Dat melden daar ben ik niet echt van overtuigd. Maar het staat heel duidelijk in de bijbel. De tekst staat nog ergens tussen de vragen. Het wordt vaak over het hoofd gezien.kiks schreef: In de bijbel die ik heb staat toch echt dat God het kwaad heeft geschapen. Hij kwam dat zelf even melden zelfs.
Groet
kiks
95 stellingen / 200 vragen aan vuurtje,cobie en bigal 61
Moderator: Moderators
Re: 95 stellingen / 200 vragen aan een christen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Waar precies? Nu ben in nieuwsgierig.PietV. schreef:Dat melden daar ben ik niet echt van overtuigd. Maar het staat heel duidelijk in de bijbel. De tekst staat nog ergens tussen de vragen. Het wordt vaak over het hoofd gezien.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
Gelovigen vinden het heel gezellig bij ons. Alleen dat vertellen ze niet altijd hardop. Sommigen blijven zelfs jaren. Het is voor deze groep de enige plek waar ze echt kunnen kijken of hun geloof sterk genoeg is. En wij testen dat met plezier.coby schreef:
Je mag wel God aan Zijn Woord houden op zich. Voor dat uittesten heb ik nu niet eens geloof, als gelovige zijnde.
Sja, moet kunnen. Dat schrift aan de wand. Ben bang dat ik daar niet zoveel geloof voor heb. En je moet ook weer bidden naar Zijn wil. Zal het proberen.
Ja, lopen die hier veel rond? Gelovigen vinden het gezellig hier zeker.
Bram Kaandorp schreef:
Waar precies? Nu ben in nieuwsgierig.
Jesaja 45: 7 als ik het goed heb.
Waarom niet? En wie bepaalde dat ze een zondenatuur kregen? God toch zelf? Vindt je het zelf ook niet overdreven dat hij daar de wereld mee straft voor de zonde van twee mensen?coby schreef:Ze hebben een zondenatuur gekregen en daar krijg je geen kinderen mee zonder zondenatuur.Ik snap de regels die hij verzonnen heeft niet. Twee mensen doen iets fout en de rest van de wereld zit ermee opgezadeld. En dat al voor minimaal 4000 jaar. Iets fout gegaan bij het maken van het reglement?
En hoe weet je dat je broer Jezus gezien heeft tijdens zenmeditatie? Boeddha en Jezus schijnen nogal op elkaar geleken te hebben. Die mensen daar leken nogal op elkaar. En we hebben geen foto van jezus, dus waar baseert hij zich op? Als je broer een Oosterling was (India of zo) dan zag hij daar waarschijnlijk boeddha in.
Hij schiep de mens met een vrije wil, die heb je vast nog nooit gehoord. Anders waren we geen robot volgens mij, maar eerder een mensaap.Bram Kaandorp schreef:coby schreef:Maar God wist dat het ging gebeuren, dus hij liet het toe.
Sorry dat ik zo door hamer op het "almachtig en alwetend" gedoe, maar het lijkt me vagelijk belangrijk want als God almachtig is, dan kan hij de mens schapen zonder dat die (de mens) ooit een fout maakt. En als God ook alwetend is, dan kan hij weten dat de mens fouten zal gaan maken, dus kan hij dingen weghalen om die fouten te voorkomen.
En als God het toestaat dat de duivel de mens verleidt (Hij hield het niet tegen, en hij wist ervan), dan is mijn conclusie dat God graag ziet dat wij fouten maakt.
Ja, die duivel was al op de aarde, want die was uit de hemel geworpen. Dan is mijn conclusie dat Hij hem niet zomaar van ons weg kon houden. Zou wel de oplossing zijn, gelijk in een vuurpoel gooien. Maar toen had hij nog geen mensen misleid.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Klopt:PietV. schreef:Bram Kaandorp schreef:
Waar precies? Nu ben in nieuwsgierig.
Jesaja 45: 7 als ik het goed heb.
Zo zal iedereen, van oost tot west,
weten dat er niets is buiten mij.
Ik ben de HEER, er is geen ander
7 die het licht vormt en het donker schept,
die vrede maakt en onheil schept.
Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet.
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
coby schreef:Okay. Hier hoe ik het heb geleerd. God schiep de mensen en zei: onderwerpt de aarde, heers over de vissen van de zee etc. Dus Hij gaf het gezag over de aarde aan de mensen. Ze luisterden naar de duivel en aten van de vrucht. Toen kreeg de satan de autoriteit over de aarde en kwam dood en ziekte binnen. " Toen werd Jezus door de Geest naar de woestijn geleid om verzocht te worden door de duivel...Wederom nam de duivel Hem mede naar een zeer hoge berg en hij toonde Hem al de koninkrijken der wereld en hun heerlijkheid, en zeide tot Hem: Dit alles zal ik U geven, indien Gij U nederwerpt en mij aanbidt. Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen. Jezus zei niet: Dat is niet waar. God is almachtig, maar kan niet tegen Zijn eigen natuur ingaan. Hij is ook rechtvaardig en doet alles volgens het recht. Dus de tweede Adam (een mens) moest de autoriteit terugnemen. Foor de kruisiging en opstanfing heeft Hij de sleutels van de duivel afgenomen (openbaringen) en afgerekend met de zonde. Nu is Jezus terug naar de hemel en kan God alleen rechtmatig iets op aarde doen als iemand die geestelijk gerechtvaardigd is door dat offer te accepteren Hem daarom vraagt. Als er dus zeer veel christenen zijn die zeer veel bidden, kan Hij zeer veel doen. Maar als iemand ervoor kiest om de duivel door hem heen te laten werken, kan die ook het een en ander doen. Dan blijft nog steeds dat God ook had kunnen zeggen: Ik schep geen Lucifer of geen mensen. Misschien is het antwoord daarop dat Hij niet anders kan dan wat Zijn Natuur is: scheppen, want Hij is Schepper.siger schreef:Toch een beetje zwak antwoord:coby schreef:Ik snap ook niet waarom God mensen heeft geschapen, terwijl Hij wist dat ze gingen zondigen. But He is God and I'm not.
- God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem...
- God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar...
- God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed...
Lees eens Genesis zoveel tot zoveel (wat mij betreft het hele boek). Lees je ook maar iets van satan of lucifer? Lees je ook maar iets dat satan de hele wereld gekregen heeft? En als je verderop in het OT leest dan zie je dat die god van israel continue beweert dat ALLES van hem is. Alles op Aarde, en in de hemel..
En dat laatste gaat mijn pet te boven: God kan niet anders dan schepping? Dus hij denkt aan iets en zie het is geschapen? Dat is een raar beeld, heb ik nog nooit gehoord
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Het dikgedrukte suggereert dat God niet almachtig is. Of heb je dat nooit gezegd?coby schreef:Hij schiep de mens met een vrije wil, die heb je vast nog nooit gehoord. Anders waren we geen robot volgens mij, maar eerder een mensaap.
Ja, die duivel was al op de aarde, want die was uit de hemel geworpen. Dan is mijn conclusie dat Hij hem niet zomaar van ons weg kon houden. Zou wel de oplossing zijn, gelijk in een vuurpoel gooien. Maar toen had hij nog geen mensen misleid.
En vrije wil betekent nog steeds niet dat God niet kan weten dat we kwaad kunnen doen.
Nogmaals: Als God weet dat we "zondigen" gaan, dan wilde hij dat kennelijk.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
Die professionele hulp heb ik al gehad. Die hielp me van de regen in de drup. Trouwens, David Wagner heeft een Nederlandse moeder en hij zat bij de Dutch reformed church. Toen hij 7 was, sprak God tot hem dat hij de wereld over zou gaan en dat mensen aangeraakt en veranderd zouden worden. Toen ging hij dus preken tot zijn knuffelbeesten. Zijn moeder en oma vonden dat nogal raar en namen hem mee naar de dominee. Die werd witheet en zei dat God nu niet meer sprak en stuurde hem door naar een psychiater die hem medicijnen gaf tegen schizofrenie. Hij wilde niets meer met God te maken hebben en zat op zijn 12e al aan de drugs Na jaren is hij toen toch bekeerd, na 10 mislukte zelfmoordpogingen. Hij heeft die dominee later een brief gestuurd: Bedankt dat je me als kind de grond in hebt getrapt. Het heeft mij dichter tot God gebracht. Zo'n man spreekt mij wel aan.kiks schreef:Zonden wat zijn dat. Zondenatuur hoe zit dat. Is het de bedoeling dat er geen kinderen meer geboren worden? Slik jij al die larie zomaar Coby? Heb je echt niet in de gaten dat je door de praatjesmakers daar in Harderwijk ingepakt bent? Ze richten zich op mensen die in de problemen zitten. Bij jou hebben ze succes gehad. Met wat professionele hulp was je waarschijnlijk beter af geweest.coby schreef:Ze hebben een zondenatuur gekregen en daar krijg je geen kinderen mee zonder zondenatuur.
Groet
kiks
Jesaja 45:7 is dan ook één van de redenen dat je die god als de grootste massamoordenaar moet zien. Christenen slaan dit soort stukjes graag over. Zijn zoon, die hij eigenlijk zelf is, is dus de grootste leugenaar die je kunt verzinnen. Verantwoordelijk voor alles wat er maar mis kan gaan. Christenen noemen dat de god van de liefde. Nou bestaan dit soort goden natuurlijk niet, maar je zal maar van zo'n figuur houden, of je er aan overgeven.
Groet
kiks
Groet
kiks
Heb je niet in de gaten dat je nu van de regen in de regen geraakt bent. Probeer zelf na te denken in plaats van elke volgende mafkees die weer een nieuwe invalshoek heeft voor geloof achterna te lopen.coby schreef:Die professionele hulp heb ik al gehad. Die hielp me van de regen in de drup. Trouwens, David Wagner heeft een Nederlandse moeder en hij zat bij de Dutch reformed church. Toen hij 7 was, sprak God tot hem dat hij de wereld over zou gaan en dat mensen aangeraakt en veranderd zouden worden. Toen ging hij dus preken tot zijn knuffelbeesten. Zijn moeder en oma vonden dat nogal raar en namen hem mee naar de dominee. Die werd witheet en zei dat God nu niet meer sprak en stuurde hem door naar een psychiater die hem medicijnen gaf tegen schizofrenie. Hij wilde niets meer met God te maken hebben en zat op zijn 12e al aan de drugs Na jaren is hij toen toch bekeerd, na 10 mislukte zelfmoordpogingen. Hij heeft die dominee later een brief gestuurd: Bedankt dat je me als kind de grond in hebt getrapt. Het heeft mij dichter tot God gebracht. Zo'n man spreekt mij wel aan.
Groet
kiks
[/quote]Berjan schreef:coby schreef: Lees eens Genesis zoveel tot zoveel (wat mij betreft het hele boek). Lees je ook maar iets van satan of lucifer? Lees je ook maar iets dat satan de hele wereld gekregen heeft? En als je verderop in het OT leest dan zie je dat die god van israel continue beweert dat ALLES van hem is. Alles op Aarde, en in de hemel..
En dat laatste gaat mijn pet te boven: God kan niet anders dan schepping? Dus hij denkt aan iets en zie het is geschapen? Dat is een raar beeld, heb ik nog nooit gehoord
Dat laatste bedacht ik zelf ter plekke. Hij sprak en het was er.
Ja, dat klopt wel. Alles is van God, maar Adam was de rentmeester. Bij ons werd het altijd vergeleken met een huurbaas en een huurder. Als het huis eenmaal verhuurd is en de huurder nodigt gespuis uit en maakt er een zooi van, is dat zijn verantwoording. Huurbaas heeft daar niets over te zeggen, tenzij het de spuigaten uitloopt. Dan kan hij ze eruit zetten.
Ja de duivel staat wel in job, maar in scheppingsverhaal staat alleen de slang. Die info moet je dus uit het N.T. halrn. Maar Hij zei wel tegen de slang dat het zaad van de vrouw zijn kop zou vermorzelen. Waarom zou hij dat tegen dat beest zeggen? Dat slaat nergens op en een vrouw heeft geen zaad. Dus betekent het dat de Messias de autoriteit van de duivel zou vermorzelen.
Ja, ik zoek eigenlijk nog een goede kerk met een voorganger die je waarschuwt voor dwaalleer. Nou doet mijn ex dat altijd, want goedgelovig ben ik wel.kiks schreef:Heb je niet in de gaten dat je nu van de regen in de regen geraakt bent. Probeer zelf na te denken in plaats van elke volgende mafkees die weer een nieuwe invalshoek heeft voor geloof achterna te lopen.coby schreef:Die professionele hulp heb ik al gehad. Die hielp me van de regen in de drup. Trouwens, David Wagner heeft een Nederlandse moeder en hij zat bij de Dutch reformed church. Toen hij 7 was, sprak God tot hem dat hij de wereld over zou gaan en dat mensen aangeraakt en veranderd zouden worden. Toen ging hij dus preken tot zijn knuffelbeesten. Zijn moeder en oma vonden dat nogal raar en namen hem mee naar de dominee. Die werd witheet en zei dat God nu niet meer sprak en stuurde hem door naar een psychiater die hem medicijnen gaf tegen schizofrenie. Hij wilde niets meer met God te maken hebben en zat op zijn 12e al aan de drugs Na jaren is hij toen toch bekeerd, na 10 mislukte zelfmoordpogingen. Hij heeft die dominee later een brief gestuurd: Bedankt dat je me als kind de grond in hebt getrapt. Het heeft mij dichter tot God gebracht. Zo'n man spreekt mij wel aan.
Groet
kiks
Wel almachtig, maar hij kan niet tegen Zijn natuur ingaan. Dus dan is het denk ik niet rechtvaardig om de duivel te straffen als hij nog niets heeft gedaan.Bram Kaandorp schreef:Het dikgedrukte suggereert dat God niet almachtig is. Of heb je dat nooit gezegd?coby schreef:Hij schiep de mens met een vrije wil, die heb je vast nog nooit gehoord. Anders waren we geen robot volgens mij, maar eerder een mensaap.
En vrije wil betekent nog steeds niet dat God niet kan weten dat we kwaad kunnen doen.
Nogmaals: Als God weet dat we "zondigen" gaan, dan wilde hij dat kennelijk.
God wilde dat niet, want Hij waarschuwde ze en verbood het ze.