Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 30 jul 2025 13:39
ChaimNimsky schreef: 30 jul 2025 13:32 Steun je gijzeling van Israelische burgers door Hamas?
Steun je het uithongeren van burgers?
Nee.

Steun je gijzeling van Israelische burgers door Hamas?
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

ChaimNimsky schreef: 30 jul 2025 13:42
ChaimNimsky schreef: 30 jul 2025 13:32 Steun je gijzeling van Israelische burgers door Hamas?
Nee.

Steun jij het interneren van Palestijnen door de Zionisten zonder aanklacht en zonder recht op contact?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Vind jij het normaal dat er zoveel Palestijnse kinderen omkwamen in de jaren voor 2023.
https://www.rememberthesechildren.org/#gsc.tab=0
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 30 jul 2025 13:45 Vind jij het normaal dat er zoveel Palestijnse kinderen omkwamen in de jaren voor 2023.
https://www.rememberthesechildren.org/#gsc.tab=0
Ik had je vraag helder beantwoord met een woord. Zou jij hetzelfde kunnen doen met mijn vraag?
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Erken jij dat Israël al oorlogsmisdaden begaan heeft voor 2023?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Erken jij dat de zionisten geen enkel oog hebben gehad voor de belangen van de Palestijnen?
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour, ik had je vraag helder beantwoord met een woord. Zou jij hetzelfde kunnen doen met mijn vraag?
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 30 jul 2025 13:42
Nee.

Er is begrip! En dit omdat je zo zit te vissen naar steun voor de gijzelingen.
Wanhoopsdaden tegen een almachtige bezetter.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 30 jul 2025 14:10 Bonjour, ik had je vraag helder beantwoord met een woord. Zou jij hetzelfde kunnen doen met mijn vraag?
Erken je dat Israël decennia teveel geweld richting Palestijnen heeft gebruikt?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://sana.sy/en/?p=366661
30 July، 2025

Oslo, SANA-Norwegian Foreign Minister Espen Barth Eide welcomed the United Kingdom’s announcement of its intention to recognize the State of Palestine, calling on countries around the world to take a similar step.

The minister tweeted on his account on the “X” platform: “The United Kingdom’s intention to recognize Palestine is a necessary step towards achieving the freedom, security and independence of the Palestinians”, adding: “I call on more countries to follow London’s example, so that the establishment of a free and independent Palestinian state, and thus the two-state solution, becomes a tangible reality.” (..)
De man is een optimist. Mooi. 146 landen erkennen Palestina reeds.
¥¥
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 30 jul 2025 16:42 De man is een optimist. Mooi. 146 landen erkennen Palestina reeds.
Als ze nu ook nog de oorlogsmisdaden van Israël erkennen zijn we weer een stapje dichter bij gerechtigheid.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://cubasi.cu/en/news/china-backs-i ... nian-issue
China has expressed its support for the final declaration of the international conference on a peaceful resolution to the Palestinian conflict, issued following a meeting co-chaired by Saudi Arabia and France at the United Nations.

Held on July 30, the conference aimed to strengthen global consensus around the implementation of a two-state solution.(..)

During the meeting, Zhai Jun, China’s Special Envoy for the Middle East, urged immediate action to secure a comprehensive ceasefire and address the humanitarian crisis in Gaza. (..)
De beweging voor een tweestaten oplossing in het MO lijkt op stoom te komen.
En ook de Chinezen hebben in de gaten, dat de Palestijnen snel geholpen moeten worden al zou dat wel erg laat zijn..
dikkemick schreef: 30 jul 2025 16:51
Gerard R. schreef: 30 jul 2025 16:42 De man is een optimist. Mooi. 146 landen erkennen Palestina reeds.
Als ze nu ook nog de oorlogsmisdaden van Israël erkennen zijn we weer een stapje dichter bij gerechtigheid.
Ja, dat schijnt juridisch heel moeilijk te zijn. (Maar niet onmogelijk; het ligt er wel héel dik bovenop..)
¥¥
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Bonjour schreef: 30 jul 2025 09:28
Ik vind dat Hamas door de voortdurende acties van Israël het recht had om een keer terug te slaan. Ik had liever gezien dat ze patriots een stel straaljagers uit de lucht hadden geschoten, maar hun middelen zijn beperkt. Het nemen van gijzelaars is een aanzet om in gesprek te komen. Dat dat niet gebeurd is, ligt niet aan Hamas.
Het gijzelen van onschuldige mensen, inclusief bejaarden en jongeren is een aanzet om tot gesprek te komen.
En het uitmoorden van bezoekers van een muziekfestival was blijkbaar een soort collateral damage
Je bent duidelijk genoeg.

Ik vind het een bizar standpunt, maar je mag er zo over denken. In elk geval geef je het min of meer toe, al durf je het ChaimNinsky kennelijk niet zo direct te zeggen.

Wat maakt het rechtvaardig om onschuldige burgers te gijzelen? Het feit dat het Israeliers zijn. Maar gelukkig ben je tegen elke vorm van discriminatie.

Dat is niet iets van de afgelopen 2 weken en ongoing business. Ook daar ligt de verantwoordelijkheid bij beide partijen. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat het vrijlaten van de gijzelaars de oorlog niet zal stoppen.
Tja, hamas sluit ze al meer dan 1,5 jaar in tunnels op, dus dan geeft het niet.
Israël had kunnen aanbieden de gijzelaars te vervangen door soldaten.
En heel logisch en gebruikelijk dat een land zijn soldaten vrijwillig die tunnels in stuurt om de plek van de gijzelaars in te nemen. Je hebt me overtuigd: de fout ligt bij Israel.

Overigens staat me niet bij dat Hamas ooit gijzelaars gedood heeft. Dat is bij andere gijzelingsacties wel anders geweest.
En al is dat wel zo, dan is dat fake of een manier om in gesprek te raken.

Ik heb niet het idee dat Hamas nu nog veel oorlog voert en niet afwijzend staat tegenover een bestand. Ik heb sterk het idee dat Israël voor altijd van de Palestijnen in Gaza en Westoever af wil en dat ze ten kostte van alles willen bereiken. Het maakt niet uit wat Hamas doet.
Je speculeert maar wat. Hamas treft geen blaam. Alle schuld ligt bij een partij, dat maakt dit conflict ook zo uniek. En zo niet, dan toch.

Bovendien, zoals ik 8 oktober 2023 (oid) al zei, de woede van de Palestijnen zit zo diep, dat als je Hamas vernietigt, je een nieuwe organisatie krijgt.

Alleen met praten kom je tot een oplossing. Alleen met respect voor elkaars leven kom je tot een oplossing.
Hee, daar ben ik het mee eens!
Maar daar passen dan gijzelingen van onschuldige burgers, een oorlog eindeloos voortzetten en de moordpartijen wellicht toch niet zo heel correct in?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gijzelen van onschuldige burgers versus
Op kloten schieten en vermoorden van 60.000 onschuldige burgers.

Rectificatie!

Itamar Ben Gvir is de veroordeelde extremist
Smotrich de zelfverklaarde homofoob.
Netanyahu aangeklaagd.
Tegen Gallant loopt ook een arrestatiebevel

Heerlijk viertal
Laatst gewijzigd door dikkemick op 30 jul 2025 17:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 30 jul 2025 17:34
Bonjour schreef: 30 jul 2025 09:28
(..)
Israël had kunnen aanbieden de gijzelaars te vervangen door soldaten.
En heel logisch en gebruikelijk dat een land zijn soldaten vrijwillig die tunnels in stuurt om de plek van de gijzelaars in te nemen. Je hebt me overtuigd: de fout ligt bij Israel.
dikkemick schreef: 30 jul 2025 17:38 Gijzelen van onschuldige burgers versus
Op kloten schieten en vermoorden van 60.000 onschuldige burgers.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/fa ... ~b6bf50e4/
May 2, 2025De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft de woede gewekt van families van de gijzelaars met zijn opmerking dat een overwinning in Gaza het belangrijkste doel is en niet de terugkeer van de gijzelaars. (..)
Goh wat zijn die gijzelaars van belang voor de premier..
¥¥
Gesloten