Ik zie hier een aantal zaken die aan elkaar gekoppeld worden, terwijl er geen directe relatie is.David Bakker schreef:Groot nieuws. Een politiek-incorrect artikel, op het normaal gesproken politiek-correcte Joop, waarin de hypocrisie van Anja Meulenbelt, Dries van Agt etc.. aan de kaak wordt gesteld: http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... n_in_gaza/
Dat Hamas een foute organisatie is, is duidelijk.
De Palestijnen in Gaza hebben het moeilijk, en Meulenbelt en Van Agt trekken zich hun lot aan.
Dat is niet hetzelfde als Hamas steunen.
Oproepen tot praten met Hamas om vrede tussen Israel en de Palestijnen te kunnen krijgen, daarover kan je van mening verschillen wat betreft effectiviteit. Maar het is niet hetzelfde als verwerpelijke zaken van Hamas goedkeuren.
De vergelijking tussen praten met Hamas en onderhandelen met de PVV is al helemaal scheef. Het gaat hier om 2 totaal verschillende zaken, in verschillende landen, met totaal verschillende doelen en achtergronden.
Nu ben ik ook niet zo dol op Meulenbelt, omdat ze wel heel eenzijdig naar de situatie kijkt, maar dit stuk zit propvol drogredeneringen en is wat mij betreft dus waardeloos.