Uhm, hallo! Ik ben degene die zeer regelmatig reageerde op CIP onder de naam Jeroen, Leiden. Ik doe dat nog steeds wel, maar sinds het massale bezoek van freethinkers aldaar, hebben ze een vrij stringente ip-perma-ban op een ieder los gelaten die hen onwelgevallig is. Dat laatste is geen nieuws hier merk ik, maar wat wel nieuw is, is dat ik nu hier ben.
En aangezien ik een zelfverklaard cip-deskundige ben, moest ik mijzelf hier eigenlijk wel aanmelden. Ik heb daar ruim twee jaar vrij onbeperkt mijn gang kunnen gaan (tot jullie eikels langskwamen  

) en nu moet ik wat pielen met een proxy. Dat blijft, als ik niet al te grof ben of geen etterende puisten open knijp, onder mijn eigen naam gewoon staan. Komen mijn vingers alleen op te zere plekken, dan amputeren ze mijn bijdrage. Het zijn en blijven hypocrieten natuurlijk.
Hoe ik daar ooit terecht ben gekomen weet ik niet, maar dat ik bleef is vrij makkelijk uit te leggen. Ik kwam er pas op late leeftijd achter dat er mensen zijn die werkelijk geloven dat Adam en Eva bestonden en dat de slang werkelijk sprak. En dat die mensen zelfs in Nederland voorkomen en de beschikking hebben over een (28k8?) internetverbinding. Communiceren met deze mensen valt niet mee, maar er ging een nieuwe wereld voor mij open. Eén van de meest benepen die ik ooit had gezien, maar 
brand new. Dus ik viel van de ene in de andere verbazing. Verbazing bespeur ik onderhand bij mezelf niet meer, maar wel een bepaalde mix van irritatie en humor. En dat is ook wat waard natuurlijk. 
Dat ik me hier nu aanmeld komt eigenlijk door de gebande Roald. Ik heb even zijn naam doorzocht op het forum, en het lijkt mij geen hoogvlieger terwijl hijzelf anders denkt. Een standaard christen zeg maar. Maar wat was dan de druppel om hem te bannen? Ik vind permabannen zo christelijk, namelijk. Wellicht is hij duizenden keren gewaarschuwd en heeft hij een paar tijdlijke bans gehad, dan zeg ik niets.

Ik geloof dat ik moet poepen.