Covid-19
Moderator: Moderators
Re: Coronavirus - Wuhanvirus
Japanners zijn veel gedisciplineerder, die hoef je geen wetten op te leggen. Tijdens de tsunami waren hele gezinnen aangewezen op overnachten in een sporthal. Hutje mutje en dat wekenlang. In Nederland zou de pleuris uitbreken, maar niet in Japan.
- Chinaman
- Diehard
TAIWAN CASES
Updated Feb 24 at 6:48 PM local
Confirmed 946
Deaths 9
Recovered 899
NEW ZEALAND CASES
Updated Feb 24 at 6:28 PM local
Confirmed 2,365
Deaths 26
Recovered 2,277
https://www.mapsofworld.com/taiwan/geog ... ation.html
Updated Feb 24 at 6:48 PM local
Confirmed 946
Deaths 9
Recovered 899
NEW ZEALAND CASES
Updated Feb 24 at 6:28 PM local
Confirmed 2,365
Deaths 26
Recovered 2,277
https://www.mapsofworld.com/taiwan/geog ... ation.html
https://www.worldometers.info/world-pop ... 0mi%202%29.Taiwan's population makes the country the fourteenth most densely populated country in the world that counts up to 22,858,872 according to the July 2007 estimation.
https://www.telegraph.co.uk/news/2020/0 ... al-virtue/New Zealand 2020 population is estimated at 4,822,233 people at mid year according to UN data. New Zealand population is equivalent to 0.06% of the total world population. New Zealand ranks number 126 in the list of countries (and dependencies) by population. The population density in New Zealand is 18 per Km 2 (47 people per mi 2).
https://www.aier.org/article/the-mystery-of-taiwan/Aug 22, 2020 · New Zealand's lust for lockdown is the latest example of vapid political virtue-signalling
NZ may have contained the virus for now with the low mortality rates, but it has taken draconian policies and economic pain to get there
November 7, 2020
Taiwan did not lock down. It did not widely test. And yet it had the lowest death rate per million of any populous country in the world. It experienced 0.3 deaths per million and ranks 189th in the world.

Its economic performance is projected to fare better than other countries. Taiwan is expected to experience a 0% growth rate in 2020 GDP – neither losing nor gaining in wealth – while US GDP is expected to contract by 3.5% in 2020.
The Lancet article draws on a significant conclusion regarding Taiwan, “While some aspects of the Taiwan approach might not be acceptable in other jurisdictions, the potential social and economic benefits of avoiding lockdown might alleviate some objections.”
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
@ Chinaman:
Wel het hele verhaal vertellen.....
Taiwan en Nieuw-Zeeland zijn erin geslaagd corona grotendeels buiten de deur te houden door onmiddellijk te starten met het screenen van inkomende reizigers/ quarantaine voor reizigers in te voeren. Hierdoor is het nooit tot een grote uitbraak gekomen zoals in Europa.
Taiwan begon daar al mee op 31 december 2019 (!!).
Zie bijvoorbeeld:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b13fff25/
Nederland dacht tot begin maart 2020 dat het zo'n vaart niet zou lopen en deed niets.
Had Europa ook zo krachtig ingegrepen (in de tijd dat wij carnavel vierden, gingen wintersporten en iedere beperking van vliegverkeer ondenkbaar waren) dan hadden we ongetwijfeld geen lockdowns nodig gehad. Helaas hebben we dat poortje destijds gemist.
Wel het hele verhaal vertellen.....
Taiwan en Nieuw-Zeeland zijn erin geslaagd corona grotendeels buiten de deur te houden door onmiddellijk te starten met het screenen van inkomende reizigers/ quarantaine voor reizigers in te voeren. Hierdoor is het nooit tot een grote uitbraak gekomen zoals in Europa.
Taiwan begon daar al mee op 31 december 2019 (!!).
Zie bijvoorbeeld:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b13fff25/
Nederland dacht tot begin maart 2020 dat het zo'n vaart niet zou lopen en deed niets.
Had Europa ook zo krachtig ingegrepen (in de tijd dat wij carnavel vierden, gingen wintersporten en iedere beperking van vliegverkeer ondenkbaar waren) dan hadden we ongetwijfeld geen lockdowns nodig gehad. Helaas hebben we dat poortje destijds gemist.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Chinaman
- Diehard
Gerard m
Mee eens, ik denk ook dat het falend beleid in Nederland is geweest. toch zie je gigantisch grote verschillen met nieuw Zeeland en Taiwan in aanpak...
Ik denk trouwens ook dat de meeste Aziatische landen direct met mondkapjes rond gingen lopen, terwijl Fauci en in Nederland de verantwoordelijke politici en adviesorganen dat niet expliciet adviseerden...
Plus dat ze eerder het benodigd materiaal in Azië hadden en op tijd bij de grenzen deze in hadden gezet... in plaats van dat geklungel van Rutte en de Jong... die steeds weer hun beloftes qua materieel moesten inslikken...
Overigens was ik vorige week nog met mijn kind naar de bioscoop gegaan, het was bomvol (ook vanwege Chinees Nieuwjaar), en alhoewel iedereen een masker moest aanhebben, werd er gewoon popcorn en snacks verkocht waar de meerderheid ook van genoot...geen Social distancing...
Overigens is het overgrootte deel van China nooit in lockdown gegaan, velen lezen hier wel wat over Wuhan en wat andere steden die wel in lockdown gingen, maar zeker zo’n 90% van China heeft nooit geen lockdown gehad...
Wel social distancing werd in het begin gepropageerd en handen wassen plus maskers... maar eigenlijk zie je dat tegenwoordig niet meer zo veel op de staatstelevisie...
In Beijing bijv was een uitbraak, maar de regering had niet de gehele stad onder lockdown gezet, zo ongeveer een half miljoen mensen gingen in lockdown, de rest vd stad niet, Beijing heeft ca 21 miljoen inwoners... na een paar weken ging iedereen zijn gang weer...
Het hele land onder lockdown zetten zoals nieuw zeeland is m.i. Hysterisch, beter is het om gericht te werken... de aanpak van Taiwan is bijna perfect te noemen, iedereen kan gewoon gaan werken, wel worden de ouderen beter beschermd, ik denk dat het een confusiaistische gewoonte is...
Mee eens, ik denk ook dat het falend beleid in Nederland is geweest. toch zie je gigantisch grote verschillen met nieuw Zeeland en Taiwan in aanpak...
Ik denk trouwens ook dat de meeste Aziatische landen direct met mondkapjes rond gingen lopen, terwijl Fauci en in Nederland de verantwoordelijke politici en adviesorganen dat niet expliciet adviseerden...
Plus dat ze eerder het benodigd materiaal in Azië hadden en op tijd bij de grenzen deze in hadden gezet... in plaats van dat geklungel van Rutte en de Jong... die steeds weer hun beloftes qua materieel moesten inslikken...
Overigens was ik vorige week nog met mijn kind naar de bioscoop gegaan, het was bomvol (ook vanwege Chinees Nieuwjaar), en alhoewel iedereen een masker moest aanhebben, werd er gewoon popcorn en snacks verkocht waar de meerderheid ook van genoot...geen Social distancing...
Overigens is het overgrootte deel van China nooit in lockdown gegaan, velen lezen hier wel wat over Wuhan en wat andere steden die wel in lockdown gingen, maar zeker zo’n 90% van China heeft nooit geen lockdown gehad...
Wel social distancing werd in het begin gepropageerd en handen wassen plus maskers... maar eigenlijk zie je dat tegenwoordig niet meer zo veel op de staatstelevisie...
In Beijing bijv was een uitbraak, maar de regering had niet de gehele stad onder lockdown gezet, zo ongeveer een half miljoen mensen gingen in lockdown, de rest vd stad niet, Beijing heeft ca 21 miljoen inwoners... na een paar weken ging iedereen zijn gang weer...
Het hele land onder lockdown zetten zoals nieuw zeeland is m.i. Hysterisch, beter is het om gericht te werken... de aanpak van Taiwan is bijna perfect te noemen, iedereen kan gewoon gaan werken, wel worden de ouderen beter beschermd, ik denk dat het een confusiaistische gewoonte is...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Wat moet je met figuren als Jaap Dieleman ?

https://nos.nl/artikel/2370078-voorgang ... enten.htmlDe kans is groot dat eind deze week het magazine Eyeopener op de deurmat ligt. In het blad worden mensen opgeroepen om zich niet te laten vaccineren. Het wordt deze week vijf miljoen keer verspreid en is bekostigd door sponsoren.
Eyeopener is een initiatief van antivaxer Jaap Dieleman uit Zeewolde, die hoopt dat mensen zo "Jezus leren kennen als hun verlosser" en zien dat de coronapandemie "een actie van de antichrist" is. Dieleman (66) omschrijft zichzelf als "rondreizend predikant". Ook is hij auteur van diverse boeken en directeur van Stichting De Heilbode en van een hulporganisatie in India.
meer en bron NOS
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
@ Chinaman:
De reactie van China was te laat, toen ze ingrepen had het virus zich al aardig verspreid (daar plukt de rest van de wereld de wrange vruchten van) maar wel veel sneller dan Europa. Daardoor bleef het bij regionale uitbraken, die met zeer strenge lockdowns zijn beteugeld.
De conclusie is volgens mij dat snel en heftig ingrijpen de beste methode is gebleken. De aanpak in Nederland en Europa is een soort poldermodel met het virus waardoor (halve) lockdowns eindeloos duren en uiteindelijk veel meer schade opleveren. Nu zo vlak voor de verkiezingen wordt weer wat versoepeld, terwijl de 3e golf is voorspeld. Als die inderdaad doorkomt, draaien ze die (na de verkiezingen) weer terug. Mensen worden er murw van.
Een lockdown á la Wuhan en dan weer door met ons leven had beter geweest.
Ik denk dat veel Aziatische landen door SARS beter doorhadden wat ons te wachten stond. En wellicht werkt een totalitair regime hier gewoon beter dan een democratie?
De reactie van China was te laat, toen ze ingrepen had het virus zich al aardig verspreid (daar plukt de rest van de wereld de wrange vruchten van) maar wel veel sneller dan Europa. Daardoor bleef het bij regionale uitbraken, die met zeer strenge lockdowns zijn beteugeld.
De conclusie is volgens mij dat snel en heftig ingrijpen de beste methode is gebleken. De aanpak in Nederland en Europa is een soort poldermodel met het virus waardoor (halve) lockdowns eindeloos duren en uiteindelijk veel meer schade opleveren. Nu zo vlak voor de verkiezingen wordt weer wat versoepeld, terwijl de 3e golf is voorspeld. Als die inderdaad doorkomt, draaien ze die (na de verkiezingen) weer terug. Mensen worden er murw van.
Een lockdown á la Wuhan en dan weer door met ons leven had beter geweest.
Ik denk dat veel Aziatische landen door SARS beter doorhadden wat ons te wachten stond. En wellicht werkt een totalitair regime hier gewoon beter dan een democratie?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Chinaman
- Diehard
Ik begrijp je standpunt over China en te laat ingrijpen, veel Chinezen zijn nog altijd kwaad op de regering dat die klokkeluider toen een verklaring had moeten afleggen dat hij “vals nieuws” verspreidde...
Dat gezegd te hebben, is ieder land verantwoordelijk voor zijn eigen land, Nederland, GB en België doen het zeer slecht ten opzichte van veel Aziatische landen. Sars zal inderdaad een belangrijke rol daarin gespeeld te hebben, de zogenaamde niet totalitaire regimes zeg maar Japan, Taiwan, Z Korea etc etc doen het veel beter dan in Europa, maar ook de communistische regeringen Vietnam etc doen het beter...dus ik weet niet in hoeverre dat een rol speelt, het kan voordelen hebben, maar de manier hoe lockdowns er door worden geduwd in het westen, dat is of staat zeer dicht bij totalitair gedrag van een regering...
Alleen werkt het ook nog niet eens in West Europa
Een Duitse vriend van gaf een leuke vergelijking, de west European zag in China, ver ver ver weg mist onstaan, maar bleef door rijden todat ze in de zeer dikke “mist” reden, langzaam en steeds botsend tegen wat dingen op en naast de weg, de Chinezen (in de locale Wuhan mist) hadden hun auto aan de kant gezet, en wachten toen tot de mist was verdwenen...
Voor Taiwan was er geen mist, die namen gelijk een andere route toen ze op het mainland van ver die mist zagen...
Ieder heeft zijn eigen auto... hoe men wil rijden, dat is hun keuze...
Dat gezegd te hebben, is ieder land verantwoordelijk voor zijn eigen land, Nederland, GB en België doen het zeer slecht ten opzichte van veel Aziatische landen. Sars zal inderdaad een belangrijke rol daarin gespeeld te hebben, de zogenaamde niet totalitaire regimes zeg maar Japan, Taiwan, Z Korea etc etc doen het veel beter dan in Europa, maar ook de communistische regeringen Vietnam etc doen het beter...dus ik weet niet in hoeverre dat een rol speelt, het kan voordelen hebben, maar de manier hoe lockdowns er door worden geduwd in het westen, dat is of staat zeer dicht bij totalitair gedrag van een regering...
Alleen werkt het ook nog niet eens in West Europa

Een Duitse vriend van gaf een leuke vergelijking, de west European zag in China, ver ver ver weg mist onstaan, maar bleef door rijden todat ze in de zeer dikke “mist” reden, langzaam en steeds botsend tegen wat dingen op en naast de weg, de Chinezen (in de locale Wuhan mist) hadden hun auto aan de kant gezet, en wachten toen tot de mist was verdwenen...
Voor Taiwan was er geen mist, die namen gelijk een andere route toen ze op het mainland van ver die mist zagen...
Ieder heeft zijn eigen auto... hoe men wil rijden, dat is hun keuze...
Die mist vertelt het wel mooi....
In West Europa waren rampen iets van ver weg, we stortten wat geld als ergens een ramp plaatsvond en leefden verder. Misschien iets te veel met het idee dat het wereldje hier veilig was.
Ik herinner me dat men geschokt was dat een complete stad (Wuhan) in quarantaine ging en experts riepen dat zo'n maatregel zinloos was.
Lacherige reacties in de carnavalstijd: Mexicaanse griep stelde immers ook niets voor.
Jaap van Dissel van het RIVM die ervan uit ging dat we die paar gevallen wel de baas zouden kunnen.
Kortom: totaal onvoorbereid, een onderschatting van wat hier kan gebeuren.
Ook opvallend: het totaal ontbreken van Europese samenwerking. Men had de buitengrenzen kunnen dichtgooien, een situatie die we nu feitelijk alsnog hebben. Inmiddels werkt Europa wel samen bijv. met vaccin inkoop. Des te pijnlijker is dat het Brexit land dit in Europa als beste voor elkaar heeft.
In West Europa waren rampen iets van ver weg, we stortten wat geld als ergens een ramp plaatsvond en leefden verder. Misschien iets te veel met het idee dat het wereldje hier veilig was.
Ik herinner me dat men geschokt was dat een complete stad (Wuhan) in quarantaine ging en experts riepen dat zo'n maatregel zinloos was.
Lacherige reacties in de carnavalstijd: Mexicaanse griep stelde immers ook niets voor.
Jaap van Dissel van het RIVM die ervan uit ging dat we die paar gevallen wel de baas zouden kunnen.
Kortom: totaal onvoorbereid, een onderschatting van wat hier kan gebeuren.
Ook opvallend: het totaal ontbreken van Europese samenwerking. Men had de buitengrenzen kunnen dichtgooien, een situatie die we nu feitelijk alsnog hebben. Inmiddels werkt Europa wel samen bijv. met vaccin inkoop. Des te pijnlijker is dat het Brexit land dit in Europa als beste voor elkaar heeft.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat is - denk ik - geen gevolg van de Brexit, maar een logsich gevolg van de 122.000 doden (tegen DUitsland 70.000) die er gevallen zijn Daardoor kreeg de vaccinatie - denk ik - de nodige prioriteit. Qua maaregelen waren de Britten juist veel te laat, maar ze hebben hjun lesje inmiddels geleerd.
Ik wens u alle goeds
- Chinaman
- Diehard
Mhhh, De EU is een grotere markt en heeft meer economische macht, toch hebben de Britten de EU afgetroefd?
- Chinaman
- Diehard
https://www.thelancet.com/pdfs/journals ... 0425-6.pdf
The Lancet...
Wat stukjes...
The Lancet...
Wat stukjes...
February 17, 2021
“Fragments of RNA can linger for weeks after infectious virus has been cleared,6 often in people without symptoms or known exposures.7“
“In our view, current PCR testing is therefore not the appropriate gold standard for evaluating a SARS-CoV-2 public health test.”
Tempo van vaccinatie wordt vooral bepaald door het inkoopbeleid. De EU doet dat gezamenlijk, dat had een voordeel moeten zijn maar is het niet.Peter van Velzen schreef: ↑26 feb 2021 02:27Dat is - denk ik - geen gevolg van de Brexit, maar een logsich gevolg van de 122.000 doden (tegen DUitsland 70.000) die er gevallen zijn Daardoor kreeg de vaccinatie - denk ik - de nodige prioriteit. Qua maaregelen waren de Britten juist veel te laat, maar ze hebben hjun lesje inmiddels geleerd.
Dankzij het eigen inkoopbeleid heeft Groot Brittannië veel meer vaccins. Men is bereid geweest wat meer te betalen, en terecht: de kosten zijn een schijntje vergeleken met de schade die deze crisis brengt.
Zelfs de VS heeft het na 4 jaar Trump beter voor elkaar.
Aantal mensen per 100 dat per dag wordt gevaccineerd:
Groot Brittannië 0,51
USA 0,47
Nederland 0,17
België 0,11
Daarnaast gaat de goedkeuring van vaccins door de EMA trager dan buiten de EU. Het Russische Sputnik vaccin wordt in diverse landen volop gebruikt, maar niet in de EU (m.u.v. Hongarije).
Ik vind het droevige conclusies in de week dat de 3e golf is begonnen en Nederland versoepelt.
Altijd even kijken HOE & WAAR de gekte zit en bij riskante symptomen zelf zeker 10x hete-pook-afstand houden en ook anderen uit de buurt houden en feitelijk waarschuwen tegen zoveel misleiding.doctorwho schreef: ↑25 feb 2021 08:35 Wat moet je met figuren als Jaap Dieleman ?![]()
https://nos.nl/artikel/2370078-voorgang ... enten.htmlDe kans is groot dat eind deze week het magazine Eyeopener op de deurmat ligt. In het blad worden mensen opgeroepen om zich niet te laten vaccineren. Het wordt deze week vijf miljoen keer verspreid en is bekostigd door sponsoren.
Eyeopener is een initiatief van antivaxer Jaap Dieleman uit Zeewolde, die hoopt dat mensen zo "Jezus leren kennen als hun verlosser" en zien dat de coronapandemie "een actie van de antichrist" is. Dieleman (66) omschrijft zichzelf als "rondreizend predikant". Ook is hij auteur van diverse boeken en directeur van Stichting De Heilbode en van een hulporganisatie in India.
meer en bron NOS
https://www.heilbode.nl/artikelen/9596/ ... accin.html
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Goede berichten uit Israel waarheen vaccineren in december 2020 van start ging.
Het zijn nog voorlopige gevolgtrekkingen maar het geeft de burger moet
Het zijn nog voorlopige gevolgtrekkingen maar het geeft de burger moet

https://wibnet.nl/geneeskunde/ziektes/d ... rm=ziektesDe eerste resultaten uit de praktijk: vaccins verslaan corona
De coronavaccins minimaliseren niet alleen de kans om te sterven aan COVID-19, ze vertragen ook de infectie. Dit blijkt uit de eerste cijfers over het effect van de vaccins in de praktijk.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
-
- Banned