Mijn kinderen gaan 5 dagen in de week naar school.lanier schreef: ↑03 feb 2021 13:29 Ouders moeten zich nu niet rijk rekenen als maandag de scholen weer open gaan. De basisschool waar mijn vrouw werkt gaat met halve groepen werken. Ook andere scholen die onder dezelfde organisatie vallen. Dat betekent dat kinderen afhankelijk van de groep 2 tot 3 dagen naar school gaan en geen 5. Zeker niet nu het Britse virus iets meer verspreid wordt onder kinderen.
Covid-19
Moderator: Moderators
Re: Coronavirus - Wuhanvirus
Ook Spanje en Duitsland hebben nu interesse. En we nemen al Russisch gas af, wat we ook nog jarenlang zullen doen. Dus in sommige situaties zetten we onze politieke principes overboord.dikkemick schreef: ↑03 feb 2021 19:08 Het Sputnik (Poetin)vaccin lijkt behoorlijk (92%) effectief te zijn. Maar daar gaan we uiteraard hier in het westen geen gebruik van maken. Politieke belangen wegen dan toch net iets zwaarder dan volksgezondheid. Alleen Hongarije (lid EU) heeft interesse getoond.
Inderdaad, net als olie uit landen waar homoseksuelen worden onthoofd om eens wat te noemen. Als het Sputnik vaccin veilig is, lijkt me dat niet het onderwerp voor Europa om ineens principieel te gaan doen. Desnoods tijdelijk tot de productie van andere vaccins beter op gang is gekomen.lanier schreef: ↑03 feb 2021 23:49Ook Spanje en Duitsland hebben nu interesse. En we nemen al Russisch gas af, wat we ook nog jarenlang zullen doen. Dus in sommige situaties zetten we onze politieke principes overboord.dikkemick schreef: ↑03 feb 2021 19:08 Het Sputnik (Poetin)vaccin lijkt behoorlijk (92%) effectief te zijn. Maar daar gaan we uiteraard hier in het westen geen gebruik van maken. Politieke belangen wegen dan toch net iets zwaarder dan volksgezondheid. Alleen Hongarije (lid EU) heeft interesse getoond.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wie zegt dat het sputnik vaccin vlugger geproduceed kan worden?
Het woord heeft niets met spoed te maken maar betekent "mede reiziger" net als - geloof ik - het Griekse woord dat wij met "naaste" vertalen.
Het woord heeft niets met spoed te maken maar betekent "mede reiziger" net als - geloof ik - het Griekse woord dat wij met "naaste" vertalen.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het Thaise departement voor ziekte beheersing wil voorals nog geen uitzondering maken voor reizigers met een vaccinatie-paspoort want het is nog in het geheel niet duideliik in hoeverre gevaccineerden minder besmettelijk zijn, Dat zou waarschijnlijk ook per vaccin verschillen. Ik bedenkt ter plekke dat er wellicht ook vaccinatiepaspoortvervalsers zouden opduiken,
Ik wens u alle goeds
Dat laatste kon weleens de belangrijkste reden zijn. Even een onvervalsbaar paspoortje optuigen is nog niet zo eenvoudig.Peter van Velzen schreef: ↑09 feb 2021 00:29 Het Thaise departement voor ziekte beheersing wil voorals nog geen uitzondering maken voor reizigers met een vaccinatie-paspoort want het is nog in het geheel niet duideliik in hoeverre gevaccineerden minder besmettelijk zijn, Dat zou waarschijnlijk ook per vaccin verschillen. Ik bedenkt ter plekke dat er wellicht ook vaccinatiepaspoortvervalsers zouden opduiken,
https://www.parool.nl/amsterdam/winkels ... ~b138601b/
Zoals ik al had verwacht levert click & collect bijna niets op. Niet alleen in de Kalverstraat in Amsterdam maar ook hier regionaal las ik net. Mensen kopen massaal online waar hun spullen worden thuisbezorgd, en willen niet afhalen in een lege winkelstraat. De meest gemiste winkel blijkt de Action te zijn. Dat kan ik mij ook wel voorstellen want online vindt je de spullen niet goedkoper. We gaan niet massaal terug naar funshoppen in de winkelstraat. Net als dat straks iedereen niet meer 40 uur per week aanwezig is op kantoor, maar menig uurtje gaan thuiswerken. Het is een commerciële revolutie, iets wat niet uniek is. Denk maar aan de overstap van analoge fotografie naar digitale fotografie en gsm naar smartphone. Binnen de kortste tijd ging de consument overstag en legden gerenomeerde bedrijven als Nokia nagenoeg het loodje. Vooral de retail gaat dit heel hard merken. Jammer voor de binnensteden maar onvermijdelijk.
Zoals ik al had verwacht levert click & collect bijna niets op. Niet alleen in de Kalverstraat in Amsterdam maar ook hier regionaal las ik net. Mensen kopen massaal online waar hun spullen worden thuisbezorgd, en willen niet afhalen in een lege winkelstraat. De meest gemiste winkel blijkt de Action te zijn. Dat kan ik mij ook wel voorstellen want online vindt je de spullen niet goedkoper. We gaan niet massaal terug naar funshoppen in de winkelstraat. Net als dat straks iedereen niet meer 40 uur per week aanwezig is op kantoor, maar menig uurtje gaan thuiswerken. Het is een commerciële revolutie, iets wat niet uniek is. Denk maar aan de overstap van analoge fotografie naar digitale fotografie en gsm naar smartphone. Binnen de kortste tijd ging de consument overstag en legden gerenomeerde bedrijven als Nokia nagenoeg het loodje. Vooral de retail gaat dit heel hard merken. Jammer voor de binnensteden maar onvermijdelijk.
Ik ben wat dat betreft pessimistischer gestemd en denk dat we straks weer volop in de auto en het vliegtuig stappen en dat de kantoren weer uitpuilen. Dagelijks weer filemelding ook.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
Sommige bedrijven zijn seriues gegroeid maar revolutionaire veranderingen zul je pas binnen 5j kunnen evalueren.
Ik moest dit jaar wel dingen bij bol.com bestellen omdat niet-essentiële dingen ooit wel essentieel worden. ik ga da ni blijven doen.
3 verschillende maten van dezelfde schoen bestellen om er dan 2 terug te sturen? Leuk voor een keertje denk ik dan
Wat betreft de heilige koe ben ik uitermate pessimistisch! Je moet mensen eruit knuppelen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het retourneren is een groot probleem voor de webshops. Sommige mensen dragen kleding naar een feest en sturen het de volgende dag weer terug. Of inderdaad, 3 maten bestellen en 2 weer terugsturen. Ik zie daar niet snel een oplossing voor komen. De markt moet ermee omgaan. Zolang retourneren gratis is, zal dit probleem blijven. Ik zie het niet gebeuren dat consumenten bewuster gaan bestellen.
Ondertussen heeft een rechter besloten dat per direct de avondklok moet worden opgeheven. Dat vind ik nogal wat, want de politiek zal zeker zoeken naar een manier om die weer in te voeren. Dan heb je weer kans op rellen terwijl het nu zo rustig is.
Ondertussen heeft een rechter besloten dat per direct de avondklok moet worden opgeheven. Dat vind ik nogal wat, want de politiek zal zeker zoeken naar een manier om die weer in te voeren. Dan heb je weer kans op rellen terwijl het nu zo rustig is.
-
appelfflap
- Banned
Zoals gezeglanier schreef: ↑16 feb 2021 11:11 Het retourneren is een groot probleem voor de webshops. Sommige mensen dragen kleding naar een feest en sturen het de volgende dag weer terug. Of inderdaad, 3 maten bestellen en 2 weer terugsturen. Ik zie daar niet snel een oplossing voor komen. De markt moet ermee omgaan. Zolang retourneren gratis is, zal dit probleem blijven. Ik zie het niet gebeuren dat consumenten bewuster gaan bestellen.
Dat een paar schoenen na een jaar versleten is kan perfect gebueren, zijn dan schoenwinkels dicht heb je weinig keuze hé
Wat die rechter betreft. Je ziet overal dat de rechters stilaan bedenkingen beginnen krijgen rond heel wat maatregelen.
Wat mij betreft terecht want het argument urgent ligt al eventjes achter ons.
Virus waanzin/waarheid....de wappies hebben t voor elkaar.
De rechter heeft de avondklok verboden.
Vanmiddag hoger beroep.
Wilders uiteraard weer in opperste stemming!
Wellicht een noodverordening
De rechter heeft de avondklok verboden.
Vanmiddag hoger beroep.
Wilders uiteraard weer in opperste stemming!
Wellicht een noodverordening
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoorde vandaag op radio 1 een fragment waarin de heer Engel van viruswappies door Sven Kockelman telfonisch geinterviewd werd.
Rare meneer die Engel die zich van allerlei framing lijkt te bedienen. Zo ontdekte ik dat we in Nederland geen overheid hebben maar een regime.
Ter lering en (mijner vermaeck) wens ik deze heer een lang verblijf in Noord Korea toe
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Willem Engel vindt zichzelf helemaal geweldig. Dat zeggen zijn vader, oud medestudenten en mentors. Zijn neef is overigens Pepijn van Erp die we kennen van skepsis. Hij profileert zich als wetenschapper terwijl hij niet is afgestudeerd en al 12 jaar dansleraar is. In het begin waarschuwde hij zijn vader nog voor het virus maar later stortte hij zich op complottheorieën en schuwt vergelijkingen niet met WOII (wet van Godwin?). Nu wil hij de politiek in en heeft al de nodige problemen wat dat betreft. Hij is een opruier die zegt dat mensen vanavond moeten dansen op straat, terwijl er nog een spoedprocedure loopt. Op mij komt hij over als een doorgefokte gorilla.
Op zijn dandschoolsite staat:
Willem is a gentleman on the dance floor. His mantra is to make sure the lady feels safe and enjoys the dancing. As a follower you will feel safe in his strong arms. Willem’s energy is endless, his goal is to dance with every lady on the dance floor.
Wat een loser...
Op zijn dandschoolsite staat:
Willem is a gentleman on the dance floor. His mantra is to make sure the lady feels safe and enjoys the dancing. As a follower you will feel safe in his strong arms. Willem’s energy is endless, his goal is to dance with every lady on the dance floor.
Wat een loser...