Geestige/Geestelijke gaven van Trees

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Jessy schreef: Dat geeft niet aan dat het door het brein veroorzaakt word, het werd toch gestimuleerd van buiten op het brein in te werken en daarop reageerde het brein. Waarom zou het brein dan niet dat doen waarvoor het bestemd is als een orgaan te funcioneren.
Hoe weet je dat zo zeker dat het die invloed op het brein van buitenaf komt, en dan bedoel ik niet door stimulatie van buitenaf door een wetenschapper. Dan komt inderdaad de prikkeling van buitenaf ja. Maar iets in je brein zelf kan ook die prikkeling veroorzaken, waarom deze oorzaak helemaal uitsluiten?
Je gaat er gewoon zonder meer van uit dat er 'iets' van buitenaf moet komen waarop het brein reageert, en verwerpt honderd procent dat een bepaalde miscommunicatie tussen stroompjes in het brein zelf deze ervaringen kunnen veroorzaken. En dat is nu het probleem dat je ook dit niet openhoudt, dat je niet ook maar de geringste twijfel hebt aan je eigen duiding hiervan.
Je zegt te 'weten' hoe het allemaal in elkaar zit. Maar dat kún je gewoon niet weten. Het kunnen nog altijd door het brein zelf veroorzaakte ervaringen zijn, je hebt geen enkel bewijs om dit honderd procent uit te sluiten, en daar ga je gewoon de mist in.

Je kan niet 'weten' hoe het precies zit bij dit soort zaken, je kan hooguit iets vermoeden of zelf invullen. Het is gewoon het meest logisch om uit te gaan van miscommunicatie in het brein zelf, ik noem dat altijd een kromme volt.

Je kan gewoon nóóit bewijzen dat het invloed van buitenaf is en onmogelijk een oorzaak van binnenuit. Het is gewoon een eigen keuze om alle andere oorzaken uit te sluiten omdat je blijkbaar heel graag wíl dat er 'meer' is dan de mens met zijn brein. Je zou iets meer in staat moeten zijn om eens te twijfelen aan je eigen duiding van dit soort zaken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

kitty schreef

Hoe weet je dat zo zeker dat het die invloed op het brein van buitenaf komt, en dan bedoel ik niet door stimulatie van buitenaf door een wetenschapper. Dan komt inderdaad de prikkeling van buitenaf ja. Maar iets in je brein zelf kan ook die prikkeling veroorzaken, waarom deze oorzaak helemaal uitsluiten?

Heb ik dat ontkend.
Natuurlijk kan het brein ook een prikkel van binnen krijgen.
Een prikkeling is net een noodzaak tot het verkrijgen van deze ervaring.
En hierbij gaf ik antwoord op.
En zeker als er wetenschappelijke verklaringen voor zijn, en men deze ervaringen zelfs spontaan kan opwekken door een bepaald gedeelte van het brein te stimuleren, dan zal een gezond denkend mens deze niet bagataliseren. Als je wil zweven, kan je zweven, maar dat is geen waarheid hoe graag je dat ook wil geloven.

Je schrijft
Je gaat er gewoon zonder meer van uit dat er 'iets' van buitenaf moet komen waarop het brein reageert,

Daar ging ik niet van uit.
en verwerpt honderd procent dat een bepaalde miscommunicatie tussen stroompjes in het brein zelf deze ervaringen kunnen veroorzaken.

Daar ga ik wel vanuit althans dat het een miscommunicatie is tussen stroompjes in het brein.
Een ‘elektrische’ ontlading in het brein vindt natuurlijk wel plaats anders zou het brein niet kunnen reageren op de stimulans.
En dat is nu het probleem dat je ook dit niet openhoudt, dat je niet ook maar de geringste twijfel hebt aan je eigen duiding hiervan.

Nee kitty het jouw probleem dat je vasthoud aan verklaringen die nog in de kinderschoenen staan. En nee ik twijfel geen moment aan mijn eigen verklaringen.
Je zegt te 'weten' hoe het allemaal in elkaar zit. Maar dat kún je gewoon niet weten. Het kunnen nog altijd door het brein zelf veroorzaakte ervaringen zijn, je hebt geen enkel bewijs om dit honderd procent uit te sluiten, en daar ga je gewoon de mist in.

Voor jou is dat een aanname, net zo goed geen bewijs dat het zo is.

Je kan niet 'weten' hoe het precies zit bij dit soort zaken, je kan hooguit iets vermoeden of zelf invullen. Het is gewoon het meest logisch om uit te gaan van miscommunicatie in het brein zelf, ik noem dat altijd een kromme volt.

Mag je van mij aannemen is je goed recht.
Je kan gewoon nóóit bewijzen dat het invloed van buitenaf is en onmogelijk een oorzaak van binnenuit. Het is gewoon een eigen keuze om alle andere oorzaken uit te sluiten omdat je blijkbaar heel graag wíl dat er 'meer' is dan de mens met zijn brein. Je zou iets meer in staat moeten zijn om eens te twijfelen aan je eigen duiding van dit soort zaken.

Met dit schrijven geef je zelf aan dat je dat er iets ’meer’ zou zijn buitensluit.
Het zou kunnen is hier meer op zijn plaats,
Waarom zou ik moeten twijfelen aan de duiding welk ik geef. Als ik zou twijfelen schrijf ik ze niet op maar ga op onderzoek uit naar hoe het kan zijn.
Twijfel jij zelf dat het brein de veroorzaker van deze fenomenen zijn kitty?
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Jessy, waarom moet ik denken 'het zou kunnen'? En dat wil ik best toegeven, ik wil best denken 'het zou kunnen', want ik weet het niet! Waarbij ik de wetenschappelijke verklaring het meest waarschijnlijk vind en de esoterische verklaring het meest onwaarschijnlijk. Dat is op zich ook een eerlijke houding. Die zou jij dus ook moeten hebben. Maar nee, die heb jij niet. Jij zegt niet 'het zou kunnen' jij zegt 'ik weet'. En dat is nu precies wat ik bedoel. Je kan niet 'weten'. Daar ga je dus de mist in. Je kan alleen vermoeden, je kan alleen zeggen ik hou er rekening mee dat het zo zou kunnen zijn. Juist dat onwrikbare weten van jou is niet hard te maken. Niet naar ons, maar dat is niet eens zo heel belangrijk, maar ook niet naar jezelf en dat lijkt me wel belangrijk. Je mag dan ook nog de esoterische verklaring het meest waarschijnlijk vinden, daar hoeft dan niemand het mee eens te zijn. Zie je nu het verschil?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

...en ik bied nog steeds $ 1.000.000 voor dit 'zeker weten' verhaal!

Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

wahlers schreef:...en ik bied nog steeds $ 1.000.000 voor dit 'zeker weten' verhaal!

Wim.
Het gaat niet om geld wim. Het gaat om vertrouwen, en dat heb ik niet in die goochelaar.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jessy schreef:
wahlers schreef:...en ik bied nog steeds $ 1.000.000 voor dit 'zeker weten' verhaal!

Wim.
Het gaat niet om geld wim. Het gaat om vertrouwen, en dat heb ik niet in die goochelaar.
Kan je dit wantrouwen eens inhoudelijk onderbouwen ?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Jessy,

Die goochelaar gaat niet over dat geld noch over de wetenschappelijke (onderzoeks)condities.
Sterker nog, die goochelaar is er heel bewust niet bij!
Dat kan ik garanderen! Hij krijgt namelijk altijd deze kritiek en dat is precies de reden waarom hij er zelf nooit bij wilt zijn!
Bovendien gaat die goochelaar ook niet over het geld. Het geld is onder beheer van een trust fonds. De uitgave/uitkering van dit geld kan hij dus niet eens tegen houden...mits er voldaan is aan de wetenschappelijke onderzoekscondities en onderzoekscriteria die, overigens, ook voor alle overige miljoenen wetenschappelijke experimenten geëist worden!

Zo! Nu dat bezwaar en excuus uit de wereld is...wanneer ben je bereid je bijzondere gave onder objectieve wetenschapscondities te laten testen?

Oh ja! Mocht je nog twijfelen over de effectiviteit en de objectiviteit van de wetenschappelijke methode en onderzoeksregels/criteria bedenk dan dat deze criteria -- die voor jou niet anders zullen zijn! -- uitermate succesvol zijn in alle (andere) takken van de wetenschap en zich al decennia, zo niet (inmiddels) eeuwen, bewezen heeft als meest objective en bovenal meest succesvolle criteria!

Dus! -- nu alle bezwaren en misverstanden uit de wereld zijn -- wanneer kan ik die vliegtuigticket voor jou kopen?

MvG, Wim Ahlers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En als je met minder genoegen wil nemen en ook wat minder ver wil reizen Skepsis (of was het Skepp?) looft ook 10.000 euro uit aan diegene die het bewijs levert van paranormale fenomenenl. Dus met jouw uittredingskunst is het een fluitje van een cent het bewijs te leveren. Gewoon tijdens je uittreden even de tekst op het briefje lezen dat boven op de kast ligt, eitje lijkt me.

Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

doctorwho schreef:
Jessy schreef:

Wim.
Lees de stukken eens van de onderzoeken.
Men tracht alles te bewijzen met het namaken en of doen van hetgeen de proefpersoon doet en of zou ondervinden. En dat is dan voor hun de verklaring, het is bedrog. Ook al kan men de proefpersoon van geen enkel bedrog betichten dan nog is het bedrog.
Als men al eens iets niet kan verklaren met hun methode wordt het aan toeval en of kansberekening opgehangen in het kort gezegd. Er zijn genoeg experimenten bekend waar men de proefpersoon geen bedrog kon nawijzen.
Ze willen hun geld niet kwijt daarom zullen ze nooit en te nimmer iets toegeven, maar volhouden dat alles wat deze of gene proefpersoon doet ziet en of ervaart op bedrog berust.

Het deert mij niet. Eens zal de tijd aanbreken dat men om deze fenomenen niet meer kan als ze aannemen als echt, en niet door een gestoord brein veroorzaakt.
Je denkt toch niet dat ik mij in handen begeef van wolven in schaapskleren gestoken.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Jessy schreef:
doctorwho schreef:
Jessy schreef: Het gaat niet om geld wim. Het gaat om vertrouwen, en dat heb ik niet in die goochelaar.
Lees de stukken eens van de onderzoeken.
Men tracht alles te bewijzen met het namaken en of doen van hetgeen de proefpersoon doet en of zou ondervinden. En dat is dan voor hun de verklaring, het is bedrog. Ook al kan men de proefpersoon van geen enkel bedrog betichten dan nog is het bedrog.
Als men al eens iets niet kan verklaren met hun methode wordt het aan toeval en of kansberekening opgehangen in het kort gezegd. Er zijn genoeg experimenten bekend waar men de proefpersoon geen bedrog kon nawijzen.
Ze willen hun geld niet kwijt daarom zullen ze nooit en te nimmer iets toegeven, maar volhouden dat alles wat deze of gene proefpersoon doet ziet en of ervaart op bedrog berust.

Het deert mij niet. Eens zal de tijd aanbreken dat men om deze fenomenen niet meer kan als ze aannemen als echt, en niet door een gestoord brein veroorzaakt.
Je denkt toch niet dat ik mij in handen begeef van wolven in schaapskleren gestoken.
Jessy,

Je hebt al mijn opmerkingen genegeerd!
Nogmaals! James Randi gaat niet over het geld! Hij kan het uitkeren niet eens stoppen! Het geld is niet van hem!

Nogmaals! Het enige wat vereist wordt is dat het bewijs voor jouw bijzondere gave onder dezelfde wetenschappelijke voorwaarden wordt getest als ieder ander wetenschappelijk bewering van de afgelopen 2 a 3 eeuwen. Een heel redelijke eis dunkt me!

Nogmaals! James Randi is bewust afwezig bij jouw experiment juist om elke vorm van subjectieve beïnvloeding juist uit te sluiten.

Dus! -- conclusie! -- met al jouw bezwaren is expliciet rekening gehouden!
Heb jij eventueel nog andere bezwaren? Zo ja! Welke zijn dit dan?

MvG, Wim Ahlers.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Kitty schreef:En als je met minder genoegen wil nemen en ook wat minder ver wil reizen Skepsis (of was het Skepp?) looft ook 10.000 euro uit aan diegene die het bewijs levert van paranormale fenomenenl. Dus met jouw uittredingskunst is het een fluitje van een cent het bewijs te leveren. Gewoon tijdens je uittreden even de tekst op het briefje lezen dat boven op de kast ligt, eitje lijkt me.
Zie mijn antwoord aan dr who. Zelfde verhaal. Daarbij komt nog van mensen die konden vertellen dat ze tijdens hun operatie alles hadden gehoord en gezien. Beschrijven konden wat er gebeurt was tijdens de operatie en woordelijk konden vertellen welke gesprekken er hadden plaatsgevonden omdat zij zich buiten hun lichaam bevonden ook dit werd afgedaan als een storing in het brein. Het hoofd was zeker van de romp gescheiden keek toe en hoorde. Toch vreemd dat niemand in de operatiezaal het hoofd heeft zien hangen. En toch worden ook deze mensen verteld dat het een storing zou zijn in hun brein. Omdat men niet beter weet.

Heb wel wat beters te doen als ik mijn lichaam verlaat.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Walhlers schreef
Jessy,

Je hebt al mijn opmerkingen genegeerd!
Nogmaals! James Randi gaat niet over het geld! Hij kan het uitkeren niet eens stoppen! Het geld is niet van hem!

Nogmaals! Het enige wat vereist wordt is dat het bewijs voor jouw bijzondere gave onder dezelfde wetenschappelijke voorwaarden wordt getest als ieder ander wetenschappelijk bewering van de afgelopen 2 a 3 eeuwen. Een heel redelijke eis dunkt me!

Nogmaals! James Randi is bewust afwezig bij jouw experiment juist om elke vorm van subjectieve beïnvloeding juist uit te sluiten.

Dus! -- conclusie! -- met al jouw bezwaren is expliciet rekening gehouden!
Heb jij eventueel nog andere bezwaren? Zo ja! Welke zijn dit dan?

MvG, Wim Ahlers.
Laat me niet lachen wim.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jessy schreef:
Kitty schreef:En als je met minder genoegen wil nemen en ook wat minder ver wil reizen Skepsis (of was het Skepp?) looft ook 10.000 euro uit aan diegene die het bewijs levert van paranormale fenomenenl. Dus met jouw uittredingskunst is het een fluitje van een cent het bewijs te leveren. Gewoon tijdens je uittreden even de tekst op het briefje lezen dat boven op de kast ligt, eitje lijkt me.
Zie mijn antwoord aan dr who. Zelfde verhaal. Daarbij komt nog van mensen die konden vertellen dat ze tijdens hun operatie alles hadden gehoord en gezien. Beschrijven konden wat er gebeurt was tijdens de operatie en woordelijk konden vertellen welke gesprekken er hadden plaatsgevonden omdat zij zich buiten hun lichaam bevonden ook dit werd afgedaan als een storing in het brein. Het hoofd was zeker van de romp gescheiden keek toe en hoorde. Toch vreemd dat niemand in de operatiezaal het hoofd heeft zien hangen. En toch worden ook deze mensen verteld dat het een storing zou zijn in hun brein. Omdat men niet beter weet.

Heb wel wat beters te doen als ik mijn lichaam verlaat.
Het enige wat nog overblijft na het spuien van zoveel ingebeelde spirituele wijsheid is spirituele jokkebrokkerijen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja, Jessy begint aardig op een leugenaar te lijken. Want ze durft het echt niet aan haar gaven te bewijzen. Dat zegt voor mij wel genoeg.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Ja, Jessy begint aardig op een leugenaar te lijken. Want ze durft het echt niet aan haar gaven te bewijzen. Dat zegt voor mij wel genoeg.
Ze heeft dan ook geen 'gaven'.
Het is allemaal opschepperij en opblazen van het eigen ego met allerlei kinderachtige bedenksels en zielige waantjes.
Spirituele autoriteit af willen dwingen met 100% bluf.
Ze doen eigenlijk allemaal hetzelfde, die spirituele oplichters, rare praatjes maken, uit de hoogte doen als ze een realist tegen komen en dan weglopen.
En dan nog blijven ze zichzelf wijsmaken dat ze er mee weg kunnen komen, dat niemand de lege handen heeft gezien waar ze al die tijd mee hebben gestaan tijdens de presentatie van hun spirituele dingetjes.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie