Op de bres voor pedofielen?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

1000
Banned

Bericht door 1000 »

Joe Hn schreef:
1000 schreef:
Joe Hn schreef:Er is zo veel toegestaan. Maar dat betekent niet dat we dat allemaal ook doen ...
Stel je dan maar eens voor dat we het doen..
Waarom? Het lijkt mij nogal onrealistisch en zinloos (en niet leuk) om voor te stellen.
Om een discussie te kunnen voeren.
Joe Hn schreef:Nog een keer; het is heel goed mogelijk om zaken NIET TE ACCEPTEREN en tegelijkertijd niets aan doen. Dat noemen we tolereren. Het is toch onmogelijk om overal wat aan te doen? Ik kan bij elk land ter wereld wel iets vinden wat ik niet kan accepteren. Moet ik dan maar eventjes een coup gaan plegen in elk land ter wereld? Je verhaal klopt gewoon niet.
Het is niet aan jou om een mening te hebben over wat wel en niet mag in Afghanistan. Uiteraard zul je postieve en negatieve impulsen krijgen bij alles wat je aan informatie binnenkrijgt, ik ook uiteraard, maar om te stellen dat de Afghaanse wetgeving fout is omdat het kinderen uithuwelijken toestaat vind ik behoorlijk bemoeizuchtig en getuigen va een gebrek aan relativeringsvermogen.

Maar ja, je mag je mening geven.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

1000 schreef:
Of kindermisbruik wel of niet aanvaardbaar is, ligt altijd in de handen van de wet van het betreffende land.

Einde discussie.
en dat het welzijn van het kind je dus geen moer interesseert is me nu wel duidelijk.

je hebt gelijk einde discussie
1000
Banned

Bericht door 1000 »

appelfflap schreef:
1000 schreef:
Of kindermisbruik wel of niet aanvaardbaar is, ligt altijd in de handen van de wet van het betreffende land.

Einde discussie.
en dat het welzijn van het kind je dus geen moer interesseert is me nu wel duidelijk.

je hebt gelijk einde discussie
Dat 'einde discussie' was een reactie op een poster die heel kort door de bocht zei: het welzijn van het kind staat altijd voorop, einde discussie. Daarom antwoorde ik op deze manier.

Of het welzijn van het kind mij wel of niet interesseert, is irrelevant. Als de wet stelt dat het welzijn van het kind er niet toe doet, dan doet het er niet toe. Als de wet stelt dat pedofilie legaal is, dan is het legaal, ongeacht het welzijn van het kind.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Joe Hn schreef:
1000 schreef:Al roept de hele wereld dat wij iets niet mogen, als het binnen ons rechtssysteem is toegestaan, dan doen wij dat gewoon.
Er is zo veel toegestaan. Maar dat betekent niet dat we dat allemaal ook doen ...
1000 schreef: Hetzelfde geldt andersom. Als Afghanistan seriemoorden voor elke burger verplicht, dan hebben wij dat te accepteren.

Dat moeten we helemaal niet. Waar haal je dat idee vandaan?!
ik begin het al te begrijpen: voor sommigen onder ons, komt de wet mbt minderjarigenseks wel ERG GOED UIT, daar kan men zich dan mooi op blindstaren...
beste 1000, ga alsjeblieft emigreren naar afghanistan. DANK!
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

1000 schreef:Om een discussie te kunnen voeren.
Wat heeft dat met deze discussie te maken ?
1000 schreef: Het is niet aan jou om een mening te hebben over wat wel en niet mag in Afghanistan. Uiteraard zul je postieve en negatieve impulsen krijgen bij alles wat je aan informatie binnenkrijgt, ik ook uiteraard, maar om te stellen dat de Afghaanse wetgeving fout is omdat het kinderen uithuwelijken toestaat vind ik behoorlijk bemoeizuchtig en getuigen va een gebrek aan relativeringsvermogen.

Dat is wel aan mij. Het is niet aan mij om te bepalen of voor te schrijven wat wel en niet mag. Het is wel aan mij om mijn mening daarover te hebben. En gelukkig leef ik in een land waar ik deze mag uitspreken.
Ik ben bemoeizuchtig. Is daar iets fundamenteel mee mis ?!
En heb ik iets gemist, of komt het uithuwelijken van kinderen nu zomaar uit de lucht vallen ... ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Joe Hn schreef:
1000 schreef:Om een discussie te kunnen voeren.
Wat heeft dat met deze discussie te maken ?
De discussie vroeg erom dat een hypothetische situatie werd geschetst.
Joe Hn schreef:En heb ik iets gemist, of komt het uithuwelijken van kinderen nu zomaar uit de lucht vallen ... ?
Nee, het uithuwelijken van kinderen werd door JanC in deze discussie geïntroduceerd.
appelfflap
Banned

1000 schreef: Of het welzijn van het kind mij wel of niet interesseert, is irrelevant. Als de wet stelt dat het welzijn van het kind er niet toe doet, dan doet het er niet toe. Als de wet stelt dat pedofilie legaal is, dan is het legaal, ongeacht het welzijn van het kind.
dus jouw visie komt samengevat eigenlijk op het volgende neer:

menselijk leed interesseert me niet. punt
als iets mij niet bevalt moet ik het zelf veranderen en anders mijn bek houden.
(of dit nu praktisch haalbaar is lijkt jou ook weinig te interesseren).
heb je er misschien al eens aan gedacht op welke manier wetten tot stand komen?
in iran beslissen de ayatollahs hier beslist de meerderheid vd bevolking.
zie je het verschil of interesseert je dat ook al geen moer?

je ik vind je visie bijzonder enggeestig.
er zijn meer elementen dan "wet" om een mening over iets te vormen.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

biajas schreef:ik begin het al te begrijpen: voor sommigen onder ons, komt de wet mbt minderjarigenseks wel ERG GOED UIT, daar kan men zich dan mooi op blindstaren...
Hartelijk dank voor uw liefdevolle woorden. Echter, ik denk dat mijn toekomst in Nederland een stuk beter zal zijn dan in Afghanistan, al kan ik me daar in vergissen.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

1000 schreef:
biajas schreef:ik begin het al te begrijpen: voor sommigen onder ons, komt de wet mbt minderjarigenseks wel ERG GOED UIT, daar kan men zich dan mooi op blindstaren...
Hartelijk dank voor uw liefdevolle woorden. Echter, ik denk dat mijn toekomst in Nederland een stuk beter zal zijn dan in Afghanistan, al kan ik me daar in vergissen.
het is maar waar je pretenties liggen...
het straffeloos mogen uitoefenen van pedofilie of niet?
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
1000
Banned

Bericht door 1000 »

appelfflap schreef:dus jouw visie komt samengevat eigenlijk op het volgende neer:

menselijk leed interesseert me niet. punt
'Niet' is een groot absoluut. Het interesseert mij héél erg weinig, ja.
appelfflap schreef:als iets mij niet bevalt moet ik het zelf veranderen en anders mijn bek houden.
(of dit nu praktisch haalbaar is lijkt jou ook weinig te interesseren).
Ja.
appelfllap schreef:heb je er misschien al eens aan gedacht op welke manier wetten tot stand komen?
in iran beslissen de ayatollahs hier beslist de meerderheid vd bevolking.
zie je het verschil of interesseert je dat ook al geen moer?
Als dat zo is in Iran, dan is dat toch zo in Iran? Kun je concreet verwoorden waarom je het hier niet mee eens bent en wat je eraan zou kunnen doen? Ik heb namelijk geen idee.
appelfllap schreef:je ik vind je visie bijzonder enggeestig.
er zijn meer elementen dan "wet" om een mening over iets te vormen.
Dat mag je vinden. Hoe meer elementen, hoe gecompliceerder een samenleving wordt.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

biajas schreef:het is maar waar je pretenties liggen...
het straffeloos mogen uitoefenen van pedofilie of niet?
Daar liggen mijn pretenties niet, aangezien ik geen pedofiel ben.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Maar als het wettelijk zou worden toegestaan, dan heeft iedereen zich daar maar bij neer te leggen ... ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Joe Hn schreef:Maar als het wettelijk zou worden toegestaan, dan heeft iedereen zich daar maar bij neer te leggen ... ?
Dat moet iedereen zelf weten. Iedereen doet wat hij/zij wil doen. De consequentie van het overtreden van de wet is echter een strafmaat.
appelfflap
Banned

1000 schreef: 'Niet' is een groot absoluut. Het interesseert mij héél erg weinig, ja.
zo weinig inlevingsvermogen?
Als dat zo is in Iran, dan is dat toch zo in Iran? Kun je concreet verwoorden waarom je het hier niet mee eens bent en wat je eraan zou kunnen doen? Ik heb namelijk geen idee.
ik heb ook geen idee hoe je de ayatollahs van mening kunt doen veranderen maar met jouw houding geraak je nergens. waarom mag ik bvb geen eigen mening vormen over onderwerpen en wetten zoals pedofilie? Hoe moet je wetten trouwens veranderen als er geen discussie mogelijk is? volgens jou moet je je eraan houden, einde discussie.
Dat mag je vinden. Hoe meer elementen, hoe gecompliceerder een samenleving wordt.
een samenleving is per definitie ingewikkeld. of je dat nu leuk vindt of niet.
je kunt het niet reduceren tot wetten. wetten onderling staan vaak in een andere verhouding tot elkaar (strafrecht vs grondwet).
1000
Banned

Bericht door 1000 »

appelfflap schreef:zo weinig inlevingsvermogen?
Ik heb wel inlevingsvermogen, maar ik gebruik het niet omdat ik de relevantie ervan niet in zie.
appelfllap schreef:ik heb ook geen idee hoe je de ayatollahs van mening kunt doen veranderen maar met jouw houding geraak je nergens.
Die ayatollahs mogen denken wat ze willen. Hoezo zou ik moeten willen dat ze hun mening moeten veranderen? En waarin moeten ze die dan veranderen?
appelfllap schreef:waarom mag ik bvb geen eigen mening vormen over onderwerpen en wetten zoals pedofilie? Hoe moet je wetten trouwens veranderen als er geen discussie mogelijk is? volgens jou moet je je eraan houden, einde discussie.
Je mag honderd meningen vormen over pedofilie. Het maakt echter weinig uit wat jij er van vindt. Als jij vind dat pedofilie moet kunnen, maar de wet verbied het, kun jij roepen en schreeuwen wat je wil, maar als jij wordt gepakt voor pedofilie krijg je een strafmaat.
appelfllap schreef: een samenleving is per definitie ingewikkeld. of je dat nu leuk vindt of niet.
je kunt het niet reduceren tot wetten. wetten onderling staan vaak in een andere verhouding tot elkaar (strafrecht vs grondwet).
Een samenleving is ingewikkeld. Dat klopt. Dit kun je vergemakkelijken met duidelijke, ordehandhavende wetten.
Plaats reactie