Entheogenen, de poorten tot de goden

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

bonifacius
Diehard

Re: Entheogenen, de poorten tot de goden

Bericht door bonifacius »

dikkemick schreef: 09 mar 2023 09:34 Nogmaals: Adviseer je dit je kinderen? Hoe jeugdig moeten we hiermee beginnen?
Man, stel toch zo geen onnozele vragen! Hoe oud ben jij?
En kijk is wat verder dan je neus lang is. Ik heb hier al een reeks video's gezet waar je geen enkele interesse in toont en schreef gisteren nog dit...
bonifacius schreef: 08 mar 2023 21:04
VseslavBotkin schreef: 08 mar 2023 20:12 Om toch even terug ontopic te gaan: als puber heb ik wel wat gekloot met psychedelica, interessante ervaringen gehad.
Puberteit (gemiddeld tussen het tiende en zestiende jaar) is nou wel niet de ideale periode om daar mee te kloten hé.
Ik heb Bill Richards, een autoriteit op het gebied, horen vertellen over mid twintig tot mid-50.
en nu stel jij me de vraag of ik dit zou adviseren aan kinderen!
Hallo Tokyo, er komt bij jou echt wel niks binnen, wat natuurlijk wel typerend is voor mensen met angst.
Lijd jij soms aan een angst-psychose?
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonifatius, ik heb t gewoon niet op geest"verruimende" middeltjes om je goed te moeten voelen.

RELAX! Gebruik! Word je rustig van
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
bonifacius
Diehard

dikkemick schreef: 09 mar 2023 10:22 Bonifatius, ik heb t gewoon niet op geest"verruimende" middeltjes om je goed te moeten voelen.
Dat was al lang duidelijk. Ga dan wat anders doen dan posten in dit forum dikkemick. Je boodschap is aangekomen.
Verder onzin dan "geest"verruimende" middeltjes om je goed te moeten voelen" hoef je niet te plaatsen.
Het gebruik van entheogenen in ceremoniële setting heeft absoluut NIETS te maken met middeltjes om je goed voelen.
Dat verzin je maar alweer ter plaatse omdat je onwetend en angstig bent.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zit ik op t verkeerde forum. DoctorWho poste dit in een ander zweefgedeelte hier. De doelstelling van dit forum.

Het stimuleren van kritisch en vrij kunnen denken over maatschappelijke kwesties vanuit een wetenschappelijk, logisch, skeptisch en rationeel oogpunt. De rede voert de boventoon, waarbij argumenten en feiten de grootste rol spelen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
bonifacius
Diehard

dikkemick schreef: 09 mar 2023 10:46 Zit ik op t verkeerde forum.
Je mengt je hier in een topic wat je geen barst interesseert.
Verdiep je ernstig in een onderwerp, beter nog, wordt ervaringsdeskundige erin, of meng je niet in discussies erover. Lijkt dat je geen wijsheid?
Ik ga ook niet mee discussiëren in een discussie tussen vrijdenkers en gelovigen. Ten eerste interesseert me dat niet en ten 2de heb ik totaal geen bijbelkennis noch heb ik kennis van bv. Richard Dawkins' en ander atheïsten hun uiteenzettingen.
bonifacius
Diehard

dikkemick schreef: 09 mar 2023 10:46 De rede voert de boventoon, waarbij argumenten en feiten de grootste rol spelen.
Luister dan naar Sam Harris en Andrew Huber, zeer interessant.

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Als ik een half uurtje over heb zal ik kijken. Harris kennende zal hij niet pleiten voor vrijdagmiddag pleziertjes, maar voor medische toepassingen.
Maar ik zal kijken
Einstein/Mick
heeck
Ontoombaar

Re: Entheogenen, de poorten tot de god

Bericht door heeck »

Bonifacius,

Harris had ook nog wat te zeggen over Dawkins dat instructiever is dan jouw kenschetsen van Dawkins.
Het aardige met Harris is dat hij heel precies is in het zo correct mogelijk omheinen van dat waar hij het over heeft.
Inclusief de risico’s die vermeden moeten worden, of het te vrezen afglijden naar de greppel naast het gewone leven.
Iets duidelijker tenminste dan jouw vergelijken met fietsen.
Zijn eigen verhaal over zijn vrouw die hem aanspoorde om zijn nieuwsgierigheid te volgen en aan een geblinddoekte paddo-sessie aan te gaan hoort er dus bij.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
bonifacius
Diehard

dikkemick schreef: 09 mar 2023 12:12 Als ik een half uurtje over heb zal ik kijken. Harris kennende zal hij niet pleiten voor vrijdagmiddag pleziertjes, maar voor medische toepassingen.
Maar ik zal kijken
Da's goed dat je eindelijk is wat verder gaat kijken dan je neus lang is, dat beschouw ik als redelijkheid vertonen.
bonifacius
Diehard

Re: Entheogenen, de poorten tot de god

heeck schreef: 09 mar 2023 12:22 Harris had ook nog wat te zeggen over Dawkins dat instructiever is dan jouw kenschetsen van Dawkins.
Ik schreef het al, ik heb geen kennis van Dawkin's uiteenzettingen. Ik heb wel is wat discussies kort gezien op YouTube tussen hem en anderen maar ervoer hem als een nogal agressieve atheïst.
Daar was ik niet alleen in ontdekte ik daarstraks. Zie...

heeck schreef: 09 mar 2023 12:22 Het aardige met Harris is dat hij heel precies is in het zo correct mogelijk omheinen van dat waar hij het over heeft.
Inclusief de risico’s die vermeden moeten worden, of het te vrezen afglijden naar de greppel naast het gewone leven.
Wat Harris verteld over psychedelica is ook te horen in andere video's van Stanislav Grof, Bill Richards, Michiel van Elk, Andre van de Braak etc. die ik geplaatst heb.
Maar nu ik een vrijdenker als Sam Harris aanhaal vertoond zelfs een fanatieke vrijdenker als forumlid dikkemick ineens wat redelijkheid en is hij voor het eerst bereid wat verder te kijken dan zijn neus lang is.
heeck schreef: 09 mar 2023 12:22 Iets duidelijker tenminste dan jouw vergelijken met fietsen.
Veel veiliger dan fietsen in het verkeer van Vlaanderen met 95 doden vorig jaar schreef ik.
Ik ben trouwens heel benieuwd naar de bewijzen van de dodelijke slachtoffers door psychedelica gebruik die Peter voor me aan het verzamelen is.
Peter van Velzen schreef: 09 mar 2023 01:49 Er zijn in Nederland vorig jaar 28 mensen overleden aan het gebruik van psychedelia.
Peter, ik wacht op de gefundeerde (wetenschappelijke) onderbouwing van je stelling.
Ik heb begin 2020 deze twee gevonden over drama's in 2019:

1) https://www.ed.nl/kempen/bedrijf-van-ee ... uckgo.com/
Dit drama in Eersel kwam eerst in het nieuws als "dode door ayahuasca". Bleek dus niet. Het ging over Iboga, zoals te lezen.

En dan was er nog dit voorval eind september 2019.
2) https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ca-healing
Het slachtoffer in dit drama zou al drugs gebruikt hebben voor de sessie, wat niet toegestaan is. Deze zouden hem fataal geworden zijn, volgens de advocaat.

Verder dan deze twee drama's die het nieuws gehaald hebben kom ik niet.
Laatst gewijzigd door bonifacius op 09 mar 2023 13:21, 4 keer totaal gewijzigd.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 09 mar 2023 12:12 Als ik een half uurtje over heb zal ik kijken. Harris kennende zal hij niet pleiten voor vrijdagmiddag pleziertjes, maar voor medische toepassingen.
Maar ik zal kijken
Kom op dikkemick!
Tel al die tijd eens op die je 'overhoudt' als je stopt met het als stoorzender trollen in topics die je niet/nauwelijks interesseren en/of stopt met het bulliën van gelovigen? Als je vervolgens daar de helft van in topics stopt waarvan je weinig of geen kennis hebt door daar vooral te lezen/kijken/luisteren, hoeveel halve uurtjes zou je dan over houden voor echt leuke hobbies?
Of zelfs voor een bijbaantje? :mrgreen:

Hoe 'stiller' je zelf wordt, des te beter/meer je zelf kunt 'luisterbegrijpen'.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
bonifacius
Diehard

HierEnNu schreef: 09 mar 2023 13:11
Maar ik zal kijken
Kom op dikkemick!
Tel al die tijd eens op die je 'overhoudt' als je stopt met het als stoorzender trollen in topics die je niet/nauwelijks interesseren en/of stopt met het bulliën van gelovigen? Als je vervolgens daar de helft van in topics stopt waarvan je weinig of geen kennis hebt door daar vooral te lezen/kijken/luisteren, hoeveel halve uurtjes zou je dan over houden voor echt leuke hobbies?
Ik pis in me broek van het lachen! Beste post ooit dat ik op dit forum las!

Afbeelding
HierEnNu schreef: 09 mar 2023 13:11 Hoe 'stiller' je zelf wordt, des te beter/meer je zelf kunt 'luisterbegrijpen'.
Daar zeg je wat. Vooraleer dikkemick's mentale gekwetter stilvalt moet er wat gebeuren. :roll:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 09 mar 2023 13:11
Maar ik zal kijken
Kom op dikkemick!

Hoe 'stiller' je zelf wordt, des te beter/meer je zelf kunt 'luisterbegrijpen'.
Misschien moet ik eens een snuifje gaan overwegen
Einstein/Mick
bonifacius
Diehard

dikkemick schreef: 09 mar 2023 13:17 Misschien moet ik eens een snuifje gaan overwegen
Wel ja, het snuifje hoeft zelfs geen psychedelica te bevatten.
Als een bekwaam iemand jou wat rapé in je beide neusgaten blaast komt je vrijdenkersgeest ook al even tot stilstand.
Het effect van rapé is nameljik een soort intense klap op je geest, waarbij je je ineens bevrijd kan voelen en negativiteit makkelijker los kan laten.
Meer info > https://kennisbank.dutch-smart.nl/wiki/rape/
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Bonifacius” schreef: Veel veiliger dan fietsen in het verkeer van Vlaanderen met 95 doden vorig jaar schreef ik.
Je hoeft je uitwisselingen met Peter of Dikkemick niet tegenover mij te herhalen, want ze staan er al.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie