Bonjour schreef: ↑04 jun 2025 19:22
Het stomme is dat die propaganda leuze van rechts dat alle onheil van links komt bij velen zo tussen de oren zit. Het viel me regelmatig op.
Het lijkt inderdaad of mensen aantoonbare ellende in alle opzichten (bekend o.m. van de historie - en van nu -) niet willen of kunnen ontlopen als ze gaan stemmen...
Nu heeft dat extreemrechtse kabinet grandioos gefaald en wat zie je? Meneer Wilders van die eenmanspartij wil nu premier worden. En als je even wacht kan je nog meemaken dat het hem lukt ook.
Het stomme is dat die propaganda leuze van rechts dat alle onheil van links komt bij velen zo tussen de oren zit. Het viel me regelmatig op.
Het lijkt inderdaad of mensen aantoonbare ellende in alle opzichten (bekend o.m. van de historie - en van nu -) niet willen of kunnen ontlopen als ze gaan stemmen...
Nu heeft dat extreemrechtse kabinet grandioos gefaald en wat zie je? Meneer Wilders van die eenmanspartij wil nu premier worden. En als je even wacht kan je nog meemaken dat het hem lukt ook.
Je hebt gezien dat het kan, of ben je Trump al vergeten?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
De GOP is geen eenmanskwestie volgens mij. Hij is wél een veroordeelde crimineel. Ook boeiend... Zover is Wilders nog niet
Gerard R. schreef: ↑04 jun 2025 22:30
De GOP is geen eenmanskwestie volgens mij. Hij is wél een veroordeelde crimineel. Ook boeiend... Zover is Wilders nog niet
Wilders is toch ook veroordeeld? Wegens groepsbelediging meen ik,
vanwege zijn "Minder, minder, minder!". Geen straf opgelegd gekregen.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy: . . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?" .
Zolang links wegkijkt van problemen die mensen ervaren, blijven linkse kiezers rechts stemmen. Dat ziet ook oud PvdA corifee Rob Oudkerk. In veel landen ziet links het ook.
Maar Timmermans ziet het niet.
Her probleem is niet Wilders. Sterker: dankzij Wilders krijgt links nu een nieuwe kans.
Nu heb je Wilders en Baudet. De volgende keer misschien een iets slimmere rechtse partij die minder ruzie maakt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Er is verschil.
Met Wilders was het klaar.
Bij Trump is er niet 'kwijtsvhelding van straf' uitgesproken. Door zijn status van president is hij vrij van vervolging
Gerard R. schreef: ↑04 jun 2025 23:01
Er is verschil.
Bij Trump is er niet 'kwijtsvhelding van straf' uitgesproken. Door zijn status van president is hij vrij van vervolging
Net zoals Biden zichzelf en zijn kliek vooraf gratie heeft gegeven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Er is verschil.
In 'gratie' zijn dat soort lieden heel goed uiteraard.
Gerard R. schreef: ↑05 jun 2025 10:30
Er is verschil.
In 'gratie' zijn dat soort lieden heel goed uiteraard.
Er zijn niet veel presidenten die dat hebben gedaan zover ik weet.
Kan best dat Biden met een soort nieuwe traditie is begonnen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m schreef: ↑05 jun 2025 10:06
Zolang links wegkijkt van problemen die mensen ervaren, blijven linkse kiezers rechts stemmen. Dat ziet ook oud PvdA corifee Rob Oudkerk. In veel landen ziet links het ook.
Maar Timmermans ziet het niet.
Her probleem is niet Wilders. Sterker: dankzij Wilders krijgt links nu een nieuwe kans.
Nu heb je Wilders en Baudet. De volgende keer misschien een iets slimmere rechtse partij die minder ruzie maakt.
Ik voorzie het volgende
September heeft onze Geert zo vaak geroepen dat Faber gesaboteerd werd door oppositie, coalitie, ambtenaren en de koning dat heel rechts Nederland daarvan overtuigd is. Daarnaast is het asielprobleem dan tot dusdanige proporties opgeblazen dat er eigenlijk nog maar één probleem is in Nederland, buitenlanders, ongeacht waar ze vandaan komen. Ik voorzie electorale winst voor pvv i.c. Geert.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Daarbij hangt het oa ervan af of de pvv wordt uitgesloten door de vvd . Maar zelfs als ze dat niet doen. Kunnen ppv en vvd geen regering maken zonder andere partijen.
Dan zal een deel van de pvv stemmers toch afhaken en kiezen voor een partij die misschien wel gaat regeren. Ik verwacht daarom verlies voor de pvv. Die stemmen gaan naar andere rechtse partijen zoals ja 21.
Maar ik hoop nog steeds dat links in Nederland gaat kiezen voor een realistischer immigratie beleid , zoals linkse partijen in veel andere landen doen .dan winnen ze iedereen terug die nu met tegenzin rechts stemt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)