Door ze te lezen wellicht?Believer in YHWH schreef: En hoe weet je dat die boeken niet het product van die waanzinnigheid waren
95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)
Moderator: Moderators
-
Destinesia
Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.
Believer in YHWH schreef:Destinesia schreef:Gelukkig heeft hij daarvoor nog geweldige boeken geschreven.Believer in YHWH schreef: Nietzsche is dood. Was hij niet voor zijn dood gek geworden?
Heb je daar extern onafhankelijk bewijs voor?
En bedoel je voor zijn dood of voor zijn waanzinnig worden?
En hoe weet je dat die boeken niet het product van die waanzinnigheid waren?
Hoe weet je overigens dat hij zelf die boeken heeft geschreven?
Of kun je bepalen dat ze prachtig zijn. Lijkt me emotionele uitspraak? Op zijn best persoonlijk gekleurd.
Een ding weten we zeker.
God zegt:
Nietzsche is dood........
Ja, ja Destinesia je kunt niet zomaar iets verzinnen hoor. Nee dan moet je je toch eerst bekeren.
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
- Believer in YHWH
- Banned
Doppelganger schreef:Maar dan heb je het over Gods oordeel na iemands dood, waarmee je het belangrijkste onderdeel van mijn vraag onbeantwoord laat, namelijk: Waarom kiest een almachtige god voor een gewelddadige oplossing van een probleem, terwijl een almachtige god net zo makkelijk voor een niet-gewelddadige oplossing zou kunnen kiezen?Believer in YHWH schreef:Je vraagt me naar iets waar ik geen zekerheid over heb. Kan alleen maar gissen.
Uitoefenen van een vrije wil is niet nodig om in zonde geboren te zijn.
Ik geloof overigens dat God met kinderen genadig om zal gaan. Maar dat kan ik niet bewijzen uit externe bronnen. De Bijbel geeft wel aan dat Hij mensen zal oordelen naar de mate waarin men licht heeft gehad.
Ken je het evangelie en wijs je het af. Zwaarste categorie.
Ben je volwassen ken je de schepping en erken je God niet (zonder het evangelie persé ooit gehoord te hebben)
Middel categorie
Ben je baby. Laagste categorie.
Zo iets. Maar dat is niet aan mij maar aan Hem. En Zijn oordelen zijn rechtvaardig. Daar geloof ik in en vertrouw ik op.
Tsja weet ik niet. Een niet geweldadige oplossing zal wel niet mogelijk geweest zijn. Overigens een baby die weggerukt wordt uit het leven en bij God is is vele male beter af dan een baby die volwassen is geworden en God afwijst. Iets om over na te denken.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley
En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
- Doppelgänger
- Bevlogen
Bedoel je daarmee dat er krachten buiten God waren die hem ertoe dwongen (zondvloed, Amalekieten) om de gewelddadige oplossing te kiezen? Dat is toch onlogisch als hij almachtig is?Believer in YHWH schreef:Tsja weet ik niet. Een niet geweldadige oplossing zal wel niet mogelijk geweest zijn.Doppelganger schreef:Maar dan heb je het over Gods oordeel na iemands dood, waarmee je het belangrijkste onderdeel van mijn vraag onbeantwoord laat, namelijk: Waarom kiest een almachtige god voor een gewelddadige oplossing van een probleem, terwijl een almachtige god net zo makkelijk voor een niet-gewelddadige oplossing zou kunnen kiezen?
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
- Believer in YHWH
- Banned
Misschien is de Bijbel lezen dan ook wel een idee........Destinesia schreef:Door ze te lezen wellicht?Believer in YHWH schreef: En hoe weet je dat die boeken niet het product van die waanzinnigheid waren
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley
- Believer in YHWH
- Banned
Doppelganger schreef:Bedoel je daarmee dat er krachten buiten God waren die hem ertoe dwongen (zondvloed, Amalekieten) om de gewelddadige oplossing te kiezen? Dat is toch onlogisch als hij almachtig is?Believer in YHWH schreef:Tsja weet ik niet. Een niet geweldadige oplossing zal wel niet mogelijk geweest zijn.Doppelganger schreef:Maar dan heb je het over Gods oordeel na iemands dood, waarmee je het belangrijkste onderdeel van mijn vraag onbeantwoord laat, namelijk: Waarom kiest een almachtige god voor een gewelddadige oplossing van een probleem, terwijl een almachtige god net zo makkelijk voor een niet-gewelddadige oplossing zou kunnen kiezen?
Nomaals: ik weet het niet.
Wellicht waren de zonden zo groot en de genenpoel zo sterk aangetast dat het niet anders kon.
Zie b.v.>
http://www.youtube.com/watch?v=B-8bVEIV ... ure=fvwrel
De bijbel werkt veel met "typen" een soort voorafschaduwingen van zaken die ook nog gaan komen.
Zo is de zondvloed een beeld van het oordeel.
De ark een type van Jezus waarme je veilig door (over) het oordeel heen gaat.
Jezus zegt dat zelf> Het zal zijn als in de dagen van Noach vlak voor de wederkomst.
Heb de neiging te denken dat de zondvloed geen verassing was voor de Heer.
Veelal zal God dus laten gebeuren wat er gebeurt. En kennelijk soms ook ingrijpen om te laten gebeuren wat er moet gebeuren. Wanneer Hij wat doet kan ik niet toelichten. Soms begrijp ik het ook niet.
Maar weet wie Hij is en dat Hij volkomen betrouwbaar is.
Ook al zou hij mij vandaag dus dood neer laten vallen is het prima.
Als Hij mijn vrouw en kinderen zou afnemen (stel dat zou Zijn wil zijn). Prima.
Job 13:15 Wil Hij mij doden, ik blijf op Hem hopen; ja, mijn wandel wil ik voor Hem rechtvaardigen.
Laatst gewijzigd door Believer in YHWH op 17 jun 2011 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Weer een lekker vleselijke reactie. Pas je op dat je het niet geestelijk gaat zien?[/quote]Believer in YHWH schreef:Doctorwho,
Met een verrekijker lukt het dus niet , je hebt een endoscoop nodig.
Eerst zeg je dat demonen het liefst in een lichaam zitten en vervolgens beschimp je degene die het niet geestelijk ziet.
Zijn demonen nu stoffelijk of onstoffelijk.
Als ze niet in een lichaam zitten waar zitten ze dan.
Hoeveel demonen zijn er zo ongeveer?
Zijn er verschillende soorten en karakters.
Waarom heeft god demonen geschapen?
Ken je de Demon van Laplace? Die lijkt verdraaid veel eigenschappen met god te delen.
Is god een soort super-demon?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Demon_van_Laplace" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Het is inconsistent aan almacht dat er zaken gebeuren kunnen die de almachtige liever niet heeft en waartegen hij later corrigerend op moet treden.Doppelganger schreef:Bedoel je daarmee dat er krachten buiten God waren die hem ertoe dwongen (zondvloed, Amalekieten) om de gewelddadige oplossing te kiezen? Dat is toch onlogisch als hij almachtig is?Believer in YHWH schreef:Tsja weet ik niet. Een niet geweldadige oplossing zal wel niet mogelijk geweest zijn.Doppelganger schreef:Maar dan heb je het over Gods oordeel na iemands dood, waarmee je het belangrijkste onderdeel van mijn vraag onbeantwoord laat, namelijk: Waarom kiest een almachtige god voor een gewelddadige oplossing van een probleem, terwijl een almachtige god net zo makkelijk voor een niet-gewelddadige oplossing zou kunnen kiezen?
Deze almacht lijkt dan meer op een fascistische god die zijn recht als sterkste doet gelden door vergelding van hetgeen hem onwelgevallig is.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
-
Destinesia
Als "ex-wederom geboren evangelisch christen" gedoopt door onderdompeling op 26 jarige leeftijd was ik op een gegeven moment zo'n vijftien jaar later rond mijn 40'ste met het 'gelovig lezen' van de bijbel wel klaar.Believer in YHWH schreef:Misschien is de Bijbel lezen dan ook wel een idee........Destinesia schreef:Door ze te lezen wellicht?Believer in YHWH schreef: En hoe weet je dat die boeken niet het product van die waanzinnigheid waren
- Doppelgänger
- Bevlogen
Ja, dat is het toch het minste wat je mag verwachten van iemand die alwetend is.Believer in YHWH schreef:Nomaals: ik weet het niet.Doppelganger schreef:Bedoel je daarmee dat er krachten buiten God waren die hem ertoe dwongen (zondvloed, Amalekieten) om de gewelddadige oplossing te kiezen? Dat is toch onlogisch als hij almachtig is?
Wellicht waren de zonden zo groot en de genenpoel zo sterk aangetast dat het niet anders kon.
Zie b.v.>
http://www.youtube.com/watch?v=B-8bVEIV ... ure=fvwrel
De bijbel werkt veel met "typen" een soort voorafschaduwingen van zaken die ook nog gaan komen.
Zo is de zondvloed een beeld van het oordeel.
De ark een type van Jezus waarme je veilig door (over) het oordeel heen gaat.
Jezus zegt dat zelf> Het zal zijn als in de dagen van Noach vlak voor de wederkomst.
Heb de neiging te denken dat de zondvloed geen verassing was voor de Heer.
Die conclusie staat anders volkomen haaks op Gods handelen. Hoe kun je nu iemand vertrouwen die almachtig is, maar desondanks toch voor een gewelddadige oplossing van een probleem kiest waarbij o.a. kleine kinderen omkomen?Believer in YHWH schreef:Veelal zal God dus laten gebeuren wat er gebeurt. En kennelijk soms ook ingrijpen om te laten gebeuren wat er moet gebeuren. Wanneer Hij wat doet kan ik niet toelichten. Soms begrijp ik het ook niet.
Maar weet wie Hij is en dat Hij volkomen betrouwbaar is.
Ook in de wetenschap dat je je vrouw en kinderen na je dood wellicht nooit meer terugziet, omdat jij, of één van hen, de eeuwigheid in de hel moet doorbrengen?Believer in YHWH schreef:Ook al zou hij mij vandaag dus dood neer laten vallen is het prima.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
- Believer in YHWH
- Banned
doctorwho schreef:Weer een lekker vleselijke reactie. Pas je op dat je het niet geestelijk gaat zien?Believer in YHWH schreef:Doctorwho,
Met een verrekijker lukt het dus niet , je hebt een endoscoop nodig.
OnstoffelijkZijn demonen nu stoffelijk of onstoffelijk.
In een lichaam. Mogelijk op allerlei plekken.Als ze niet in een lichaam zitten waar zitten ze dan.
Weet ik niet precies. Heel erg veel.Hoeveel demonen zijn er zo ongeveer?
JaZijn er verschillende soorten en karakters.
God heeft Satan (de leider) ook geschapen. Met het doel God's aanbiddingsdiensten in de hemel te leiden. Met name op het gebied van muziek krijg ik de indruk obv de Bijbel. Satan viel door zijn hoogmoed en naam een belangrijk deel van de engelen mee. Zo maar gedachte> ananaki ooit van gehoord?Waarom heeft god demonen geschapen?
Heb al eerder aangegeven dat ik dit schepsel niet ken.Ken je de Demon van Laplace?
Nee Schepper. Ook van de engelen. Maar niet degene die ze heeft gedwongen te rebelleren. Dat deden ze zelf. Ik zie de demonen als het voetvolk van satan in de geestelijke wereld. Dom, wreed en walgelijk.Is god een soort super-demon?
Engelen (en ook de kopierende satan) kennen niveaus van autoriteit.
Bij engelen heb je b.v. Serafs en Cherubs
Bij gevallen engelen>
tronen
koninkrijken
machten en krachten. (wat dat ook mogen zijn).
In Daniel lees je dat de Prins van Perzie drie weken lang vocht met Michael (cherub). Daarna (2 honderd jaar later) met de vorst van de Grieken.
Kennelijk zijn ze ook geografisch georganiseerd.
Satan zelf kan maar op 1 plaats tegelijkertijd zijn. Als schepsel kan hij niet wat God wel kan.
- Believer in YHWH
- Banned
Mijn vrouw en kinderen zullen met mij in de Hemel zijn. Ook dat weet ik zeker.Doppelganger schreef:Ook in de wetenschap dat je je vrouw en kinderen na je dood wellicht nooit meer terugziet, omdat jij, of één van hen, de eeuwigheid in de hel moet doorbrengen?Believer in YHWH schreef:Ook al zou hij mij vandaag dus dood neer laten vallen is het prima.
Als ik dat niet zeker zou weten zou ik er alles aan doen om ze te redden.
Als er uiteindelijk een situatie zou zijn waar we niet allemaal bij elkaar in de hemel zouden zijn dan ligt dat niet aan God maar aan ons.
En ook dan zal ik hem loven. Moeilijk te begrijpen he? Vroeger ging ik volkomen uit mijn dak als mijn vrouw dat zei.
Nu weet ik dat het waar is.
Quote ingekort
Jim
- Believer in YHWH
- Banned
Als "ex-wederom geboren evangelisch christen" gedoopt door onderdompeling op 26 jarige leeftijd was ik op een gegeven moment zo'n vijftien jaar later rond mijn 40'ste met het 'gelovig lezen' van de bijbel wel klaar.[/quote]
Jezus zegt dat NIEMAND de zijnen uit Zijn hand kan roven.
Was je dan toch niet van Hem?
Ik heb vroeger ook een tijd van christelijke aandrang gehad. Die vervloog als de wind. Ik wilde wel. Maar geloofde er geen moer van. God wil relatie en geen religie.
Dat wordt anders als je tegen God zelf aanloopt. Dan weet jezeker dat Hij bestaat en dat niemand je kan roven uit Zijn hand.
En dat laatste is het kostbaarste dat ik "bezit".
Jezus zegt dat NIEMAND de zijnen uit Zijn hand kan roven.
Was je dan toch niet van Hem?
Ik heb vroeger ook een tijd van christelijke aandrang gehad. Die vervloog als de wind. Ik wilde wel. Maar geloofde er geen moer van. God wil relatie en geen religie.
Dat wordt anders als je tegen God zelf aanloopt. Dan weet jezeker dat Hij bestaat en dat niemand je kan roven uit Zijn hand.
En dat laatste is het kostbaarste dat ik "bezit".
-
siger
Zeg eens op welke wijze je dat zeker kan weten? Hoe weet je dat niet een van jullie een zware zonde kan begaan?Believer in YHWH schreef:Mijn vrouw en kinderen zullen met mij in de Hemel zijn. Ook dat weet ik zeker.
Als ik dat niet zeker zou weten zou ik er alles aan doen om ze te redden.
In de hemel zal je je toch wat rustiger moeten houden.Believer in YHWH schreef:Vroeger ging ik volkomen uit mijn dak als mijn vrouw dat zei.
-
siger
Dat is dus geen religie of relatie, dat is schizofrenie.Believer in YHWH schreef:Dat wordt anders als je tegen God zelf aanloopt.