Nou, ik ben in de eerste plaats op dit forum terechtgekomen als vrijdenker en niet met een vooropgezet plan of thema van waaruit ik discussies inga. Dat gezegd hebbende vielen wel meteen een aantal dingen op waarover ik mijn mond niet kan houden. Dat is met name de vrij algemeen geaccepteerde godsdienstintolerantie op dit forum die bij sommige posters zeer kwaadaardige vormen kan aannemen. Twee uitvloeisels hiervan hebben mijn speciale aandacht, ten eerste de oproepen tot afschaffing van fundamentele rechten zoals godsdienstvrijheid en vrijheid van onderwijs, maar ook het steeds terugkerende pleidooi voor kledingrepressie. En ten tweede het historisch revisionisme van 'het nieuwe atheisme', dat er kort op neer komt dat religie en christendom staan voor de negatieve tendensen in onze geschiedenis en dat de positieve tendenzen voortkomen uit het verlichtingsdenken en secularisme. Ik probeer in deze schaamteloze poging tot geschiedsvervalsing een klein beetje nuance aan te brengen door de andere kant van het verhaal naar voren te brengen.heeck schreef: Vooropliggende vraag:
Omdat ik door al je berichten heen geen idee heb kunnen uitfilteren over wat de kern is van wat je nu op dit forum wilt duidelijk maken, kan je dát misschien voor me verhelderen ?
Ok, ik had de indruk dat je aansloot bij de voorgaande kolderieke christenjacht,Voor het overige bied ik alleen wat weerstand als eea wordt voorgedragen alsof reli-geloof "beter" zou zijn dan het mijden van (reli-)geloof. Dus is het bezijden de zaak als je me van inquisitoire neigingen beticht.
maar inderdaad heb je dat niet expliciet gedaan en uit deze opmerking maak ik op dat dit ook niet je bedoeling was.
In dat geval bied ik hierbij mijn excuses aan voor de onterechte aantijging.