HierEnNu schreef: ↑23 mei 2023 04:14
ChaimNimsky schreef: ↑21 mei 2023 14:35
Nonsense. Je praat zoals de Romeinen met hun Pax Romana: eerst een land binnenvallen en vervolgens spreken over vrede. Geef eerst maar terug wat je gestolen hebt. Indien een vijandige mogendheid zoals de Russen een land binnenvallen, is het tijd voor strijd.
Typisch dat je voor een voorbeeld kiest ver weg in het verleden.
Het gaat erom dat indien een vijandige mogendheid zoals de Russen een land binnenvallen, tienduizenden, verkrachten, martelen en tienduizenden onschuldige burgers vermoorden, het tijd is voor strijd.
ChaimNimsky schreef:- Making war for peace
is like fucking for virginity!
Die uitspraak heb ik al duizenden malen gehoord. Dat had je Poetin moeten vertellen voordat hij Oekraïne binnenviel. Nu is het te laat. Het is pas vrede als ze vertrekken.
Ik ben met jou in discussie niet met Putin!
Wat heb jij Putin zoal verteld voordat hij Oekraïne binnenviel?
Ik neem aan dat de strekking duidelijk is: toen Vladolf Poetler Oekraïne binnenviel, was het teveel gehoorde cliché "Making war for peace is like fucking for virginity" van toepassing. Nu het bezetten, verkrachten, martelen en uitmoorden door de Russen aan de gang is, is het tijd ertegen te strijden.
Vanwaar die illusie dat het vrede zal zijn als de Russen weg zijn uit Oekraïne?
Wishful thinking!
Vrede is niet zo relevant zolang de Russen Oekraïne bezetten. Ik hoop op strijd totdat de Russen weg zijn. Wat de toekomst daarna brengt, is niet aan ons.
Wat Oekraïne verdient weet ik niet maar recht op genoegdoening hebben ze zeker.
Exact. Zijn we het tenminste ergens over eens.
... nu ben je in discussie met mij en dus niet met een Russische trol! Hou toch op met die domme insinuaties, of heb je dat echt nodig?
Je ontwijkt het onderwerp. Je stelde - net als Poetin - dat het westen - 'wij' - bereid zouden zijn om het grote offer te brengen om tot en met de laatste Oekraïner te vechten.
Dat helpen gaat niet ver genoeg, op deze wijze kunnen de Oekraïners niet winnen en als de Russen al niet kunnen winnen [wat nog moet blijken!] betekent zulks geenszins dat ze dus zullen verliezen!!
Ik geef de Oekraïners aanzienlijk meer kans van slagen dan de Russen -- zeker nu we wachten op een nieuw Oekraïns counter-offensief met modern materieel. Daaraan voorafgaand hebben ze de Russen verslagen bij de slag om Kiev, verslagen bij de slag om Charkiev, de Russen hebben Slangeneiland verloren, ze hebben Cherson verloren en het enige dat ze voorafgaand aan het aanstaande Oekraïns counter-offensief voor elkaar hebben gekregen, is het bezetten van een strategisch vrijwel irrelevant plaatsje waar ze zich 9 maanden op kapot hebben gelopen en 100.000 manschappen bij hebben verloren (dat is de helft van hun totale verlies) plus zeer veel materieel.
Het westen gaat steeds een stapje verder met het leveren van moderner materieel, terwijl Rusland telkens zwakker wordt en almaar meer afhankelijk wordt van verouderde Sovjet-zooi. Bovendien wordt Rusland nu sterk verzwakt, wat goed is voor de NATO en vooral voor Europa.