Ambitieuze Ruimteprojecten

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Ambitieuze Ruimteprojecten

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 21 apr 2023 21:11
Gerard R. schreef: 21 apr 2023 19:56
dikkemick schreef: 21 apr 2023 19:02 Dat is fijn voor Musk. Misschien had ie zelf mee moeten gaan.
Nee, dit is nog testen en leren.
Maar als ie eenmaal okay is kan Musk er veel mee verdienen. Rondreisjes in de ruimte, retourtje Maan, poosje Mars e.d.. Ja, het is vreemd verdeeld op moeder Aarde. En hergebruik.. wat alles in deze betaalbaarder zal maken.
Musk als verlosser? Musk interesseert maar 1 ding. GELD.
Ik zou niet durven zeggen of hij zich allen maar voor geld interesseert. Misschien ook een tikje idealisme?
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 21 apr 2023 21:25
dikkemick schreef: 21 apr 2023 21:11
Gerard R. schreef: 21 apr 2023 19:56
Nee, dit is nog testen en leren.
Maar als ie eenmaal okay is kan Musk er veel mee verdienen. Rondreisjes in de ruimte, retourtje Maan, poosje Mars e.d.. Ja, het is vreemd verdeeld op moeder Aarde. En hergebruik.. wat alles in deze betaalbaarder zal maken.
Musk als verlosser? Musk interesseert maar 1 ding. GELD.
Ik zou niet durven zeggen of hij zich allen maar voor geld interesseert. Misschien ook een tikje idealisme?
Ik weet t niet. Die man doet mij iedere keer het slechtste in me naar boven halen. Een psychotische narcistische totaal ongevoelige verschijning met veel teveel macht (door zijn immense vermogen) die samen met Trump misschien een wedstrijdje kan doen wie het eerst de aarde vernietigd. Zo'n niets en niemand ontziende ver-plasser.

Ik krijg er de kriebels van!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

FransP schreef: 21 apr 2023 20:24 Maar het schijnt oer Hollands te zijn, om iemand die boven het maaiveld uitkomt, koppie kleiner te maken.

groet
Dat laatste is een oude opmerking van mensen die achter een halve gare aaan lopen en denken dat hij ver boven de formele wetenschap staat.
Feitelijk is het een vorm van het Galileo Gambiet.

https://nl.frwiki.wiki/wiki/Appel_%C3%A0_Galil%C3%A9e

https://en.wikipedia.org/wiki/Association_fallacy
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

dikkemick schreef: 22 apr 2023 09:40
dikkemick schreef: 21 apr 2023 21:11 Musk als verlosser? Musk interesseert maar 1 ding. GELD.
Ik weet t niet. Die man doet mij iedere keer het slechtste in me naar boven halen. Een psychotische narcistische totaal ongevoelige verschijning met veel teveel macht (door zijn immense vermogen) die samen met Trump misschien een wedstrijdje kan doen wie het eerst de aarde vernietigd. Zo'n niets en niemand ontziende ver-plasser.

Ken je de stips van Moebius/Jodorowsky over John Difool? Daarin komt het begrip “technopaus” voor. Ik zie Musk als een echte technopaus. In de strip staat een groot zwart ei boven het hoofd van de technopaus getekend. Zo voelt dat ook voor mij wel.
Misschien…
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Leon schreef: 22 apr 2023 10:36 Ken je de stips van Moebius/Jodorowsky over John Difool? Daarin komt het begrip “technopaus” voor. Ik zie Musk als een echte technopaus. In de strip staat een groot zwart ei boven het hoofd van de technopaus getekend. Zo voelt dat ook voor mij wel.
Ben niet bekend met de strips, wel met de paus. En ook de paus geniet mijn voorkeur en/of respect niet.
Misschien is het een aangeboren aversie van mij tegen dit soort mensen. Neem de bonus-CEO's. 1 soort type emotieloze mens
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 22 apr 2023 09:40
dikkemick schreef: 21 apr 2023 21:11 Musk als verlosser? Musk interesseert maar 1 ding. GELD.

Ik moet hem ook niet zo hoor.
Maar als je wérkelijk dingen wil verzetten op aarde dan heb je soms best wat aan dergelijke types.
In Amerika heb je dat meer dan eens gezien.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik zie t aan Trump
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 22 apr 2023 17:16 Ik zie t aan Trump
8-[
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ambitieuze Ruimteprojecten in combinatie met Trump?
Zulks heeft Trump niet nodig, met Trump gaat ALLes naar de Maan! :D

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

HierEnNu schreef: 23 apr 2023 10:06

de schaduw van Trump staat verkeerd.
Misschien…
Bastiaan73
Forum fan

Bericht door Bastiaan73 »

HierEnNu schreef: 23 apr 2023 10:06

Doe dat de Maan niet aan! Een zwart gat lijkt me een betere bestemming voor Trump. Niet alleen voor Trump overigens, Poetin mag er uiteraard ook in verdwijnen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Leon schreef: 23 apr 2023 10:10
"Hoezo?" dacht ik, "waar staat de zon dan?" Toen keek ik naar de aarde uiteraard, en als Trum'ps schaduw al verkeerd staat, dan hoogstens een beetje. Hij dient niet exact parallel te lijken die op de aarde heb ik ergens gelezen, maar ik ben vergeten waarom dat was.
Bastiaan73 schreef: 23 apr 2023 10:32 Doe dat de Maan niet aan! Een zwart gat lijkt me een betere bestemming voor Trump. Niet alleen voor Trump overigens, Poetin mag er uiteraard ook in verdwijnen.
Als ze maar niet terug aan de macht komen mogen ze van mij naar de hemel hoor!
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Peter van Velzen schreef: 24 apr 2023 02:17
Leon schreef: 23 apr 2023 10:10
"Hoezo?" dacht ik, "waar staat de zon dan?" Toen keek ik naar de aarde uiteraard, en als Trum'ps schaduw al verkeerd staat, dan hoogstens een beetje. Hij dient niet exact parallel te lijken die op de aarde heb ik ergens gelezen, maar ik ben vergeten waarom dat was.
...
Zou het niet zo moeten zijn dat er ook schaduw naar voren moet zijn? Je hebt schaduw door de zon en schaduw door de aarde. Die laatste weliswaar een stuk zwakker maar toch zichtbaar.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 24 apr 2023 02:17 "Hoezo?" dacht ik, "waar staat de zon dan?" Toen keek ik naar de aarde uiteraard, en als Trum'ps schaduw al verkeerd staat, dan hoogstens een beetje. Hij dient niet exact parallel te lijken die op de aarde heb ik ergens gelezen, maar ik ben vergeten waarom dat was.
Nooit bij stilgestaan.
Ze staan in een lijn als aarde maan en zon precies op een lijn staan. (dat is wel een bijzonder geval)
Is ook wat lastig te bepalen want op de twee bollen staan de schaduwen al niet evenwijdig.
Intuïtief denk ik dat de verschillen het grootst zijn als de hoek Maan-Aarde-Zon 90o is.
Maar een formeel bewijs heb ik niet, dus vaar er niet blind op.

PS.
De vorm van Trump's schaduw deugt niet.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ik heb er nog eens over nagedacht:

Laten we even aannemen dat er geen zonsverduistering of Maansverduistering is om het niet te ingewikkeld te maken.

Dan staat op een zeker punt P op de maan de zon loodrecht boven het oppervlak.
Van uit dat punt lopen de schaduwen via een waaier van Grootcirkels door P.
Voor de richting nemen we een vector die raakt aan de Grootcirkel waar de schaduw begint en ligt in het vlak waar deze cirkel door heen gaat.

Nu is er maar één Grootcirkel waarvan het bijbehorende vlak door het middelpunt der aarde gaat, dus allen deze richtingsvectoren zullen naar de aarde wijzen. Meestal zal de schaduw dus niet naar de aarde wijzen.

PS.
Op aarde is natuurlijk ook zo'n punt P' , men kan dan meestal wel een schaduw op aarde vinden die de zelfde richting heeft als eentje op de maan.
Plaats reactie