Het blijft me verbazen dat er in deze tijd nog altijd mensen zijn die zoiets kunnen geloven. Het maakt niet uit wat je opleiding is, je begint daar zelf over omdat je merkt dat je onvoldoende geinformeerd bent. Welnu, je informeren is niet moeilijk, en bestaan goede boekjes over natuurkunde voor alle niveaus. Excuses zoals "ik ben een eenvoudige jongen maar ik heb de waarheid in mijn broekzak" tellen hier niet.ari schreef:maar wij hebben wel een onsterfelijke ziel.
ook hebben wij verstand, wat een dier niet heeft.
Ben jij occult belast??
Moderator: Moderators
-
siger
Re: Ben jij occult belast??
-
Jinny
Dat ben ik niet met je eens, wij hebben een verstand, maar dat hebben dieren ook.ari schreef:hier ben ik nog even.
wij mensen zijn van vlees en bloed ja.
maar wij hebben wel een onsterfelijke ziel.
ook hebben wij verstand, wat een dier niet heeft.
Dolfijnen, olifanten, chimpansees hebben een bewezen verstand en geheugen.
Wij hebben echter een wat ruimer bewustzijn dan die voorbeelden.
Als je het tegen mij hebt, nee hoor, ik niet.dat weet jij toch hoop ik ook wel he? volgens mij probeer je me gewoon op alle mogelijke manieren te etterbakken, maakt mij niet uit hoor.
Ook ik ben een man uit de bouw, ik heb alleen geleerd mijn hersens te gebruiken.over mijn iq hoef jij niet te twisten, ik merk wel dat hier veel hoogopgeleiden aan deelnemen, of ze doen alsof, met een woordenboekje erbij.
ik ben een jongen uit de bouw en probeer jullie de waarheid te brengen.
Totaal niet ik ben bloed serieus.het was natuurlijk te verwachten dat je de travestie van `t Hart zou goedkeuren, alleen al om mij te stangen.
En dan?als die maffe anders maar naast je woont met zn wijvekleding aan, dan wou ik weles in je hartje kijken.
Ik heb er de minste probleem mee, zolang ik er geen nadeel van ondervind is het mij prima.Ik heb kennis aan transseksuelen, lesbische en homo stellen.
Een travestiet kan er ook wel bij.
Je klinkt bepaald bekrompen Ari, leer je dat van je dominee?
Vind je het erg indien ik zeg dat het me niet helderder wordt?wat ik bedoel met die ene zin is het volgende;ik ben bang v/h oordeel-- omdat ik onbekeerd ben ,ben ik bang, er is hoop op vergeving door de blijde boodschap v/h evangelie in Christus. ik hoop dat ik ook ooit bekeerd zal worden en eeuwig gelukkig zal zijn.
-
Jinny
Ah, ik zal strakjes eens zoeken.ari schreef:ik heb trouwens geen isbn-nr je kan haar denk ik wel googelen
- Blackadder
- Ervaren pen
'Zalig zijn de armen van geest,
Want hunner is het Koninkrijk der Hemelen'
Wat jammer toch dat je daar niet in mag als je wat rijker bedeeld bent op dat gebied
Want hunner is het Koninkrijk der Hemelen'
Wat jammer toch dat je daar niet in mag als je wat rijker bedeeld bent op dat gebied
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
iemand die de bijbel met al wat daarin geschreven staat loochent, is een grove leugenaar.
jammer dat je het nog niet snapt Jim.
ook ik begrijp niet alles, maar daarom gebruik ik mijn hersens wel.
een dier heeft geen verstand, maar een instinct.
dat wist ik zo ongeveer op m`n 6e al.
ik ben absoluut niet bekrompen,ik ben een wereldreiziger en kan goed opschieten met buitenlanders die zich aanpassen.
laatst nog een Turks gezin met mijn vakkennis gratis verrast.
ik ben absoluut niet bekrompen,ik ben een wereldreiziger en kan goed opschieten met buitenlanders die zich aanpassen.
ik denk dat je de tekst even uit z`n verband haalt blacadder.
gewoon nederlands is ook wel fijn.
of klinkt dat wat te bruut?
gewoon nederlands is ook wel fijn.
of klinkt dat wat te bruut?
nooit gehad met biologie dat een dier verstand zou hebben.
altijd zo goed opgelet.
heb zelf een ponnie gehad, hij heeft me nog nooit goeiedag gezegd, de kanarie van mn oom ook al niet.
altijd zo goed opgelet.
heb zelf een ponnie gehad, hij heeft me nog nooit goeiedag gezegd, de kanarie van mn oom ook al niet.
-
Jinny
Nu beschuldig je mij er weer van een leugenaar te zijn Ari, ik tel ze maar niet.ari schreef:iemand die de bijbel met al wat daarin geschreven staat loochent, is een grove leugenaar.
Hersens gebruik ik, daar heb ik geen dominee voor nodig om me te vertellen hoe ik ze moet gebruiken.
En die hersens zeggen mij nergens dat er een god nodig is, totaal overbodig, als je je hersens maar eens gebruikt waarvoor je ze gekregen hebt.
Helaas zal je dominee er anders over denken, ben ik bang.
Nu, een vraagje dan, hoe reageer jij op (indien ze naast je zouden komen wonen) homoseksuele mannen, lesbiennes, travestieten of transseksuelen?
In mijn opinie zijn ze alle mens en heb ik er geen probleem mee, en jij?
-
Jinny
Wie zegt dat spreekvermogen samenhangt met verstand?ari schreef:nooit gehad met biologie dat een dier verstand zou hebben.
altijd zo goed opgelet.
Ik dat geval heeft de grote imitator, de papagaai ook verstand, die zegt nl wel goeiemorgen.
En die bedoelde ik juist niet.
ten eerste is God niet overbodig, maar houdt Hij o.a. de natuur in stand.
of wou jij de bloemen laten groeien?
wat betreft die nieuwe buren, daar zou ik inderdaad niet blij mee zijn.
ik zou wel normaal tegen ze doen en net als nu in dit forum mijn ding zeggen.
ik zeur er niet over door, take it or leave it.
ik heb nog af en toe contact met 2 homo`s die ik ken van vroeger.
wel zou ik ze bij negativiteit zoveel mogelijk mijden bijv. in de supermarkt wordt ik niet graag gezien met een travo.
niet omdat hij minder is, maar omdat ik me dan geneer.
met sommige mensen kom je er ook nooit uit, dan is het voor mij leven en laten leven, maar verwacht dan niet dat ik graag bij je kom.
wel zou ik ze bij negativiteit zoveel mogelijk mijden bijv. in de supermarkt wordt ik niet graag gezien met een travo.
met sommige mensen kom je er ook nooit uit, dan is het voor mij leven en laten leven, maar verwacht dan niet dat ik graag bij je kom.
- BadAssChick
- Ervaren pen
Ari
ik ben ook nieuw hier maar ik wil je terdege ff iets duidelijk maken
dieren hebben wel degelijk verstand
mijn paard weet verdomd goed hoe ze wat voor mekaar krijgt bij mij simpel door trucjes uit d,r zelf t doen en daarnaast loopt ze zelf haar box in als ik het buitenhek open doe
en een chimp weet het gebruik van gereedschap door stokjes te gebruiken om mieren/termieten te eten <hoezo geen verstand>
jane goodall heeft een gorrila gebarentaal geleerd
de bijbel is niet compleet zonder de makkabeeén en de nag hammadi rollen
de bijbel is in mekaar gezet door het concile van Nicea in 325 A.D <zij bepaalde welke boeken tot de bijbel zou behoren en de rest werd als ketterij afgedaan<tis toch God,s woord of niet soms...>
de Nag Hammadi rollen bevatten het evangelie van Thomas ,die letterlijk Jesus z,n woorden citeerden<waarom mocht dat niet tot de bijbel behoren en werd het afgedaan als ketterij....
daarin staat letterlijk
God,s koninkrijk is in U
en Rondom U
niet in gebouwen van steen of hout en
niet in organisaties van schriftgeleerden <dominee,s/priesters...enz enz >
splijt een stuk houd en U zult mij vinden
til een steen en ik ben daar....
ik ben ook nieuw hier maar ik wil je terdege ff iets duidelijk maken
dieren hebben wel degelijk verstand
mijn paard weet verdomd goed hoe ze wat voor mekaar krijgt bij mij simpel door trucjes uit d,r zelf t doen en daarnaast loopt ze zelf haar box in als ik het buitenhek open doe
en een chimp weet het gebruik van gereedschap door stokjes te gebruiken om mieren/termieten te eten <hoezo geen verstand>
jane goodall heeft een gorrila gebarentaal geleerd
de bijbel is niet compleet zonder de makkabeeén en de nag hammadi rollen
de bijbel is in mekaar gezet door het concile van Nicea in 325 A.D <zij bepaalde welke boeken tot de bijbel zou behoren en de rest werd als ketterij afgedaan<tis toch God,s woord of niet soms...>
de Nag Hammadi rollen bevatten het evangelie van Thomas ,die letterlijk Jesus z,n woorden citeerden<waarom mocht dat niet tot de bijbel behoren en werd het afgedaan als ketterij....
daarin staat letterlijk
God,s koninkrijk is in U
en Rondom U
niet in gebouwen van steen of hout en
niet in organisaties van schriftgeleerden <dominee,s/priesters...enz enz >
splijt een stuk houd en U zult mij vinden
til een steen en ik ben daar....
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
als het niet linksom is, dan lul je het wel rechtsom he Jimmie?
- BadAssChick
- Ervaren pen
de heere Jesus dineerden met zondaars,hoeren en tollenaarsari schreef:ten eerste is God niet overbodig, maar houdt Hij o.a. de natuur in stand.
hij geneerden zich niet voor hun
matheus was een tollenaar
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
nou bad as chick, met vloeken moet je sowiso niet aankomen.
en waar jij het over hebt is (gewoon) instinct hoor.
mijn ponnie wist ook altijd precies wanneer we er mee gingen stoppen, dan kreeg tie haast en flikkerde ik er weer vd zoveelste keer af.
de laatste 6 regels ben ik niet met je eens.
en over die boekrollen, er horen voor zover ik weet nog apokrieve boeken bij, maar de bijbel zo die nu is, is het onfeilbare woord vanGod en zo geaccepteerd door onze godvruchtige oudvaders.
en waar jij het over hebt is (gewoon) instinct hoor.
mijn ponnie wist ook altijd precies wanneer we er mee gingen stoppen, dan kreeg tie haast en flikkerde ik er weer vd zoveelste keer af.
de laatste 6 regels ben ik niet met je eens.
en over die boekrollen, er horen voor zover ik weet nog apokrieve boeken bij, maar de bijbel zo die nu is, is het onfeilbare woord vanGod en zo geaccepteerd door onze godvruchtige oudvaders.
ik ga ook met die mensen om zoals ik zei, maar ik ben niet perfect zoals Jezus Christus, Hij is ook het grote voorbeeld inderdaad.
goed opgemerkt hoor.
goed opgemerkt hoor.