Is het iD debat nog zinvol ?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

bad_religion

Bericht door bad_religion »

antoon schreef:inderdaad,ik slipte op een woord,maar je weet wel wat ik bedoel.
bravour vind ik het nou ook weer niet helemaal.

ANTOON
Beste Antoon, je slipt op wel meer woorden in dat geval, ik twijfel ernstig aan jouw betrouwbaarheid op dit vlak, daar je continu laat zien zelf geen inbreng te hebben en slechts met verhaaltjes van onbetrouwbare en niet te controleren bronnen denkt een wetenschappelijke discussie te voeren. Dit "uitglijden" markeert wel het verloop van de hele discussie, en komt in mijn ogen dicht bij de bron van het probleem.

Uiteraard moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat dit een vermoeden mijnerzijds is, maar dit vermoeden wordt, al door de postings lezend keer op keer bevestigd. Ik kan er echter geen vaststaande conclusie mee vellen, ik hoop[ eerlijk gezegd dat ik ongelijk krijg....
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

BESTE BR.

onderwerp (teveel slip op de tong)

Ik vind van niet het is gewoon zo…..
Creationistische sites zijn bij jullie -jullie is sterk evolutionistische atheïsten- verdacht EN worden bestookt met woede.
Daarom wordt noodgedwongen informatie over de persoon van de sites achtergehouden.
Zeker als het een mindere god betreft.

Echter bij de grotere goden ,en dan bedoel ik ir. Hoogleraar zoals cees dekker bv. wordt wel achtergrond info gegeven.
zoals hier

http://www.delta.tudelft.nl/archief/j34/n38/2556

BR. IK volg jullie discussies ,en wat zie ik, een mateloze overdosis aan intellectueel taalgebruik, ook om op te vallen.
om ste beurten over elkaar heenvallen ,(ben jij nog niet aan de beurt?)
100 regels voor iets wat ook in 10 regels gezegd kan worden.

venijnige postings naar gelovigen die vaak meer zeggen over de persoon die ze uitbraakt.
Maar jullie hebben de gelovigen ook weer nodig om de forums op gang te houden
en de gelovigen hebben jullie weer nodig,want onder elkaar zijn ze snel uitgepraat.
Dit kan zo lekker doorgaan gaan jaar in en jaar uit.
Noem jij dat dan soms wel wetenschappelijke discussie??
Maar ondanks dit alles steek ik er wat van op en vaak hebben jullie nog gelijk ook.

Laat deze (buitenmodaal creationist) die ik ben nu maar zo af en toe zijn zegje doen als jullie aankomen bv. met wat ik zei over voorgangers die de schepping verwerpen.en Daar sta ik achter zonder mij er voor te hoeven schamen..
Of moet ik mijn mond houden en alleen een applaus machine zijn omdat ik geen who heb.
Dan ben je verkeerd bezig mijn beste br.
Maar in een slachtoffer rol krijg je mij niet beste man/jongen ,ik heb al te veel meegemaakt om nog lange tenen te hebben.

Met hartelijke groet
Antoon

antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2006 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
bad_religion

Beste Antoon, ik hoor in jouw berichtjes alleen maar doorkomen dat je het niet kan volgen en ik krijg het gevoel dat dat dan ook zo werkelijk is. Kennelijk wil je wel meedoen, maar het enige wat jij inbrengt zijn verwijzingen naar artikelen die je niet begrijpt. Jammer Antoon dat je het zo ziet...denk ik dan.

Maar, het is slechts een vermoeden van mijn kant, en wederom hoop ik dat je me het tegenovergestelde bewijst, tot nu toe helaas niet.

Maar beste Antoon het valt mij wel op dat jij nu heel venijnig reageert als ik zo m'n twijfels heb bij een "zogenaamde" slip of the tong. Dat terwijl ik aanvankelijk zelfs zo vriendelijk ben geweest om je op de contradictie te wijzen, maar daar ook wat gevolgtrekkingen uit neem. Ik deel je dat (zie voorgaande) in alle eerlijkheid mede, als dat venijnig is, dan zal er nog een hoop venijn komen vrees ik.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

BESTE BR.
Zorry,br maar om sommige geloof postings te volgen heb je wel aan BLO en een beetje wikipedia naslag voor academisch jargon genoeg.
Alsook het overige geeft geen uitzonderlijke problemen.
En dit bedoel ik ZONDER VENIJN,mijn beste, je hoort er gewoon om te lachen als je mij begrijpt.

Maar door de weinig mogelijkheden van een forum praat je snel langs elkaar heen
als wij dit zelfde zeggen op een terras aan de BLAAK achter een pilsje komt het gewoon anders over.
Niet dat ik ambieer om dat te doen,maar het zou wel veel ophelderen.

Je moet ook lezen wat ik zij ,dat ik er het nodige van opsteek,dat is toch een oppepper voor je/jullie zijn.
Alsook is het gewoon zo dat jullie (allemaal) gelijk hebben in een aantal zaken,en dat zeg ik echt niet om een witvoetje te halen.

Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2006 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
bad_religion

Beste antoon, je maakt me gelukkig, ik hoop dat al mijn berichtjes te volgen zijn, het is maar als te fijn dat mensen weinig extra scholing nodig hebben om je te kunnen volgen. En, zoals je hebt gemerkt, als jouw het niet lukt om duidelijk te blijven ben ik je ook nog eens graag van dienst.

Over dat pilsje aan de Blaak, nee ik drink niet, maar ga gerust je gang. Het zou inderdaad een hoop verduidelijken, maar dan moet je wel je laptop meenemen voor al die vage linkjes met zelf benoemde professoren en economen die ineens kundig zijn op het gebied van quantum mechanica.....

In ieder geval niet buiten op het terras zitten met dit weer hè, onze intelligent designer heeft nu regendruppels gestuurd. Ik ben in ieder geval blij dat je weer wat vrolijker klinkt.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Blij een mens gelukkig gemaakt te hebben BR. :D

M.V.G.
Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2006 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

antoon schreef: Denk alleen maar even aan de profetien over de messias <GEZALFDE JEZUS>in het oude testament
Dit soort discussies is hier natuurlijk helemaal off-topic. Dit onderwerp is al meerdere keren uitgebreid besproken. Oa (vanaf) hier http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 1703#11703 . Het is een vrij lange discussie, maar wel de moeite waard. Onze conclusie, en de zojuist vermelde discussie bevestigd dat weer, is dat de zgn profetiëen in de Bijbel niets met Jezus te maken hebben.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Hoy Serarje...

Ik heb een lijstje voor je gemaakt over de geslachtslijn Jezus via Babylon
volgens de bijbel 2 vertalingen waar je om vroeg.

http://home.hetnet.nl/~antoon_augustinu ... index.html

Verdere vragen opmerkingen kan natuurlijk
Maar maak dan een topic aan SPECIFIEK DIT ONDERWERP..

M.V.G.
Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2006 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

antoon schreef:hoy Serarje...

ik heb een lijstje voor je gemaakt over de geslachtslijn jezus via babylon
volgens de bijbel 2 vertalingen waar je om vroeg.

http://home.hetnet.nl/~antoon_augustinu ... index.html

verdere vragen opmerkingen kan natuurlijk
maar maak dan een topic aan SPECIFIEK DIT ONDERWERP

M.V.G.
ANTOON
Beste Antoon,

Beetje bij blijven jongen. Op deze site kom je vast wel leuke onderwerpen tegen. En het voordeel is dat de harde kern goed geschoold is. Kijk maar even of je leuke onderwerpen tegenkomt.

Groeten,

Tjeerdo.

http://debunkingchristianity.blogspot.com/
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Hoy Tjeerdo

Ik zal nog wel een virtuele rondwandeling maken.
Bedankt voor de tip.:?

groet
Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2006 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

antoon schreef:hoy Tjeerdo

ik zal nog wel een virtuele rondwandeling maken.
bedankt voor de tip.:?

groet
antoon
Graag gedaan. Je hoeft mij geen fooi te geven :wink:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Heel leuk Antoon, maar van daar uit kom je nog lang niet bij Jezus. Bovendien duurde de Babylonische balingschap langer dan 2 generaties dus lukt je redenering zowiezo niet. Daarnaast sterft de Davidische lijn uit direct na de Griekse overheersing. Immers, dan ontstaat er een geheel nieuwe dynastie die niet gelieerd is aan de Davidische dynastie. Afgezien daarvan is er behalve de bijbel geen reden om aan te nemen dat genoemde koningen bestaan hebben dus krijg je een cirkelredenering.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Hallo Sararje

Jeremia 22 28:30
Is Jechonja soms een afgedankte, stukgeslagen pot,
is deze man een kruik die nergens meer toe dient?
Waarom worden hij en zijn kinderen weggeworpen,
verdreven naar een onbekend land?
29 Land, o land, luister naar de woorden van de HEER! 30 Dit zegt de HEER: Stel deze man als kinderloos te boek, schrijf dat zijn leven mislukt is, want geen van zijn nakomelingen zal ooit op Davids troon zitten en over Juda regeren.

i kronieken3:17
De zoon van Jechonja was Assir; diens zonen waren Sealtiël, 18 Malkiram, Pedaja en Senassar, Jekamja, Hosama en Nedabja.

Dit is behoorlijk tegenstrijdig,als je dit bedoeld tenmiinste.
Goed beschouwd is de geslachtlijn doodgelopen bij Jechonja ,omdat hij door het besluit van god kinderloos zou blijven.

Ik denk dat ik een goede verklaring uit de schrift heb,
daarover vanavond meer

Antoon

Ik heb dit bericht alvast bewerkt met wat ik op het net gevonden heb

Jechonja], die als kinderloos stond geschreven, kreeg toch evengoed nageslacht, want de Eeuwige had hem in Zijn goedheid en genade vergeven,zoals de naam van zijn zoon betekend de van God gebedene
http://www.kerken.com/afdelingen/overde ... php?Bid=23

Overigens een heel interessante vraagstelling van jou, ik verdiep mij er in ,en niet in de laatste plaats omdat het mij ook boeit.

Antoon

.
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2006 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja leuk maar in hoeverre weet je of deze beredenering correct is? Ik bedoel; heb je DNA bewijzen hiervoor? Ik kan ook de relaties tussen de diverse Griekse goden oplepelen maar is het daarom reeel om te veronderstellen dat men op die manier in werkelijkheid aan elkaar gerelateerd is. Bovendien krijg je een ander probleem. Ik ken toevallig iemand die een deel van een van de de oudste adelijke families van NL is. Zelfs haar familie gaat niet verder dan een eeuwtje of 9 terug. Hoe wil je dan in een velen malen ongeletterde periode dat volhouden.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Hallo Sararje
Eerst dit (wat een mogelijke verklaring zou kunnen zijn… )

1 Mattheüs verklaart duidelijk in vers 16 dat zijn geslachtsregister dat van Jozef was en die was niet de vleselijke vader van Jezus (hoewel van de stam Juda).
2 Lucas tekent het register van Maria op (eveneens van de stam Juda)

1a jozef was in tendele in de geslachtslijn (de lijnen hadden af en toe raakvlakken)
2a Maria is degene waar het nu om gaat zij baarde Jezus als de tweede Adam (=zoon van god) HAAR GESLACHTSLIJN STAAT CENTRAAL

Dus 2 mannen tegenover elkaar 1 de zondaar Adam in het paradijs 2 de tegenbeeldige Adam die de eerste Adam en nageslachten loskoopt.

voorlopige conclusie Jechonja had wel kinderen (waarschijnlijk door gebed verkregen) maar niet in de lijn naar Maria toe wel naar de pleegvader van jezus jozef
Als Jezus de echte zoon van Jozef was geweest, zou hij, op grond van de vloek in Jeremia uitgesproken, geen recht op de troon hebben gehad

Uiteraard kan deze verklaring nog uitgebreid/veranderd worden, ik ben voornemens om een keurig nette site te maken over dit onderwerp.
Op het zelfde adres als die ik je gaf in verband met dat lijstje waar je om vroeg, (kijk zo af en toe hoe ver ik ben)

Je kunt rustig stellen dat mijn hersencellen overuren maken met al die registers
Maar toch BEDANKT ik leer er zelf ook van.

Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2006 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie