deugniet schreef:
..........Het zal met iedereen uiteindelijk goed komen. Maar wat is dan jullie boodschap? Waarom zou iemand zijn leven gaan veranderen als hij/zij het naar zijn zin heeft?
Tel daarbij op dat het lezen van de bijbel alleen maar voor verwarring zorgt.
De PKN heeft heeft er heel wat energie in moeten steken om een aantal verschillende kerken bij elkaar te krijgen.
Samen op weg.....
Blijkbaar heeft het lidmaatschap van een kerkbeweging een grotere aantrekkingskracht op mensen dan het lidmaatschap van een politieke partij terwijl bij de laatste meer uitdagingen liggen.
En hoe je een kerkrichting ook opzet, ze blijft altijd met de bijbel als uitgangspunt zitten.
De bijbel die alleen maar op de "juiste manier" gelezen kan en moet worden.
En die wijsheid is aan de dominee voorbehouden waar je voor gekozen hebt.
Zo houdt de kerk werk......
Leg hem aan een willekeurige ongelovige voor en prompt trekt die er "verkeerde" conclusies uit.
De bijbel heeft vanaf het ontstaan al voor heel wat narigheid gezorgd.
En wat is de toegevoegde waarde ervan in iemands leven?
Uiteindelijk komt het na de dood met iedereen goed lees ik hier.
Weten gelovigen niet hoe ze moeten leven en hebben ze daarom voorbeelden van anderen nodig?
Zitten gelovigen vaak in de put en hebben ze daarom troostvolle uitspraken nodig?
Of willen gelovigen net iets meer zijn dan een ander en genieten zij ervan dat zij weten hoe ze de bijbel moeten interpreteren en hun buurman niet?
Geef mij Maarten Toonder maar, ook heel leerzaam met HB, die beroept zich altijd op wat zijn goede vader altijd zei.
"En daar houd ik mij aan.''
NB: Doe wel en zie niet om.