'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 14 sep 2023 02:12 Het komt mij voor dat er een duidelijke maatstaaf is (de grondwet) die de mogelijkheden van haatgroepen beperkt.
Dat heb je mis. De grondwet is er in eerste instantie om de overheid in toom te houden. Dus als er in de grondwet een verbod op discriminatie staat dan betekent dat in eerste instantie dat de overheid en daarmee instanties die onder de overheid vallen, niet mogen discrimineren. Die mag dus ook geen haatgroepen discrimineren.
Peter van Velzen schreef: 14 sep 2023 02:12 Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Ik vind het prima als eenieder het recht om voorlezers, zowel als boeken aan te bieden, want als of het boek of de voorlezer niet deugt (grondwettelijk) dan zal de bieb die eenvoudig weigeren. Ik acht ze daar prima toe in staat.
Voorlezen zelf, zorgt niet voor discriminatie. Wat ga je doen als een groep van Jehova Getuigen bepaalde passages uit de Bijbel gaat voorlezen?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ken het fenomeen en site geziningevaar niet maar ze hebben wel een duidelijke mening en standpunten.

https://geziningevaar.nl/artikelen/drag ... een-gruwel
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 14 sep 2023 12:26 Ken het fenomeen en site geziningevaar niet maar ze hebben wel een duidelijke mening en standpunten.
wat een onzin

waarschijnlijk zijn die ook voor lgtb vrije zones en tgelijkaardige onzin
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 14 sep 2023 12:33
dikkemick schreef: 14 sep 2023 12:26 Ken het fenomeen en site geziningevaar niet maar ze hebben wel een duidelijke mening en standpunten.
wat een onzin

Mocht t kloppen dan blijf ik met eens met t feit dat dragqueens niet voorlezen voor deze doelgroep (3 a 4 jarigen) en zeker niet dat ze mascara uitdelen. Maar dit zal ongetwijfeld uit de duim gezogen zijn... hoop ik!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 14 sep 2023 12:33
wat een onzin

Is het allemaal zo'n onzin? Het grote probleem IMO is dat de T in de hele LGBT.... beweging is gaan domineren ten koste van al de rest. En dan krijg je het soort onzin dat als iemand van het mannelijke geslacht beweert een vrouw te zijn, dat die persoon dan gewoon een vrouw is.

Vroeger zou ik wat van dergelijke bronnen over LGB ter sprake kwam, automatisch met een korreltje zout genomen hebben. Maar sinds de T zo domineert, kan ik wat ze schrijven niet zo gemakkelijk meer opzij schuiven.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 14 sep 2023 15:19 Is het allemaal zo'n onzin?
yep
1e zin
In het Franse Lamballe organiseert de Bretonse gemeente drie maanden lang intensieve propaganda over "feminisme, genderminderheden en de strijd tegen discriminatie". De titel van deze heropvoeding
uiteraard zullen sommige mensen het volmondig met deze onzin eens zijn en dit dan aangrijpen als bewijsvoering tegen wat dan ook.
men is er dus blijkbaar tegen dat men oa discriminatie bestrijdt en noemt dat intensieve propaganda, dat zegt toch genoeg?

ik hou het toch maar bij onzin
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 14 sep 2023 15:37 uiteraard zullen sommige mensen het volmondig met deze onzin eens zijn en dit dan aangrijpen als bewijsvoering tegen wat dan ook.
men is er dus blijkbaar tegen dat men oa discriminatie bestrijdt en noemt dat intensieve propaganda, dat zegt toch genoeg?
Neen, dat zegt niet genoeg. Als onder het mom van discriminatiebestrijding, beweerd wordt dat men geen mannen uit vrouwenkleedkamers, vrouwensport e.d. meer mag weren van zodra ze zich vrouw noemen, dan lijkt het mij normaal dat mensen zich dan tegen discriminatiebestrijding gaan keren.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zolang er nog zoveel controverse over is lijkt t me wederom verstandig kinderen hier buiten te laten!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Heb de site een beetje doorgekeken en het gaat hier volgens mijn, zoals altijd genuanceerde oordeel om christenwappies :?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef: 14 sep 2023 18:07

Heb de site een beetje doorgekeken en het gaat hier volgens mijn, zoals altijd genuanceerde oordeel om christenwappies :?
Zelfs gristen wappies hebben zo nu en dan een klein puntje.
Kijk, kinderen van 3 uit de bijbel voorlezen heeft ook niet mijn voorkeur.
Einstein/Mick
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

dikkemick schreef: 13 sep 2023 13:03 Een klein beetje in t verlengde van dit topic.

Mag je kleuters meenemen naar een protest van XR?

Zij erven de aarde tenslotte.
Het begint langzamerhand gênant te worden: De hardnekkige manier waarop de tegenstanders met de wonderlijkste gedachtenkronkels en associaties vast blijven houden aan hun homofobe vooroordelen.
Nou dit weer –en nog vet gedrukt ook: Mag je kleuters meenemen naar een protest van XR?
Het antwoord daarop is natuurlijk JA. Er is geen enkele wet– of regelgeving die dat vebiedt of strafbaar stelt. Als de ouders naïef genoeg zijn om te denken dat iedereen, klimaatontkenners, haastige automobilisten, en ook de politie net zo geweldloos is als zijzelf kunnen zij dat doen. Dat is hun beslissing.
(net vanmiddag gelezen: Een automobilist werd door een demonstratie/blokkade tegengehouden. Hij stapte uit, vertelde de demonstranten netjes dat hij met zijn vrouw op weg was naar het ziekenhuis en werd direct doorgelaten. Voor het stoplicht wachten zou meer tijd gekost hebben.)

Maar de vergelijking gaat mank. Erger: de vergelijking deugt van geen kanten.
Die voorleesuurtjes zijn, net als alle andere Pride-manifestaties, een ontmoeting. Een kennismaking. Geen demonstratie.
Zij worden ook niet zomaar georganiseerd, maar specifiek in het kader van Pride. In overleg tussen een drag queen, of –waarschijnlijker– een lokale afdeling van de regenbooggemeenschap, en de bibliotheek. De ouders weten wat ze verwachten kunnen. De kinderen ontmoeten een “mooie mevrouw” die een verhaaltje voorleest en daarna allerlei vragen beantwoordt. En misschien komt dan ter sprake dat er in die prachtige jurk en onder die grote pruik eigenlijk een meneer verstopt zit. Maar misschien ook niet. En wat dan nog?

De voorleesuurtjes vinden ook plaats in de beslotenheid van een zijzaaltje van de bibliotheek dat speciaal voor dit soort gelegenheden is ingericht met kleine meubeltjes en frisse kleurtjes zoals klas 1 van de basisschool.
Het enige gevaar dat de tere kinderzieltjes bedreigt is dat tegenstanders zich met geweld toegang tot het zaaltje verschaffen en de drag queen aanvallen.
Een confrontatie op een snelweg, voor de deur van een ministerie, in een museum of elders in de openbare ruimte van de wereld der volwassenen is heel andere koek. Met een heel andere, veel rauwere boodschap, ondanks de vreedzame bedoelingen en manier van optreden van de XR-demonstranten.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

axxyanus schreef: 14 sep 2023 07:30
Peter van Velzen schreef: 14 sep 2023 02:12 Het komt mij voor dat er een duidelijke maatstaaf is (de grondwet) die de mogelijkheden van haatgroepen beperkt.
Dat heb je mis. De grondwet is er in eerste instantie om de overheid in toom te houden. Dus als er in de grondwet een verbod op discriminatie staat dan betekent dat in eerste instantie dat de overheid en daarmee instanties die onder de overheid vallen, niet mogen discrimineren. Die mag dus ook geen haatgroepen discrimineren.
De letterlijke tekst luidt
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Daaruit maak ik op, dat niemand dat mag. En wie het toch doet, mag je best anders behandelen, dan wie het niet doet. Zoals je ook mensen die de regels overtreden anders mag behandelen
Peter van Velzen schreef: 14 sep 2023 02:12 Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Ik vind het prima als eenieder het recht om voorlezers, zowel als boeken aan te bieden, want als of het boek of de voorlezer niet deugt (grondwettelijk) dan zal de bieb die eenvoudig weigeren. Ik acht ze daar prima toe in staat.
Voorlezen zelf, zorgt niet voor discriminatie. Wat ga je doen als een groep van Jehova Getuigen bepaalde passages uit de Bijbel gaat voorlezen?
Een groep die voorleest is niet hetzelfde als een persoon. En wat de passages betreft. WELKE maakt heel veel uit! Er zijn nog altijd passages die ik zeer zou aanbevelen, maar er zijn ook die afschuwelijk zijn.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Georgie

A: ik ben niet homofoob, laat dat duidelijk zijn.

B: Automobilisten en politie zijn niet even geweldloos als de ouders van deze kinderen. Deze ouders weten dat er met waterkanonnen kan worden gespoten en dat automobilisten nog wel eens agressief kunnen reageren (en dan niet slechts met de middelvinger)

C: Neem foto s van je kinderen mee. De kinderen zelf kunnen t woord 'milieu' niet eens uitspreken, laat staan dat ze doorhebben wat er aan de hand is. Misschien ontwikkelen ze later wel als bonus-ontvangende CEO van een vervuilend bedrijf en hebben ze gewoon schijt aan milieu.
Zo neem je kleuters ook niet mee naar muziekfestivals met 100 db aan geluid om je heen.

D: Waarom zijn er pride / drag voorleesuurtjes in t leven geroepen? Het is wel degelijk een soort van acceptatie protest en wederom over de rug van kleuters.

Kinderen worden gewoon te gemakkelijk ingezet voor zaken waar ze zelf totaal(nog) geen weet van hebben. Mag je ze ook met een bord met "BBB" erop laten zeulen tijdens de verkiezingen zodat ze, als ze 18 zijn eindelijk weer 130 km/uur mogen rijden?
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 15 sep 2023 05:22
axxyanus schreef: 14 sep 2023 07:30
De letterlijke tekst luidt
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Daaruit maak ik op, dat niemand dat mag. En wie het toch doet, mag je best anders behandelen, dan wie het niet doet. Zoals je ook mensen die de regels overtreden anders mag behandelen.
Dan ben je mis. Ik als individu mag mensen heel verschillend behandelen. Als ik enkel blanke hulporganisaties wil steunen dan mag ik dat. Om maar een voorbeeld te geven. Als ik geen vlees wil kopen in een halal beenhouwerij dan mag dat. En ik mag mij daar zelfs rond organiseren met gelijkgestemden.

Trouwens als een haatgroep een verhaaltje komt voorlezen en iedereen toelaat, dan discrimineert ze niet. Het feit dat de grondwet bepaalde waarden vernoemt, maakt het niet verboden om tegen die waarden te protesteren of mensen proberen te overtuigen dat de maatschappij naar andere waarden moet streven.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

dikkemick schreef: 15 sep 2023 06:52 Georgie

A: ik ben niet homofoob, laat dat duidelijk zijn.
Ach nee, natuurlijk niet. Hoe kom ik daar nou op?.
pag 1:
dikkemick schreef: 03 sep 2023 17:52 Het zal de leeftijd zijn, maar ik vraag me werkelijk af waarmee we bezig zijn! Kinderen zal t worst zijn wie of wat er voorleest, maar wat is de beweegreden voor een drag queen?
Waarom eerst verkleden om je seksuele geaardheid te bevredigen en dan pas voorlezen?
Ik begrijp t werkelijk niet meer.
Pag 2
dikkemick schreef: 04 sep 2023 21:30 Nou, niet mijn show.
Ik kan vele (kunst) stromen waarderen maar dit schiet bij mij steeds weer in t verkeerde keelgat. En nogmaals, dit heeft niets, maar dan ook niets met kinderen te maken.
pag 11
dikkemick schreef: 09 sep 2023 15:40 Dus drags zijn getroubleerd en doen t niet voor de kinderen maar voor zichzelf?
Ik ben getroubleerd en wil echt als Hitler voorlezen (ben nl EXTREEM nationalistisch rechts en dat wordt niet gewaardeerd hier. Ik word zelfs uitgescheten door de buurt). Waarom mag ik dan niet voorlezen met vierkant snorretje en Hitler kostuum?
Of ik ben een getroubleerde onbegrepen nudist (en bedek alleen mijn edele deel met een blad).

Laat kinderen erbuiten aub.
pag 15
dikkemick schreef: 13 sep 2023 06:41 Wanneer gaan we kinderen bewust confronteren met t feit dan mensen anders kunnen zijn? Vanaf 3?? 4??
En waarom drags en geen zelf mutulanten?
Want ik blijf vragen: Wat heeft dit met voorlezen voor deze zeer jonge doelgroep te maken? Peuters en misschien kleuters.
Om een paar van je vele uitingen te citeren
dikkemick schreef: 15 sep 2023 06:52 B: Automobilisten en politie zijn niet even geweldloos als de ouders van deze kinderen. Deze ouders weten dat er met waterkanonnen kan worden gespoten en dat automobilisten nog wel eens agressief kunnen reageren (en dan niet slechts met de middelvinger)
Daarom schreef ik ook "als ze zo naïef zijn…"
Ook hier zijn het, net als bij die voorleesuurtjes de ouders die de beslissing nemen.

dikkemick schreef: 15 sep 2023 06:52 D: Waarom zijn er pride / drag voorleesuurtjes in t leven geroepen? Het is wel degelijk een soort van acceptatie protest en wederom over de rug van kleuters.
Geen acceptatie protest. Een kennismaking.
En niet over de rug van kleuters. Het was een vrijblijvende uitnodiging, gericht aan de ouders.
Het ging pas over de rug van kleuters toen provocateurs de homofobe vooroordelen die in de samenleving bestaan gingen opfokken.

dikkemick schreef: 15 sep 2023 06:52 Kinderen worden gewoon te gemakkelijk ingezet voor zaken waar ze zelf totaal(nog) geen weet van hebben.
Door de tegenstanders.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
Plaats reactie