Rereformed schreef:
Ben jij even vlug!
Ik bestel het altijd uit Amerika bij Amazon. Is het niet goedkoper uit America vanwege de Amerikaanse lage dollarkoers? Of is de Britse pond tegenwoordig ook al weinig waard.
Het zal via Amazon.com iets van € 3,20 schelen, geloof ik.
Aanvulling: ik zie al waar ik de fout in ben gegaan: verzendkosten.
Laatst gewijzigd door Deseo! op 20 sep 2009 02:22, 1 keer totaal gewijzigd.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Amazon.com was 32 dollar + verzending (dat vind ik altijd duur, en je weet het maar op het laatst)
Amazon.uk was goedkoper, maar bleek een frontje te zijn voor Book Depository. Ik ging maar meteen naar de site van Book Depository, en daar maken ze reklame dat ze goedkoper zijn dan Amazon, wat nog waar is ook. Hun handelsmerk is: verzending inbegrepen. Dat vind ik dan weer leuk, meteen weten wat ze van je willen.
Betaal uiteindelijk een mooie (vind ik) €25.41 euro alles inbegrepen.
siger schreef:Amazon.com was 32 dollar + verzending (dat vind ik altijd duur, en je weet het maar op het laatst)
Amazon.uk was goedkoper, maar bleek een frontje te zijn voor Book Depository. Ik ging maar meteen naar de site van Book Depository, en daar maken ze reklame dat ze goedkoper zijn dan Amazon, wat nog waar is ook. Hun handelsmerk is: verzending inbegrepen. Dat vind ik dan weer leuk, meteen weten wat ze van je willen.
Betaal uiteindelijk een mooie (vind ik) €25.41 euro alles inbegrepen.
Da's goedkoop want Amazons dollarprijs is ongeveer wat je betaalt in euro's wanneer de verzendkosten erbij gerekend zijn.
Amazon.de Duitsland wil ook nog wel eens iets in het engels hebben en da's pas echt goedkoop qua verzendkosten. Maar wel zeer beperkte keus tov van .UK en .com en mischien vergis ik me wel en waren het vooral engelstalige dvd's die ik via .de kocht
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Inmiddels is de nieuwe, uitgebreide editie van The Jesus Puzzle:
"Jesus: Neither God Nor Man, The Case for a Mythical Jesus" van Earl Doherty
te bestellen bij http://www.jesuspuzzle.humanists.net/whatsnew.html
Via Amazon etc. is het boek blijkbaar nog niet leverbaar.
Het door mij bestelde exemplaar is op 'Christmas Eve' verzonden door Earl, en zal vermoedelijk nog wel eventjes onderweg zijn. Ik ben heel benieuwd, en in de tussentijd lees ik The Jesus Puzzle nog maar eens een keer door .
Jandar schreef:Het door mij bestelde exemplaar is op 'Christmas Eve' verzonden door Earl, en zal vermoedelijk nog wel eventjes onderweg zijn. Ik ben heel benieuwd, en in de tussentijd lees ik The Jesus Puzzle nog maar eens een keer door .
Beste Jandar,
Welkom op freethinker. Hoe ben je bij Earl Doherty terecht gekomen?
Mvg,
Piet
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Een jaar of 8 geleden las ik vrij veel over mysterie religies, het ontstaan van het Christendom en de mythevorming daaromheen.
Schrijvers als Doherty, Freke/Ghandy, Wells (en analoog Ibn Warraq mbt de Islam) gaven voor mij een aardig beeld van hoe zoiets in zijn werk heeft kunnen gaan, en een bevestiging van mijn eigen (toegegeven vage) ideeen hierover.
Er zijn trouwens heel interessante parallellen te trekken met het ontstaan van recentere religies zoals Wicca: een ervarings/mysterie religie die zich welliswaar in het volle licht van onze moderne media ontwikkelt, maar (als ik zo wat websites langsblader) waar desondanks zelfs de betrokkenen nu al veelal niet hun eigen geschiedenis van hun eigen mythen kunnen onderscheiden (en dat wellicht ook niet willen, aangezien mythen zo hun eigen waarde hebben). Des te lastiger is het om de diverse lagen in het ontstaan van Christendom/Islam te ontrafelen, waarvan de overgeleverde bronnen niet alleen schaarser (en pre-selected) zijn maar ook qua tijd en belevingswereld veel verder van ons wegliggen.
Uiteindelijk dwaalde mijn belangstelling naar elders. Mede door dit topic heb ik die boeken weer eens afgestoft, en zag ik op de website van Earl Doherty dat het vervolg er aan zat te komen. Ik heb het sindsdien een beetje in de gaten gehouden.
Ik denk trouwens niet dat ik er aan toe zal komen om een recentie van 'Neither God Nor Man' te schrijven. Ik zal al blij zijn als ik tijd vind om het boek redelijk vlot uit te lezen.
Jandar schreef:
Ik denk trouwens niet dat ik er aan toe zal komen om een recentie van 'Neither God Nor Man' te schrijven. Ik zal al blij zijn als ik tijd vind om het boek redelijk vlot uit te lezen.
Mocht je toch ineens een kriebel krijgen. Je mag ook een recensie vertalen. Met je eigen toegevoegde informatie. Scheelt je veel werk en het is voor dit forum altijd interessant. Het wordt tijd dat een uitgever hier eens werk van maakt. Een goede vertaler en lanceren die hap. Enige tijd geleden heb ik via uitgever Bert Bakker het idee neergelegd om Dan Barker te vertalen en dit op de markt te brengen. Maar men vond de doelgroep te klein en er was de grote vrees dat men verlies ging lijden. Het omgekeerde zie je wel snel gebeuren. Een doorsnee Amerikaanse evangelist staat binnen no time in de Nederlandse (evangelische) boekhandels. Of wordt gepromoot in de christelijke blaadjes.
Vergis je ook niet in de oplages van evangelische of algemeen christelijke boeken. Wanneer er bij de christelijke uitgever 4000 exemplaren van een boek worden verkocht, geldt dat al als een bestseller. Dat een uitgever dan geen zin heeft een puur atheïstisch boek te vertalen, waarbij de afname nog onzekerder is, kan ik mij voorstellen. Het uitgeven van een boek en laten drukken hiervan is een zeer kostbare aangelegenheid en zonder zeker oplage- en afname-minimum is het een verliespost voor een uitgever.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Kitty schreef: Het uitgeven van een boek en laten drukken hiervan is een zeer kostbare aangelegenheid en zonder zeker oplage- en afname-minimum is het een verliespost voor een uitgever.
Het is kostbaar. Als break-even ligt bij 5000 exemplaren dan wordt het lastig. Als je als christelijke uitgever ook nog donaties ontvangt en gratis reclame meekrijgt. Dan kan de lat lager liggen. Knevel gooit nog weleens een schrijver/ster naar voren aan het eind van de uitzending. Met veel kijkers heeft dit vaak het gewenste effect. De minimale afzet ligt binnen bereik. Maar ik begrijp de positie van de gemiddelde uitgever. Het ging mij er indertijd om of er sprake kan zijn van een nieuwe doelgroep. En of je een visionair bent die mogelijkheden ziet om een nieuwe markt aan te boren.
Het voordeel van christelijk gerichte boeken is de vaste achterban, de harde kern dus. Zo hebben christelijke romans een zekere lezersgroep omdat er nog steeds christen omgevingen zijn die niets anders lezen dan romans en boeken op christelijke grondslag. Zo'n vaste zekerheid heeft een atheïstische roman niet, die moet het echt hebben van zijn inhoud om het in de enorme zee van aanbod te redden.
Christelijke boeken moeten het echt en alleen hebben van de vaste kern aan afnemers die de seculiere boeken afwijzen of van geïnteresseerden in theologie. Dat zie je ook bij die creationisten die vaak geen enkel seculier boek lezen over bijvoorbeeld evolutie, ze beperken zich puur tot christelijke schrijvers.
Indien dit niet zo was, had een christelijke uitgever en ook een puur christelijke boekhandel geen recht van bestaan. Het is dus zeker voor een uitgever heel belangrijk om dit in stand te houden. En ook voor de boekhandel in die kringen is dat heel belangrijk. Zo werd ooit het, nota bene, christelijke boekenweekgeschenk door boekhandel Smith in Gouda geweigerd omdat er een verwijzing naar mooie borsten in voorkwam, want veronderstel dat de kopers in die boekhandel zich daaraan zouden storen en vervolgens niet meer zouden kopen bij die boekhandel. Je bent dus als christelijke uitgever min of meer verzekerd van een bepaalde afname, en daarbij mogen je boeken het qua kwaliteit of inhoud niet halen bij de reguliere literatuur, want de inhoud is wel belangrijk maar minder belangrijk dan het vooral christelijk zijn van die inhoud. Zo zul je als christelijke uitgever dus nooit de grote lezersmarkt bereiken. Voor puur christelijke boekhandels geldt dat nog sterker, want als men niet meer bij hen koopt, kunnen ze wel inpakken, omdat ook zij de grote lezersmarkt niet hebben, en die evenmin ooit zullen bereiken.
Een puur atheïstisch boek moet het echter wel opnemen tegen de grote zee aan beschikbaar materiaal op de ruime lezersmarkt, daar gelden dus heel andere criteria.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Kitty schreef:
Een puur atheïstisch boek moet het echter wel opnemen tegen de grote zee aan beschikbaar materiaal op de ruime lezersmarkt, daar gelden dus heel andere criteria.
Vaste afnemers is een voordeel. In sommige streken kopen plaatselijke inkoop commissies boeken. Ze hebben een eigen bibliotheek met overwegend VCL boeken. Kok Kampen is een vaste klant. De inhoud wordt voortdurend getoetst. Van veel gelezen schrijvers bestellen ze een x-aantal exemplaren. De christelijke streekromans doen het erg goed onder deze doelgroep.
Maar het lijkt of er veel atheisme is, maar is het ook echt veel. Wat er binnen komt en wordt vertaald is nogal semi-wetenschappelijke lectuur. Of staat op de plank onder de noemer filosofie. En iemand met een beperkte woordenschat komt er niet door heen. Kort geleden Onfray gelezen. Het komt zelden voor; maar ditmaal moest ik enkele malen het woordenboek tevoorschijn halen.
Voor de middengroep die smult van Maarten 't Hart is er weinig. Richard Dawkins benadert dit niveau. Maar geeft vaak te veel informatie. Sommige mensen willen iets hebben wat gemakkelijk te lezen is. Meeslepend is en op natuurlijke wijze zichzelf presenteert. Op secular web worden met regelmaat nieuwe boeken geintroduceerd. En als je de recensies leest dan zijn het vaak boeken die juist in dit vacuum duiken. Atheisme niet door de bril van een bioloog of filosoof maar een missionaris. Of een predikant die zijn persoonlijke strijd naar voren brengt. Waar hij mee heeft geworsteld en hoe hij dit maatschappelijk gezien heeft opgepakt. Leesbare persoonlijke verslagen. Geen Klaas Hendrikse met zijn eigen stampot religie, maar echt atheisme.