HierEnNu schreef: ↑23 mei 2023 15:55
Dat het jou daar om gaat is helemaal helder. Dat alle grootmachten zulks doen is wat ik inbreng, Nee, niet om zulks goed te praten, maar wel om het grotere geopolitieke spel te duiden en ook om aan te geven dat ik me zowel niet laat meeslepen door de oorlogspropaganda van de Russen alsook niet door de oorlogspropaganda van de VS.
Dat de VS in de fout gaat, betekent nergens dat we het van Rusland moeten accepteren. Het heeft evenmin effect op het gegeven dat het erom gaat dat indien de Russen een land binnenvallen, verkrachten, martelen en tienduizenden onschuldige burgers vermoorden, het tijd is voor strijd.
Eensch!
Prima. Zijn we het weer ergens over eens.
Je standpunt is helder. Ik ben van mening dat [stille] diplomatie door moet gaan tijdens de strijd.
Als strijd meer oplevert dan diplomatie, geef ik de voorkeur aan strijd. Je krijgt de Russen niet weg met diplomatie, maar met strijd lukt het vooralsnog aardig. Terwijl Rusland steeds meer materieel verliest, heeft Oekraïne pas het Patriot Systeem geleverd gekregen dat zelfs de Russische hypersonische kruisraketten tegenhoudt en heeft recentelijk bovendien de lange-afstandsraketten van GB en Frankrijk. Nu nog die F-16s en wellicht de A10s en Rusland heeft weinig kans meer met z'n grotendeels sterk verouderde Sovjet-zooi.
Ik heb kennelijk een andere 'Glazen Bol' dan jij!
Ik zie in mijn 'Glazen Bol' Atoombommen vallen ...
Het zou heel goed kunnen dat Poetin kernwapens inzet, wat niet betekent dat wij ons erdoor moeten laten chanteren. Bovendien weten we zeer recentelijk dat de prestaties die Poetin toeschreef aan zijn hypersonische raketten nogal overdreven waren (zoals eigenlijk alles aangaande het Russische leger) en dat getoond is dat zelfs het Patriot Systeem deze neer kan halen. Aangezien de VS een functionerend raketschild heeft, kan voor het eerst een atoomoorlog tegen Rusland gewonnen kunnen worden zonder zelf eveneens van de kaart te worden geveegd.