Uit eigen ervaring weet ik dat je dat tegen mensen kunt zeggen maar dat ze dan geen idee hebben waar jet het over hebt. En, wat het probleem is, het ze ook geen ene moer interesseert. Ze hebben een beeld en zijn daarvan overtuigd en daarmee is het klaar. Het is hetzelfde als bij complotdenkers. Bewijs tegen het complot is onderdeel van het complot.Peter van Velzen schreef: ↑07 nov 2021 00:03Dat moet je dan ook doen, maar dat kan beter niet door de ministers gebeuren,axxyanus schreef: ↑06 nov 2021 11:19Spijtig genoeg kweek je maar al te vaak vertrouwen door mensen naar de mond te praten.Mcmadtasty schreef: ↑06 nov 2021 11:00 Hoe kweek je vertrouwen en hoe veroorzaak je wantrouwen, daar gaat het over.
Begin met toe te geven dat de vaccins niet beschermen tegen infecties, maar dat ze uitsluitend je imuunsysteem trainen. Dat imuunsysteem geneest vervolgens de meeste mensen, en wie sneller geneest stoot weer minder virus uit. Maar er zullen altijd nog mensen ernstig ziek worden en er zullen zelfs mensen blijven sterven, maar zoals overduidelijk blijkt: Véél en véél minder.
Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid
Moderator: Moderators
Re: Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Voor je het weet ga je daarmee een golf van verontwaardiging veroorzaken bij al die mensen die zich hebben laten vaccineren met het idee dat het vaccin hen tegen een covid-infectie zou beschermen. Het lijkt me ook dat je hiermee het wantrouwen tegenover de overheid nog gaat voeden want de overheid verspreid nu juist de informatie dat het wel beschermt.Peter van Velzen schreef: ↑07 nov 2021 00:03Dat moet je dan ook doen, maar dat kan beter niet door de ministers gebeuren,axxyanus schreef: ↑06 nov 2021 11:19Spijtig genoeg kweek je maar al te vaak vertrouwen door mensen naar de mond te praten.Mcmadtasty schreef: ↑06 nov 2021 11:00 Hoe kweek je vertrouwen en hoe veroorzaak je wantrouwen, daar gaat het over.
Begin met toe te geven dat de vaccins niet beschermen tegen infecties, maar dat ze uitsluitend je imuunsysteem trainen.
Het lijkt me dat je met een dergelijke aanpak, voor je het weet voor een hele puzzel van woordbetekenissen staat. Beschermt een kogelvrije vest tegen kogels? Blijkbaar niet want de kogels bereiken je nog evengoed. Alleen veroorzaakt de kogel nu vaak minder ernstige verwondingen.
Het kan soms nuttig zijn om uit te klaren welke betekenis men juist men een woord bedoelt maar ergens heb ik de indruk dat dat hier weinig zal helpen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Mensen die al zo ver heen zijn, bereik je niet meer. Je zou zeggen dat hun ogen wel open gaan zodra het ze overkomt, maar zelfs dat niet. Heel wat ontkenners zijn er op de IC nog steeds van overtuigd dat de dokter ernaast zit en ze geen corona hebben.Mullog schreef: ↑07 nov 2021 08:53 Uit eigen ervaring weet ik dat je dat tegen mensen kunt zeggen maar dat ze dan geen idee hebben waar jet het over hebt. En, wat het probleem is, het ze ook geen ene moer interesseert. Ze hebben een beeld en zijn daarvan overtuigd en daarmee is het klaar. Het is hetzelfde als bij complotdenkers. Bewijs tegen het complot is onderdeel van het complot.
Ik vrees dat hier geen kruid meer tegen gewassen is. Je kunt alleen proberen deze groep niet verder te laten groeien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dit lijkt niet helemaal waar te zijn, maar de moeite die je moet doen is wel groot. Voor de mensen die denken dat de ziekte niet bestaat zie ik ook geen oplossing weten, maar de meesten zijn nog niet zó ver heen.gerard_m schreef: ↑07 nov 2021 11:19Mensen die al zo ver heen zijn, bereik je niet meer. Je zou zeggen dat hun ogen wel open gaan zodra het ze overkomt, maar zelfs dat niet. Heel wat ontkenners zijn er op de IC nog steeds van overtuigd dat de dokter ernaast zit en ze geen corona hebben.Mullog schreef: ↑07 nov 2021 08:53 Uit eigen ervaring weet ik dat je dat tegen mensen kunt zeggen maar dat ze dan geen idee hebben waar jet het over hebt. En, wat het probleem is, het ze ook geen ene moer interesseert. Ze hebben een beeld en zijn daarvan overtuigd en daarmee is het klaar. Het is hetzelfde als bij complotdenkers. Bewijs tegen het complot is onderdeel van het complot.
Ik vrees dat hier geen kruid meer tegen gewassen is. Je kunt alleen proberen deze groep niet verder te laten groeien.
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
door het vaccin te verplichten krijg je nog 1 groep meePeter van Velzen schreef: ↑08 nov 2021 01:55 Dit lijkt niet helemaal waar te zijn, maar de moeite die je moet doen is wel groot. Voor de mensen die denken dat de ziekte niet bestaat zie ik ook geen oplossing weten, maar de meesten zijn nog niet zó ver heen.
de mensen die het niet interesseert
die geen goesting hebben om daar mee bezig te zijn
het moet niet dus doen we het niet
die daar geen tijd aan willen verspillen (afspraken maken, naar zo'n centum gaan, niet willen klooien met online afsprakensystemen die maar half werken, ...)
geen idee hoe groot die groep is
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Waarmee je de integriteit van het lichaam voorgoed opheft.appelfflap schreef: ↑08 nov 2021 07:30door het vaccin te verplichten krijg je nog 1 groep meePeter van Velzen schreef: ↑08 nov 2021 01:55 Dit lijkt niet helemaal waar te zijn, maar de moeite die je moet doen is wel groot. Voor de mensen die denken dat de ziekte niet bestaat zie ik ook geen oplossing weten, maar de meesten zijn nog niet zó ver heen.
de mensen die het niet interesseert
die geen goesting hebben om daar mee bezig te zijn
het moet niet dus doen we het niet
die daar geen tijd aan willen verspillen (afspraken maken, naar zo'n centum gaan, niet willen klooien met online afsprakensystemen die maar half werken, ...)
geen idee hoe groot die groep is
Wordt het voor het een gebruikt, dan komt men bijna altijd met nog wat anders.
PS.
Als iedereen is ingeënt dan is het probleem verre van weg.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Een van de moeilijkheden om een deel van deze mensen te bereiken is, dat het om redelijk geïsoleerde mensen gaat die in hun gemeenschappelijke overtuiging een soort gemeenschap vormen waarin ze een zekere geborgenheid ervaren. Zich toch laten vaccineren, betekent voor hen een terugkeer naar het isolement.Peter van Velzen schreef: ↑08 nov 2021 01:55Dit lijkt niet helemaal waar te zijn, maar de moeite die je moet doen is wel groot. Voor de mensen die denken dat de ziekte niet bestaat zie ik ook geen oplossing weten, maar de meesten zijn nog niet zó ver heen.gerard_m schreef: ↑07 nov 2021 11:19Mensen die al zo ver heen zijn, bereik je niet meer. Je zou zeggen dat hun ogen wel open gaan zodra het ze overkomt, maar zelfs dat niet. Heel wat ontkenners zijn er op de IC nog steeds van overtuigd dat de dokter ernaast zit en ze geen corona hebben.Mullog schreef: ↑07 nov 2021 08:53 Uit eigen ervaring weet ik dat je dat tegen mensen kunt zeggen maar dat ze dan geen idee hebben waar jet het over hebt. En, wat het probleem is, het ze ook geen ene moer interesseert. Ze hebben een beeld en zijn daarvan overtuigd en daarmee is het klaar. Het is hetzelfde als bij complotdenkers. Bewijs tegen het complot is onderdeel van het complot.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
- vegan-revolution
- Superposter
Heeft iemand dit gezien : Australische pastor spreekt zijn verontrusting uit
In hoeverre is dit gebaseerd op feiten of fictie?
Waar gaat dit over? Maria
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik vrees dat het feiten zijn.vegan-revolution schreef: ↑08 nov 2021 14:05
In Australië hebben ook artsen macht over mensen, als de arts zegt dat je naar het ziekenhuis moet dan ben je verplicht om te gaan.
-
appelfflap
- Banned
er zijn genoeg vaccins verplicht, eentje meer of minder maakt geen verschil.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 nov 2021 09:09 Waarmee je de integriteit van het lichaam voorgoed opheft.
net zoals je heel veel dingen met je lichaam NIET mag doen of gewoon MOET doen
het virus verdwijnt niet meer, dat staat vast.Als iedereen is ingeënt dan is het probleem verre van weg.
maar wil je het normale leven maximaal hervatten dan moet je de zorg maximaal ontlasten
dan is de combinatie vaccin + bepaalde maatregelen het beste wat we hebben, en zelfs dan zullen mensen ziek worden en/of zelfs overlijden.
alleen veel minder als tot nu toe
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Er is geen enkel vaccin verplicht maar dat zal wel veranderen als het aan sommig mensen ligt.appelfflap schreef: ↑08 nov 2021 16:06er zijn genoeg vaccins verplicht, eentje meer of minder maakt geen verschil.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 nov 2021 09:09 Waarmee je de integriteit van het lichaam voorgoed opheft.
net zoals je heel veel dingen met je lichaam NIET mag doen of gewoon MOET doen
het virus verdwijnt niet meer, dat staat vast.Als iedereen is ingeënt dan is het probleem verre van weg.
maar wil je het normale leven maximaal hervatten dan moet je de zorg maximaal ontlasten
dan is de combinatie vaccin + bepaalde maatregelen het beste wat we hebben, en zelfs dan zullen mensen ziek worden en/of zelfs overlijden.
alleen veel minder als tot nu toe
De volgende stap is het voorbeeld Australië waar we trouwens niet ver meer vandaan zitten.
Wat jij het beste vindt hoeven andere dat niet te vinden.
Of het er minder worden staat nog helemaal.
Laatst gewijzigd door TIBERIUS CLAUDIUS op 08 nov 2021 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Helemaal verdwijnen zal t virus niet, maar bewijs dat vaccinatie wel degelijk deze ellende de kop indrukt is er wel:
https://www.ad.nl/buitenland/98-procent ... ~a030ac1e/
M.a.w. Asociaal!
https://www.ad.nl/buitenland/98-procent ... ~a030ac1e/
En dus vind ik dat er NOG meer druk op de niet-gevaccineerden mag komen. De ziekenhuizen stromen hier nl. weer vol met mensen die wel gevaccineerd zijn, maar onderliggen lijden hebben. Zij willen dus beschermd worden, maar dit virus wordt dankzij de ontkenners zo nooit een halt toegeroepen.,,Zeg tegen een Portugees dat mondkapjes mogen maar niet moeten en hij zal het toch dragen. Bij Nederlanders is dat precies het omgekeerde. Dàt is de verklaring van de goede coronacijfers hier: Portugezen zijn volgzame mensen.” In het voorjaar stortte het ziekenhuissysteem nog in, stonden de ambulances in de file en stierven er 300 mensen per dag. Nu heeft het land de hoogste vaccinatiegraad ter wereld en hebben ze véél minder zieken dan in Nederland.
M.a.w. Asociaal!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 08 nov 2021 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Facadebook is geen betrouwbare bron het zal wel loslopen met die Australische dictatuur. Het linkje is afkomstig van stichting vaccinvrijvegan-revolution schreef: ↑08 nov 2021 14:05
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Misschien mis ik iet maarTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 nov 2021 14:59 In Australië hebben ook artsen macht over mensen, als de arts zegt dat je naar het ziekenhuis moet dan ben je verplicht om te gaan.
Waar baseer je dit op?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat heb ik uit de literatuur.doctorwho schreef: ↑08 nov 2021 16:24Misschien mis ik iet maarTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 nov 2021 14:59 In Australië hebben ook artsen macht over mensen, als de arts zegt dat je naar het ziekenhuis moet dan ben je verplicht om te gaan.
Waar baseer je dit op?
Een internet bron heb ik uiteraard niet.
Merkwaardig is het trouwens niet, denk maar eens aan de praktijken in de Scandinavische landen na WOII.
Ook in de VS heeft de medische stand zich toen zwaar misdragen.