Rereformed schreef:
Je kunt geen verhaal neerzetten zonder te preken.
Je probeert het te verdoezelen door als een filosoof bijdragen te leveren,
Er is helemaal geen Jezus die terugkomt, en dat weet jij net zo goed als ieder ander modern geschoold persoon. Het is ook een volkomen dwaas denkbeeld
Net zoals het onzin is
Ze zijn voor jou net zo irrelevant en achterhaalde statements als voor de atheïst, maar omdat je wenst gelovige te zijn moet je enkel aankomen met een 'ik weet het niet'.
Blijkbaar heb je geleerd dat om de zoveel tijd zeggen 'ik weet het niet' handengeklap oplevert van ongelovigen,
En van deze travestie die het bijbelgeloof van God gemaakt heeft, presteer jij het een mooie preek te houden met als doel dat we bovenstaande zaak niet meer zien: "Israel spreekt in deze Bijbelse verhalen in OT en NT op een particuliere manier over het universele mens-zijn. [/i
Je probeert je nu vreselijk progressief en moedig op te stellen,
Allemaal ad hominems... Daarom krijgt Rereformed geen antwoord. Op dit forum mag je de geloofwaardigheid van een persoon bestrijden met argumenten, maar dat gebeurt hier niet, niet met argumenten, maar met beschuldigingen van oneerlijkheid zonder argument. De forumregels zeggen:
Onder een argument verstaan wij een redenering die de geloofwaardigheid van een discussiepartner in twijfel kan trekken, of een bewijsvoering die uw stelling onderbouwt, of een redenatie die uw stelling bevestigt of onderbouwt.
Wij ervaren expliciete denigrerende, kwetsende en directe persoonlijke aanvallen als een belediging.
In het bovenstaande zie ik geen "argument" en al evenmin een "redenering die de geloofwaardigheid van een discussiepartner in twijfel trekt." Wel een "expliciet denigrerende, kwetsende en directe persoonlijke aanval."
Natuurlijk zit daar een grijsgebied in en ik zie wel wat Rereformed probeert te doen, maar het strijkt mij voortdurende tegen de haren in, dat de toon van zijn bijdragen honend en haatdragend is.
Nogmaals: ik ben hier op uitnodiging - als een gast dus, en ik verwacht dan wel met enige beleefdheid behandeld te worden. Zo niet, dan wordt het tijd om jullie het beste te wensen en weer te vertrekken. Laat me maar weten of ik dit anders zie dan de meerderheid hier. Het is heel simpel: het moet ook voor mij enigszins plezierig blijven.