Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Roken

Bericht door Fenomeen »

Niks aan het handje, ik heb de cursus 'pray the gay away' nog niet gevolgd. :)
Het betreft een schone Vlaamse, die houdt van Hello Kitty en nog meer van sigaretten.
Dat van die potentie en vruchtbaarheid, bedankt voor de waarschuwing, was me bekend, dat staat in drie talen op sigarettenpakjes, voor ondergetekende geheel nvt.
Nou vermoed ik dat, gezien haar escapades met een getrouwde man dat het tegenkomen van diens vrouw slechter is voor haar gezondheid dan de dagelijkse dosis L&M.

Ben de deur eens uit, richting tabakszaak. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Fenomeen schreef:Niks aan het handje, ik heb de cursus 'pray the gay away' nog niet gevolgd. :)
Het betreft een schone Vlaamse, die houdt van Hello Kitty en nog meer van sigaretten.
Dat van die potentie en vruchtbaarheid, bedankt voor de waarschuwing, was me bekend, dat staat in drie talen op sigarettenpakjes, voor ondergetekende geheel nvt.
Nou vermoed ik dat, gezien haar escapades met een getrouwde man dat het tegenkomen van diens vrouw slechter is voor haar gezondheid dan de dagelijkse dosis L&M.

Ben de deur eens uit, richting tabakszaak. ;)
Jammer dat je er zo luchtig over doet. Al eens een cyanotische COPD patient van dichtbij meegemaakt die staat te roken?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Uit je eerste zin van het openingstopic:
Een wat luchtiger onderwerp:
Men moet overigens cynisme niet verwarren met luchtig doen.

Een quote van mezelf; niet cynisch of luchtig:
Maarre, argumenten TEGEN ROKEN hebben rokers zelf ook wel, ik hou niet van hypocrisie.
Een vriend van me is recentelijk gestorven aan de gevolgen van COPD.
Met roken was ie al meer dan 20 jaar gestopt maar laten we het erop houden dat roken de hoofdfactor is in de doodsoorzaak.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Vanavond 20:55 NL2

Brandend Verlangen
“Maar je hebt toch ook gerookt?,” is een veelgehoorde reactie uit de omgeving van longkankerpatiënten. “Die mensen hebben blijkbaar geen idee hoe verslavend roken is,” zegt Simone (47), sinds één jaar longkankerpatiënte.
“Zo ben ik drie weken na de operatie weer begonnen met roken.

Om te kijken of je nog kunt roken als je geopereerd bent aan longkanker.
En dat kon ik heel goed.”
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Roken is m.i. gewoon een ziekte. Een bewust (door de fabrikanten) opgelegde ziekte. Bekend onder de naam "verslaving".
Want: Het is toch van alle goden los dat er stofjes ingestopt worden welke de braak-en hoestreflex tegen gaan, welke de penetrante scherpte verzachten etc, alleen om je maar zo lang mogelijk verslaafd te houden?

En of roken nu wel of niet direct de oorzaak is van COPD en/of kanker, De meeste mensen zijn slaaf van het stokje geworden. Dit zou je niet moeten willen, zeker niet omdat het in veel gevallen ook enorm veel overlast veroorzaakt.

Nogmaals: Roken heeft geen 1 voordeel. Schijnvoordelen misschien, maar die sla ik gemakshalve maar even over.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:Roken is m.i. gewoon een ziekte. Een bewust (door de fabrikanten) opgelegde ziekte. Bekend onder de naam "verslaving".
Want: Het is toch van alle goden los dat er stofjes ingestopt worden welke de braak-en hoestreflex tegen gaan, welke de penetrante scherpte verzachten etc, alleen om je maar zo lang mogelijk verslaafd te houden?

En of roken nu wel of niet direct de oorzaak is van COPD en/of kanker, De meeste mensen zijn slaaf van het stokje geworden. Dit zou je niet moeten willen, zeker niet omdat het in veel gevallen ook enorm veel overlast veroorzaakt.

Nogmaals: Roken heeft geen 1 voordeel. Schijnvoordelen misschien, maar die sla ik gemakshalve maar even over.
Het is mij werkelijk een raadsel waarom er nog gerookt mag worden. Het zal per saldo wel genoeg opleveren.
Dwz: de baten zullen hoger zijn dan de medische kosten.

Oh .... dan is het geen raadsel meer.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HenkM schreef:
dikkemick schreef:Roken is m.i. gewoon een ziekte. Een bewust (door de fabrikanten) opgelegde ziekte. Bekend onder de naam "verslaving".

Het is mij werkelijk een raadsel waarom er nog gerookt mag worden. Het zal per saldo wel genoeg opleveren.
Dwz: de baten zullen hoger zijn dan de medische kosten.

Klopt! En dat mensen er nog massaal blijven intrappen snap ik ook. Het is een schemergebied...spannend en er wordt veel over gespeculeerd en gediscussieerd. En wat is stoerder in de puberteit dan met vrienden een lekkere dampende peuk op te steken?
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef:

Klopt! En dat mensen er nog massaal blijven intrappen snap ik ook. Het is een schemergebied...spannend en er wordt veel over gespeculeerd en gediscussieerd. En wat is stoerder in de puberteit dan met vrienden een lekkere dampende peuk op te steken?
Je polsen doorsnijden?

Sorry. ik vindt dat "stoere" gedrag maar imbeciel. Ik heb een keer in mijn leven een trek genomen van een sigaret, en de herinnering aan de hoestbui die volgde was voor de rest van mijn leven genoeg.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef:
dikkemick schreef:

Je polsen doorsnijden?

Sorry. ik vindt dat "stoere" gedrag maar imbeciel. Ik heb een keer in mijn leven een trek genomen van een sigaret, en de herinnering aan de hoestbui die volgde was voor de rest van mijn leven genoeg.
Dat is een heel natuurlijke eerste reactie Peter. Braken en/of hoesten na inademen van rook.
Echter; die fabrikant stopt er o.a. middeltjes in om de hoestprikkel te onderdrukken.
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef: Dat is een heel natuurlijke eerste reactie Peter. Braken en/of hoesten na inademen van rook.
Echter; die fabrikant stopt er o.a. middeltjes in om de hoestprikkel te onderdrukken.
Ik zal een jaar of 14-15 geweest zijn. Op zaterdagmiddag steevast met pa mee naar oma, want daar werd gekaart (zwikken/petoeten) en er werd (natuurlijk) stevig gedampt. Met alle ooms en tantes.
Op gegeven moment wilde ik het ook wel eens weten.
Eén heel voorzichtig klein trekje werd het. Ik hoestte niet.Werd niet misselijk. Maar SMERIG ......
Ik was voorgoed genezen. Ik begreep er helemaal niets van dat mensen het zelf opzochten.

Wist ik veel van verslavende middelen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef:
Peter van Velzen schreef: Ik heb een keer in mijn leven een trek genomen van een sigaret, en de herinnering aan de hoestbui die volgde was voor de rest van mijn leven genoeg.
Dat is een heel natuurlijke eerste reactie Peter.
Het was tevens mijn laatste reactie.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Voor wie geinteresseerd is een verassende bevinding (click hier) stoppen met roken vermindert depressiviteit en angstgevoelens!
Ik wens u alle goeds
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Peter van Velzen schreef:Voor wie geinteresseerd is een verassende bevinding (click hier) stoppen met roken vermindert depressiviteit en angstgevoelens!
open access:
http://www.bmj.com/content/348/bmj.g1151.pdf%2Bhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Ps. Het is feitelijk gestopt zijn met roken. We weten niets over het beloop tijdens het stoppen met roken, op basis van deze review. Maar dat is detail.
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Hmm, angstgevoelens en depressiviteit zijn mij beide vreemd, ook toen ik nog rookte....
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Jin schreef:Hmm, angstgevoelens en depressiviteit zijn mij beide vreemd, ook toen ik nog rookte....
Ook geen "angst"gevoelens als je iets te lang NIET rookte? Het ongemakkelijke gevoel, wat sommigen misschien als angst omschrijven?
Het lijkt dan dus dat je minder angstig/onrustig wordt omdat je rookt, terwijl de oorzaak van die angst/onrust juist het nicotine-tekort is?
Einstein/Mick
Plaats reactie