Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Chinaman »

Het gerechtshof heeft dus een wappie als rechter? :mrgreen:
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef: 16 feb 2021 13:41
dikkemick schreef: 16 feb 2021 13:03 Virus waanzin/waarheid....de wappies hebben t voor elkaar.
De rechter heeft de avondklok verboden.
Vanmiddag hoger beroep.
Wilders uiteraard weer in opperste stemming!

Wellicht een noodverordening
Hoorde vandaag op radio 1 een fragment waarin de heer Engel van viruswappies door Sven Kockelman telfonisch geinterviewd werd.
Rare meneer die Engel die zich van allerlei framing lijkt te bedienen. Zo ontdekte ik dat we in Nederland geen overheid hebben maar een regime.
Ter lering en (mijner vermaeck) wens ik deze heer een lang verblijf in Noord Korea toe :twisted: .
Ik wens mensen niet snel een ziekte toe, maar ik hoop zo ontzettend dat die Engel een flinke IC- corona infectie krijgt. En wat mij betreft mag die noodverordening er ook komen. Vind t echt een totale malloot!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

dikkemick schreef: 16 feb 2021 15:17 Vind t echt een totale malloot!
Wappies moeten verplicht buiten blijven tijdens avondkloktijd :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

doctorwho schreef: 16 feb 2021 17:29
dikkemick schreef: 16 feb 2021 15:17 Vind t echt een totale malloot!
Wappies moeten verplicht buiten blijven tijdens avondkloktijd :D
:lol:
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Zoals verwacht is Willem Engel teruggefloten door het Hof. Een uitspraak is er nog niet maar de avondklok is nog steeds geldig. Geen rellen maar overal gelukkig een rustige avond.
Ik heb live naar het spoedappèl gekeken en soms was het best ammusant. Willem Engel, jurist Jeroen Pols (die 3 jaar in de gevangenis heeft gezeten wegens deelname aan een criminele organisatie) en de advocaat wisten blijkbaar niet goed hoe een spoedappèl werkt. Engel wilde 10 vragen stellen maar dat mocht niet, dat zou veel te lang duren. De jurist joeg de rechters tegen zich in het harnas en de advocaat had een slap eindpleidooi waarin hij zaken noemde die eerder ter sprake waren gekomen en al waren weerlegd. Ook vroeg Engel naar de rol van van Dissel bij de Mexicaanse griep in 2009, alleen werkte van Dissel toen nog niet bij het RIVM.
Volgens een oud-docent was Engel geen veelbelovende student maar wel een goede prater. In de wetenschap weten we meer niet dan wel. Tot hier komt de kennis, en daar maakt Engel heel handig gebruik van door twijfel te zaaien, die niet wetenschappelijk is onderbouwd.
Hij is een naar mannetje, een opruier. Zo hoopt hij niet dat de Nederlandse regering hetzelfde lot wacht als Ceausescu in Roemenië, maar dat het wel een optie is als het volk opstaat. Of een bloedige opstand a la gebroeders de Witt en een bestorming van het Tweede kamergebouw. De regering en hoofdredacteuren van media wacht een gevangenis en een verhuizing naar de gevangenis van Scheveningen. Mondkapjes doen hem denken aan de Jodenster en de 1.5m regel voor kinderen aan de Jodenster. Ook roept hij op om politie en journalisten bij demonstraties te filmen. Eerder predikte hij liefde en geduld maar daarvan is allang geen sprake meer. Zou dat te maken hebben met de inmiddels meer dan 10 verloren rechtzaken?
Gisteren bleek uit een peiling dat 85% van de bevolking van 35 jaar of ouder voor de avondklok is. Van de jeugd is het 61%. Dat is verrassend veel. Engel wilde nog een reactie geven op het besluit van het Hof maar hij kreeg te verstaan dat hij haast moest maken om thuis te komen omdat de avondklok nog steeds geldig is :D
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

lanier schreef: 17 feb 2021 08:01 maar hij kreeg te verstaan dat hij haast moest maken om thuis te komen omdat de avondklok nog steeds geldig is :D
:D :D
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

Jongens, dit kan toch zo niet. Hoe kan het nou dat we echt op het aller- aller- allerlaatste moment horen of een avondklok die dag wel of niet geldig is? Die rechter kan alle gelijk van de wereld hebben, maar om te vorderen dat de maatregel per direct wordt ingetrokken, dat is toch gewoon bijzonder stom?

Wat nou als je gisteren op bezoek was bij vrienden op 2 uur rijden, zodat je om 19:00 had moeten weten of je had moeten vertrekken of niet? Op dat moment mag je er vanuit gaan dat je ook om 22:00 kan vertrekken. Dan kan je toch niet meer om even voor negen aankomen met "vanavond issie toch geldig?"

De ironie van het hele verhaal is ook dat de rechter voor de gekozen juridisch contructie het kabinet verwijt dat het te ver vooruitgekeken heeft, wat blijkt uit dat het kabinet tijd heeft kunnen nemen om voor voldoende draagvlak in de Kamer te zorgen.
Twee dingen:
1. Draagvlak, daar GAAT het nou toch juist om? Dat is nou juist wat de maatregel legitimeert.
2. Je kan dit kabinet veel verwijten, maar niet dat ze te ver vooruit kijken. :? :roll: :(
Blijft over de gekozen juridische constructie. Wellicht is dat juridisch-technisch niet de beste manier. Tegelijk wil ik als burger nu in de eerste plaats beschermd worden tegen een 3e golf met overlopende IC's, en zal een second best juridische constructie me op dit moment een rotzorg zijn.

De problemen met het overheidsoptreden is niet dat het te ingrijpend is. Het probleem is dat het altijd net te laat en net (nou ja, soms ook flink) te weinig is, waardoor het per saldo allemaal veel langer en ingrijpender is dan nodig was geweest als je vroeg en hard ingrijpt, en koerst op de signaalwaarde zelf, in plaats van 4x de signaalwaarde. Je kunt dan aankomen met wetten en voorbeelden van dijkdoorbraken, en misschien toont dat aan dat er een epidimie-wet klaar had moeten liggen voor deze epidemie zonder zo'n onzinnig "accuutheidscriterium". Dat er dingen hadden moeten klaarliggen al voor deze epidemie is makkelijk aan te tonen, en daarbij is wetgeving zeker niet het enige.
Ik heb dan persoonlijk meer respect voor een jurist die al 3 jaar geleden had geroepen dat de huidige wetgeving niet toegesneden is op een epidemie dan een rechter die sommeert dat een praktisch broodnodige maatregel per direct buiten werking moet worden gesteld.

Wanneer gaan we in dit land nou eens vooruitkijken. Dat je de dijk mag versterken omdat je het langdurige weerbericht hebt gekeken, zodat je nog net op tijd kan zijn als de storm losbreekt. En dat je het dan niet "voor niks" noemt als de storm meevalt, maar dat er gedacht wordt in risico's en kansen en dat je weet dat met de onzekerheidsmarges in de kennis van toen de goede beslissing is genomen, en, nog belangrijker, dat je dan in de eerste plaats blij mag zijn dat er niemand verdronken is.

Ik kom tot mijn oordeel. De rechter is een beste man met op zijn manier alle gelijk van de wereld, maar tegelijkertijd is het ook een systeemautist, die niet de situatie heeft meegewogen. En dat blijkt met name uit dat er eerst is uitgesproken dat de maatregel per direct buiten werking gesteld moest worden. Dat is incompetent. Een rechter dient breder te kijken dan systeemautisme.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De verdediging bracht ook naar voren de watersnoodramp van 1953 waarbij 1836 doden vielen. Ook toen was er sprake van een noodsituatie en noodwet. Geen rechter die toen de regering zou terugfluiten. Nu vallen er 88 doden per dag, bijna 15.000 in totaal. En dat zou geen ramp zijn? Vandaar ook de verwijzing naar het versterken van de dijk.

Engel riep ook nog dat deze rechters zelf ooit voor de rechter zullen verschijnen. Wat een loser... zo vol van zichzelf dat hij geen andere mening/beslissing accepteert.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

BdO schreef: 17 feb 2021 11:49 Wanneer gaan we in dit land nou eens vooruitkijken. Dat je de dijk mag versterken omdat je het langdurige weerbericht hebt gekeken, zodat je nog net op tijd kan zijn als de storm losbreekt. En dat je het dan niet "voor niks" noemt als de storm meevalt, maar dat er gedacht wordt in risico's en kansen en dat je weet dat met de onzekerheidsmarges in de kennis van toen de goede beslissing is genomen, en, nog belangrijker, dat je dan in de eerste plaats blij mag zijn dat er niemand verdronken is.

Ik kom tot mijn oordeel. De rechter is een beste man met op zijn manier alle gelijk van de wereld, maar tegelijkertijd is het ook een systeemautist, die niet de situatie heeft meegewogen. En dat blijkt met name uit dat er eerst is uitgesproken dat de maatregel per direct buiten werking gesteld moest worden. Dat is incompetent. Een rechter dient breder te kijken dan systeemautisme.
Ik vind het de hoogste tijd worden dat niet iedere omhooggevallen rasta-dansleraar met enige gebrek aan empathie (bovendien aanhanger van complottheorieën) een podium krijgt in dit land. Dan maar een ietsiepietsie meer dictatuur dan hetgeen ze (viruswaanzin) onze regering nu verwijten.
Hoe makkelijk (en ZIEK) is het om een vergelijk te gaan trekken met de Jodenster en na een rechtszaak, n.b. met hulp van een crimineel, op te gaan roepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid na 21.00 uur?
Het mag en kan allemaal in dit land. Volgens velen een groot goed, ik vind het misselijkmakend en ziekelijk worden.
Den Haag doet er alles aan (weliswaar met blunders en fouten) om ons min of meer te beschermen en dit tegendraadse protest komt mijn neusgaten uit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Hebben jullie geen Engel(en)geduld?
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Peter van Velzen schreef: 18 feb 2021 03:06 Hebben jullie geen Engel(en)geduld?
Ik wel maar zou toch graag Engel en consorten eens verplicht laten meewerken op een Covid-19 afdeling in een ziekenhuis. Op mijn werk waren ineens 6 mensen van de 9 in totaal positief en dus in quarantaine. Allen relatief jonge en gezonde mensen. Drie weer klachtenvrij en weer aan het werk. Nog eentje thuis en de ander na 11 dagen plotseling dusdanige achteruitgang dat spoedopname Covid afdeling nodig was. Nu maar hopen op voorspoedig herstel. Het gaat hierbij om relatief fitte jonge mensen dus die Engel is waarschijnlijk lucifer
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Jammer dat die Pippo's zulke malloten zijn maar er is wel een probleem

de Nederlandse situatie ken ik niet maar in Belgie zijn zowel de grondwet als het parlement op deze moment volledig uitgeschakeld
alles draait op ministeriële besluiten en men baseert zich op een 15j oude wet voor urgente en dringende noodsituaties

bij de 1e lockdown kan ik dit volgen maar we zijn ondertussen wel al een jaar verder. Dan mag je eisen dat er een bredere' en veel stabielere wettelijke basis is. Men doet zelfs de moeite niet en de facto komt het er hier op neer dat 6 of 7 partijvoorzitters gewoon alles beslissen,
Je ziet trouwens in meer en meer landen dat rechters stilaan hun bedenkingen beginnen uiten.

Ik ben niet tegen maatregelen maar het moet wel ergens op slaan maar nu is er een systeem waarbij je 6 of 7 kinderen een hele nacht opsluit of een paar kotstudenten duizenden euro's boete geeft omdat het ministerieel besluit aan alle kanten rammelt, te beginnen bij onduidleijke definities.

de avondklok is en blijft een vorm van vrijheidsberoving die al te lang bezig is, waarom ik om 3u 's nachts buiten wil zijn is enkel en alleen mijn zaak ook.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

doctorwho schreef: 18 feb 2021 07:53
Peter van Velzen schreef: 18 feb 2021 03:06 Hebben jullie geen Engel(en)geduld?
Ik wel maar zou toch graag Engel en consorten eens verplicht laten meewerken op een Covid-19 afdeling in een ziekenhuis. Op mijn werk waren ineens 6 mensen van de 9 in totaal positief en dus in quarantaine. Allen relatief jonge en gezonde mensen. Drie weer klachtenvrij en weer aan het werk. Nog eentje thuis en de ander na 11 dagen plotseling dusdanige achteruitgang dat spoedopname Covid afdeling nodig was. Nu maar hopen op voorspoedig herstel. Het gaat hierbij om relatief fitte jonge mensen dus die Engel is waarschijnlijk lucifer
In de ziekenhuizen kotsen ze deze man uit, en terecht want eigenlijk beweert hij dat hardwerkende mensen op de IC of de SEH corrupt zijn (de ziekenhuizen liggen helemaal niet vol, dus kennelijk belazeren ze de boel). Als hij bovenop een patiënt aan de beademing staat, zal hij trouwens nog steeds ontkennen dat het om corona gaat. PCR deugt immers niet, andere diagnostiek ongetwijfeld ook niet en beademing doet alleen maar schade aan patiënten.

Wat opvalt is dat Viruswaarheid echt overal op tegen is waar de overheid of medici voor zijn. Als je de samenleving weer open wilt hebben, zou je eigenlijk vóór sneltesten en vaccinaties moeten zijn (en als je even doordenkt: ook vóór strenge ingrepen). Maar ook vaccineren en testen wijzen ze af. Ik geloof er daarom geen bal van dat het hem om een open samenleving gaat. Sinistere aanwijzing is ook dat hij totale minachting heeft voor de rechtstaat die hij zegt te verdedigen. Als Willem zijn zin niet krijgt, zijn de rechters corrupt. Het doet denken aan de redeneringen van Trump.

Ironisch genoeg ontstaat dankzij zijn rechtszaak nu wetgeving waar hij zo op tegen is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

gerard_m schreef: 18 feb 2021 10:45 Sinistere aanwijzing is ook dat hij totale minachting heeft voor de rechtstaat die hij zegt te verdedigen. Als Willem zijn zin niet krijgt, zijn de rechters corrupt. Het doet denken aan de redeneringen van Trump.
Ja, precies. Het is net als met een partij die zich "Forum voor Democratie" noemt. Democratie is dan vooral dat de mening van Thierry de mening van het volk is. En de interne partijdemocratie werkte ook niet heel geweldig, bij zo'n interne rel zie je meteen mooi hoe democratisch ingesteld Baudet de facto is.
De interne partijdemocratie bij de PVV is ook 0, maar Wilders probeert tenminste ook niet te doen alsof. Oneindig veel slimmer natuurlijk. Bij de PVV krijgen figuren als Dion Grauss nooit de kans om eens intern in het partijbestuur te gaan stoken, en zo kan je met de grootste sukkels nog de zetels bezetten.
gerard_m schreef: 18 feb 2021 10:45 Ironisch genoeg ontstaat dankzij zijn rechtszaak nu wetgeving waar hij zo op tegen is.
Zeker, met debielen als Engel wil de oppositie natuurlijk niet samenheulen, dus hij heeft het kabinet fantastisch geholpen aan een prachtkans een eerdere fout te repareren. :lol:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Chinaman schreef: 16 feb 2021 15:16 Het gerechtshof heeft dus een wappie als rechter? :mrgreen:
Niet noodzakelijk. Een rechter die een drugshandelaar vrijspreekt wegens vormfouten is niet ineens fan van Pablo Escobar :)
Plaats reactie