Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Roken

Bericht door dikkemick »

Jin schreef:Ik rook niet, maar mijn lief wel.
Doet ze tegenwoordig overigens in de tuin. (uit zichzelf, van mij hoeft dat niet)
Alleen op een warme zomeravond, glaasje port erbij, wil ik wel eens een sigaartje opsteken, sigaretten geef ik niet om, shag ook niet, en het gebeurt hooguit een a twee maal per jaar.
Zolang de voorraad strekt, (erfenis goede sigaren van wijlen mijn buurman) ik ga ze er niet om kopen.
Met de huidige voorraad kan ik nog een jaar of tien toe in dit tempo.....
Waarom?
Ambiance, geur, meer kan ik niet bedenken...

Gezond is het niet, maar wat ik allemaal aan rotzooi in de loop der tijd in mijn longen heb gehad met werken, daar zal ik inmiddels eerder een ziekte van krijgen dan die enkele sigaar.
Klopt, maar daar kon ik me altijd vreselijk over opwinden. Altijd maar dat vergelijken met fijnstof, alcohol, astbest etc. Het ging over roken en roken is....hoe je het wendt of keert, niet goed.
En ...

Het STINKT! (maar dat is persoonlijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Jinny

Bericht door Jinny »

Een goede sigaar stinkt niet maar geurt....
Het hele verschil tussen sigaretten/shag en sigaren (goede dan)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Jin schreef:Een goede sigaar stinkt niet maar geurt....
Blijft persoonlijk. Ook een goede (?) sigaar vind IK stinken. Maar dat vind ik uitlaatgassen, fabrieksschoorstenen en zwetende oksels ook.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

dikkemick schreef:Je bent 1 van de weinigen die met dit eerlijke antwoord komt (ervaring op rookdraadjes gehad elders). Alle excuses werden uit de kast gehaald. Tot en met het feit dat roken gezond is
Och, bepleit dat oldtimers van de weg moeten, en ik schiet ook in een dergelijke modus, hoor.
Er zijn natuurlijk grenzen. :wink:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Jagang schreef:
dikkemick schreef:Je bent 1 van de weinigen die met dit eerlijke antwoord komt (ervaring op rookdraadjes gehad elders). Alle excuses werden uit de kast gehaald. Tot en met het feit dat roken gezond is
Och, bepleit dat oldtimers van de weg moeten, en ik schiet ook in een dergelijke modus, hoor.
Er zijn natuurlijk grenzen. :wink:
Je zal in je oldtimer roken :lol:
Einstein/Mick
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jin schreef:Ik rook niet,

Ik wel, vis en kip bijvoorbeeld. :mrgreen:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat koop ik gerookt... :D
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

dikkemick schreef:
JohanT schreef:Om voor de anti-rokers even wat leuks te zeggen ;) .
Ik ben alweer een jaar gestopt met roken :D.
En? Ongezelliger geworden?
Onrustiger?

Je smaak? Reuk? Vingers?

Maar zonder gekheid op het stokje: Niet roken heeft toch altijd de voorkeur boven wel roken? Dit zou toch eigenlijk helemaal geen discussiepunt moeten zijn?
Neehoor, ik niet, ik heb niet echt last gehad van afkickverschijnselen.
Wat ik wel merkte is dat ik na een paar dagen al wat meer energie had.
Nu ook niet meer, maar dat komt omdat ik de afgelopen weken op paracetamol heb geleefd (verstandskiezen laten verwijderen :P) en veel achter de pc zit.

Of niet roken een voorkeur heeft boven wel roken, kan altijd een discussiepunt zijn. Vanuit jouw optiek niet, natuurlijk ;).
Voor anderen weer wel. Ik heb niet zo'n moeite met rokers, en moet bekennen dat ik heel soms wel trek heb in een sigaretje, maargoed, nog niet gedaan ^^.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ach...ieder z'n/haar ding. Het is (wat mij betreft) altijd jammer dat de roker niet goed doorheeft hoeveel overlast zijn/haar uitstoot KAN verzoorzaken (zelfs buiten!)
Dat iemand zijn/haar eigen longen wil asfalteren...be my guest, maar ieder kwartier in de rook zitten is voor MIJ geen optie.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

JohanT schreef: Of niet roken een voorkeur heeft boven wel roken, kan altijd een discussiepunt zijn.
ik denk het niet. of het is een even groot discussiepunt als het waarheidsgehalte vd bijbel of de leeftijd vd aarde

net een onderzoek op 2.5 miljoen kinderen
160 000 sterven jaarlijks wereldwijd aan roken, astmagevallen verlagen substantieel met rookverbod, vroeggeboortes verlagen dankzij rookverbod,
veel discussie zie ik niet buiten verslaafden die wanhopig elke strohalm aangrijpen om hun verslaving te rationaliseren
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik vind dit ronduit walgelijk. Inspelen op diegenen die het meest kwetsbaar zijn!
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Mooi, dat Hello Kitty hoesje!
Daar maak ik een vriendin (18+) blij mee.
Bedankt voor de tip, Roeland! ;)

Mijn elektrieke sigaret zit in een iPhone hoesje, zo ben ik lekker incognito, ik wist helemaal niet dat het andersom kon.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Fenomeen,
Vergeet niet dat geheim wordt gehouden dat roken èn vruchtbaarhei èn potentie negatief beïnvloedt.
Niet doorvertellen aan je vriendin!!
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jin schreef:Een goede sigaar stinkt niet maar geurt....
Een sigaret of shag wordt van tabaksbladen ge maakt net als een sigaar, waar zit het verschil?

Ik rookte vroeger een pijp, die tabak is gemengd met geurstoffen, is dat bij een sigaar ook?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie