Covid-19
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Coronavirus - Wuhanvirus
Ongetwijfeld zal iemand die minder ziek wordt doordat zijn imuun systeem de blikopeners waarmee het virus de celen binnendringt, minder virus aanmaken in die cellen. Maar hoeveel dat scheelt in de besmettings-snelheid is niet getest. Daarvoor heb je een veelgrotere steekproef nodig. Over enkele maanden weten we wellicht meer. Het voordeel van de lagerevirusproductie wordt deels ongedaan gemaakt doordat men zich niet ziek voelt en "gewoon" naar zijn werk gaat. Voorlopig dus nog een maskertje blijven dragen, lijkt mij. Maar dat men minder besmetelijk is, is zeker. Anders zou geen enkel vaccin tot groepsimmuniteit kunnen leiden.
Ik wens u alle goeds
- Chinaman
- Diehard
Ondertussen in India...
https://www.oneindia.com/india/56-in-de ... 11182.html
Wat stukjes...
https://www.oneindia.com/india/56-in-de ... 11182.html
https://news.cgtn.com/news/2021-01-27/S ... index.htmlNew Delhi, Feb 02: Over half the residents of Delhi have been exposed to COVID-19 and have developed anti-bodies
Wat stukjes...
27-Jan-2021
Study suggests New Delhi heading towards COVID-19 herd immunity
India's capital New Delhi is heading towards herd immunity from coronavirus, with over 50 percent of its nearly 20 million population projected to have developed antibodies to the coronavirus, according to a new study.
Dr. Shobha Broor, former head of microbiology at the All Indian Institute of Medical Sciences (AIIMS), told the Express that the survey "shows that there have been many asymptomatic infections in the city and we are approaching herd immunity."
"It shows that a lot of asymptomatic infections did happen in the course of the pandemic, which were not reported at that time.
This is our natural way of acquiring herd immunity as approximately 50 percent have developed antibodies against the virus.
With a population of nearly 1.4 billion, India is the world's second most populous country, after China. On Wednesday, the total number of reported COVID-19 cases in the country stood at over 10.65 million, only behind the U.S. So far, India has reported 153,339 deaths due to the coronavirus.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
- Chinaman
- Diehard
India:
1400000000 inwoners : 153339 doden = 1 op 9130
Lanier gaf een foto vd subway in New York...
Migrant workers from other states wait outside a railway station to catch a train to return to their homes, in Mumbai, India, Friday, May 15, 2020. (Photo | AP)

Mhhh wellicht klopt mijn cijfer niet voor 100% maar men kan een impressie krijgen...
Hier wat meer accurate cijfertjes over landen die in dit draadje besproken werden en waar sommigen hier op dit forum wonen...
https://www.statista.com/statistics/110 ... habitants/
COVID-19 deaths worldwide per million population as of February 2, 2021, by country
(België schijnt de kampioen te zijn

België Deaths per million (total) 1,839.42
USA Deaths per million (total) 1,344.64
NL. Deaths per million (total) 802.81
Finland Deaths per million (total) 122.64
India. Deaths per million (total) 113.06
China. Deaths per million (total). 3.45
Thailand. Deaths per million (total). 1.13
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
De meeste automobilisten staan niet voor hun plezier voor dat verkeerslicht.
Van de 9 miljoen werkenden heeft er een 1.3 miljoen een functie die je als administratief kan beschouwen en voor een groot deel hiervan is in deeltijd thuiswerken mogelijk. Maar de operators, magazijnmedewerkers, chauffeurs transport, werkenden in de zorg zullen toch echt buiten de deur hun werk doen. Ben zelf veel onderweg (ook in avondkloktijd) om Covid-19 testen af te nemen binnen bedrijven. Met de drukte vind ik het in vergelijking met voorheen wel meevallen. Wat mij meer opvalt is dat het in het weekend druk in de omringende dorpen is. Bij de viskraam staat onder de luifel de naar vis hongerende menigte te wachten. Afgelopen zaterdagochtend even (beroepsgedeformeerd) geteld van de 14 personen naast mezelf nog 2 met mondkapje en zowaar (niet eens bejaarden) die met contact geld betalen. Het simpelweg toepassen van een set persoonlijke maatregelen zet in mijn optiek meer zoden aan de dijk dan bijvoorbeeld een avondklok. We zijn schijnbaar een ongezeggelijk volkje, waarbij het recht op rellen bij voetbalwedstrijden moeiteloos wordt ingewisseld voor avondklokopstanden. Teveel mensen lijken te denken dat de regels voor de anderen gelden of kunnen door de bomen het bos niet meer zien. Blijkbaar lukt het de woordvoerders van de overheid onvoldoende om de boodschap tussen de oren te plaatsen. We zullen het naar het nu lijkt nu uiteindelijk van het vaccineren moeten hebben om hieruit te geraken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Het klopt dat sommige mensen naar hun werk moeten, maar 367km onlangs vind ik in deze tijd toch wel heel erg veel. Allemaal onmisbare werknemers?
Ondertussen lijkt het Russische vaccin te werken, hoewel de EMA het nog moet testen. Eerst deden we er lacherig over maar dat is misschien wel onterecht. Het kan weer voor Russische invloed zorgen in de EU. Moeten we economische sancties laten vieren voor het vaccin? Met name Oost-Europese landen hebben er waarschijnlijk wel oren naar.
Ondertussen lijkt het Russische vaccin te werken, hoewel de EMA het nog moet testen. Eerst deden we er lacherig over maar dat is misschien wel onterecht. Het kan weer voor Russische invloed zorgen in de EU. Moeten we economische sancties laten vieren voor het vaccin? Met name Oost-Europese landen hebben er waarschijnlijk wel oren naar.
- Peter van Velzen
- Site Admin
De vaccinaties kunnen niet snel genoeg plaats vinden. Januari zag wederom 50.000 covid-19 doden meer dan december. 400.000 wereldwijd. Tot nu toe lijkt het erop dat het voor het einde van het jaar klaar zal ziin, en dat het aantal doden dus nog minstens zal verdubbelen. Vooralsnog wordt het alleen maar erger, maar misschien dat het van nu af aan iets beter wordt.
Ik wens u alle goeds
Een dictatuur gaat me wat ver, maar zijn we niet doorgeslagen wat tolerantie betreft? Daarbij hoort dan ook de bijna pathetische privacywetgeving in dit land en het VVD-liberale gedachtegoed. We kunnen persoonlijk uitsteken onze keuzen maken, maar in groepsverband loopt het hopeloos spaak.
Ik pleit toch echt voor strenger straffen en minder privacy! En dat laatste dan van mensen die dit helemaal niet verdienen.
p.s. Wat me wel opviel is dat de raddraaiers gisteravond bij "opsporing verzocht'" pontificaal in beeld werden getoond. De advocaat van deze relschoppers zal er het zijne van vinden (gezien de privacy van cliënt uiteraard)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat is toegestaan, was laatst in het nieuws. Dat gebeurt toch ook met andere verdachten op beveiligingscamera's in Opsporing Verzocht; wat is het verschil?p.s. Wat me wel opviel is dat de raddraaiers gisteravond bij "opsporing verzocht'" pontificaal in beeld werden getoond. De advocaat van deze relschoppers zal er het zijne van vinden (gezien de privacy van cliënt uiteraard)
Wat mij betreft is er geen verschil, maar die verkrampte privacy wetgeving komt me zo nu en dan de neusgaten uit.lanier schreef: ↑03 feb 2021 10:16Dat is toegestaan, was laatst in het nieuws. Dat gebeurt toch ook met andere verdachten op beveiligingscamera's in Opsporing Verzocht; wat is het verschil?p.s. Wat me wel opviel is dat de raddraaiers gisteravond bij "opsporing verzocht'" pontificaal in beeld werden getoond. De advocaat van deze relschoppers zal er het zijne van vinden (gezien de privacy van cliënt uiteraard)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ouders moeten zich nu niet rijk rekenen als maandag de scholen weer open gaan. De basisschool waar mijn vrouw werkt gaat met halve groepen werken. Ook andere scholen die onder dezelfde organisatie vallen. Dat betekent dat kinderen afhankelijk van de groep 2 tot 3 dagen naar school gaan en geen 5. Zeker niet nu het Britse virus iets meer verspreid wordt onder kinderen.
Halve groepen lijkt me een uitstekend (1,5 m) initiatief, maar jonge kinderen kunnen wel braaf uit elkaar zitten in de klas, maar zodra ze buiten zijn klitten ze weer (begrijpelijk) aan elkaar. En we kunnen er nu al donder op zeggen dat een besmettelijker variant van het virus zich sneller zal gaan verspreiden, halve klassen of niet. Inenten!lanier schreef: ↑03 feb 2021 13:29 Ouders moeten zich nu niet rijk rekenen als maandag de scholen weer open gaan. De basisschool waar mijn vrouw werkt gaat met halve groepen werken. Ook andere scholen die onder dezelfde organisatie vallen. Dat betekent dat kinderen afhankelijk van de groep 2 tot 3 dagen naar school gaan en geen 5. Zeker niet nu het Britse virus iets meer verspreid wordt onder kinderen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Pauzes moeten ze in de klas doorbrengen. Wat ze buiten schooltijd doen hebben ze uiteraard geen vat op.
Men is (eindelijk) aan het versnellen, maar helaas worden nog veel te weinig vaccins geleverd.
Het omgooien van de vaccinatiestrategie van de meest bejaarden redden naar een strategie gericht op het indammen van de verspreiding, zou effect kunnen hebben.
Maar zelfs in de huidige strategie kan het beter
Met de nieuwe varianten is het de vraag of vaccineren überhaupt een oplossing is.
Nu al is de werking twijfelachtig bij de Zuid Afrikaanse en Braziliaanse varianten. Wanneer je de oude en Britse varianten uitroeit met een vaccin, exploderen nieuwe varianten.
Het valt niet mee om optimistisch te blijven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
'De globalisering heeft een snelweg aangelegd voor virussen' las ik ergens. Om varianten in te dammen zal het vliegverkeer naar verre landen nog wel een tijdje stilliggen vrees ik. Ook zal nog zeer lange tijd het laten zien of ondergaan van een test nodig zijn om een land binnen te komen. En eventuele strengere quarantaines. Dit virus zijn we nog lang niet kwijt.
Het Sputnik (Poetin)vaccin lijkt behoorlijk (92%) effectief te zijn. Maar daar gaan we uiteraard hier in het westen geen gebruik van maken. Politieke belangen wegen dan toch net iets zwaarder dan volksgezondheid. Alleen Hongarije (lid EU) heeft interesse getoond.
Einstein/Mick
Einstein/Mick