Halal in het arabisch betekent juist goed/schoon. Haram betekent onrein of vies.jHenosch schreef:overal hel, afgeleid van het islamitische hallal.distiple schreef:Maar nogmaals, wat betekent hellal??
Maar als je het niet erg vindt ga ik schlafe, morgen niet al te laat weer op dus,
fijn gesprek, moeten we voortzetten.
groeten jHenosch.
Zijn atheisten dan niet op z'n minst existentiëel verbaasd ?
Moderator: Moderators
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
Ja ik vind het gesprek zo ook erg fijn. Slaap lekker. Ben blij dat we ook eens op deze manier kunnen kletsendistiple schreef:Halal in het arabisch betekent juist goed/schoon. Haram betekent onrein of vies.jHenosch schreef:overal hel, afgeleid van het islamitische hallal.distiple schreef:Maar nogmaals, wat betekent hellal??
Maar als je het niet erg vindt ga ik schlafe, morgen niet al te laat weer op dus,
groeten jHenosch.
Groet distiple.
http://forums.marokko.nl/showthread.php ... st11145421distiple schreef:Maar waarom de kracht van het goede ver weg plaatsen bij iets onbereikbaars?jHenosch schreef:Toch wordt het makkelijker als je ook gelooft in een Kracht die meewerkt aan het Goede, cq het Goede zelf is.
zonder dat geloof is er geen hoop en wordt het moeilijker om de daadkracht op te brengen om goed door te gaan.
Waarom kan volgens jou die kracht enkel in eenGOD zitten?
En wat is goed? Goed is zo verschrikkelijk betrekkelijk, echt goed voor een ieder bestaat volgens mij niet. Oprechtheid en waarheid, ook al lijken die soms niet "politiek correct" zijn veel belangrijker. Een waarheid en oprechtheid is onomstotelijk, geen enkel beschrijving van een god in watvoor bijbel kan daar tegenop. Die goden zijn allemaal te verwerpen. Er zijn vele redenen om aan te nemen dat "goden" niet bestaan.
Ik ben ook geneigd erg sceptisch te zijn, maar voor de God uit de bijbel heb ik ondanks de manco's in de bijbel, een enorme zwak, sorry.
maar ik beschouw ook niet alles serieus voor waar, wat er staat.
en daar ben ik toch niet de enige in, hoewel je nogsteeds hele irritante gggggggristenen hebt.
Sceptisch zijn is volgens mij ook erg goed. Daar waar skepsis geen mogelijkheid meer geeft is aanemelijkheid aannemelijk. Iets wat dusdanig in elkaar zit als de meeste "bijbels" is voor mij niet geloof waardig. Ik vind het verwerpelijk.jHenosch schreef:http://forums.marokko.nl/showthread.php ... st11145421distiple schreef:Maar waarom de kracht van het goede ver weg plaatsen bij iets onbereikbaars?jHenosch schreef:Toch wordt het makkelijker als je ook gelooft in een Kracht die meewerkt aan het Goede, cq het Goede zelf is.
zonder dat geloof is er geen hoop en wordt het moeilijker om de daadkracht op te brengen om goed door te gaan.
En wat is goed? Goed is zo verschrikkelijk betrekkelijk, echt goed voor een ieder bestaat volgens mij niet. Oprechtheid en waarheid, ook al lijken die soms niet "politiek correct" zijn veel belangrijker. Een waarheid en oprechtheid is onomstotelijk, geen enkel beschrijving van een god in watvoor bijbel kan daar tegenop. Die goden zijn allemaal te verwerpen. Er zijn vele redenen om aan te nemen dat "goden" niet bestaan.
Ik ben ook geneigd erg sceptisch te zijn, maar voor de God uit de bijbel heb ik ondanks de manco's in de bijbel, een enorme zwak, sorry.
maar ik neem ook niet alles serieus wat er staat.
maar voor mij is de Islam een omgekeerd geloof, een anti-geloof.distiple schreef:Halal in het arabisch betekent juist goed/schoon. Haram betekent onrein of vies.jHenosch schreef:overal hel, afgeleid van het islamitische hallal.distiple schreef:Maar nogmaals, wat betekent hellal??
groeten jHenosch.
Elk geloof is voor mij slecht. Geloof is gebrek aan weten/bewijs. Geloof is een aanname. En de Islam vind ik momenteel een van de verwerpelijkste, dat deel ik wel met je.jHenosch schreef:maar voor mij is de Islam een omgekeerd geloof, een anti-geloof.distiple schreef:Halal in het arabisch betekent juist goed/schoon. Haram betekent onrein of vies.jHenosch schreef: overal hel, afgeleid van het islamitische hallal.
groeten jHenosch.
Zie je er dan totaal geen waarde in ?distiple schreef:Sceptisch zijn is volgens mij ook erg goed. Daar waar skepsis geen mogelijkheid meer geeft is aanemelijkheid aannemelijk. Iets wat dusdanig in elkaar zit als de meeste "bijbels" is voor mij niet geloof waardig. Ik vind het verwerpelijk.jHenosch schreef:http://forums.marokko.nl/showthread.php ... st11145421distiple schreef: Maar waarom de kracht van het goede ver weg plaatsen bij iets onbereikbaars?
maar ik ga nu echt, we moet dit gesprek op dit nivo continueren, want het begint ergens op te lijken.
tot schrijvens.
Pit ze. Zeker moeten we zo verder gaan.jHenosch schreef:Zie je er dan totaal geen waarde in ?distiple schreef:Sceptisch zijn is volgens mij ook erg goed. Daar waar skepsis geen mogelijkheid meer geeft is aanemelijkheid aannemelijk. Iets wat dusdanig in elkaar zit als de meeste "bijbels" is voor mij niet geloof waardig. Ik vind het verwerpelijk.jHenosch schreef: http://forums.marokko.nl/showthread.php ... st11145421
maar ik ga nu echt, we moet dit gesprek op dit nivo continueren, want het begint ergens op te lijken.
tot schrijvens.
Groet distiple
Je gelooft toch ook niet alles wat er in de krant staat ?
Zo is het ook met religie en hun geschriften, je bent er zelf bij, dus je kunt zelf bepalen wat wel en wat niet.
Voor de bijbel is dat voor mij 80 wel 20% niet,
voor de koraan is dat voor mij 90 niet en 10% wel, bv het heel strikt nemen van het niet drinken van alcohol vind ik goed, en daar kunnen we een goed voorbeeld aan nemen.
Zo is het ook met religie en hun geschriften, je bent er zelf bij, dus je kunt zelf bepalen wat wel en wat niet.
voor de koraan is dat voor mij 90 niet en 10% wel, bv het heel strikt nemen van het niet drinken van alcohol vind ik goed, en daar kunnen we een goed voorbeeld aan nemen.
Van de krant word niet gepretendeerd dat het het Woord is van de Alwetende, Almachtige God. De krant is mensenwerk, en daarom accepteer ik het dat er af en toe fouten in staan.jHenosch schreef:Je gelooft toch ook niet alles wat er in de krant staat ?
Van Bijbel en Koran wordt gepretendeerd dat het de Woorden zijn van een Almachtige en Volmaakte Schepper. Als dat waar is, dan moet de Bijbel een volmaakt boek zijn. Als de bijbel geen volmaakt boek is, dan is het niet het Woord van God, of God is een leugenaar, en in dat geval is hij ook niet volmaakt, en het niet waard om aanbeden te worden.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
In het heel strikt naleven van opgelegde regels schuilt meer gevaar dan je denkt!jHenosch schreef:bv het heel strikt nemen van het niet drinken van alcohol vind ik goed, en daar kunnen we een goed voorbeeld aan nemen.
Het zorgt voornamelijk voor frustratie door de beperkte bewegingsruimte, mede daardoor komen zaken als priesters die kinderen misbruiken veelvuldig voor.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Nee, ik denk dat er daardoor heel veel huiselijk geweld is in het Westen, wel minder dan in de Islamitische cultuur, maar dat heeft een andere geloofs en mentaliteitsrede. Alcohol maakt echt meer kapot dan je denkt.Erik schreef:In het heel strikt naleven van opgelegde regels schuilt meer gevaar dan je denkt!jHenosch schreef:bv het heel strikt nemen van het niet drinken van alcohol vind ik goed, en daar kunnen we een goed voorbeeld aan nemen.
Het zorgt voornamelijk voor frustratie door de beperkte bewegingsruimte, mede daardoor komen zaken als priesters die kinderen misbruiken veelvuldig voor.