Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

BdO
Forum fan

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door BdO »

dikkemick schreef: 15 jan 2021 12:34 Is er iemand die mij kan uitleggen waarom die avondklok zo ongelooflijk gevoelig ligt. Kom aub niet aan met de oorlog, want zij die dit nog bewust hebben meegemaakt zijn op 1 vinger te tellen.
En misschien ook iemand die een reden kan bedenken dat er dagelijks 20 vliegtuigen uit GB landen op Schiphol?
Het vervelendste is dat je niet meer gewoon buiten kunt wandelen of fietsen, ook als je helemaal niet bij iemand langs gaat. Ik ben nu al maanden bij niemand meer langs geweest, maar ik maak wel graag 's avonds een wandeling of fietstochtje.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

BdO schreef: 19 jan 2021 16:56
dikkemick schreef: 15 jan 2021 12:34 Is er iemand die mij kan uitleggen waarom die avondklok zo ongelooflijk gevoelig ligt. Kom aub niet aan met de oorlog, want zij die dit nog bewust hebben meegemaakt zijn op 1 vinger te tellen.
En misschien ook iemand die een reden kan bedenken dat er dagelijks 20 vliegtuigen uit GB landen op Schiphol?
Het vervelendste is dat je niet meer gewoon buiten kunt wandelen of fietsen, ook als je helemaal niet bij iemand langs gaat. Ik ben nu al maanden bij niemand meer langs geweest, maar ik maak wel graag 's avonds een wandeling of fietstochtje.
Neem een (speelgoed)hond. Dat jij een ommetje maakt kan geen kwaad, maar iedereen meent een ommetje te moeten maken en waait dan ineens "per ongeluk" bij anderen aan. Dit virus (en dan m.n. die Engelse variant) MOET gestopt worden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 19 jan 2021 10:20
gerard_m schreef: 18 jan 2021 11:44 Het enige sterke bij ons is dat ze alsnog met acuut zorgpersoneel zijn begonnen (helaas gevolgd door focus op de mensen met de kortste levensverwachting).
Ik heb al uitgelegd dat ouderen weliswaar de minste levenjaren hebben te verwachten,maar dat ze er gemiddeld meer kwijt dreigen te raken, doordat ze een veel grotere kans maken te overlijden. Gemiddeld raken ze daardoor meer levensjaren kwijt als de epidemie ongestoord kan huis houden. Dus dat woord "helaas" is enigzins onterecht.
Het rekken van levens van zeer oude mensen in verpleeghuizen is nobel, maar niet het enige dat telt in deze crisis.

We zitten met nieuwe varianten die veel besmettelijker zijn. Zelfs in lockdown is het de vraag of je de aantallen besmettingen dan nog kan drukken. We kunnen zo nog maanden in lockdown vastzitten of "code zwart" in de zorg gaan krijgen zoals in Engeland regionaal al het geval is. In dat geval vallen er nog veel meer doden, en dan onder de wat minder bejaarden.

Het indammen van de epidemie is nu dus belangrijker dan ooit, en vaccineren van mensen waarvan we weten dat ze nog slechts kort te leven hebben en het virus nauwelijks verspreiden, draagt daar niet aan bij. Deze mensen bereiken overigens het ziekenhuis niet eens als ze ziek worden dus voor de druk op de IC 's heeft het ook geen effect.

Misschien moeten we in deze crisis iets scherpere keuzes maken en accepteren dat het leven op een gegeven moment ophoudt, wellicht een paar maanden eerder dan anders het geval zou zijn. Ik heb het dan natuurlijk niet over redelijk fitte mensen op hoge leeftijd, maar bijvoorbeeld over demente bejaarden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mcmadtasty
Diehard

Bericht door Mcmadtasty »

hmmmm, het gaat nu dus al over wie laten we leven en wie laten we sterven.......

Je kunt natuurlijk ook afstand doen van je eigen vaccinatie...........
🤔😎😜😁😃😉👍
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mcmadtasty schreef: 19 jan 2021 18:44 hmmmm, het gaat nu dus al over wie laten we leven en wie laten we sterven.......

Je kunt natuurlijk ook afstand doen van je eigen vaccinatie...........
Als je een kluizenaar bent, dan is daar niet het minste bezwaar tegen.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 20 jan 2021 03:55 Als je een kluizenaar bent, dan is daar niet het minste bezwaar tegen.
Hoe raak je dan aan eten?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ook in dit jaargetijde na 20.00 uur in het donker met regen en wind ? Woon zelf aan het bos en daar geldt al sinds jaar en dag een avondklok namelijk na zonsondergang niet betreden.
De zin van een avondklok zit in het beperken van bezoekjes omdat de meeste besmettingen thuis (en op het werk optreden). Het gemis aan een avondwandeling is een klein offer als dit gaat helpen.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 20 jan 2021 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

appelfflap schreef: 20 jan 2021 07:36
Peter van Velzen schreef: 20 jan 2021 03:55 Als je een kluizenaar bent, dan is daar niet het minste bezwaar tegen.
Hoe raak je dan aan eten?
Een beetje kluizenaar is zelfvoorzienend :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

De publieke opinie is ook erg vreemd. Op het laboratorium van het ziekenhuis in de buurt worden met regelmaat potten snoep en lekkere lunches afgeleverd door goedwillende burgers. Heel erg mooi natuurlijk. Maar die komen terecht bij het lab dat de Corona tests doet. Lijkt logisch, maar zo druk hebben die het hier niet mee. Ze hebben vaste werktijden en hebben zo te horen nog tijd genoeg om gezellig samen te lunchen. De mensen op het lab die het bijzonder druk hebben, dat zijn de mensen die door het hele ziekenhuis zich te barsten moeten lopen al die patiënten bloed af te nemen, zich elke paar minuten moeten omkleden en waarvan veel collega's ziek zijn. Die mensen krijgen helemaal niets. De verpleegkundigen die in de eerste golf nog zo vaak een leuke attentie kregen, hoeven daar nu ook niet op te rekenen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Sommige arme landen hebben tot nu toe 25 vaccins gekregen. Inderdaad geen 25.000 of 2500 maar slechts 25. Als daar de Britse variant toeslaat is de ellende niet te overzien. Ze denken dat die landen nog een jaar of 2 moeten wachten voordat ze er fatsoenlijk kunnen gaan vaccineren.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Wat denken jullie, zou de koninklijke familie niet al stiekem zijn ingeënt?
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

doctorwho schreef: 20 jan 2021 08:32
Ook in dit jaargetijde na 20.00 uur in het donker met regen en wind ? Woon zelf aan het bos en daar geldt al sinds jaar en dag een avondklok namelijk na zonsondergang niet betreden.
De zin van een avondklok zit in het beperken van bezoekjes omdat de meeste besmettingen thuis (en op het werk optreden). Het gemis aan een avondwandeling is een klein offer als dit gaat helpen.
Nou, na een dag werken en huisschooltje spelen tegelijk ben ik nog wel eens toe aan een avondwandeling. Als je me mentaal echt de vernieling in wilt helpen moet je me dat gaan afpakken. Fysiek is het ook de ideale manier om maximaal aan buikvetbevordering te doen. Heel slim maar niet heus.

Daarbij is het probleem natuurlijk dat de avondwandeling best verantwoord is, maar dat het niet meer kan omdat anders dwaas gedrag van onbenullen die bij elkaar op de bank kruipen niet gehandhaafd kan worden.

Wat mij stoort is dat als de kids op bed liggen ik nog een half uur heb voor ik weer binnen moet zijn.

Kijk, ik ben al een keer gepakt via wangedrag van anderen door dit kabinet. Het naar school gaan van de kinderen moet zo nodig door de neus worden geboord omdat anders mijn kinderen niet als enkelband kunnen worden misbruikt om te zorgen dat ik niet naar mijn werk ging. Maar ook dat is acteren op wangedrag van anderen, waar ik helemaal geen deel aan heb. Sterker nog, ik kom in een spagaat omdat ik een vitaal beroep heb. Maar mijn vrouw is sinds het begin van de 1e lock down 0 keer op haar werk geweest. Wat het nog onrechtvaardiger maakt is dat anderen die geen kinderen hebben nog steeds vrolijk naar hun werk gaan, en daar totaal niet op aangepakt worden.

Volgens mij is het heel simpel: als zo'n avondklok te handhaven zou zijn, dan zou je ook bij bedrijven moeten kunnen handhaven dat iedereen die thuis kan werken thuis werkt. Maar die bedrijven mogen altijd alles, die kunnen altijd maar door, en wordt nooit een strobreed in de weg gelegd. Het onderwijs van basisschoolkinderen kan wel door de plee worden gespoeld, en hoe dat moet met tegelijk werken en op je kinderen passen dat boeit allemaal niet, en als kers op de taart mag je dan ook nog 's avonds niet even uitwaaien?

Ik ben echt wel klaar met dit kutkabinet wat alleen maar maatregelen weet te nemen waarbij de goeien onder de kwaaien moeten lijden, en die avondklok dat ga ik echt verdommen. Boete 95 euro, ik betaal hem wel. Pakkans is toch nihiel. Eerst maar eens een thuiswerkpolitie bij bedrijven langssturen, en tot die tijd lap ik het aan m'n laars.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het allergrootste probleem met dit virus (het indammen ervan dan!) is dat we in Nederland met 17 miljoen individuelen leven. In het begin was er enigszins groepsgevoel en verantwoordelijkheidsgevoel, maar het is weg! Ik wil...ik moet...ik kan niet...
Er is 1 probleem en dat probleem heet Covid-19 en dat moet een halt toegeroepen worden omdat het de maatschappij (wereldwijd) ontwricht! En de enige manier waarop we dat kunnen doen is samen handelen. Samen verantwoordelijkheid dragen en daarnaast hopen op de kundigheid van de wetenschap zodat we als de sodemieter kunnen gaan vaccineren.
Maar zolang IC's nog vol gaan liggen met 1 ziektebeeld en we het risico lopen dat dit volledig de spuigaten uitloopt moeten we collectief iets doen.
Iedereen heeft het zwaar, niet alleen dat gezin met jonge kinderen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

dikkemick schreef: 20 jan 2021 10:06 Iedereen heeft het zwaar, niet alleen dat gezin met jonge kinderen.
Ik zeg niet dat ik de enige ben die het zwaar heb. Het is alleen wel zo dat, daar waar het kabinet het toestaat om nog steeds met 2 of 3 mensen op visite te gaan ik al sinds februari nergens meer op visite ben geweest, behalve 2 of 3 keer bij opa en oma, en dan grotendeels in de tuin, of op 3 meter afstand, vantevoren 1 toillet ontsmetten en reserveren voor ons als bezoek, na vertrek weer ontsmetten, eigen koffiebekers en thermoskan mee, en na 2 uur telkens ventileren.
Ik leef dus veel strenger dan het kabinet een goed idee vindt. Het thuiswerkgebod houden wij ons 100% aan.

Er zijn op dit moment 4 grote problemen.
- het kabinet vond het een goed idee na de zomer om te koersen op 4x de signaalwaarde. Die waaghalserij blijkt laakbaar. Als ze nou gewoon de signaalwaarde hadden aangehouden en eerder hadden ingegrepen was het huidige paniekvoetbal niet nodig geweest
- besmettingen op het werk
- besmettingen via visite
- Britse en andere variant

De eerste is de schuld van het kabinet, ik kan daar niets aan doen. De tweede neem ik 100% mijn verantwoordelijkheid, echter, velen ook niet. De 3e neem ik 100% mijn verantwoordelijkheid, echter, velen ook niet, en de kabinetsregels zijn in dezen ook lange tijd veel te ruim geweest. Alleen de laatste is overmacht voor alle partijen, hoewel de mogelijkheid van mutaties natuurlijk best bekend was op het moment dat het kabinet koos voor koersen op 4 maal signaalwaarde.

Wat ik zeg is dat ik het zwaarder heb dan nodig, en dat ik onevenredig hard getroffen wordt door maatregelen die alleen maar nodig zijn omdat andere partijen hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Wat nu eerst eens moet worden aangepakt zijn
a. bedrijven die toch nog onnodig werknemers naar de werkvloer laten komen
b. een vergoeding aan ouders die nu op kinderen moeten passen en werken tegelijk doordat het kabinet zich niet aan de signaalwaarde houdt, waarbij notabene die van Dissel dan ook nog de schuld bij de bevolking legt
c. illegale visites zelf, zonder dat avondwandelingen er onder lijden.

C is natuurlijk onmogelijk, dus die schrappen we dan maar weer. Maar het idee is duidelijk: schadelijk gedrag moet aangepakt, en ook zoveel mogelijk schadelijk gedrag alleen, zonder dat onschadelijke levensbehoeften nodeloos worden ingeperkt. Een paardenmiddel als een avondklok komt niet voordat je ook bij bedrijven bent gaan handhaven. Dus A komt eerst. Controleren op de werkvloeren zelf is veel eerlijker, want dan zijn ook mensen zonder kinderen gedwongen om thuis te werken. Daarnaast wordt de kwaliteit van onderwijs niet nodeloos geweld aangedaan.

Zoals het nu gaat is het gedogen dat bedrijven mensen toch naar hun werk laten komen ook als het niet nodig is duidelijk belangrijker dan dat kinderen naar school kunnen. Dat heb je met van die rechtse klotekabinetten. De rekening licht 300% bij het onderwijs, de kinderen, de gezinnen. Bedrijven fietsen lekker door. En nog liever een avondklok dan iets gaan handhaven bij het bedrijfsleven.

Ik ga mij daar dus niet aan die avondklok houden.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik moest gistermorgen in de spits naar het ziekenhuis en schrok van het vele verkeer op de weg. Moeten al die mensen nu echt fysiek op hun werk aanwezig zijn? Leek mij zeer onwaarschijnlijk. Niet dat er files stonden maar het was toch redelijk druk.

Wij hebben een hond dus kunnen 's avonds nog op pad. Niet dat we zonder hond zouden lopen. Dat deed ik wel in de tijd dat ik lage rugpijn had en meer moest bewegen. Ik liep dan vaak na 20.00 uur en ik moet zeggen dat ik dan nauwelijks iemand tegen kwam. Soms iemand met de hond of iemand op de fiets maar verder heel weinig mensen. In grote steden is het natuurlijk veel drukker nog na 20.00 uur maar hier op het platteland is het anders. Er zijn hier ook weinig mensen die met die avondklok zitten. Dan maar eerder wandelen of boodschappen doen.
Plaats reactie