wahlers schreefJessy,
Je bent niet kritisch! En wie bedoel je eigenlijk met 'hun'?
Laten we nog eens terug gaan naar jouw "zoon-pyama-heb-ik-gezien-in-uittreding" verhaal.
Die pyama kende je al! Dus het feit dat je deze in een droomtoestand gezien hebt is nietszeggend.
Dan nog...je gaf zelf toe dat je expliciet op zoek was naar een relatie tussen jouw droomherinnering en een voorwerp in het huis! Bekend -- zelfs meetbaar! -- is dat mensen de neiging vertonen om causale verbanden te leggen daar waar geen verband hoeft te zijn.
En nogmaals. Het is en was geen droomherinnering, hoe graag je dat ook zou willen om je eigen gedachtepatronen te vullen met onderzoeken die nog slechts in de kinderschoenen staan. .
Dat ik in een droomtoestand verkeerde is wat jij er van maakt. Al zeg ik nog duizenden keren mijn bewustzijn was helder en ik bevond mij buiten mijn stoffelijk fysiek lichaam. Dat heeft totaal geen zin. Jij blijft toch bij jouw mening dat ik mij in een droomtoestand bevond. Ondanks ik zeg dat ik heel goed in staat ben een droom of droomtoestand te onderscheiden van een uittreding.
Natuurlijk kende ik de pyjama van mijn zoontje. En aangezien ik deze in mijn droomtoestand zou hebben gezien is dus volgens jou nietszeggend.
Nietszeggend vind ik daarentegen dat je het als nietszeggend beschouwd.
Nogmaals mijn bewustzijn was in wakkere (niet droom) toestand.
IK was aan het experimenteren of ik mijzelf opdrachten kon geven die ik uit mijn lichaam zijnde kon uitvoeren.
Als ik met het bewustzijn in deze wereld wakker wordt is mijn eerste gedachte het is mislukt aangezien ik wist dat ik niet mijn kussen had gezien.
Logisch toch dat ik dan op zoek ga naar wat heb ik dan gezien. Het moment zelf van de ontdekking was voor mij een verrassing.
Vervolgens pretendeer jij dat hetgeen jij meent te weten -- uittreding! -- een feit is want...ik moet je maar vertrouwen op je mooie blauwe ogen! Want iets anders heb je niet! Sterker nog! Jij wil je niet eens aan een test onderwerpen! Bijvoorbeeld: Ik leg een andere pyama van je zoontje neer (bloementjes patroon, pokomon patroon of whatever...) , een pyama die je niet direct kan zien (b.v. boven ooghoogte), een pyama die jij verder nog nooit gezien hebt. Kun je deze voor jou onbekende pyama dan ook beschrijven bij een uittreding? Waarom kan dat volgens jou op deze manier niet getest worden?
Ja omdat ik de verschillen ken kennis heb van de verschillen.
Nee ik wens niet mee te doen aan een test omdat ik daar geen enkele door de wetenschap als bewijs geleverde vooruitgang in zie.
Experimenteren doe ik met mensen die neutraal staan tegenover deze fenomenen.
Uit zijn lichaam gaan met medeneming van zijn bewustzijn kan men in verschillende lichamen.
Wanneer de uitreding plaats vindt in het …..neemt men alleen deze wereld waar.
Wanneer de uitreding plaatsvindt in het ………..neemt men waar wat zich op deze gebieden bevinden.
Wanneer de uitreding plaats vindt in het……….neemt men de dingen waar die zich op dat gebied bevinden.
Wanneer een uitreding plaats vindt in het ………..neemt men die dingen waar die zich op dat gebied bevinden.
Wat wil je dan testen.
Maar nee!...Ik moet jouw 'kennis' maar op jouw blauwe ogen voor waar aannemen!
Er bestaan ook mensen die tijdens hun slaap de duivel hebben gezien! Moet ik deze op hun mooie blauwe ogen geloven? Is dit een feit, kennis, weten?
Er bestaan ook mensen die tijdens hun slaap door 'aliens' ontvoerd zijn! Moet ik deze op hun mooie blauwe ogen geloven? Is dit een feit, kennis, weten?
Waarom heeft uittreding volgens jou niet eens de potentie om objectief gemeten te worden?
Ik heb geen blauwe ogen maar groene. En nee je hoeft niets op mijn groene ogen aan te nemen.
Aangezien ik nog nooit door ‘aliens ontvoerd ben kan ik daar geen zinnig woord over zeggen ik ben geen ervaringsdeskundige betreffende.
Maar ga niet al bij voorbaat ervan uit dat ze gestoord zijn.
Omdat mensen die over deze ervaringen hebben verteld door de wetenschap die haar antwoorden reeds klaar heeft niet serieus worden genomen. Men de neiging heeft alles aan het brein op te hangen. Zelfs afgedaan worden als een ziekelijk brein. Deze mensen zullen zich nooit meer lenen voor een of ander wetenschappelijk onderzoek. Ze weten wat ze weten en dat is hun genoeg.
Onderzoek eerst eens waar gedachten vandaan komen. O ja het is een elektrische ontlading van het brein.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.