Je bent gecharmeerd van de islam, de koran, het idee moslima te worden.MariekeV schreef:Beste vegan-revolution,
Ja, ik ben op een of andere manier gecharmeerd van de islam of zo, inderdaad. "Gecharmeerd" vind ik misschien niet helemaal het goede woord, gefascineerd is misschien beter.
Ik heb het altijd al heel fascinerend gevonden waar mensen in geloven en wat hen drijft, en ook waar ze niet in geloven. Als kind wilde ik graag het klooster in.
Zoals ik in mijn openingstopic heb gezegd wil ik de Koran lezen. Het zou heel erg goed kunnen zijn dat het me raakt en dat ik moslim word, het kan ook goed zijn dat ik het na het lezen naast me neerleg, en meer begrip er voor heb waarom moslims bepaalde dingen denken of doen. Er schijnen mensen te zijn die van de ene op de andere dag zomaar moslim worden. Ik weet in ieder geval dat ik zelf zo niet in elkaar zit.
Mijn vader heeft voor mij de Bijbel samengevat tot "Onderzoekt alles en behoudt het goede." Daar leef ik naar.
Ik hou niet van islam-bashing en ik hou zeer zeker ook niet van islam-basher-bashing. Ik hou sowieso niet van bashing.
Heb ik zo je vraag een beetje beantwoord ?
met vriendelijke groeten MariekeV
En dat is de reden van het opstarten van dit topic.
Foute boel dus.