Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door lanier »

Verder had ik het ook erover dat die mensen werden opgesloten, en later pas in busjes werden vervoerd... konden geen kant op...
Pfff, en toen zagen we ze zeker niet meer terug zoals in China....
Het doel van de ME is het herstellen van de orde en isoleren van de raddraaiers. Daarmee is denk ik nu wel genoeg gezegd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 03 apr 2021 12:18 @Appelfflap
Maar zoals ik het dan begrijp klopt dit in Nederland wel.
moeilijk te beoordelen maar ook Nederland heeft een grondwet waar gewone wetten ondergeschikt aan zijn
voer je dus algemeen vrijheidsberovende maatregelen in dan moet je onderbouwing echt wel heel goed zijn en ik vrees dat die nergens echt inorde is.

" er sterven mensen in ziekenhuizen" of" het is een noodsituatie" is echt ruim onvoldoende als verklaring.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 03 apr 2021 12:58
dikkemick schreef: 03 apr 2021 12:18 @Appelfflap
Maar zoals ik het dan begrijp klopt dit in Nederland wel.
moeilijk te beoordelen maar ook Nederland heeft een grondwet waar gewone wetten ondergeschikt aan zijn
voer je dus algemeen vrijheidsberovende maatregelen in dan moet je onderbouwing echt wel heel goed zijn en ik vrees dat die nergens echt inorde is.

" er sterven mensen in ziekenhuizen" of" het is een noodsituatie" is echt ruim onvoldoende als verklaring.
Niet in orde?? Het WORDT een Braziliaanse noodsituatie als deze vrijheidsberovende maatregelen niet getroffen worden.
Ik zou het wel met je eens zijn dat er jaarlijks mensen aan epidemieën overlijden en dat dit nu het geval is. Je zou zelfs een percentage kunnen 'accepteren' omdat dit nu eenmaal bij het leven hoort. Maar niemand zit hier te wachten op Rutte die op t.v. zegt: "Niet zo janken allemaal!"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 03 apr 2021 13:08 Niet in orde?? Het WORDT een Braziliaanse noodsituatie als deze vrijheidsberovende maatregelen niet getroffen worden.
het gaat erom hoe die maatregelen stand komen en vooral door wie en of ze gecontroleerd worden. Of de maatregelen wel nodig zijn, ergens op slagen en bijdragen aan de coronabestrijding.

de 1e lockdown heeft, zeker in Belgie, afdoende bewezen dat een avond/nachtklok volstrekt onnodig en overbodig is. heel wat maatregelen, gemaakt door niet verkozenen, zijn puur surrealisme en kafka.
ze zijn wel bijzonder goed om alle verantwoordelijkheid bij het individu te leggen
Mcmadtasty
Diehard

Bericht door Mcmadtasty »

dikkemick schreef: 03 apr 2021 11:17
Mcmadtasty schreef: 03 apr 2021 11:04 Nogal eenzijdig belicht.
Ik belicht e.e.a. uit oogpunt van de pandemie waar we in zitten. Mondiaal wel te verstaan, dus niet een plaatselijk complotje.

Eenzijdig belicht vanuit het oogpunt dat het alleen maar te wijten is aan mensen die zich niet aan regels houden.
Alsof je, op het moment dat je regels stelt, niet hoeft te verwachten dat mensen zich daar niet bij neer leggen.
Niet..niet..? Wat bedoel je nu te zeggen? Ik verwacht in ieder geval dat mensen erop vertrouwen dat er met goed geweten en in overleg met mensen die daar verstand van hebben regels worden opgesteld om de pandemie zoveel mogelijk te doen indammen. Daar kun je het vervolgens niet mee eens zijn en daar mag je dan tegen demonstreren/protesteren. Maar dat doe je binnen de daarvoor geldende regels. En als landelijk is afgesproken dat je 1,5 m. afstand houdt, dan houdt 1,5 m. afstand, OOK als je het daar niet mee eens bent. Je mag niet door rood rijden, ook niet als je daar je hele leven al tegen protesteert.
[/quote]
Je geeft precies weer wat ik bedoel, namelijk dat je van alles verwacht van mensen, maar zoals ik al zei
Dan kun je ook een tik op je bolletje verwachten, naar wat zeer regelmatig al is gebleken.
Daarmee wil ik aangeven dat het verwachtingspatroon niet overeenstemt met de werkelijkheid.
Dus nee, mensen vertrouwen niet op dat er met goed geweten en in overleg met mensen die daar verstand van hebben regels opstellen.
Daarnaast is het een volledige misvatting dat je iets doet binnen de geldende regels. Iets doen volgens de regels is alleen maar wenselijk, doch de realiteit wijst geregeld dat het ook buiten de geldende regels om kan.
Daarnaast is landelijk niets afgesproken. Een aantal mensen hebben met elkaar iets afgesproken wat bij de rest gedeponeerd wordt als "Dit hebben wij ( die kleine groep) afgesproken en dat hebben jullie te doen. Dat een ander ook anderhalve meter afstand houdt wanneer die er niet mee eens is, is een fabeltje. Dat blijkt uit allerlei "overtredingen"
Dus er schort nogal wat aan het verwachtingspatroon. Maar in plaats van al die overtredingen te wijten aan de tekortkoming van de vaardigheid van realistisch verwachten, is het de "de schuld" van iedereen die zich niet aan dit verwachtingspatroon houdt.

Vooral wanneer blijkt dat protesteren en demonstreren volkomen onzin zijn.
Wat die mensen dus doen is het resultaat van het eigen gedrag en heb je een vicieuze cirkel.
Een beetje een zwaktebod om maar 1 partij de zwarte piet toe te schuiven..................
Je mag en je mag niet zijn alleen maar excuses om de reden voor het eigen gedrag uit te leggen.
Dat er regels zijn is bullshit, dat men vindt dat er bepaalde regels zijn en zich daarnaar gedraagt is een feit. Zoals ook de inquisitie dat in het verleden heel mooi ten toon stelde.
Ik heb hier wederom wat moeite met je taalgebruik. Niet...niet...Ik weet oprecht niet wat je me hier duidelijk probeert te maken. Een maatschappij zonder regels slaat los. Het vergelijk met de inquisitie begrijp ik ook niet. Wordt hier met de knuppel gemept omdat iemand een grote neus heeft, in een god gelooft of een heks is? Hier wordt de 'knuppel' gehanteerd zoals deze ook gehanteerd zou worden als je betrapt wordt tijdens een winkelinbraak. We hebben in dit land afgesproken dat dat niet mag! En daar mag je als boefje tegen protesteren. Maar als je dan de coronaregels overtreedt ben je wederom terug bij af en krijg je die (welverdiende) tik.
[/quote]
Wat ik hier duidelijk wil maken is dat op het moment dat het duidelijk wordt dat demonstreren en protesteren volkomen onzin zijn, mensen gaan handelen.
Je kunt ook stellen dat de ME kan protesteren en demonstreren tegen al die mensen die samenscholen en niet van het terrein af willen gaan........
Maar nee die gaan handelen. Meppen of traangas gebruiken, zoals iemand die zich tegen het beleid verzet met stenen gooit of met molotovcocktails.
De ene kant is tuig en de andere kant zijn helden. Doch tuig en helden is eenzijdig belicht, want het is afhankelijk aan welke kant jezelf staat.

Wat die mensen dus doen is het resultaat van het eigen gedrag en heb je een vicieuze cirkel.
Zoals een stenengooier reden heeft om stenen te gooien, heeft de m.e. reden in te grijpen. Beide reageren ze op wat de/een ander doet en kent in principe geen enkel verschil. Doch oorzakelijk is niet datgene wat een ander doet, maar datgene wat jezelf wilt of niet wilt dat maakt dat er een tik uitgedeeld wordt, met stenen gegooid, etc..

De vergelijking met de inquisitie is gericht op het handelen jegens anderen vanuit overtuiging.
Het maakt geen enkel verschil of het nu is vanuit de bijbel, de koran, of het wetboek van nonsens.
Niet datgene wat de ander doet is bepalend voor het handelen, maar de overtuiging die in jezelf als mens leeft.
🤔😎😜😁😃😉👍
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nee, ik zie ME of politie niet als helden, maar als wetsvertegenwoordigers die de regels handhaven en die er dus voor zorgen dat de regels nageleefd worden.
Het zijn, als het goed is en de ME of politie haar werk naar behoren belicht, de overtreders die bestraft worden en zich niet aan de regels houden. Vandaar mijn eenzijdige belichting.
Je hebt gelijk dat zaken ook buiten de geldende regels om kunnen. Ik kan nl. uitstekend door rood rijden als er geen verkeer aankomt, maar er is in dit land afgesproken dat dit niet mag. Zo ook die 1,5 meter samenleving. Wellicht lukt het ook de pandemie te smoren in een 1 m. samenleving, maar er is nu eenmaal iets anders afgesproken.
Wat landelijk is afgesproken is dat inwoners van Nederland zich aan de wet dienen te houden. Dat is nl. de maatschappij waarin we leven.
Je mag het niet eens zijn met alle wetten en je mag daar zelfs tegen demonstreren, maar...je bent wel verplicht je aan de regels en afspraken te houden.
Kijk, een figuur als Willem Engel houdt zich duidelijk niet aan de regels, want de dansleraar vindt dit onzin en een enorme beperking van zijn vrijheid. En tot aan de hoge raad toe mag hij zijn gal spuien, maar daarna moet hij zich koest houden omdat de rechter heeft besloten dat Engel een wappie is. Gaat Engel dan alsnog de straat op met zijn recalcitrante obstinate gedrag, kan hij een tikkie op zijn pan verwachten. En terecht dan!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 03 apr 2021 13:30
dikkemick schreef: 03 apr 2021 13:08 Niet in orde?? Het WORDT een Braziliaanse noodsituatie als deze vrijheidsberovende maatregelen niet getroffen worden.
het gaat erom hoe die maatregelen stand komen en vooral door wie en of ze gecontroleerd worden. Of de maatregelen wel nodig zijn, ergens op slagen en bijdragen aan de coronabestrijding.

de 1e lockdown heeft, zeker in Belgie, afdoende bewezen dat een avond/nachtklok volstrekt onnodig en overbodig is. heel wat maatregelen, gemaakt door niet verkozenen, zijn puur surrealisme en kafka.
ze zijn wel bijzonder goed om alle verantwoordelijkheid bij het individu te leggen
Er is een onderscheid tussen de rechtmatigheid en het borgen van de rechtstaat en het nut van maatregelen.

Het is aan de rechters om de rechtmatigheid dit te toetsen.
Viruswaarheid spant in Nederland voortdurend rechtszaken aan tegen maatregelen en verliest ze allemaal (op één na, vervolgens moest de regering inderdaad haar werk opnieuw doen).

Over de maatregelen zelf, kun je van mening verschillen. In Nederland is de avondklok vooral bedoeld om onderling bezoek te beperken. Het leidt tot een ca. 8 - 13% lager besmettingscijfer volgens studies. In Nederland ligt het reproductiegetal (R) al 7 weken boven de 1 en is de zorg nog steeds overbelast. Dus je moet wat.
Voor zover ik weet, is in Belgie de situatie veel beter dan in Nederland, dus wellicht is die extra maatregel daar minder noodzakelijk dan hier.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Nederlanders zijn de laatste jaren steeds verwender lijkt het wel. Nu na een jaartje beperkingen vanwege een vervelend virus dat we gelukkig met vaccinatie onder controle krijgen gedragen sommigen zich alsof ze gedeporteerd zijn naar Robbeneiland. Voor de jongeren begrijp ik de frustratie en en ongemak maar volwassenen moeten zich ook als zodanig opstellen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

https://www.mirror.co.uk/news/politics/ ... e-23839754
England's chief medical officer has said Covid is not going anywhere but the disease would be treated like the flu and local lockdowns will end.

A "wide portfolio" of coronavirus vaccines could be available in two years but a cautious approach is needed in the meantime, Professor Chris Whitty said.

He also said it is not a "realistic starting point" to think any policy can completely stop the import of variants to the UK, but said he could not see a system of local lockdown returning
Oftewel ouderen beter beschermen, en de rest gaat weer normaler werken... De Coronavirus problemen net zo oplossen als griep problemen...
Verder
Prof Whitty added that most experts believed Covid was not going to go away and it would eventually have to be managed in a similar way that flu is...

Technology can "turn around a vaccine to a new variant incredibly fast, compared to how historically we've been able to do it", he said.

He added: "So I think technology will find a way through this in the long run, but we've got a period of risk between now and then."

The idea that it is possible to stop any variants of the virus being imported to the UK is "not a realistic starting point", he said.
Op dit moment zijn de vaccins niet goed genoeg om het snel muteren tegen te gaan, dus helpen ze niet goed genoeg om het te kunnen uitroeien.

Miscchien dat in de toekomst er hiervoor technologie kan worden uitgevonden, maar nu is het er niet, dus blijft Covid “rondzwaaien”. In die tussentijd.

Ook het idee dat men varianten van het virus uit de VK kan houden is niet een realistisch startpunt...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
appelfflap
Banned

doctorwho schreef: 03 apr 2021 17:11 Nederlanders zijn de laatste jaren steeds verwender lijkt het wel. Nu na een jaartje beperkingen vanwege een vervelend virus dat we gelukkig met vaccinatie onder controle krijgen gedragen sommigen zich alsof ze gedeporteerd zijn naar Robbeneiland. Voor de jongeren begrijp ik de frustratie en en ongemak maar volwassenen moeten zich ook als zodanig opstellen.
kijk gewoon naar alle precedenten die geschapen zijn
binnen 10j kan men hier nog op terugkijken en naar verwijzen.
dat gaat echt bijzonder breed hier in Belgie

de wet waar men zichter nu op baseert is eentje uit 20107 die eigenlijk diende voor acute noodsituaties
treinen die op mekaar knallen, een bom die ontploft
die diende niet om de grondwet gedurende 1,5-2j op te heffen
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Rechtsstaat in het nauw....
https://www.splinterpolitiek.nl/nieuws/ ... n-het-nauw
Rechtsstaat in het nauw

De bescherming van de rechtsstaat ligt tegenwoordig elke politicus op de lippen bestorven. Niet zonder reden, zo blijkt deze week wel weer, waarin het demissionaire kabinet alles uit de kast trok om de onafhankelijke rechtsgang rücksichtlos naar zich toe te trekken. Splinter blijft dan ook waakzaam.

Zoals bekend, deed de rechtbank in Den Haag woensdag 16 februari uitspraak in kort geding in een zaak die Viruswaarheid.nl tegen de Staat had aangespannen. In die uitspraak werd geoordeeld dat de Staat – in dit geval: het kabinet - ten onrechte een oude noodwet uit 1953 (de ‘Wbbbg’) van stal had gehaald om de invoering van de avondklok te legitimeren.

Splinter deelt het weloverwogen oordeel van de rechter. Kabinet en Tweede Kamer hebben in 2020 maandenlang gestecheld over de inhoud van de speciale, tijdelijke coronawet. Grootste struikelblok in de ontwerpwet was de wijze waarop de Minister van Volksgezondheid uitzonderlijk veel macht naar zich toe trok door de volksvertegenwoordiging buiten spel te zetten. De eveneens zeer controversiële avondklok kwam in het hele concept niet voor en iedere suggestie daartoe werd in 2020 zowel binnen de coalitie als in het parlement verworpen.

Uiteindelijk trad de coronawet op 1 december 2020 inwerking in een door de Tweede Kamer afgedwongen aanpassing. De handtekening van de Koning op de coronawet was nog niet droog of het kabinet kwam, alle politieke weerzin en zijn demissionaire status ten spijt, weer op de proppen met de avondklok – dit keer op basis van die oude en obscure Wbbbg.

Terecht hekelt de rechtbank deze doorzichtige ‘truc’. Om te beginnen ontkrachtten de eerdere parlementaire discussies over en verwerping van de avondklok het idee dat er een extreem acute noodzaak voor de avondklok was ontstaan, zoals de Wbbbg vereist. Verder bestond er geen enkele juridische of maatschappelijke reden om de avondklok buiten de coronawet te houden: die heeft immers juist tot doel om één overzichtelijk en eenduidig wettelijk instrument te scheppen voor alle coronamaatregelen.

Maar de dag was bepaald nog niet om. De Staat ging prompt in spoedeisend hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank. Dat gebeurde diezelfde 16 februari bij het gerechtshof in Den Haag, waar de zittende raadsheren door Viruswaarheid.nl werden ‘gewraakt’ omdat twijfel bestond over de onpartijdigheid van het hof. Wraking gebeurt zelden en is een zeer gevoelige kwestie.

Wat volgde was evenwel een verbluffend staaltje van bestuurlijk spierballenvertoon ten koste van de rechtsstaat.

Het gerechtshof kwam de wens van het kabinet tot superspoed tegemoet door in allerijl een wrakingskamer in te stellen die het wrakingsverzoek supersnel afwees zodat de oorspronkelijke raadsheren konden blijven zitten. Ook gaf het hof gehoor aan de wens van het kabinet om de werking van de uitspraak van de rechtbank te schorsen. Dit geschiedde rond half negen in de avond, keurig op tijd om de avondklok vanaf 9 uur te handhaven.

Als men bedenkt hoe lang en wanhopig de gedupeerden in de kindertoeslagenaffaire hebben moeten vechten bij vele overheidsinstanties waaronder de rechterlijke macht, dan mag diezelfde overheid in de gedaante van het kabinet zich wel bijzonder gelukkig prijzen dat het gerechtshof Den Haag zo welwillend tegenover zich trof.

Het beste kwam echter nog. Voor het kabinet was zelfs deze meegaandheid van hof Den Haag nog niet voldoende. In plaats van die enkele uren gedurende wraking en behandeling van hoger beroep rustig af te wachten, maakte het kabinet zonder blikken of blozen gebruik van zijn unieke positie door beslag te leggen op de zendtijd van de NOS om in een persconferentie zijn op virologisch advies gebouwde standpunten in deze rechtsgang nog eens te herhalen èn te herhalen èn te herhalen. De kerntaak van de NOS als publieke omroep is onafhankelijke nieuwsvoorziening. Door een vol uur alleen voor het kabinet in te lassen heeft de NOS haar belangrijkste opdracht versaagd.

Het hof in hoger beroep zal mogelijk het oordeel van de rechtbank in stand laten maar het kabinet tijd gunnen om de situatie te herstellen. Inmiddels werkt het demissionaire kabinet dan ook naarstig aan zijn nieuwste spoedwet ter vervanging van de Wbbbg als basis voor de avondklok zodat vonnis in hoger beroep en spoedwet qua timing waarschijnlijk perfect zullen aansluiten.

Maar zo’n resultaat doet niet af aan de uitzonderlijke krachtmeting die het kabinet, dat door een onafhankelijke rechter op goede gronden was teruggefloten, met de rechtsgang in Nederland is aangegaan om tot elke prijs zijn gelijk te halen.

Samen tegen Corona. Deze slogan van de overheid valt overal te lezen. Samen impliceert evenwicht en proportionaliteit. Samen betekent ook dat we elkaar de ruimte gunnen - juist waar grote verschillen van mening bestaan. We hoeven absoluut elkaars visies niet te delen. In de rechtsstaat die Nederland is, wil en moet zijn, is het wèl zaak dat we op elk moment een gelijk speelveld voor alle partijen blijven scheppen. En al helemaal in en rondom de gang naar de rechter.

In haar nieuwe samenstelling moet de Tweede Kamer straks daarom nog veel meer gebrand zijn op bescherming van de rechtsstaat. Zeker tegenover een nieuw kabinet, mogelijk geleid door dezelfde premier: want het is één ding om graag de regie te voeren maar een heel ander ding om uit ongebreidelde controlebehoefte de rechtsstaat te overschreeuwen.
Onafhankelijke rechtsstaat???
Onafhankelijk (mainstream) Nieuws???
En natuurlijk het met 2 maten meten...
(kindertoeslagenaffaire)

Als je het gerechtshof zo gemakkelijk naar je pijpen kan laten dansen... Zo gemakkelijk het nieuws kan overnemen...
Tsja dan komen er protesten. Volkomen terecht mijn inziens.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 03 apr 2021 11:23 een normale democratie kent de wetgevende macht (parlement), de uitvoerende macht (regering/politie) en controlerende macht (rechterlijk apparaat)
In Belgie is heel dat systeem op de schop gegaan. Na een jaar iser eindelijk 1 rechter die zijn job heeft gedaan.

hett is de uitvoerende macht die de regels bepaalt en dat is fundamenteel fout. dat heet dan posting.php?mode=quote&f=23&p=587360#ministerieel besluit en de grondwet is de facto uitgeschakeld.
In Belgie hebben de 3/4e vd ministers 0 stemmen gekregen ij de laatste verkiezingen maar zij bepalen nu wel alles. ze bepalen de wetten en voeren die uit.
Zo simpel is het niet, Er is volgens mij nergens bij wet vastgelegd wat een kilometer is. Dat wordt verondersteld bekend te zijn, Ook is er geen wet die bepaalt op welke trajecten wegens gevaar de maximumsneleid verlaagd moet worden, Dat bepaalt de uitvoerende macht. (er is wel een wet die roekeloos gedrag verbiedt dacht ik, maar dat is ook niet gedefiniëerd)

Het probleem met het virus is dat je een nieuwe snel veranderende situatie hebt, waar de wetgving te traag vor is. Er is sprake van een noodtoestand, en dan loopt de wetgever achter de feiten aan. (in alle landen). Correct dat de rechter de overheid de tijd geeft of de feiten in te halen.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Mja maart tot mei 20 was een noodtoestand, geen discussie
Myanmar is na 30j blijkbaar nog steeds een noodtoestand

Ik beschouw de huidige toestand niet meer als acute nood en Al het geknoei is een exclusief gevolg van slecht beleid,

De tijd om, met corona als excuus, de grondwet overboord te gooien ligt sl lang achter ons.
En collectieve vrijheidsberoving zoals avondklok beschouw ik als zo een schending.

Men moet beleid voeren en dat doet men niet. De 3 machten moeten mekaar controleren en dat gebeurt hier ook niet meer. Iedereen kijkt raar op als rechters her en der plots hun job beginnen doen en de regering terugfluiten. dan is het toch wel heel ver gekomen.

Ik kijk gewoon naar de precedenten die ik zie en ik garandeer u dat men vaker op deze 2j terug zal kijken om fundamentele schendingen snel te legitimeren. Onlangs reportages over camera’s op canvas. Men doet ongecontroleerd en zonder deftige wetgeving gewoon maar zijn zin.
Geen 2j geef ik het en ik zie orban nu al toeteren als hij nog verder gaat met zijn dictatoriale trekjes en kritiek uit brussel zou krigjen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Appelfflap

Het is vaker gezegd en het klopt ook: De rek is eruit. En dan niet alleen bij de burgers die geen kant meer op kunnen maar bovenal bij de verpleging die dagelijks met covid-patienten te maken heeft. Als je al wilt twijfelen aan alle maatregelen is heel misschien nu pas het moment aangebroken, maar dit weten we pas over afzienbare tijd als alles nog eens uitgeplozen kan worden.
Het aantal opnames in de ziekenhuizen neemt toe en we kunnen er donder opzeggen dat als alles weer vrijgegeven wordt dit er niet beter op zal worden. M.a.w. De zorg raakt dan overbelast. Waarom die zorg overbelast raakt is dan weer studiemateriaal voor de komende tijd, zoals ook deze hele pandemie bestrijding onderzocht zal gaan worden. Met terugwerkende kracht kun je pas zien of de maatregelen wel/niet geholpen hebben.
Kijk naar alle landen in de wereld. Over 1 ding zijn we het wellicht eens: Brazilië voerde slecht beleid (als je een mensenleven als waardevol telt tenminste).
Maar welke landen (m.u.v misschien het leugenachtige communistische China) heeft deze pandemie nou perfect aangepakt met de juiste maatregelen waar mensen hun vrijheid behielden?
Dit is een les voor een volgende pandemie! En misschien hoort daar geen avondklok bij...misschien ook wel. Onderzoek zal het uitwijzen.
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 04 apr 2021 08:12 Mja maart tot mei 20 was een noodtoestand, geen discussie
Myanmar is na 30j blijkbaar nog steeds een noodtoestand

Ik beschouw de huidige toestand niet meer als acute nood en Al het geknoei is een exclusief gevolg van slecht beleid,
,
Op 19 mei 2020 bedroeg het aantal doden in België 37, en op 31 maart 2021 stierven er 50 aan covid-19. In zekere zin is de huidhige toestand dus ook nog ernstig, Waarom jij toch gelijk hebt is dat tweede golf al die tussenliggende tijd al was voorspeld en men dus alle tijd had om een wettelijke onderbouwing in het parlement te bespreken en op normale wijze in te voeren, De daarin geregelde maatregelen had men op grond dan de besmettingcijfers van september al vóór 1 october moeten moeten invoeren. IK weet niet wanneer men tot een nieuwe en strengere lockdown is overgegaan, maar ik vermoed te laat . Even "avondklok" gegoogeld en inderdaad zo'n drie weken te laat.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie