Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 08 apr 2026 23:34
Bonjour schreef: 08 apr 2026 23:26 Het lijkt mij de enige manier om vrede te krijgen. Zolang Israël buurlanden heeft, blijft het oorlog. Dus Israël moet maar weg.
Ik wil dit melden als zeer zeker antisemitisme! Israël moet weg! Dus deportatie van Joden? Weer? Ongekend op een FT forum!

Dit lijkt me een sluwe poging om een waarschuwing wegens regel E4 te ontlopen, en het toch maar lekker gezegd te hebben.
Omdat het de eerste keer is dat iemand dat doet, krijg je hem nog niet, maar de volgende die dit kunstje flikt krijgt hem zeker.

Jullie lijken wel voetballers (team Israël en team Palestina) die elkaar een gele kaart willen aansmeren en er daarmee eigenlijk zelf een verdienen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bonjour schreef: 08 apr 2026 23:26 Het lijkt mij de enige manier om vrede te krijgen. Zolang Israël buurlanden heeft, blijft het oorlog. Dus Israël moet maar weg.
Jammer voor jou, maar dat gaat niet gebeuren! Of heb je een idee hoe dit wel gaat gebeuren? Wat dat betreft ben jij gewoon als eigenaar van dit forum een super antisemiet die de soevereine staat van Israël wil vernietigen! Besef je dat? En als Israël niet meer bestaat, wat stelt vrede dan nog voor volgens jou?

Helaas kun je het niet laten en uit weer een beschuldiging van racisme in een discussie topic.
Ik ben dus genoodzaakt je een officiële waarschuwing te geven.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef: 09 apr 2026 06:49 Een midden oosten zonder Israël...ik zei het eerder dat deze kolonie hier niet thuis hoort....zou inderdaad rust in de regio brengen. En dit is, evenals de opmerking van Bonjour, niet antisemitisch maar realistisch (en in mijn geval) ook poëtisch bedoeld.
Een midden Oosten zonder Israël is vooralsnog allerminst realistisch.

NB gelieve niet buiten en feedback subforum op deze moderatie te reageren.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

holog schreef: 09 apr 2026 00:13
Ik wil dit melden als zeer zeker antisemitisme! Israël moet weg! Dus deportatie van Joden? Weer? Ongekend op een FT forum!
Ik denk dat je misschien een officiële mededeling overzien hebt. Eerst werd de kritiek op “newspeak” weg gelachen door Maria, alsof het maar een woordspelingen was van Bonjour en dat niemand het serieus meende. Daarna werd het onderwerp op slot gezet door Bonjour.

Wat je misschien niet gezien hebt, dit werd gevolgd door een het officiële mededeling van Peter, waarin de Newspeak officieel van kracht is gegaan, althans mijn begrip. Antisemitisme werd officieel vervangen door discriminatie.

Ik meld het maar in het geval dat je de officiële mededeling van Peter niet gezien zou hebben
Antisemitisme werd niet vervangen, het kwam in de forumregels niet eens voor.
Het is echter een vorm van racisme, en valt daarom onder regel E1 die Racisme en DIscriminatie verbiedt.
Kritiek op de moderatie (ook op deze) dient uitsluitend in het feedback subforum plaats te vinden.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

De Staat had nooit gesticht mogen worden, maar hij is er nu eenmaal.

Een andere Doctor Who dan die op dit forum (die helaas niets meer van zich laat horen) omschreef het zo:

"De stichting van die Staat was een onomkeerbare historische vergissing."

Daar ben ik ik het mee eens, rest hoe er het beste mee om kan worden gegaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 apr 2026 09:30

Een andere Doctor Who dan die op dit forum (die helaas niets meer van zich laat horen) omschreef het zo:

Eens
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 09 apr 2026 09:44
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 apr 2026 09:30

Eens
Onzin mannen.. Israël heeft een heel sterke helper. Met dat duo valt (zolang dat duurt) niet meer te sturen.
Dan kan iedereen niet anders dan maar afwachten en andere dan de gebruikelijke middelen hanteren.
Wat doet de wereld aan een land dat Gaza ongestraft doet en nu Libanon en god weet de Westbank en ook wel een beetje Iran. Dat kleine landje is dictaat, tirannie, dood, geworden... vanuit 'verdediging' :roll: . Resoluties worden genegeerd. Niks beschaving. En dat is dan dat. Hoe dingen soms kunnen gaan....
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 09 apr 2026 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.... **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 09 apr 2026 12:36 Onzin mannen.
Jij vind dus de stichting van deze koloniale staat op andermans gebied wel een legale daad?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 apr 2026 12:58
Jij vind dus de stichting van deze koloniale staat op andermans gebied wel een legale daad?
Lees je dat uit wat ik schrijf?
Het vestigen van een (min of meer koloniale) staat op andermans grondgebied is vragen om oorlog mét het bekende verzet (wat dan terrreur, soms extremisme heet of wat dat kan worden) van de kant van de staat waar 'ze' gedropped zijn of zelfs van elders. Dat mogen de Britten zich aanrekenen.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 09 apr 2026 13:05
Het vestigen van een (min of meer koloniale) staat op andermans grondgebied is vragen om oorlog mét het bekende verzet (wat dan terrreur, soms extremisme heet of wat dat kan worden) van de kant van de staat waar 'ze' gedropped zijn of zelfs van elders. Dat mogen de Britten zich aanrekenen.
Waar slaat die onzin dan wel op.
Ik ben er vanuit gegaan dat het over mijn schrijven ging.

PS.
De Britten waren niet blij met hun komst, die met terreur gepaard ging door figuren als Menachem Begin.
Het laat zien dat de grondvesten van het begin af aan geweld was.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 apr 2026 13:20
Gerard R. schreef: 09 apr 2026 13:05
Waar slaat die onzin dan wel op.
Ik ben er vanuit gegaan dat het over mijn schrijven ging.

PS.
De Britten waren niet blij met hun komst, die met terreur gepaard ging door figuren als Menachem Begin.
Het laat zien dat de grondvesten van het begin af aan geweld was.
Kwam door dit zinnetje wat je schreef:
rest hoe er het beste mee om kan worden gegaan.
Daar kún je niet meer mee omgaan. Vind IK. Het moordt. En zeker als het boos wordt. Bijvoorbeeld omdat er iets niet gaat zoals ze het zich hadden voorgesteld. In dit geval met Iran. Zie wat ze dan doen met Beirouth. Bekend werk.
Ja... Hexbollah...
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 09 apr 2026 13:23 Daar kún je niet meer mee omgaan. Vind IK. Het moordt. En zeker als het boos wordt. Bijvoorbeeld omdat er iets niet gaat zoals ze het zich hadden voorgesteld. In dit geval met Iran. Zie wat ze dan doen met Beirouth. Bekend werk.
Ja... Hexbollah...
Men zal toch iets moeten, maar zolang ze de VS min of meer hebben gegijzeld zal er niet veel van terecht komen.

Ik las elders dat Trump al heel lang terug vredesvoorstellen heeft gedaan, terwijl hij oorlogstaal uitsloeg.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/t ... al-smeekte

Wel vind ik Joop niet zo betrouwbaar daar het behoort tot de PvdA-VARA clan.

De gedacht dat ze Trump klem zouden hebben is op zich een Topic waard.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Christopher Hitchens zei het op duidelijke doch vrij genuanceerde eigenwijze

Actually—and this was where I began to feel seriously uncomfortable—some such divine claim underlay not just 'the occupation' but the whole idea of a separate state for Jews in Palestine. Take away the divine warrant for the Holy Land and where were you, and what were you? Just another land-thief like the Turks or the British, except that in this case you wanted the land without the people. And the original Zionist slogan—'a land without a people for a people without a land'—disclosed its own negation when I saw the densely populated Arab towns dwelling sullenly under Jewish tutelage. You want irony? How about Jews becoming colonizers at just the moment when other Europeans had given up on the idea?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 apr 2026 13:44
Gerard R. schreef: 09 apr 2026 13:23 Daar kún je niet meer mee omgaan. Vind IK. Het moordt. En zeker als het boos wordt. Bijvoorbeeld omdat er iets niet gaat zoals ze het zich hadden voorgesteld. In dit geval met Iran. Zie wat ze dan doen met Beirouth. Bekend werk.
Ja... Hexbollah...
Men zal toch iets moeten, maar zolang ze de VS min of meer hebben gegijzeld zal er niet veel van terecht komen.
Precies: teveel macht en kracht en kiest tegen onder meer de eigen wereld.
En: de Straat van Hormuz gijzelt de hele wereld.
Ik las elders dat Trump al heel lang terug vredesvoorstellen heeft gedaan, terwijl hij oorlogstaal uitsloeg.
Hij doet niet anders dan het ene zeggen en wat anders doen. Volgens mij een bepaald soort dementie. Dat is menselijk,
maar als een zo geziene 'wereldleider' zoiets vertoont... :shock:

Ik snap je.
Hij zit nooit echt klem, want dan gaat hij gewoon rare bokkesprongen maken.
Net zoals met zijn tarievenkoorts. Zo begroet hij ook mensen. Dan staat hij wat te zwengelen aan de handdrukgevende arm, vooruit, achteruit, vooruit enz.. Daar moet je wel bedacht op zijn. Maar normaal is anders allemaal. En rare dingen zeggen als ¨beschavingen uitwissen" enzo. En "ik wil Groenland hebben". Ja, dat heb ik ook wel eens.
Maar je zal er maar mee te maken hebben, bv. nu met dat Iran olv. Israël. De hele wereld op z'n r**t. :shock:
Die rare maar wel spannende films over gevaar voor de mensheid zijn er niets bij. #-o
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 09 apr 2026 16:17
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 apr 2026 13:44
Ja... Hexbollah...
Precies: teveel macht en kracht en kiest tegen onder meer de eigen wereld.
En: de Straat van Hormuz gijzelt de hele wereld.
Hij doet niet anders dan het ene zeggen en wat anders doen. Volgens mij een bepaald soort dementie. Dat is menselijk,
maar als een zo geziene 'wereldleider' zoiets vertoont... :shock:

Ik snap je.
Hij zit nooit echt klem, want dan gaat hij gewoon rare bokkesprongen maken.
Net zoals met zijn tarievenkoorts. Zo begroet hij ook mensen. Dan staat hij wat te zwengelen aan de handdrukgevende arm, vooruit, achteruit, vooruit enz.. Daar moet je wel bedacht op zijn. Maar normaal is anders allemaal. En rare dingen zeggen als ¨beschavingen uitwissen" enzo. En "ik wil Groenland hebben". Ja, dat heb ik ook wel eens.
Maar je zal er maar mee te maken hebben, bv. nu met dat Iran olv. Israël. De hele wereld op z'n r**t. :shock:
Die rare maar wel spannende films over gevaar voor de mensheid zijn er niets bij. #-o
Er komen verkiezingen aan zijn partij staat er niet geweldig voor.
Dan kan de Joodse Lobby net de schaal doen doorslaan.
Dat zou niet goed vallen bij zijn partijgenoten.
Plaats reactie