Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 23:19
Gerard R. schreef: 24 jul 2025 23:17
lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 23:16

Zeker! Ook ik ben een mens met familie, relaties en wat meer dus deze dingen die je noemt zijn mij absoluut niet vreemd hoor! Dacht je dat dan?
Welneee... :)
Oke, dan begrijpen we elkaar! :wink:
Jazeker!
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 22:19
En het komt niet eens door de terroristen zelf, maar door al die useful idiots die zich mee laten slepen door terreur propaganda!
Tja de mensen zijn boos, dus ze willen geen burgers uit de zionistische entiteit als gasten ontvangen. Had de oorlogzuchtige baas van die terreurstaat eerder moeten bedenken voor ie over ging tot genocide. En behalve dat: hadden de soldaatjes van het terroristenleger misschien iets minder van die leuke vakantiefilmpje moeten plaatsen, of minder TikTok filmpjes van kinderen die de Palestijnen belachelijk maken, dat vinden de mensen niet leuk hé, wanneer die terreurstaat ondertussen een volk aan het uithongeren is e.d., dus niet mekkeren nu. Wanneer je in het gestolen land stoer kan zijn zul je daar ook stoer de consequenties van nemen, niet zo moeilijk toch?
Laatst gewijzigd door Mus op 24 jul 2025 23:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 23:02
Today, the IDF invited dozens of international journalists to the Kerem Shalom crossing inside Gaza, to see for themselves.

Hundreds of aid trucks have entered Gaza with Israel’s approval, but the supplies are standing idle, undelivered.

The reason?
The UN refuses to distribute the aid.

Hamas and the UN prevent the aid to reach the civilians in Gaza. The world deserves to know the truth.
Bron:
Ik vroeg me al af of iemand nog de moed had om dit te plaatsen.

(Alhoewel het wel om een zekere vorm van nuance vraagt, mogelijks aanwezig in het artikel)
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

lost and not found yet! schreef: 23 jul 2025 23:08 dikkemick schreef:
ER WORDT BEWUST GESCHOTEN OP TESTIKELS/BALLEN VAN JONGE MANNEN DIE WATER WILLEN HALEN
Vergeet ik misschien te vermelden dat er hoogstwaarschijnlijk geflyerd werd.
Enige bron hiervan? En wordt er inderdaad geflyerd? Dat zou top zijn! En waarom schreeuw je zo?
Deze staat nog open! Heb je een link dat er door IDF soldaten bewust op testikels van Gazanen wordt geschoten?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 24 jul 2025 23:12
lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 23:10

Meegenomen? Voor wie dan?
Gewoon vanwege het idee, het gevoel, de emotie, de empathie etc.. Ken je dat?
Zeker! Ook ik ben een mens met familie, relaties en wat meer dus deze dingen die je noemt zijn mij absoluut niet vreemd hoor! Dacht je dat dan?
Oh? Ik wacht er nog op. Wanneer gaat die empathie precies komen?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
lost and not found yet!
Superposter

holog schreef: 24 jul 2025 23:24
Today, the IDF invited dozens of international journalists to the Kerem Shalom crossing inside Gaza, to see for themselves.

Hundreds of aid trucks have entered Gaza with Israel’s approval, but the supplies are standing idle, undelivered.

The reason?

Hamas and the UN prevent the aid to reach the civilians in Gaza. The world deserves to know the truth.
Bron:

(Alhoewel het wel om een zekere vorm van nuance vraagt, mogelijks aanwezig in het artikel)
Policy van Hamas! Hoe meer Gazanen er dood gaan door de honger hoe sterker hun standpunt wordt ten opzichte van de wereld! Zo triest dat ze bij de verkiezingen voor Hamas hebben gekozen en er tien jaar later nog steeds de wrange vruchten ervan plukken! Maar ik heb Hamas weer genoemd dus er zal vannacht of morgen iemand weer gigantisch uit z’n plaat gaan! :D
En nogmaals, zoals ik al zo vaak heb aangegeven, ik ben niet anti Gazanen of anti Palestijnen! Ik herhaal het weer, als je zaken doet met Hamas verlies je sowieso! Je hoeft alleen maar naar de geschiedenis te kijken.
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Mus schreef: 24 jul 2025 23:31
Daag! We hadden lang geleden al afscheid genomen dus waarom benader je mij?
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 23:27
lost and not found yet! schreef: 23 jul 2025 23:08 dikkemick schreef:
ER WORDT BEWUST GESCHOTEN OP TESTIKELS/BALLEN VAN JONGE MANNEN DIE WATER WILLEN HALEN
Vergeet ik misschien te vermelden dat er hoogstwaarschijnlijk geflyerd werd.
Enige bron hiervan? En wordt er inderdaad geflyerd? Dat zou top zijn! En waarom schreeuw je zo?
Deze staat nog open! Heb je een link dat er door IDF soldaten bewust op testikels van Gazanen wordt geschoten?
Even een info van mij, gevraagd overigens aan Dikkemick:
IK heb dat gehoord in het NOS-journaal van 20:00 uur, gelezen door Simone Wijmans. Gisteren of eergisteren, meen ik..
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 24 jul 2025 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

The reason?

Bron:

Idd het vraagt om nuancering want het er wordt veel meer verzwegen dan er verteld wordt.

Dus het gaat hier om propaganda.De zionistische staat die alle touwtjes in handen heeft met betrekking tot wat ze wel en niet willen laten zien en of binnen laten komen in Gaza.

Men speelt hier overduidelijk weer het bekende afschuifspelletje: van iedereen is schuldig behalve wij.

Israel & middle east insight staat bekend om zijn propaganda en het schoonvegen dat het straatje van de zionistische entiteit. Veel meer valt er niet over te zeggen behalve dat onafhankelijke bronnen een hele andere waarheid laten zien.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 24 jul 2025 23:54

Bron:

Idd het vraagt om nuancering want het er wordt veel meer verzwegen dan er verteld wordt. Dus het gaat hier om propaganda uit de zionistische staat die alle touwtjes in handen heeft met betrekking tot wat ze wel en niet willen laten zien en of binnen laten komen in Gaza. Men speelt hier de overduidelijk weer het afschuifspelletje van iedereen is schuldig behalve wij. Israel & middle east insight staat bekend om zijn propaganda en het schoonvegen dat het straatje van de zionistische entiteit. Veel meer valt er niet over te zeggen behalve dat onafhankelijke bronnen een hele andere waarheid laten zien.
Helaas is het grote gevaar, dat na de moord op de Palestijnen en destructie die erbij hoort, je de moord en doodslag op Joden/Israëli en de bekende pogroms zou kunnen gaan krijgen. Het kan raar lopen... Hernieuwde haat op Joden is niet ondenkbaar. En ook daar zitten gewone burgers bij...
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 23:38
Mus schreef: 24 jul 2025 23:31

Daag! We hadden lang geleden al afscheid genomen dus waarom benader je mij?
Ook voor we afscheid namen lost and not found yet is er nooit enig woord van empathie van jou pen gekomen. En niet dat ik daar nu persee op zit te wachten. Echter, wanneer iemand beweerd empathische vermogens te hebben mbt Palestijnen, dan kan ik het toch niet laten even te melden dat ik nog op zit te wachten op die empathie. Al is het alleen maar om te laten zien dat je uit je nek lult waar het gaat om je empathische vermogen omtrent mijn volk, want je mist dat vermogen totaal.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 25 jul 2025 00:00
Mus schreef: 24 jul 2025 23:54

Idd het vraagt om nuancering want het er wordt veel meer verzwegen dan er verteld wordt. Dus het gaat hier om propaganda uit de zionistische staat die alle touwtjes in handen heeft met betrekking tot wat ze wel en niet willen laten zien en of binnen laten komen in Gaza. Men speelt hier de overduidelijk weer het afschuifspelletje van iedereen is schuldig behalve wij. Israel & middle east insight staat bekend om zijn propaganda en het schoonvegen dat het straatje van de zionistische entiteit. Veel meer valt er niet over te zeggen behalve dat onafhankelijke bronnen een hele andere waarheid laten zien.
Helaas is het grote gevaar, dat na de moord op de Palestijnen en destructie die erbij hoort, je de moord en doodslag op Joden/Israëli en de bekende pogroms zou kunnen gaan krijgen. Het kan raar lopen... Hernieuwde haat op Joden is niet ondenkbaar. En ook daar zitten gewone burgers bij...
Laten we hopen dat het niet zo ver komt. Want er moet toch een keer een einde komen aan het geweld dat is opgelaaid met de tweede wereldoorlog tot nu. Ik heb weinig hoop de voor de Palestijnen maar ik ben bang dat met het winnen van de oorlog op fysiek vlak voor de israeli niks anders wacht dan dat ze als paria’s in een gedeelte van de wereld zullen worden en dat ze daarbij de Joodse geloofsgemeenschap buiten de de terreurstaat mee zullen sleuren in hun val, wat ik werkelijk afgrijselijk zou vinden.

Stiekem denk ik wel eens waren de zionisten er niet geweest met hun idiote droom een groot israel te stichten, totaal etnisch gezuiverd van de semitische beesten ( palestijnen, in dit geval ) dan was er voor de Joodse geloofsgemeenschap na de tweede wereld oorlog een unieke kans geweest dat de jodenhaat zo goed als uitgeroeid zou zijn. Ze hadden op alle fronten de wind mee op dat moment, meer dan ooit te voren. Nu zitten we met een terreurstaat die nergens verantwoording voor neemt en de jodenhaat - met al hun akties - weer doet oplaaien. Het is afschuwelijk.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Owen Jones over hoe schaamteloos open de terreurstaat is over de oorlogsmisdaden die het pleegt in Gaza

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 24 jul 2025 22:21
dikkemick schreef: 24 jul 2025 21:38:scissors:
Zo duidelijk?
Duidelijk!
Maar waarom je zelf onduidelijkheid schept door die ban er bij te halen?
Er is namelijk al herhaaldelijk openlijk als oplossing geöpperd om Israël op te heffen en
daarop is als Modreactie nooit gedreigd met een ban!

Ik blijf me afvragen wat dit soort van AlsDannetjes manier van discusiëren op basis van hypotheses voor de Vrijdenker oplevert. Waarom niet in plaats daarvan gewoon concreet paard en wagen benoemen? Behalve dan dat het oplevert dat je op die manier makkelijker weg kunt duiken voor de verantwoordelijkheid van wat je daadwerkelijk schrijft en ook mooie sier kunt maken met:
  • “Het is een teken van een ontwikkelde geest
    om met een gedachte te kunnen spelen
    zonder die te accepteren.”
    — Aristoteles
Maar nou zit ik echt off-topic te ouwehoeren!

Nogmaals bedankt voor de verduidelijking? Deed het erg pijn? :wink: [poe :wink: ]
Nog 1 opmerking dan.
ALS ik over Israël (of joden) denk en schrijf zoals hier over Palestijnen wordt gedacht en geschreven, dan zou de pleuris uitbreken.
Ik bedoel dus: Er is blijkbaar verschil in mens-zijn tussen Palestijnen en (voor het gemak) joden.
Die laatsten (maar dan meer het Israëlische beleid) wordt, ondanks dat het ethisch echt niet door de beugel kan, bijna wereldwijd getolereerd.
Dat grote verschil probeer ik al maanden te benadrukken.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 23:10

Meegenomen? Voor wie dan?
De suggestie wordt in ieder geval gewekt. Werd jij misselijk van de Israëlische attractie bij Gaza?
Kreeg jij plaatsvervangend pijn in je onderbuik bij het lezen over testikel-schieten op jonge Palestijnen?

British doctor claims IDF are deliberately wounding children in Gaza | News | Independent TV https://share.google/Kx509JtAkPc0SBd3c
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gesloten