:Sheep is trouwens wel goed gekozen. Mak en volgzaam als een lammetje. Vooral niet nadenken.
@dikkemick: nu kun je in levende lijve zien wat we onlangs bespraken: zodra een god ter sprake komt verdwijnt aan de kant van de opbrenger elke realiteitszin (bestaande uit intelligentie, rede, logica) en weigeren de hersencellen dienst.
En daarom moeten we van tevoren afspreken of zij/hij redelijk wil discussieren of evangeliseren.
Ik geloof (!) nl. niet dat Sheep over onze antwoorden wil naDENKEN.
Waarschijnlijk beide niet.
Nadenken?? wat is dat? Hoe gaat dat?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
dikkemick schreef:
En daarom moeten we van tevoren afspreken of zij/hij redelijk wil discussieren of evangeliseren.
Ik geloof (!) nl. niet dat Sheep over onze antwoorden wil naDENKEN.
Dat kunnen de honderden meelezers misschien ook gaan beoordelen. Mocht er iemand tussen zitten die hier een mening over heeft, dan mag hij of zij dat even op dit forum melden. Ik heb er een poll aan toegevoegd, misschien hebben jullie hier iets aan. Om aan te geven wat deze discussie tot nu toe te weeg brengt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jagang schreef:We hebben het vermogen gekregen om na te denken, en daarmee de vrijheid om het denken op te geven.
Daar komt het ongeveer op neer.
Maar niet als die vrijheid bedoeld was om (beter) te overleven.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Dat verhaaltje van Sheep lijkt sprekend op een verhaal van Ken Ham dat ik laatst op TV zag: "Men heeft fossielen gevonden van dinosaurussen met tumoren. Tumoren zijn een ziekte. In de hof van Eden voor de zondeval was er geen ziekte. De dinosaurussen zijn dus van na de zondeval." Zo lust ik er nog wel een paar, maar het is dus de schuld van Adam en Eva dat dinosaurussen kanker kregen en dat carnivoren vlees eten. Blijkbaar waren Adam en Eva ook vegetariër, want hoewel God het vee had geschapen, was er geen dood en de mens mocht deze dieren niet opeten. Heerlijk om in sprookjes te geloven. Onvoorwaardelijk dan natuurlijk, want dat is de eis.