Omdat het in het topic
'De reden waarom ik het een coup noem' Off-Topic is plaats ik mijn antwoord hier waar het mijns inziens wel On-Topic is:
ChaimNimsky schreef: ↑20 mei 2023 15:54
HierEnNu schreef: ↑20 mei 2023 13:01
Ik wil in dit topic onderzoeken wat er zoal voorafging aan de afzetting van Viktor Janoekovytsj. Ik ben er namelijk van overtuigd dat daar aanknopingspunten zijn te vinden om te kunnen komen tot daadwerkelijk vrede.
Ach, een peacenik.
Vredesstrijder? Strijden voor vrede is waar jij voor kiest!
- Making war for peace
is like fucking for virginity!
Ik ben echter geen pacifist die principieel geweldloos is of zo en hoewel ik tegen
onnodig geweld ben, vind ik mezelf en mijn naasten niet verdedigen laf.
Leidraad voor mij blijft wel dat
'oog om oog, tand om tand' nooit leidt tot vrede en
hooguit leidt tot [
tijdelijk!] staken van de strijd,
maar wel ongetwijfeld lijdt [
SIC] tot overtollig veel blinden en tandenlozen!
ChaimNimsky schreef:Vrede moet worden voorkomen totdat de Russen weg zijn uit Oekraine.
Er woonden in Oekraïne al vóór de oorlog Russen die daar zijn geboren en
er wonen daar Russen die daar zijn geboren en nog een babietje zijn:
ChaimNimsky schreef:Daarnaast is het voordelig voor Europa en de NAVO dat Rusland reeds erg verzwakt is.
Geopolitiek bekeken ben ik dat met je eens.
ChaimNimsky schreef:Ik vind de westerse houding namelijk bepaald niet moedig, dat 'wij' bereid zijn om het grote offer te brengen om tot en met de laatste Oekraïner te vechten. En dan? Na die laatste Oekraïner, wat dan?
Je gebruikt exact dezelfde woorden als Poetin. Het gaat er echter om dat Rusland uit Oekraine vertrekt.
Die woorden van Putin ken ik niet, ik wist niet eens dat hij Nederlands spreekt.
Dat Rusland zich terug moet trekken uit Oekraïne ben ik het mee eens.
Maar je ontloopt mijn rechtstreekse vraag, die ik zal herformuleren:
- Kennelijk is [de regering van] Oekraïne bereid
om tot en met de laatste Oekraïner te vechten. En dan?
NÁ die laatste Oekraïner, wat dan?
Wij drinken een glas [
bier met Putin?],
doen een plas, en gaan over tot de orde van de dag?
ChaimNimsky schreef:Persoonlijk ben ik voor het inzetten van NAVO troepen, nu die hypersonische raketten van de Russen zelfs door Patriots tegen kunnen worden gehouden, de VS een functioneel raketschild heeft en Poetin onmogelijk kan escaleren zonder de strijd te verliezen.
Ik ben ook voor het inzetten van NAVO troepen op Oekraiens grondgebied, zeker in die gebieden die niet bezet worden door de Russen, zodat Oekraïne zich kan concentreren op de bevrijding van de bezette gebieden. Maar daartoe moet Oekraïne dan wel een officieel verzoek indienen!
ChaimNimsky schreef:Nog belangrijker vind ik dat de Oekrainers genoegdoening verdienen.
Eensch!
ChaimNimsky schreef:De moraal bij Oekraïners is hoog in tegenstelling tot de gigantisch lage moraal bij de Russen. Liefde voor de volksgenoten, het vaderland en vooral wraaklust tegenover de bezetter zijn effectieve motivators:
klik :thumb1: Laat de F-16s maar komen en slacht de Russen maar af.
De Russen afslachten? In Rusland zelf zijn dat er een kleine 146 miljoen en
in Oekraïne alleen al een kleine 15 miljoen!
Daar zitten erg veel
onschuldige Russische burgers bij
[nog ff afgezien van collateral damage onder de Oekraïners!]
die slachtoffer zouden worden!
Nog ff afgezien dat de Russen zich niet straffeloos laten afslachten!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.