Covid-19
Moderator: Moderators
Re: Coronavirus - Wuhanvirus
Vergeleken met de gemiddelde Amerikaan zijn we beter af. Zeker wat betreft de punten die je noemt.
Vandaag in het Journaal een stel die binnenkort de kosten van de winkel niet meer kunnen opbrengen. Het bleek dat ze in september een failliete kledingwinkel hadden overgenomen waar één van beide werkzaam was. Wil je in aanmerking komen voor overheidssteun dan moest je al eigenaar zijn van een zaak voor maart 2020. Dus nu waren ze door hun spaargeld heen en zaten ze met onverkochte voorraad winterkleding. Hoe dan?? Hoe dom kun je zijn een zaak over te nemen terwijl je hoort te weten wat de regels zijn en zonder te weten hoelang de pandemie nog duurt? Hoe kun je dan gaan klagen? Het was een ontzettend groot risico en nu zitten ze dik in de shit. Niet dat ik ze dat gun hoor, maar als ondernemer moet je beter weten.
Ook denk ik dat corona iets heeft versneld wat al langer gaande was, namelijk de ondergang van de dure retailer zonder webshop. Laatst zag ik op Facebook een bericht van een modezaak. Je kon ze bellen via whatsapp en dan zouden ze een aantal kledingstukken laten zien. En vervolgens bij je thuis bezorgen. Heel leuk maar waarom geen webshop? Die hebben ze niet. Je kunt toch lokaal kleding promoten via Facebook en zelfs nog dezelfde dag thuis bezorgen? Sommige ondernemers maken het zichzelf wel heel moeilijk.
Vandaag in het Journaal een stel die binnenkort de kosten van de winkel niet meer kunnen opbrengen. Het bleek dat ze in september een failliete kledingwinkel hadden overgenomen waar één van beide werkzaam was. Wil je in aanmerking komen voor overheidssteun dan moest je al eigenaar zijn van een zaak voor maart 2020. Dus nu waren ze door hun spaargeld heen en zaten ze met onverkochte voorraad winterkleding. Hoe dan?? Hoe dom kun je zijn een zaak over te nemen terwijl je hoort te weten wat de regels zijn en zonder te weten hoelang de pandemie nog duurt? Hoe kun je dan gaan klagen? Het was een ontzettend groot risico en nu zitten ze dik in de shit. Niet dat ik ze dat gun hoor, maar als ondernemer moet je beter weten.
Ook denk ik dat corona iets heeft versneld wat al langer gaande was, namelijk de ondergang van de dure retailer zonder webshop. Laatst zag ik op Facebook een bericht van een modezaak. Je kon ze bellen via whatsapp en dan zouden ze een aantal kledingstukken laten zien. En vervolgens bij je thuis bezorgen. Heel leuk maar waarom geen webshop? Die hebben ze niet. Je kunt toch lokaal kleding promoten via Facebook en zelfs nog dezelfde dag thuis bezorgen? Sommige ondernemers maken het zichzelf wel heel moeilijk.
De industrie gaat niet vrijwillig meewerken. Ze vragen datgene wat men bereid is te betalen en dat is veel voor bijvoorbeeld een dodelijk ziek kind. Sommige behandelingen kosten 4-5 ton per jaar. Waarom zou de industrie temperen zolang wij als samenleving bereid zijn dit te betalen?lanier schreef: ↑11 jan 2021 10:41
Vooral de farmaceutische industrie kost ons veel geld. Zij bepalen namelijk de prijs. Zijn ze te duur? Dan worden ze aan een ander land verkocht. Die kosten zouden kunnen worden gedrukt als deze industrie wil meewerken, maar ik zie het niet snel gebeuren. De kosten van reclame en administratie vallen hierbij in het niets. Ook hebben we een merkwaardige situatie dat ziekenhuizen moeten voorspellen hoeveel ingrepen ze denken uit te moeten voeren. Daarop wordt een prijs berekend. Dat iedereen verzekerd is, is heel wat waard. Een neef van mij woont en werkt in Amerika en verdient veel geld. Hij betaalt meer dan $400,00 aan premie per maand en heeft een eigen risico van $15.000,00. Dan doen we het hier nog niet zo slecht. Ik vraag me af welk Europees land het uitstekend doet wat corona betreft.
De oplossing moet uit de politiek komen, in Europees verband. Dat gaat niet meevallen.
Niet veel politici durven nee te zeggen om de dag daarna op de voorpagina te staan als de minister die kinderen laat doodgaan. Toch denk ik dat de prijzen zouden zakken als men de rug zou rechthouden. Een andere hoopvolle ontwikkeling is dat ziekenhuizen zelf medicatie gaan bereiden (magistrale bereiding) maar dat wordt op alle mogelijke manieren gedwarsboomd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ik heb altijd groot respect voor mensen die een winkel of restaurant openen. Het getuigt wel van lef. Maar als je in de zomer deze ellende niet zag aankomen, dan denk ik niet dat je het ondernemers bloed hebt.
Ik weet niet hoe lastig het is om een webshop te maken en te hopen dat het aanslaat. Dat is ook een branch met moordende concurentie. Ik denk dat een hoop ondernemers het beter doen als ze zorgen dat ze lokaal kunnen leveren. Veel minder gedoe. Ondertussen klantenbinding.
Ik weet niet hoe lastig het is om een webshop te maken en te hopen dat het aanslaat. Dat is ook een branch met moordende concurentie. Ik denk dat een hoop ondernemers het beter doen als ze zorgen dat ze lokaal kunnen leveren. Veel minder gedoe. Ondertussen klantenbinding.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ik weet niet of het altijd lef is. Professioneel heb ik zo'n 25 jaar software geleverd als toeleverancier aan zowel de retail als horeca. En soms zag ik de problemen al aankomen voordat de onderneming goed en wel was gestart. Veel mensen weten niet dat een horecazaak na gemiddeld 4 jaar van eigenaar wisselt. Ik ken personeel die weddenschappen aangingen hoelang een nieuwe pachter het zou uithouden. En als het in economisch goede tijden nog steeds niet voor de wind gaat dan kun je beter stoppen.
Ik denk dat veel ondernemers zich te rijk rekenen. Die denken dat als de winkels weer open mogen het publiek massaal geld gaat uitgeven. Dat gaat niet gebeuren. Bijvoorbeeld Bol.com maakt de ene recordwinst na de andere, in het laatste kwartaal was het 65% terwijl het kwartaal ervoor al 40% meer omzet werd geboekt. Als ondernemer kun je je aansluiten bij bol.com. Bij hun plaats je je artikelen op de site en de bestellingen gaan naar je zaak. Zo'n 34.000 ondernemers doen op deze manier al zaken. Scheelt je het bouwen van een eigen website.
Ook hebben veel mensen de weg bewandeld om online te kopen als ze dat nog niet deden. Inderdaad moordende concurrentie maar goed voor eigen portemonnee. Zo veranderd de wereld. Met de introductie van de pc verdween de typemachine, en wie heeft er nog een fax? Ga je niet mee als ondernemer of modder je teveel door dan graaf je je eigen graf.
Corona (en in mijn geval mijn ziekte) brengt ook wat moois. Zo help ik onze zoon met zijn huiswerk en brengen we samen uren per dag door. Goed voor band van vader en zoon. Ook heb ik meer tijd om uitgebreider en gezonder te koken en is er minder stress, ondanks dat we de hele dag samen zijn.
Ik denk dat veel ondernemers zich te rijk rekenen. Die denken dat als de winkels weer open mogen het publiek massaal geld gaat uitgeven. Dat gaat niet gebeuren. Bijvoorbeeld Bol.com maakt de ene recordwinst na de andere, in het laatste kwartaal was het 65% terwijl het kwartaal ervoor al 40% meer omzet werd geboekt. Als ondernemer kun je je aansluiten bij bol.com. Bij hun plaats je je artikelen op de site en de bestellingen gaan naar je zaak. Zo'n 34.000 ondernemers doen op deze manier al zaken. Scheelt je het bouwen van een eigen website.
Ook hebben veel mensen de weg bewandeld om online te kopen als ze dat nog niet deden. Inderdaad moordende concurrentie maar goed voor eigen portemonnee. Zo veranderd de wereld. Met de introductie van de pc verdween de typemachine, en wie heeft er nog een fax? Ga je niet mee als ondernemer of modder je teveel door dan graaf je je eigen graf.
Corona (en in mijn geval mijn ziekte) brengt ook wat moois. Zo help ik onze zoon met zijn huiswerk en brengen we samen uren per dag door. Goed voor band van vader en zoon. Ook heb ik meer tijd om uitgebreider en gezonder te koken en is er minder stress, ondanks dat we de hele dag samen zijn.
Het handig verdelen van de vaccins is moeilijk. Op het ziekenhuis hier is een groot laboratorium waar bloed e.d. van patiënten wordt verwerkt. Het personeel dat de Corona tests uitvoert wordt meteen ingeënt. Maar de collega's van hetzelfde lab die het bloed afnemen voor de Corona tests bij de patiënten niet. Lijkt mij dat het een niet zonder het ander kan toch? Zeker als ik hoor hoeveel zieken er nu al zijn onder het personeel. Mensen die al maanden revalideren, of drie keer op rij in quarantaine moeten, omdat een van hun kinderen positief van schol thuis kwam. Het vaccin beschermt de patiënt wel om ziek te worden, maar of het ook ervoor zorgt dat je niet iemand alsnog besmet is onduidelijk.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het koomt mij voor dat een gevaccineerde persoon toch aanzienlik minder besmettelijk is dan een niet-gevaccineerde. Het voorkomt immers dat het virus cellen binnendringt en zich daar ver,enigvuldigd.
Ik wens u alle goeds
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het aantal coronadoden op één dag steeg gisteren tot een nieuw record: 16.400! Dat is tweemaal zoveel als de dodelijkste dag van vorige lente (17 april).
Born OK the first time
Daarom pleit ik voor nog even flink doorbijten en dat betekent die avondklok hier in Nederland. We kunnen er nl donder op zeggen dat die Engelse variant hier ook gaat huishouden.Rereformed schreef: ↑14 jan 2021 15:18 Het aantal coronadoden op één dag steeg gisteren tot een nieuw record: 16.400! Dat is tweemaal zoveel als de dodelijkste dag van vorige lente (17 april).
Maar dan komen natuurlijk de Nederlanders weer in het verweer, omdat een avondklok een nare wansmaak heeft. Uitpuilende ziekenhuizen hebben dat nog niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
dat wordt pas vervelend als je er persoonlijk last van hebt.
je bv niet behandeld kunt worden of de jaarlijkse revalidatie niet doorgaat omdat er nu covidpatienten verzorgd moeten worden. niet erg maar ik moet nu een paar maand wachten voor ik binnen mag.
voor sommige bijna een doodvonnis (kankers die te laat ontdekt worden bv)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Gisteren is de grens van twee miljoen coronadoden wereldwijd overschreden.
In Zweden overschreed men de droevige grens van tienduizend slachtoffers. Gisteren liet het nieuws in Finland beelden zien van de propvolle metro in Stockholm. Bijna niemand droeg een mondkapje! Een schokkend beeld voor Finnen die (ik schat 90% van de bevolking) al vele maanden lang gewend zijn overal met mondkapjes rond te lopen.
Anders Tegnell legde uit dat Zweden dezelfde coronapolitiek volgt als de andere Scandinavische landen. Blijkbaar is het verschil de mondkapjes, oftewel dat de Finnen altijd braaf luisteren naar de "adviezen van hogerhand", maar de Zweden niet. Grappig was dat ook Tegnell in het interview geen mondkapje droeg.
Na één jaar kan men deze balans opmaken:
Finland + Noorwegen bij elkaar opgeteld: 1127 coronaslachtoffers
Zweden: 10185 coronaslachtoffers
Dat is een coronacijfer voor Zweden dat 8,92 maal zo hoog is. Of als men naar het coronacijfer per miljoen inwoners kijkt van alle buren:
Noorwegen 94
Finland 111
Estland 234
Denemarken 286
Zweden 1005
Ach, de Zweden kunnen zich troosten met dat dertig deelstaten van de VS het slechter doen dan zij. Morgen overschrijdt de VS de 400.000 slachtoffergrens, waarvan 10% overleden is in net begonnen 2021!
In Zweden overschreed men de droevige grens van tienduizend slachtoffers. Gisteren liet het nieuws in Finland beelden zien van de propvolle metro in Stockholm. Bijna niemand droeg een mondkapje! Een schokkend beeld voor Finnen die (ik schat 90% van de bevolking) al vele maanden lang gewend zijn overal met mondkapjes rond te lopen.
Anders Tegnell legde uit dat Zweden dezelfde coronapolitiek volgt als de andere Scandinavische landen. Blijkbaar is het verschil de mondkapjes, oftewel dat de Finnen altijd braaf luisteren naar de "adviezen van hogerhand", maar de Zweden niet. Grappig was dat ook Tegnell in het interview geen mondkapje droeg.
Na één jaar kan men deze balans opmaken:
Finland + Noorwegen bij elkaar opgeteld: 1127 coronaslachtoffers
Zweden: 10185 coronaslachtoffers
Dat is een coronacijfer voor Zweden dat 8,92 maal zo hoog is. Of als men naar het coronacijfer per miljoen inwoners kijkt van alle buren:
Noorwegen 94
Finland 111
Estland 234
Denemarken 286
Zweden 1005
Ach, de Zweden kunnen zich troosten met dat dertig deelstaten van de VS het slechter doen dan zij. Morgen overschrijdt de VS de 400.000 slachtoffergrens, waarvan 10% overleden is in net begonnen 2021!
Born OK the first time
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom die avondklok zo ongelooflijk gevoelig ligt. Kom aub niet aan met de oorlog, want zij die dit nog bewust hebben meegemaakt zijn op 1 vinger te tellen.
En misschien ook iemand die een reden kan bedenken dat er dagelijks 20 vliegtuigen uit GB landen op Schiphol?
En misschien ook iemand die een reden kan bedenken dat er dagelijks 20 vliegtuigen uit GB landen op Schiphol?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Mcmadtasty
- Diehard
Mensen zijn over het algemeen sociale wezens, die elkaar opzoeken.
Beeldbellen etc haalt het bij lange niet bij het gewone contact.
Het sociale uitgaansleven ligt al plat en dan vervolgens ook nog een vorm van huisarrest opleggen na een bepaalde tijd, door het instellen van een avondklok maakt het isolement alleen maar groter.
Isolement is ziekmakend.
Beeldbellen etc haalt het bij lange niet bij het gewone contact.
Het sociale uitgaansleven ligt al plat en dan vervolgens ook nog een vorm van huisarrest opleggen na een bepaalde tijd, door het instellen van een avondklok maakt het isolement alleen maar groter.
Isolement is ziekmakend.
🤔😎😜😁😃😉👍
Ik houd wel van een rust. Het verschoond blijven van verjaars en andere bezoeken. Zie in mijn dagelijks werk veel tot zeer veel mensen maar ben altijd blij als ik mijn heremiethoed op kan zetten
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
appelfflap
- Banned
- Peter van Velzen
- Site Admin
https://www.parool.nl/nederland/hoe-ree ... ~bc717826/dikkemick schreef: ↑15 jan 2021 12:34 Is er iemand die mij kan uitleggen waarom die avondklok zo ongelooflijk gevoelig ligt. Kom aub niet aan met de oorlog, want zij die dit nog bewust hebben meegemaakt zijn op 1 vinger te tellen.
Sorry maar de generatie die de oorlog heeft meegemaakt heeft dat de volgende generaties flink iingepeperd. En iedereen die ;s avonds uit wil gaan, komt (dus als smoes?) met die vergelijking.
De reden dat er vliegyuigen landen uit het verenigd koninkrijk is wellicht, dat er nogal wat goederen zijn die óf hier óf daar worden gemaakt, maar aan beide zijden van de noordzee essentiëel worden geacht en die per vliegtuig worden vervoerd. Er is er minstens één nodig voor de post. (nog altijd niet afgeschaft) of hoe dacht je dat Sebastien Haller van West-Ham naar Ajax is gekomen? (Hij is geen Brit) of hoe Frank de Boer Wijnaldum kan opstellen?
Overigens waren er gisteren bijna evenveel covid-doden in Duitsland als in Groot-Brittanië. (Wel meer inwoner, maar toch)
Ik wens u alle goeds