Oke, ook een van mij! Sinterklaas is weliswaar al voorbij, maar toch, ik vind hem nog steeds leuk!
Piet is een kind van 10 in een 1 ouder gezin. Hij woont samen met 3 broertjes en 2 zussen en natuurlijk zijn moeder. Ze hebben het dus niet erg breed! Hij heeft een krantenwijk en ook dringend een nieuwe fiets nodig, en het is bijna Sinterklaas! Hij schrijft een brief naar Sinterklaas: Lieve Sinterklaas, ik ben Piet en we hebben het zo arm thuis, en ik heb een krantenwijk waar ik een beetje de kost voor mijn familie mee verdien! Nu heb ik dringend een nieuwe fiets nodig, daar de oude helemaal kapot is! Dat kost me € 200,00 en ik zou er erg blij mee zijn! Hij adresseerd de brief: aan Sinterklaas in Spanje. De brief komt aan op het postkantoor, maar is natuurlijk onbezorgbaar. De postbodes maken de brief open en uit solidariteit besluiten ze gezamelijk geld in te zamelen. Ze komen tot een bedrag van € 175,00 en sturen dit naar Piet. 2 dagen later ontvangen ze een nieuwe brief van Piet aan Sinterklaas: Lieve Sint, hartelijk dank voor € 175,00, ik stel het echt op prijs, maar ik had € 200,00 gevraagd, ik denk dat de klootzakken van de post € 25,00 gepikt hebben!