Wanneer het geen legitieme manier was om de wereld te beschouwen, zou het niet zijn...... het is anders dan de mijne.Boerenverstand schreef: ↑16 mei 2019 13:55
Mcmadtasty, het idee van verandering en de vragen die jij hier bij stelt, ben ik eerder tegengekomen in een mystiek boek van "Paul Sédir". Bijvoorbeeld in dit boek "Les Forces mystiques et la Conduite de la Vie" het hoofdstuk "Les guérisons du Christ". (indien nodig gebruik Google Translate).
Dit is een "christelijke?" mystiek/esoterische kijk op de wereld van de heer Sédir. Ik kan mij voorstellen dat er ook andere dan "christelijke?" varianten van zijn denkbeelden te vinden zijn. De esoterische basis van Sédir lag ook elders. Zijn idee is ook dat men een ziekte niet te veel moet tegengaan. Ook niet op grote schaal. Omdat de ziekte anders op een andere en misschien in een ergere vorm kan terugkomen.
Moet ik bij jouw kijk op de wereld denken aan een richting die in de buurt komt van de hierboven beschreven ideeën? Of heb je de stelling dat een dergelijk idee behoort tot een legitieme mogelijkheid de wereld te te beschouwen, hoewel het niet in de buurt komt van jouw eigen wereldbeeld? Dus dat men de vrijheid heeft om de wereld te beleven met een eigen wereldbeeld en dat men hier ook naar mag handelen of niet handelen? Dat men moet oppassen dat men te snel verplichtingen oplegt, grenzen aangeeft en misschien de lichamelijke integriteit aan de kant schuift van andersdenkenden; anders dan "gemiddeld"?
Of zie jij dit alles meer materialistisch? Het idee dat wanneer je vaccineert je misschien ook de weerstand verzwakt van de mensheid in het algemeen en dat zich dat later wreekt in andere gezondheidsproblemen, misschien nog wel op grotere schaal dan wanneer men niet zou vaccineren? Hoe kan men dit testen?
Besef dus wanneer je zegt:
dat het tegenspraak bevat. Op het moment dat verplichtingen opgelegd worden of de lichamelijke integriteit aan de kant geschoven wordt, is het niet meer dat men de vrijheid heeft om de wereld te beleven met een eigen wereldbeeld.dat men de vrijheid heeft om de wereld te beleven met een eigen wereldbeeld en dat men hier ook naar mag handelen of niet handelen?
Ik zie het meer als een vorm van zelfbehoud voor een langere termijn om niet te vaccineren, wat niet zozeer te maken heeft met het zelfbehoud van mijn eigen leven, maar van het leven zelf.
De natuur had een prachtige systematiek om een soort van balans te onderhouden, waarin verschillende levensvormen de ruimte hebben.
nu heb ik de keuze dat systeem te verstoren door me te vaccineren en mezelf boven het leven te plaatsen door me te vaccineren of de keuze te maken voor de weg van de natuur. De natuur heeft miljoenen jaren laten zien dat het een balans kan handhaven tussen miljoenen verschillende levensvormen. De afgelopen 250 jaar hebben wij mensen het gepresteerd de omgeving van talrijke levensvormen te vernietigen en we zijn nog niet eens klaar. in de regenwouden alleen leven al meer dan een miljoen verschillende levensvormen waarvan een groot deel nog niet eens bekend is.
Wij mensen maken dat kapot omdat we te talrijk zijn. Er is geen ruimte meer voor die andere levensvormen omdat wij het nodig denken te hebben.
Hoe weten we wat er nodig is om "het leven" in stand te houden wanneer we niet eens weten wat er leeft en hoe alles met elkaar verbonden is.
In hoeverre is het wijs om te vaccineren wanneer wij niet weten hoe te leven met dat om ons heen?
Vanuit een ander perspectief gezien zou de mens best wel eens het grootste virus kunnen zijn die tegen alles resistentie opbouwt, uiteindelijk dan zoveel vernietigd heeft dat het leven zich niet meer weet te handhaven.
Met het vaccineren is de keuze ontstaan tussen een natuurlijke weg met miljoenen jaren ervaring of de menselijke weg met een razendsnelle vernietigende uitvoering.
Ik denk meer te kunnen vertrouwen op de weg van de natuur, ook al betekent het dat ik zelf misschien zal sterven dan op de weg die de mensheid is ingeslagen.
Het is maar een denkbeeld. Het denkbeeld waarop ik de keuze maak me niet te vaccineren.
Wat een ander doet, daar ga ik niet over. velen zullen zelfbehoud waarschijnlijk in een ander licht plaatsen en zich laten vaccineren zodat ze niet ziek worden..........
Beschermt zijn..... zonder te weten waaraan ze zich blootstellen.