gelovigen verenigen met niet-gelovigen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: gelovigen verenigen met niet-gelovigen

Bericht door vegan-revolution »

BFA schreef:Er zijn geen Pinguins aan de Zuidpool. Dit toont dat de assumptie dat gelijke evolutionaire omstandigheden hetzelfde resultaat geven verkeerd is. Er zijn enkel Pinguins aan de Noordpool.
Je bedoelt dit precies omgekeerd neem ik aan? Volgens mij heb je hier namelijk de Noordpool en de Zuidpool verwisseld.

Edit: OK. Ik zie dat je dat zelf ook al geconstateerd had.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 07 jul 2011 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Ja, ik heb verwisseld. Ben een beetje traag wakker geworden.
Toen ik het doorhad en wou veranderen merkte ik dat Siger mij voor was en heb ik geen errata meer geplaatst.
Zankoku na tenshi no youni
vegan-revolution
Superposter

BFA schreef:Ik heb een correctionele veroordeling wegens godslastering of het belachelijk maken van de Jezus-figuur. Opgehaald in Gent.
Beslissing van de rechtbank was de vernietiging van de 14 betreffende schilderijen en volgens inflatie omgerekend, een huidige boete van ongeveer 4 000 €. Gerecht-en advokaten kosten nog bovenop.
In hoger beroep moet hier toch zeker de grond mee gelijk gemaakt kunnen worden. Dit is middeleeuws! Bij het Europese Hof houdt dit vonnis geen stand. Rechtszaak aanspannen om de door jou geleden schade in deze rechtszaak vergoed te krijgen, want dit is toch bizar! Hier worden mensenrechten geschonden! :evil:
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

In hoger beroep is de straf verzwaard geweest.

In de eerste fase van het proces was de aanklacht Godslastering en belachelijk maken van de Christusfiguur.
Toen de advocaat op het proces opmerkte dat dit niet in het Belgisch strafboek voorkwam en Jezus geen bevriend staatshoofd is, is de zaak opgeschort om meer dan 4 jaar later hernomen te worden.

In die tijd was er iemand van het comité van rechters op pensioen gegaan en hierdoor mocht het dossier herwerkt worden. De aanklacht is dan zedenschennis geworden. Uitspraak vernietiging van 12 van de 14 betreffende werken.

In hoger beroep is dit dan naar vernietiging van alle 14 werken gegaan met een boete bovenop.

Laat ons op het andere onderwerp blijven.
vegan-revolution
Superposter

BFA schreef:Laat ons op het andere onderwerp blijven.
OK. Misschien kun je in een ander (mogelijk nieuw te openen) topic meer gelegenheid tot discussie hierover bieden.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef:[Je zou het kunnen vergelijken met de evolutie van het zenuwstelsel, van enkele neuronen (hersencellen) bij een slakje tot tientallen miljarden neuronen bij de mens, maar vooral met de exponentiele groei van het aantal verbindingen tussen deze neuronen (synapsen.)
Voor mij is de uitvinding van de boekdrukkunst ook een geweldige aanjager van de westelijke wetenschap geweest, en nog natuurlijk.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maartenn
Banned

Bericht door Maartenn »

BFA schreef:
Ben je hier nu aan het beweren dat je van Mohammedanen atheïsten wil maken?
Neen, ik zeg net dat dat niet gaat.
Ik zie je hier enkel met alle mogelijke middelen van misleiding dawa doen in een poging om van atheïsten en Christenen Mohammedanen te maken
Je ziet zaken die er niet zijn.
Wat ik zeg: enkel de Koran is geldig
Mensenrechten vind je ook terug in de Koran
Eens moslims dat zien en meer vrijheid in denken en doen zullen verwerven zal de godsdienst wellicht dezelfde evolutie kennen dan het christendom.

Neem dan de eerste stap waar de eerste stap hoort. Laat hun dan het gebed afschaffen of veranderen.

Ik ben niet zo voor 'verbieden'. (afschaffen)
Er is geen God dan Allah - negeert het feit dat de Goden van andere geloven ook maar Goden kunnen zijn en is een stelling die implimeert dat alle andere religies vals zijn.
Totaal fout: de Islam (Koran) erkent alle andere monotheïstische godsdiensten.
Alle vormen van vrijheid van religie worden met die eerste woorden al overtreden.
Ik dacht dat jij juist tegen vrijheid van religie was en daarin dus niet verschilde?
Geen enkele andere religie doet dit. Andere religies danken en eren hun God voor het leven dat hij geeft en zwijgen over de anderen hun Goden. Islam brengt die dank niet maar roept met de eerste woorden op tegen anderen. Een volledig tegengestelde instelling van wat humanistisch is.
In de Koran staat duidelijk dat moslims de andere hun godsdienst moeten laten.
Maartenn schreef:En daarna stelselmatig zullen zij zelf meer en meer de godsdienst door hun eigen evolutie zien veranderen naar ...
Evolutie is niet verenigbaar met het letterlijk gesproken woord van God want toont dat dit woord van God fout is
Er is niet anders binnen Islam. De werkelijkheid is dat er zoveel wetscholen en bijkomende hadieth met toevoegingen zijn ontstaan (allemaal Zina). Dus als die evolutie kan, kan de omgekeerde evolutie ook. Evolutie is de werkelijkheid, alsof je dat nu wil of niet.

De enige vrijheid die Humanisme niet toelaat is de vrijheid om op eender welke manier te onderwerpen. Over iets anders dan onderwerping gaat de Koran niet.
Toch wel: onderwerping aan het ideaal van de mensenrechten waaraan alle andere wetten (via Raad van State) moeten worden getoetst. Heeft dus een even religieus bindend karakter dan ethische waarden uit een godsdienst.

Kijk, ik zeg niet dat mijn idee juist is, maar ik zie er wel graten in. Het alternatief: oorlog. Is dat wat je wil? (in een overbevolkte wereld van vandaag waar elke grote natie wel beschikt over massavernietigingswapens (nucleair, biochemisch, enz.)?
Sorry, maar dat alternatief daar heb ik geen zin in.
Laatst gewijzigd door Maartenn op 07 jul 2011 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
If I state something as fact that is obviously wrong, please don't hesitate to correct me. I welcome such corrections in an attempt to be as truthful and accurate as possible.
"Gullibility kills" - Carl Sagan
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

BFA schreef:
siger schreef:????????????????????????
Na een grotere dosis koffie en een uurtje ochtendtraining ben ik er achter gekomen dat ik 2 polen verwisseld heb.
Een zware omkering die niet had gemogen. Mijn conclusie wordt hierdoor niet onderuit gehaald.
Je had als avatar beter een Neushoorn of Shovel kunnen nemen, past beter bij jouw manier van discussiëren.

Je gaat als een dogmaticus tekeer af en toe. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Maartenn schreef:
Ik zie je hier enkel met alle mogelijke middelen van misleiding dawa doen in een poging om van atheïsten en Christenen Mohammedanen te maken
Je ziet zaken die er niet zijn.
Eens moslims dat zien en meer vrijheid in denken en doen zullen verwerven zal de godsdienst wellicht dezelfde evolutie kennen dan het christendom.
Beste Maartenn,

Misschien moet je je iets meer in humanisme en mensenrechten verdiepen?
Tot mensenrechten behoren ook zaken als:

- Gelijke behandeling voor iedereen ---> dus geen dhimmi status en jizya belasting voor niet-moslims, lagere erfenis voor vrouwen, etc.
- Vrijheid van religie ---> dus geen doodstraf als je je geloof wilt verlaten.

Deze zijn volledig in strijd met jouw religie.
Er is geen God dan Allah - negeert het feit dat de Goden van andere geloven ook maar Goden kunnen zijn en is een stelling die implimeert dat alle andere religies vals zijn.
Totaal fout: de Islam (Koran) erkent alle andere monotheïstische godsdiensten.
Islam zegt dat ze vervalst zijn en de aanhangers naar de hel gaan. Over het lot van bijv. de 1 miljard hindoes hebben we het maar niet eens.
Mwah..
koran schreef:2:193 En bestrijdt hen tot er geen Fitnah (meer) is en de godsdienst tot Allah behoort, maar zij dan ophouden, dan is er geen vijandschap, behalve tegen de onrechtplegers.
koran schreef:61:9 Hij is het Die Zijn boodschapper heeft gezonden met leiding en de godsdienst der Waarheid, opdat hij deze moge doen zegevieren over alle andere godsdiensten, al zijn de afgodendienaren er afkerig van.Koran
Kijk, ik zeg niet dat mijn idee juist is, maar ik zie er wel graten in. Het alternatief: oorlog. Is dat wat je wil? (in een overbevolkte wereld van vandaag waar elke grote natie wel beschikt over massavernietigingswapens (nucleair, biochemisch, enz.)?
Sorry, maar dat alternatief daar heb ik geen zin in.
Vasthouden aan de islam als basis voor "mensenrechten" is de oplossing niet. De koran en de praktijk in de islamitische wereld, laten dit duidelijk zien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maartenn
Banned

Bericht door Maartenn »

ja, je hebt daar gelijk in. Maar wat ga je doen? Dat opleggen?
If I state something as fact that is obviously wrong, please don't hesitate to correct me. I welcome such corrections in an attempt to be as truthful and accurate as possible.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

@Maartenn,

Opleggen kan niet, gezien de vrije wil die de mens in mijn ogen heeft.

Wel is er de mogelijkheid om degenen die zich laten 'inpakken' door de poëtische taal en zoete klanken van de koran, en op basis daarvan gelokt worden in de religie/ideologie islam, er bewust van te maken dat ze in de val lopen welke dichtklapt zodra je je er aan overgeleverd hebt.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Maartenn schreef: Neen, ik zeg net dat dat niet gaat.
Van Atheïsten Mohammedanen maken, gaat dat? Hoeveel asanats brengt dat op?
Maartenn schreef:Je ziet zaken die er niet zijn.
Ik zie zaken die er niet zijn? Waarom zeg je dan: Enkel de koran is geldig?
Ik zie vooral veel suprematie in die Koran. En oproepen tot moord aan zij die zich niet aan die suprematie willen onderwerpen.
Zelfs een dier het het recht van niet onderworpen te zijn. Dit recht ontneem jij zomaar mensen.

De praktijk van Islam bewijst het tegendeel van meer vrijheid in denken en doen. Mohammedanen willen meer en meer Sharia of het recht voor het minste handen, voeten en hoofden af te hakken.Dit maakt je claim dat Islam dezelfde evolutie zal kennen als het Christendom heel en heel twijfelachtig.
Maartenn schreef: Ik ben niet zo voor 'verbieden'. (afschaffen)
Wat denk je van veranderen.
Of vind je het goed dat er 5X per dag een indoctrinatie van negatie van alle andere levensbeschouwingen en persoonlijke suprematie opgedwongen wordt.
Maartenn schreef:Totaal fout: de Islam (Koran) erkent alle andere monotheïstische godsdiensten.
Op voorwaarde dat ze zich willen onderwerpen aan Sharia. dan gaat dit enkel over Judaïsme en Christendom.
De waarste vorm van monotheïsme is Hindu. Erkent islam dit?
Buddhisme, erkent Islam dit?
De duizenden andere kleine religies die er zijn. Erkent islam deze?
De mensen die het best zonder God kunnen doen. Wat heeft Islam hier voor in petto?
Maartenn schreef: Ik dacht dat jij juist tegen vrijheid van religie was en daarin dus niet verschilde?
Heb je dit nog niet door, ik ben voor vrijheid van religie. Islam niet. Buiten dat is in Islam nog eens geen geloof aanwezig. Als er geen geloof aanwezig is in Islam, waarom moet Islam dan vrijheid van religie willen profiteren?
Maartenn schreef:
Geef het volledige vers eens, samen met het vers dat er voor en er het vers dat er na komt. Blijft die claim dan nog zo duidelijk?
Maartenn schreef: Er is niet anders binnen Islam. De werkelijkheid is dat er zoveel wetscholen en bijkomende hadieth met toevoegingen zijn ontstaan (allemaal Zina). Dus als die evolutie kan, kan de omgekeerde evolutie ook. Evolutie is de werkelijkheid, alsof je dat nu wil of niet.
De werkelijkheid kent ook stilstand en regressie.
Die stilstand kan je laten vallen, daar van natuurlijk oogpunt bezien, stilstand ook regressie is. Net zoals je eerst zegt maar daarna ontkent: de omgekeerde evolutie kan ook. Dit is wat we op het ogenblik zien gebeuren met de komst van meer en assertiever islam in de Islamterritoria. De omgekeerde evolutie of regressie in meer barbariteit.
Maartenn schreef: Toch wel: onderwerping aan het ideaal van de mensenrechten waaraan alle andere wetten (via Raad van State) moeten worden getoetst. Heeft dus een even religieus bindend karakter dan ethische waarden uit een godsdienst.
Heel tegenstrijdig met je ijver voor gedeeltelijke mensenrechten OK te vinden, bovenstaande claim.
Het is juist de niet-aanvaarding van wat je claimt dat de kern van Islam is. Het is die niet aanvaarding waar de landen van de OIC hun best voor doen om hier erdoor te krijgen, met gedeeltelijke mensenrechten.
Maartenn schreef:oorlog. Is dat wat je wil?
Oorlog hoef je niet te willen, die komt wanneer hij wil.
Heb je al eens goed gelet hoe de strategische bondgenootschappen aan het schiften zijn in het MO en de wapens in stelling worden gebracht? Dit is de voorbode van oorlog, of je wil of niet: dit is zo.
Het MO is ook de Islamterritoria. Als het zomer wordt hangt er daar altijd wel ergens een oorlog rijp aan de bomen. Klaar om geplukt te worden.
Deze zomer schiften er ginder ook grotere internationale strategische bondgenootschappen en maakt breuklijnen die over de hele wereld rondgaan zichtbaar. Het is nog niet zeker of deze zich gaan doorzetten en de wereld verdelen in 2 kampen. Die mogelijkheid is er.
Maartenn schreef:Sorry, maar dat alternatief daar heb ik geen zin in.

Het is een illusie te denken dat onderwerping aan Islam dat conflict buiten de deur houdt. eerder het tegendeel.
Wat de Islamisten weten en jij niet is dat de hele Islamterritoria volledig failliet zijn. Het enige wat er hen rest voor de rijkdom die ze missen te bekomen is deze elders gaan halen. Hoe meer onderwerping aan Islam in Europa hoe makkelijker het voor hun zal zijn.
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Fishhook schreef: Je had als avatar beter een Neushoorn of Shovel kunnen nemen, past beter bij jouw manier van discussiëren.
Ik hou van mijn everzwijn.
Samen met het jachtluipaard het snelste dier ter wereld. Heeft voor op het jachtluipaard dat het op topsnelheid om zijn eigen as kan draaien en sneller terug optrekken dan een Ferrari. In de aanval toont het geen enkel zwak punt.
Dit maakt het voor de jager het everzwijn het gevaarlijkste dier ter wereld.

Nog een pluspunt. Het is in het logo van de plaats waar ik woon. Luxembourg, une ardeur d'avance.
Fishhook schreef: Je gaat als een dogmaticus tekeer af en toe.
Dit wordt mee opgenomen in een volgend antwoord.
siger

Bericht door siger »

Maarten,

Hoe lang ben je al met de islam bezig? Ik heb je daar vroeger niet over gehoord?

Je hoeft niet te antwoorden als je niet wil natuurlijk.
Maartenn
Banned

Bericht door Maartenn »

Nog maar een week of drie. Zoiets. Ik ben zelf nogal 'literatuur-minded', dus sommige dingen vind ik gewoon waardevol. (literair) en ik vond soms goede verwoordingen. Misschien zou een selectie als poëzie voor mensenrechten niet verkeerd zijn.
Laatst gewijzigd door Maartenn op 07 jul 2011 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie