Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Roken

Bericht door dikkemick »

Kurdy schreef:
dikkemick schreef:Het wachten is dus nog steeds op die ene goede geldige reden om te roken.
Ik heb je een goede reden gegeven maar die accepteer je niet.

Je ontkent de werking van nicotine, en daarmee ontken je ook dat ik je een goede reden heb gegeven.

dikkemick schreef:Het verbaast me toch wel enigszins dat er hier op dit forum niet meer pro-rokers zitten die er alles aan doen het rookgedrag goed te praten...
Waarom zou een roker jou verantwoording afleggen?
De reden is reeds ontkracht.
Waarom nou niet gewoon het 5e studio-album van E.L.O?
Ik heb het al gehad over de werking van nicotine in die zin dat het een harddrug is. En natuurlijk wordt je rustig als je gebruikt. We weten toch beiden de werking van harddrugs?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jin schreef:Eensch.

Ja maar.................................... :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Kurdy

Bericht door Kurdy »

dikkemick schreef:De reden is reeds ontkracht.
Waarom nou niet gewoon het 5e studio-album van E.L.O?
Ik heb het al gehad over de werking van nicotine in die zin dat het een harddrug is. En natuurlijk wordt je rustig als je gebruikt. We weten toch beiden de werking van harddrugs?
De Jellinek kliniek (niet bepaald pro-roken) zegt het volgende over nicotine:

http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/a ... -nicotine/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu snap ik wel dat nicotine een situatie opwekt die je van nature ook al hebt, en dat je jezelf voor het lapje houdt, maar het trucje werkt wel. Nicotine heeft een effect op je lichaam en geest (zie Jellinek).
Hoe je het ook wend of keert men wordt rustig van een sigaret zoals je zegt, en dat is een reden waarom mensen roken.
Verliefd zijn is ook een trucje van je hersenen, in feite ben je high door neurotransmitters, dopamine etc etc

I’ll rest my case.
Ik heb mijn zegje gedaan. Ik respecteer jullie mening ook al verschillen we hiervan.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Kurdy schreef: Hoe je het ook wend of keert men wordt rustig van een sigaret zoals je zegt, .
roken heft enkel de afkickverschijnselen op, afkickverschijnselen ontstaan omdat je rookt
en als je niet rookt heb je geen afkickverschijnselen

het is zelfbedrog oorzaak en gevolg om te draaien, noodzakelijk zelfbedrog om roken te rationaliseren.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jagang schreef: En vlak het risico op longkanker niet uit, hé.
En blaaskanker mag hierbij ook nier onvermeld blijven. Nu zullen de meeste rokers niet aan longkanker sterven maar het overgrote deel van de patiënten met COPD is roker of ex roker. Het kan je maar beter bespaard blijven.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kurdy schreef:Hoe je het ook wend of keert men wordt rustig van een sigaret zoals je zegt, en dat is een reden waarom mensen roken.
Verliefd zijn is ook een trucje van je hersenen, in feite ben je high door neurotransmitters, dopamine etc etc

I’ll rest my case.
Ik heb mijn zegje gedaan. Ik respecteer jullie mening ook al verschillen we hiervan.
Ik had mijn zegje ook gedaan, dat je rustig wordt omdat je onrustig was t.g.v. nicotinetekort.
Je denkt toch niet dat als ik gespannen ben (nu) en vervolgens een brandende struik opsteek, dat ik rustig word?? Integendeel!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

En inderdaad door te roken wordt je rustig omdat je de onrust door het gebrek aan roken daarmee tijdelijk opheft. Er is m.i. behalve voor pretsigaretten weinig positiefs qua gemoedtoestand veroorzaakt door het roken te verzinnen. En van de pretsigaretten loop je weer een verhoogde kans op psychosen op als je er gevoelig voor bent of mist tijdelijk die 10 IQ punten in een in je ontwikkeling belangrijke periode.
Maar ik ben dan ook een ex roker en dat zijn later de ergste ageerders. :mrgreen:
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Kurdy schreef:Hoe je het ook wend of keert men wordt rustig van een sigaret zoals je zegt, en dat is een reden waarom mensen roken.
Waarom ben ik na mijn eerste en enige peuk dan niet doorgegaan met roken?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Om voor de anti-rokers even wat leuks te zeggen ;) .
Ik ben alweer een jaar gestopt met roken :D.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jagang schreef:
Waarom ben ik na mijn eerste en enige peuk dan niet doorgegaan met roken?
Je moest ook niet de filterkant aansteken :wink:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

JohanT schreef:Om voor de anti-rokers even wat leuks te zeggen ;) .
Ik ben alweer een jaar gestopt met roken :D.
En? Ongezelliger geworden?
Onrustiger?

Je smaak? Reuk? Vingers?

Maar zonder gekheid op het stokje: Niet roken heeft toch altijd de voorkeur boven wel roken? Dit zou toch eigenlijk helemaal geen discussiepunt moeten zijn?
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

dikkemick schreef:Niet roken heeft toch altijd de voorkeur boven wel roken?
Ja.
Het lukt me althans niet met zinnige tegenargumenten te komen. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

doctorwho schreef:Je moest ook niet de filterkant aansteken :wink:
En dat hoor ik nu pas. :-(
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Fenomeen schreef:
dikkemick schreef:Niet roken heeft toch altijd de voorkeur boven wel roken?
Ja.
Het lukt me althans niet met zinnige tegenargumenten te komen. ;)
Je bent 1 van de weinigen die met dit eerlijke antwoord komt (ervaring op rookdraadjes gehad elders). Alle excuses werden uit de kast gehaald. Tot en met het feit dat roken gezond is
Einstein/Mick
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik rook niet, maar mijn lief wel.
Doet ze tegenwoordig overigens in de tuin. (uit zichzelf, van mij hoeft dat niet)
Alleen op een warme zomeravond, glaasje port erbij, wil ik wel eens een sigaartje opsteken, sigaretten geef ik niet om, shag ook niet, en het gebeurt hooguit een a twee maal per jaar.
Zolang de voorraad strekt, (erfenis goede sigaren van wijlen mijn buurman) ik ga ze er niet om kopen.
Met de huidige voorraad kan ik nog een jaar of tien toe in dit tempo.....
Waarom?
Ambiance, geur, meer kan ik niet bedenken...

Gezond is het niet, maar wat ik allemaal aan rotzooi in de loop der tijd in mijn longen heb gehad met werken, daar zal ik inmiddels eerder een ziekte van krijgen dan die enkele sigaar.
Plaats reactie