hey, vind het leuk om af te spreken, zullen we morgen afspreken? om 16:00bij koffiebar?epTa schreef:Er worden op elke studie wetenschappelijke onderzoeken van je verwacht, maar ik geloof dat vooral Informatica colleges logica geeft. En dat je wetenschappelijke onderzoeken doet betekend niet dat je jezelf op die manier onderzoekt. En nu zal ik ook snel toegeven dat Bouwkunde niet de meest wetenschappelijke studie is, maar een raakvlak van de wetenschap en de kunsten.Erik schreef:Ik weet niet wat voor studie je doet aan de TU maar het kan er nooit eentje zijn waarbij de wetenschappelijke methode hoog in het vaandel staat.
@TheArchitect
Welke minor doe je? Ik studeer net zoals jij Bouwkunde aan de TU Delft, misschien een keer koffie drinken @ koffiebar?
Geloof?
Moderator: Moderators
-
TheArchitect
Re: Geloof?
Drie reacties van TheArchitect. Niet een gaat in op nogal zwaarwegende kritiek en antwoorden die men vraagt.
Enige kennis van aardrijkskunde is ook al geen vereiste om te gaan studeren tegenwoordig.TheArchitect schreef: Probeer maar eens moslims deze dagen achtervolgen, hele azie komt achter je aan.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Jinny
TheArchitect, er is inmiddels meerdere malen gevraagd om onderbouwing van je reuzenskeletten.
Daar heb je om welke reden dan ook nog steeds geen gehoor aan gegeven.
Mijn geduld in deze is dan ook op, je krijgt daar bij deze een waarschuwing wegens weigeren argumenten te onderbouwen.
Zo discussiëren we niet hier.
Daar heb je om welke reden dan ook nog steeds geen gehoor aan gegeven.
Mijn geduld in deze is dan ook op, je krijgt daar bij deze een waarschuwing wegens weigeren argumenten te onderbouwen.
Zo discussiëren we niet hier.
-
aton
Lijkt toch weer sterk op het ' Calimero - syndroom ', een algemeen verschijnsel bij christenen. Zéér moeilijk behandelbaar ( maar het kán ).TheArchitect schreef: Het is vandaag een FEIT, dat Christenen het meest achtervolgde mensen zijn op deze wereld. Was zelfs erover gesproken door de EU parlament, zag het op nieuws vorig week.
Waarom worden ze achtervolgd? Omdat zij niets terug mogen doen, want Jezus leert de juiste manier van vrede brengen en dat is door uit te stappen van de oneindige cirkel van haat en wraak.
Probeer maar eens moslims deze dagen achtervolgen, hele azie komt achter je aan. 1 Klein plaatje op TV over Mohammed, en hele Islam wereld is in Chaos. 24/7 word Jezus met alle slechtse namen benoemd, en Christenen hebben geen recht om tegen te vechten maar alleen spreken.
Het is een FEIT dat het christendom de grootste religie is op deze aardkloot, en dus is de kans aanwezig dat er meer mensen van vervolgd worden dan de kleinere religies. Mensen die wiskunde gestudeerd hebben zullen dit kunnen beamen.TheArchitect schreef: Het is vandaag een FEIT, dat Christenen het meest achtervolgde mensen zijn op deze wereld. Was zelfs erover gesproken door de EU parlament, zag het op nieuws vorig week.
Het is ook een FEIT dat een religie die zo onverdraagzaam is naar mensen met een ander geloof of geen geloof grotere kans loopt op vervolging dan een religie die zich aan de grote mensenwereld aanpast en niet zo eenkennig is.
Ik geloof dat je eigenlijk bedoeld vervolgen en niet achtervolgen.Waarom worden ze achtervolgd? Omdat zij niets terug mogen doen, want Jezus leert de juiste manier van vrede brengen en dat is door uit te stappen van de oneindige cirkel van haat en wraak.
Mensen die inderdaad niks terug doen bij vervolging zullen op den duur niet meer vervolgd worden. Mensen daarentegen die beweren dat hun weg de enige weg is lokken vervolging uit. Alhoewel ik zelf geen christenen of andere gelovigen zou vervolgen, begrijp ik heel goed dat bepaalde mensen het eens zat zijn dat zij bestempelt worden als de ongelovige duivelvereerders en dat ze dit de christenen wel zullen vertellen. De christenen zijn de triggers van hun eigen vervolging, om het maar zo te zeggen.
In het Westen wordt Jezus helemaal niet slecht bestempelt. Er zijn nog steeds vele mensen die, alhoewel ze niks met het christendom te maken hebben, toch beweren dat Jezus een vooraanstaand mens was die navolging verdiend. Ik was er zelf ook zo een, nadat ik het christendom achter mij gelaten had. Totdat ik begreep dat Jezus dat respect net zoveel verdiend, of net zo min verdiend als alle andere mensen die weleens goede dingen doen.Probeer maar eens moslims deze dagen achtervolgen, hele azie komt achter je aan. 1 Klein plaatje op TV over Mohammed, en hele Islam wereld is in Chaos. 24/7 word Jezus met alle slechtse namen benoemd, en Christenen hebben geen recht om tegen te vechten maar alleen spreken.
Trouwens waarom liet je mij dit zien?
Neen een groot aantal pagina's terug over een heelal uit het niets.TheArchitect schreef:hallo doctorwho, wat bedoel je precies met "postings in deze draag"? Als het gaat om wat je hierboven hebt gepost, wat moet ik daarop antwoorden? Je zegt dat ik er niets van begrepen heb terwijl dat is wat ik begreep van wat er staat, met hele mooie en omslachtige woorden.doctorwho schreef:TheArchitect,
Wil je zo goed zijn op mijn postings in deze draad in te gaan?
En over een mogelijke abiogenese heb je inderdaad aangegeven daar niets van gesnopen te hebben maar dat is geen vraag maar een conclusie mijnerzijds. Maar dat wil ik je in een ander draadje uit de doeken doen want eerst heb je hier nog wat appelen te pellen.
Ook mijn eerdere vraag hoort daarbij.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jim,
Reuzenskeletten
En ik maar denken dat het om kabouters bij gewone skeletten ging 
Reuzenskeletten
- Blackadder
- Ervaren pen
Moslims hebben ook niet het recht om daar met geweld tegen te vechten. Het feit dat zij dat vaker wel doen en christenen niet pleit slechts voor de christenen. christenen zijn (generaliserend) op dat gebied blijkbaar mensen met een hogere graad van beschaving dan moslims.TheArchitect schreef: 1 Klein plaatje op TV over Mohammed, en hele Islam wereld is in Chaos. 24/7 word Jezus met alle slechtse namen benoemd, en Christenen hebben geen recht om tegen te vechten maar alleen spreken.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
TheA heeft wel een punt. Vooral in moslimlanden worden andersdenkenden vervolgd en Christenen vallen daar ook onder. Ze vallen ook het meest op met kerk en Bijbel. Ik ben het met hem eens, dat het grootste vervolgde groep is. Inderdaad mede omdat het er zoveel zijn, er zij nu eenmaal minder joden b.v.
Maar moslims vormen ook en grote groep, zijn duidelijk herkenbaar en ook onverdraagzaam jegens andersdenkenden. Maar zij worden veel minder vervolgd. Niet in moslimlanden en niet in westerse landen.
Nu moet dat in moslimlanden wat genuanceerd worden. Verschillende richtingen in de Islam vervolgen elkaar.
Moslims beweren weliswaar, dat ze vervolgd worden in westerse landen (islamfobie, hatecrime enz.) maar er blijken nauwelijks of geen moslims vermoord te worden door christenen of atheïsten. De moslims die in het westen vermoord worden, worden vooral door moslims vermoord (zie een ander topic over eerwraak en de krantenberichten over zelfmoordaanslagen in moslimlanden).
Verder wachten we nog op de onderbouwing van zijn beweringen, dan wel het terugnemen daarvan.
Maar moslims vormen ook en grote groep, zijn duidelijk herkenbaar en ook onverdraagzaam jegens andersdenkenden. Maar zij worden veel minder vervolgd. Niet in moslimlanden en niet in westerse landen.
Nu moet dat in moslimlanden wat genuanceerd worden. Verschillende richtingen in de Islam vervolgen elkaar.
Moslims beweren weliswaar, dat ze vervolgd worden in westerse landen (islamfobie, hatecrime enz.) maar er blijken nauwelijks of geen moslims vermoord te worden door christenen of atheïsten. De moslims die in het westen vermoord worden, worden vooral door moslims vermoord (zie een ander topic over eerwraak en de krantenberichten over zelfmoordaanslagen in moslimlanden).
Verder wachten we nog op de onderbouwing van zijn beweringen, dan wel het terugnemen daarvan.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Top, ik heb dan in ieder geval tijd voor een koffiebreak.TheArchitect schreef:hey, vind het leuk om af te spreken, zullen we morgen afspreken? om 16:00bij koffiebar?
Ik vat even samen, zodat we allereerst wat zaken kunnen wegstrepen en kunnen voorkomen dat er van de hak op de tak wordt gesprongen en onnodig moet worden herhaald en om te onderstrepen dat negeren geen optie is.
Stellingen van TheArchitect die pogen het christelijk geloof aannemelijk te maken (vetgedrukt), met hun negatie (na de dubbele punt):
- 2012: Cirkelredenering en non-argument, dus verworpen.
- Gigantische botten: Ononderbouwde stelling, dus verworpen.
- Enkele voormalige moslims die zich bekeerden tot het christendom: Speciaal pleidooi, dus verworpen.
- "Ik kan er niet bij dat het heelal is ontstaan uit het niets, dus God": Argument uit onwetendheid, Non Sequitur en Speciaal Pleidooi, dus verworpen.
- Kerk in Rome bewijst bestaan Petrus en Paulus: Cirkelredenering en Non Sequitur, dus verworpen.
Profetieën die volgens TheArchitect zijn uitgekomen en die volgens hem zouden aangeven dat we in de eindtijd leven:
- In de eindtijd zal kennis toenemen. : Kennis neemt al sinds mensenheugenis toe. Argument verworpen.
- De hele wereld zal het evangelie horen voordat ik kom bij het einde(zegt Jezus). Zet 1 filmpje op Youtube, binnen no time 1000+ keer gekeken.: Niet iedereen (neem Amazone-indianen b.v) heeft het evangelie gehoord en heeft internet en pasgeboren baby's hebben sowieso niet het vermogen te verstaan (en Jezus schijnt trouwens wel meer gezegd te hebben, zoals: "Zie, ik kom spoedig". Al binnen een generatie (40 jaar volgens de bijbel). Al 2000 jaar roepen christenen dat hij nu toch écht spoedig zal komen. Aangezien deze profetie niet is uitgekomen is Jezus volgens het OT aldus een valse profeet (en al helemaal niet JHWH in eigen persoon)). Argument verworpen.
Verder hebben we natuurlijk de binnenbijbelse discussie die voornamelijk draait rond bijbelse contradicties, het door freethinkers aandragen van informatie die het verwerpelijke karakter van JHWH en Jezus en het morele failliet van hun lering aantoont en van buitenbijbels wetenschappelijk onderzoek en theorieën die Genesis b.v. falsificeert en bijbelse figuren als Adam, Eva en Moses mythificeert. Ik ben vast onvolledig, dus nadere aanvulling is uiteraard gewenst.
Ik verlang van je dat je de ongeldigheid van de zeven bovenstaande stellingen bevestigt, TheArchitect, zodat we daarna verder kunnen met nog (enigszins) openstaande stellingen van jou die nog nadere onderbouwing behoeven en nieuwe argumenten.
Stellingen van TheArchitect die pogen het christelijk geloof aannemelijk te maken (vetgedrukt), met hun negatie (na de dubbele punt):
- 2012: Cirkelredenering en non-argument, dus verworpen.
- Gigantische botten: Ononderbouwde stelling, dus verworpen.
- Enkele voormalige moslims die zich bekeerden tot het christendom: Speciaal pleidooi, dus verworpen.
- "Ik kan er niet bij dat het heelal is ontstaan uit het niets, dus God": Argument uit onwetendheid, Non Sequitur en Speciaal Pleidooi, dus verworpen.
- Kerk in Rome bewijst bestaan Petrus en Paulus: Cirkelredenering en Non Sequitur, dus verworpen.
Profetieën die volgens TheArchitect zijn uitgekomen en die volgens hem zouden aangeven dat we in de eindtijd leven:
- In de eindtijd zal kennis toenemen. : Kennis neemt al sinds mensenheugenis toe. Argument verworpen.
- De hele wereld zal het evangelie horen voordat ik kom bij het einde(zegt Jezus). Zet 1 filmpje op Youtube, binnen no time 1000+ keer gekeken.: Niet iedereen (neem Amazone-indianen b.v) heeft het evangelie gehoord en heeft internet en pasgeboren baby's hebben sowieso niet het vermogen te verstaan (en Jezus schijnt trouwens wel meer gezegd te hebben, zoals: "Zie, ik kom spoedig". Al binnen een generatie (40 jaar volgens de bijbel). Al 2000 jaar roepen christenen dat hij nu toch écht spoedig zal komen. Aangezien deze profetie niet is uitgekomen is Jezus volgens het OT aldus een valse profeet (en al helemaal niet JHWH in eigen persoon)). Argument verworpen.
Verder hebben we natuurlijk de binnenbijbelse discussie die voornamelijk draait rond bijbelse contradicties, het door freethinkers aandragen van informatie die het verwerpelijke karakter van JHWH en Jezus en het morele failliet van hun lering aantoont en van buitenbijbels wetenschappelijk onderzoek en theorieën die Genesis b.v. falsificeert en bijbelse figuren als Adam, Eva en Moses mythificeert. Ik ben vast onvolledig, dus nadere aanvulling is uiteraard gewenst.
Ik verlang van je dat je de ongeldigheid van de zeven bovenstaande stellingen bevestigt, TheArchitect, zodat we daarna verder kunnen met nog (enigszins) openstaande stellingen van jou die nog nadere onderbouwing behoeven en nieuwe argumenten.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Lees mijn post is goed! De christenen worden op dezelfde manier behandeld als de moslims bijvoorbeeld! En zoals alle gelovigen! Wat ik er mee wil zeggen is dat je verre van uniek bent! Je draait je riedeltje af, zoals Henoch en Hanss, waar ik je de link van gaf, maar die je, gezien je nieuwe post zeker niet gelezen hebt! Hoe kun je een God de grond in boren? Op jouw manier en dat lukt je hier prima! Juist door jouw argumentatie worden mensen allergisch voor het christelijke geloof! Doe je God een eer en praat er niet meer over! Nu vervloek je hem alleen maar! Maar dat is je toch vergeven? JIJ bent uitverkoren van voor de grondlegging der wereld! Sprak jou God! Nou, doe er je voordeel mee! Been there, seen it, done that! Veel geluk met je onzichtbare en niet uit te leggen vriend!TheArchitect schreef:Het is vandaag een FEIT, dat Christenen het meest achtervolgde mensen zijn op deze wereld. Was zelfs erover gesproken door de EU parlament, zag het op nieuws vorig week.allen denken zij dat zij de enigen zijn die worden vervolgd, onderdrukt en gehaat door alle anderen.
Waarom worden ze achtervolgd? Omdat zij niets terug mogen doen, want Jezus leert de juiste manier van vrede brengen en dat is door uit te stappen van de oneindige cirkel van haat en wraak.
Probeer maar eens moslims deze dagen achtervolgen, hele azie komt achter je aan. 1 Klein plaatje op TV over Mohammed, en hele Islam wereld is in Chaos. 24/7 word Jezus met alle slechtse namen benoemd, en Christenen hebben geen recht om tegen te vechten maar alleen spreken.
Trouwens waarom liet je mij dit zien?
Ps toch nog een vraag! Hoe weet jij eigenlijk dat je uitverkoren bent? Heeft jouw God jou dat persoonlijk verteld?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ps, ik liet je dit zien omdat gelovigen, christenen, moslims of wat dan ook, altijd in de slachtofferrol kruipen! OMG wat ben je zielig, ik heb echt medelijden met je! Jij ook weer! Come on, get a life! En denk zelf na! Is moeilijk maar heel verhelderend! Dat dan weer wel!
We will dance again!
TheArchitect
Nog even je geheugen opfrissen. Ik schreef je eerder dit als handreiking inzake je moeilijkheden met het begrijpen van de big bang theorie.
http://www.astro.rug.nl/~weygaert/Inlei ... coll6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmische_ ... ndstraling" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roodverschuiving" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/WMAP" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog even je geheugen opfrissen. Ik schreef je eerder dit als handreiking inzake je moeilijkheden met het begrijpen van de big bang theorie.
verder wat leuk leesvoerHet is al even genoemd maar er is een nederlandse vertaling van het laatste boek van Lawrence Krauss met de fraaie titel Universum uit het niets. Op bladzijde 145 staat een leuk schema met de voorspelde abondanties van helium, deuterium,helium-3 en lithium-7 ten opzichte van die van waterstof zoals afgeleid uit het huidige oerknal model. Lees en leer hoe er ook zonder maker materie kan ontstaan.
http://www.astro.rug.nl/~weygaert/Inlei ... coll6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmische_ ... ndstraling" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roodverschuiving" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/WMAP" onclick="window.open(this.href);return false;